Ahoj, zkusím sem, abych nezakládal nové téma - na B4184S2 měněna řemenice VVT před cca 60tkm, za předchozího majitele v T6R. Jenže je dlouhodobě dost slyšet - na volnoběh "trrr, trrr...", při zvýšených otáčkách pravidelný zvuk závislý na otáčkách slyšitelný i uvnitř v autě (není to vyloženě klepání nebo cvakání, spíš takové t.t.t.t.t... - mám vyklepaný uši
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
). Diagnostika (origo Volvo) bez závad, auto jede jak z praku, spotřeba dálka do sedmi litrů, město devět, před dvěma lety a 30tkm rozvody u Auto Kurtz, pak ještě pro jistotu nový solenoid VVT. Odpojení solenoidu nemá na ne/cvakání vliv. Předloni aplikováno BG109, pak Mobil1 5W50, efekt téměř neznatelný, při další výměně oleje jsem už šetřil a dal Mobil 5W40. Předloni to slyšel Marra a podle něj to je v pohodě, od tý doby se to míně zhoršilo. Rozvodový řemen chodí bez znatelných vibrací.
A teď otázky:
1,..Mám to řešit nebo si pustit rádio? Může to nějak prasknout/uletět nebočertvíco a poslat motor do kytek?
2,..Kdybych chtěl řemenici nechat měnit - zvládne to "normální" mechanik? Předpokládám, že se sundá rozvodový řemen, stará řemenice, nasadí se nová, dotnáhne se cca 90 Nm a nastaví se rozvody. Nebo ještě něco? V autorizáku bych to měl min. za 8 tisíc, to se mi moc nechce, když se v podstatě origo díl dá sehnat cca za 3.
Co vy na to?
Jarouš