Ono se nad tím stačí trochu zamyslet, a nejen číst a poslouchat pindy od těch, co nám chtějí vnutit svoje teorie, zabalené v tomto případě do ekologie.
Já zastávám teorii, že celá ekokampaň EU, při které cíleně snižují limity CO2 na úrovně, které se bez vysokého počtu prodaných elektroaut nedají splnit, má za hlavní cíl snížit počet aut na silnicích. Tahle teorie už je více jak 10 let stará, tehdá prý úředníci nepředpokládali, že se s tím automobilky budou schopny vypořádat. Tak to nastavili tak, aby se s tím určitě nebyly schopny vypořádat
Avšak mám pro automobilky řešení - ať začnou prodávat elektroskútry. Ty se prodávaj mnohem líp, než elektroauta a emise maj taky nula
Teď mě asi všichni ukamenujete, ale připomíná mi to Egypt, kde jsem se byl potápět a zaujalo mě že to byla docela pěkná loď, tak jsem se ptal jestli jich mají více. Odpověď byla, že né, že je omezený počet lodí a když chce někdo novou musí si koupit starou a tu zničit.
Jednoho dne se možná dočkáme toho, že například v každé zemi se řekne strop pro počet aut a kdo bude chtít nové bude si muset nejdříve koupit staré, to zlikvidovat a potom si koupit nové.
Šílená představa co ? Možná by to ale zafungovalo.
Elektro je podle mě a čistě mého soukromého názoru budoucnost ve světě dopravy, ale určitě ne dnes a to jako ani zdaleka.
Při tom jak se třeba v ČR vyrábí elektřina, nedejbože v Polsku například, kde stale velkou část zastupuje uhlí nelze o ekologii elektromobilu ani mluvit. Nehledě na to jak moc velké jsou emise na výrobu tohoto auta.
Dále jsou tu baterie, ty jsou podle mě stale absolutne nevyhovujici, co se ekologie a taky kapacity tyce.
Dnes by docela mohly fungovat hybridy aby ulehčili městům, ale stále meli konvenční jednotku, to by ale chtělo, aby za něco stály.
Auta mají menší podíl na ekologické katastrofě kterou vytváříme. Jsou tu horší průsery. To je můj názor. Samozřejmě nezastávám zbytečné zvyšování emisí vozidel, aby to parádně hulilo, protože to k tédéíčku vole patří. Možná by pro snížení emisí vozidel bohatě stačilo do nich nelít biosložky, které mají obrovský podíl na zanešení motoru a nedokonalém spalování. A motivovat lidi k základní údržbě svých vozidel, místo současného "to ještě jednu technickou zvládne".
Z dopravního průmyslu kromě jiného nevytvářejí splodiny jen auta, ale také kamiony, vlaky, letadla, zemědělské stroje.... Proto mě uráží celková snaha EU o v podstatě zrušení spalovacích motorů v autech.
Např. se dá poměrně snadno zapracovat na snížení emisí elektráren a fabrik, kde je hromada prostoru pro vybudování dokonalejšího filtrování a zpracování odpadu. Ale není důvod. V autech už moc prostoru pro filtry není, i ty současné jsou podle mě zbytečnými kurvítky a některé z nich se při špatné údržbě opět projeví dušením motoru, či podobnými ekologickými katastrofami.
Jsem celkem fanoušek elektromobilů, ale dokud je budou krmit uhelné elektrárny vybudované před 100 lety, pak není o čem se bavit. Výroba lithiových baterií prý taky není žádné žůžo.
To co vyprodukuje jedno auto v CO2 by mělo zvládnout vykompenzovat bohatě něco jako 10 stromů. Kdyby to nebylo nelegální, kolem paneláku kde žiju by se jich daly vysadit tisíce na nevyužité plochy. Za těch pár let co tu bydlím jich ale spíš už tak polovina zmizela a přilehlé louky se drží v podobě anglického trávníčku (ano, technikou se spalovacími motory).
Viděli jste někdy co zvládne na vesnici způsobit jeden magor který neumí topit v kotli? Dokonce i ty petky se dají pálit tak, aby to životnímu prostředí příliš neublížilo a z komínu nešel hustý barevný dým.
Já myslím, že dokud elektromobil nebude jezdit pouze na sluníčko a v noci na baterii, kterou si dobije tím sluníčkem ve dne tak se o ekologii moc mluvit nedá.
Ale to je zřejmě buď hodně vzdálená budoucnost, nebo nesmysl.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Tak v dnešní zhovadilé době se dá najít článek s jakymkolik závěrem, kterej potvrdí vaší, mojí, dědovu nebo synovu teorii.
To že je ta teorie debilní je jedno, stoupenců si najde jistě dost - protože je to největší skupina motoristů ve světě, tudíž
se budou všichni plácat po ramenou a hurónsky vřískat, jak jsou ty traktory/benzíny cool a vlastně ekologické na provoz
Jestli se nepolepšíme, půjde to s náma do ánusu. To je jedno s druhym - diesly, benzíňáky, plasty, uhelný elektrárny, námořní
a letecká doprava. Moc se mi nelíbí, jak se pořád utěšujete, že za vaší vesnicí je fabrika, tak proč byste nemohli jezdit v traktoru.
Když by takhle přemejšleli všichni, tak je tady už úplně černo.
Budoucnost maji alternativní pohony, diesel s benzínem ať táhnou k čertu. Ve finále je to děsivě neefektivní smradlavá břečka,
jedno jako druhý.
Naposledy upravil(a) Ejdou Rotacak dne 24 říj 2018 10:22, celkem upraveno 1 x.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Ejdou Rotacak píše:Tak v dnešní zhovadilé době se dá najít článek s jakymkolik závěrem, kterej potvrdí vaší, mojí, dědovu nebo synovu teorii.
To že je ta teorie debilní je jedno, stoupenců si najde jistě dost - protože je to největší skupina motoristů ve světě, tudíž
se budou všichni plácat po ramenou a hurónsky vřískat, jak jsou ty traktory/benzíny cool a vlastně ekologické na provoz
Jestli se nepolepšíme, půjde to s náma do ánusu. To je jedno s druhym - diesly, benzíňáky, plasty, uhelný elektrárny, námořní
a letecká doprava. Moc se mi nelíbí, jak se pořád utěšujete, že za vaší vesnicí je fabrika, tak proč byste nemohli jezdit v traktoru.
Když by takhle přemejšleli všichni, tak je tady už úplně černo.
Budoucnost maji alternativní pohony, diesel s benzínem ať táhnou k čertu. Ve finále je to děsivě neefektivní smradlavá břečka,
jedno jako druhý.
Dokud se do elektromobilů bude nabíjet elektřina vyrobená v uhelných elektrárnách a baterie se životností 10 let budou mít větší emisní stopu, než provoz dieslu za stejnou dobu, tak s tebou nemůžu souhlasit.
Je to Eurohujerismus postavenej na hlavu. Neřeší to problém, jen to šikanuje výrobce a provozovatele aut.
Alternativní pohony mají určitě budoucnost o tom žádná, ale nejsem si jistej že tím pravým pohonem je elektřina. Alespoň ne v současný podobě.
Nařízení EU je podle mne neuvážený, zbrklý a nesmyslný...
Nedávno byl na netu článek že veškerá doprava se podílí asi necelími 2%. Pak mi nějak utkvělo v paměti že lidi a zvířata naprdí okolo 40%. Pokusim se to najít.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
2 Basttl
Jo v tomhle souhlas. Taky mě vadí to pokrytecký lobby za "ekologické" elektromobily, přitom má proces výroby
horší dopady na životní prostředí, než auto vyráběné tradiční metodou a s tradičním pohonem.
Ale změnit to musíme, v globálu žijeme jako prasata. Proto mi vadí to "hele na mostecku maji uhelný elektrárny pyčo!
a po oceánech plují smradlavý tankery! to je takový "zlodějíček ječí chyťte nejdřív toho velkého zloděje".
Problém je, že těch "zlodějíčků" je několik miliard....takže ve finále sviníme všichni dohromady
víc než ta mostecká teplárna.
2 Honza
to je samosebou hoax - ale tak, můžeme to hodit na herrefordky na pastvě
Naposledy upravil(a) Ejdou Rotacak dne 24 říj 2018 11:18, celkem upraveno 1 x.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Warcz píše:Jednoho dne se možná dočkáme toho, že například v každé zemi se řekne strop pro počet aut a kdo bude chtít nové bude si muset nejdříve koupit staré, to zlikvidovat a potom si koupit nové.
Šílená představa co ? Možná by to ale zafungovalo.
v tom případě bych si měl zakoupit ještě tak 2-3 auta. Do foroty. Pak bych jedno či dvě místa v registru mohl přeprodat
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Basstl píše:Dokud se do elektromobilů bude nabíjet elektřina vyrobená v uhelných elektrárnách
je to cirka 57% a ta elektřina se nespotřebovává jen u elektromobilů, ale i u spalováků. I při výrobě, distribuci či prodeji PHM je zapotřebí poměrně dost elektřiny. Číslo si nepamatuji, ale z nějakého propočtu to vycházelo tak, že by na to elektromobil ujel asi 20-30km.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Zajimavé počtení, mám tu pár věcí k zamyšlení:
1. Výroba a následná likvidace baterií je ekologicky náročnější než provoz spalovacího motoru.
2. 10 největších lodí na světě vyprodukuje vic emisí než vsechny kamiony a auta dohromady.
3. Aktuálně nejschůdnější řešení jsou hybridy benzin/elektro s rekuperací
4. Je důležité zaměřit se na obnovu lesů a ochranu deštných pralesů, než na nesmyslné limity
5. Bylo by efektivnější snížit populaci lidstva například regulací počtu dětí na rodinu, než snižovat počet aut.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
souhlas se vším kromě bodu 2. Bod 2 (takto napsaný) je jednoduše blbost.
Jen u nás v České republice bylo k únoru 2018 registrováno 5 600 000 osobních automobilů.
Nejsou v tom traktory, dodávky, kamiony. I (v globálnim smyslu) mrňavá ČSA
provozuje 17 moderních dopraváků. Tohle vdechuješ každej den, každou minutu,
smrdí ti to pod okny.
Argumentovat ropnym tankerem v Indickym oceánu (o kolo kterého není v poloměru 1 000km
ani živáčka, žádný auto, žádná elektrárna)......jo, normálně v tom Indickym oceánu se
nedá dejchat!....jako vůbec ale....a zničí to ovzduší i v Torrontu a Oslu. Psali to totiž v novinách.....
jen odvádí pozornost od největšího znečišťovatele naší zeměkoule - pozemní a letecké přepravy
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
mot píše:Zajimavé počtení, mám tu pár věcí k zamyšlení:
1. Výroba a následná likvidace baterií je ekologicky náročnější než provoz spalovacího motoru.
2. 10 největších lodí na světě vyprodukuje vic emisí než vsechny kamiony a auta dohromady.
3. Aktuálně nejschůdnější řešení jsou hybridy benzin/elektro s rekuperací
4. Je důležité zaměřit se na obnovu lesů a ochranu deštných pralesů, než na nesmyslné limity
5. Bylo by efektivnější snížit populaci lidstva například regulací počtu dětí na rodinu, než snižovat počet aut.
Ad bod 2. - přijde mi to nějak přílišný nepoměr, i když jsem někde viděl článek, že největší výletní loď světa má emise asi jako 22 milionů VW Passatů. Je však nutné vědět, o jakých emisích se bavíme. CO2 - ok, to nás zajímá víceméně pouze globálně. NOX a prachové částice - ty jsou naopak zajímavé primárně v aglomeracích / městech.
Ad bod 3. - Ford si na to nechal udělat nějaký výzkum a jako emisně nejlepší varianta jim vyšla kombinace hybrid + CNG.
Ad bod 5. - světová populace roste nikoliv kvůli vysoké porodnosti, tu mají pouze arabské kultury (ca 5 dětí na ženu). Západní civilizace má porodnost menší, než 2 (kupř. Čr má snad 1,5) a naše populace se zvětšuje zčásti kvůli migraci a výrazně kvůli tomu, že se zvyšuje náš věk, tudíž ač se nových dětí nerodí tolik, tak nás zároveň méně umírá. Planeta je schopna uživit klidně 12 miliard lidí, problém je v tom, že jako civilizace se chováme nelogicky (ničíme planetu, která nás drží při životě).
Co se týče toho motoru, tak já to bral i z hlediska životnosti. Netuším, jak velkou životnost mají CNG motory, takže jsem je nějak neuvažoval.
Co se týče populace, tak já si myslím, že stylem, jakým se k planetě chováme nyní, nás dlouhodobě uživit nedokáže. Jak jsi sám poukázal, chováme se nelogicky a v podstatě si kopeme díru sami pro sebe. Abych teda nebyl za velkého despotu, tak dvě děti na rodinu musí stačit.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
Když jsem byl v Koreji, tak mě zaujalo, že všechny auta tam jsou benzínový. Žádná nafta. Objem minimálně 2 litry, spíš 2,5, nebo 3.0. Ale všichni mají nádrže v kufru na LPG (nebo z výroby CNG) a pak platí nižší daně za auto. Podle mě ideální stav. Velký atmosférický motor co vydrží i hrubší zacházení díky velkému objemu, zároveň má mnohdy nižší spotřebu než nafoukanej motor ze sekačky a LPG s CNG má emise mnohem hezčí.
A na spotřebu CO2 by stačilo vysázet více stromů a nekácet deštný pralesy. Stromy prostě mizí, protože z listí je bordel, kterej každýmu druhýmu vadí. U nás v ulici vysázeli platany a každej nadává, jak z nich má listí na zahradě. V okolí nikdo nemá na zahradě ovocné stromy, maximálně nějaké tůje, nebo podobné jehličnany, které stačí jednou za rok oholit nůžkama, listí se neřeší. V létě pak každá návštěva kouká, jaký že to máme rajčata, řepu, třešně, jabka, broskve... a jak je máme lepší, než oni kupují v krámu. Bodejť by ne, když to vypěstujou ve Španělsku, dají do skladu, pak to je tři dny na kamionu, pak ve skladu, zase na kamionu, opět ve skladu, opět kamion a krám. Je jasný, že ne každý má zahrádku, ale z těch, co ji mají, ji v mém okolí nikdo nevyužívá, krom toho, že si na ní postaví bazén. Holt jsme všichni zpohodlněli a raději si dojdeme jablko koupit do Billy, než si ho vypěstovat na zahradě.
Ty lodě by šly taky omezit, stačí nekupovat každou sračku a když už, tak ne z Číny, ale z lokálního zdroje. To že tanker v oceánu nikomu nevadí je jako argument, že tady v tý části bazenku se nečůrá a tady jo...