TDI - horší starty

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

TDI - horší starty

Příspěvek od Raff »

Sbírám podněty řešení pro následujícího problému 8) :

Ač motor přede jako kocourek, má nové žhavící svíčky, oleje nijak zvlášť neubívá, nedaří se mi za studena nastartovat napoprvé - zažhavím, ještě i počkám a i když je venku teplo, abych pak startér stejně držel minimálně 10 s ( :? )

Takže nevím, mám-li podezírat špatný tlaky na vstřikách :idea: nebo vadnej elektromagnet na naftovým čerpadle, pročež by pak při delším stání "padala" nafta :idea:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

travex
Ověřený
Online
Příspěvky: 1047
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

TDI - horší starty

Příspěvek od travex »

Raff píše:Sbírám podněty řešení pro následujícího problému 8) :

Ač motor přede jako kocourek, má nové žhavící svíčky, oleje nijak zvlášť neubívá, nedaří se mi za studena nastartovat napoprvé - zažhavím, ještě i počkám a i když je venku teplo, abych pak startér stejně držel minimálně 10 s ( :? )

Takže nevím, mám-li podezírat špatný tlaky na vstřikách :idea: nebo vadnej elektromagnet na naftovým čerpadle, pročež by pak při delším stání "padala" nafta :idea:
Ventil na cerpadle tí padani nafty nezaridi, tenhle ventil ma na starost preruseni dodavky paliva - chcipak - pokud by ti padala nafta tak bych se zameril na testnost palivoveho potrubi, pripadne zpetneho ventilu (byva povetsinou v nadrzi, kde je u tvyho auta nemam tuseni. Kdy jsi naposledy menil palivovy filtr? nemas ho zanesenej? Mas filtr s predehrevem nebo bez?

(padajici nafta se da overit snadno tak, ze povolis prevlecnou matici na trubce k jednomu vstriku a zatocis starterem - musi okamzite tect nafta- nepovoluj to moc, opravdu jen trochu, je tam tlak pres 150 ATM pri bezicim cerpadle. Jo a kolem vstriku to vycpi hadrama at si nezasvinis celej motor od nafty)

Pokud by to chtelo byt vstrikama, pak bys po nastartovani mel mit za autem OBLAKA modrosediveho husteho koure (za studena) a za tepla pod plnym plynem bys mel pro zmenu cernou dymovnici. Pokud za chodu motoru na vonobeh povolis trubku u vstriku (stejne jako jsem popsal vyse) tak pri spravne funkci vstriku se zemni chod motoru (znepravidelni). Je to zkouska ciste orientacni, ale staci.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous
Ověřený

Příspěvek od Anonymous »

Honza píše:
IRC 70 píše:Vloni jsem měl podobný problém na V70 TDi a také kámoš na V850 TDi.
Jestli se totiž měnily rozvody,tak by se měl nastavit znova předvtřik
Určitě máš na mysli výměnu rozvodovýho řemene?Jestli jo tak přejdu hned k otázce:Jak se při tom dá rozštelovat předvstřik to by mne fakt zajímalo?
Stačí prý když se pohne s kolem na čerpadle a i když to máš označené a dáš to zpátky na značky tak se to tím pohybem už rozhodí.Jsou na to přípravky,aby se kolo ani nehlo když se řemen sundává,ale já nejsem mechanik a tak jen říkám co jsem slyšel.I náš mechanik o tom neslyšel a že to nikdy na jiným autě nic neudělá při tý výměně,ale když jsem pak přijel z VOLVA tak to uznal.Myslím,že to má spojitost i s tím druhým řemenem na čerpadle když se mění.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5068
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Tak to jo -jedna pani povídala.Jak to můžeš rozštelovat když je to všechno řízený elektronicky a řemen měníš při vypnutým zapalování někdo dolonce odpojuje i baterku (ty pečlivější mechanici) takže nic nemůže sbírat informace.No uvidíme třeba nás STEN rozsoudí.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Sten
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Vůz: 850
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sten »

Honza píše:Tak to jo -jedna pani povídala.Jak to můžeš rozštelovat když je to všechno řízený elektronicky a řemen měníš při vypnutým zapalování někdo dolonce odpojuje i baterku (ty pečlivější mechanici) takže nic nemůže sbírat informace.No uvidíme třeba nás STEN rozsoudí.
Samozžejmě že po rozvodech musíš nastavit předvstřik. Počítačem se pouze zjistí hodnota, ale nastavit se musí ručně. Dá se to nastavit na hrubo i hodinkama jako u klasických BOSCHů. Rozšteluješ to proto, že tam jsou napínací kladky s pérem a hlavně obje zadní na malý řemen kterýma se předvstřik seřizuje ( ne žádné otáčení čerpadla) musíš při výměně řemene povolit. Jsou tam vlastně vložený kladky mezi vačku a čerpadlo, jedna ze spodu (seřizovací) a druhá ze zhora (napínací). Když s nimi vzájemně hýbeš mění se poloha čerpadla vůči vačce. Seřízení je dost důležité a na zimní starty má dost velký vliv. Přečte se hodnota počítačem a podle stanoveného grafu se nastaví hodnota závislá na teplotě nafty.
Naposledy upravil(a) Sten dne 24 lis 2004 21:46, celkem upraveno 1 x.

Anonymous
Ověřený

Příspěvek od Anonymous »

Raff píše:2Honza: žhavím i třikrát, teď tu máme kolem nuly, a stejně to není ono. Nastartuju nakonec sice, ale čekám, kdy dobiju startér :?
A ještě jedna věc kvůli které to nechytalo,ale to opravdu motalo,motalo.....
Bylo to na V70 TDi 2001 a tam se při výměně palivového filtru snad nějak rozvolnil rozvod podtlakových hadiček a přisávalo to při startu vzduch, opravdu to ale nechytalo.Tak se to pak zalepilo a bylo to,ale než se na to přišlo :evil:

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Příspěvek od Raff »

Tak jsem to sfouk´už dneska, na diagnostice to ukázalo špatně seřízený rozvody, tak uvidím, co to po dnešní opravě udělá :roll:
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Příspěvek od Raff »

Update: studené starty po seřízení rozvodů podstatně lepší, ale stejně musím nažhavit tak 2-3x, pak ještě 10 sekund počkám a většinou musím klíček ještě cca 5 sec podržet, abych zavrčel. Ist das normal ?
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zeb