Ahoj,
ja som ho čistil doma, a nakoniec som ho aj tak objednal nový
ako som postupoval:
1. odpojiť EGR konektor
2. rozpojiť kovoé spony (jedna je hneď pri egr ventile, druhá je za chladičom výfukových plynov)
3. odpojiť hadice k chladiču (pozor vytečie celkom dosť chladiacej kvapliny)
4. vymontovať chladič, držia ho zospodu jedne alebo dva šrouby, je tam na hovno prístup, treba to trafiť naslepo
5. vymontovať EGR, držia ho dva šrouby, prístup naprd, musíš ich naslepo hľadať, ja som si pomohol zrkadielkom

6. vybrať EGR, vyčistiť.
7. všetko zložiť, nasadiť spony, doliať chladiacu kvapalinu, nastaviť cez VIDU
EGR sa nachádza na zadnej strane motoru, fotky nemám. Ale chladič je taký valček, vedie k nemu hadica z hornej časti motora, vľavo hore je taká tučná hadica. Doporučujem prečistiť aj prívodné hadice. Ja keď som videl čo je v tých hadiciach tak som tomu dlhú životnosť nedával. Po výmene EGR som najazdil cca 2000 km a motor umrel

Záleží čo všetko chceš robiť, ale už ak robím EGR, tak to rozoberiem na komplet, aspoň to čo sa týky prívodu vzduchu. Je to kravská práca ale aspoň zistíš v akej kondícii to auto skutočne je
Toť moja skúsenosť
