membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
To chápu, ale asi teda blbě. Měl jsem dojem, že standardní stav je otevřenej. Vycházel jsem z toho, že když jsem měnil jeblou membránu u sebe, tak rozdíl před a po nebyl. A že se uzavře když sundáš nohu z plynu/ řadíš atd.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Trošku se vám sem navařím Tom má pravdu je to z Wikipedie:
Když je škrticí deska otevřená, tlak vzduchu na obou stranách pístu v odvzdušňovacím ventilu je stejný a pružina udržuje píst dolů. Když je škrticí klapka uzavřena, vznikne vakuum v rozdělovači. To v kombinaci s tlakovým vzduchem z turbodmychadla přesouvá píst do ventilu nahoru, uvolňuje tlak do vstupu turbo (Recirc.) Nebo atmosféry (BOV). Odfukovací ventil je připojen vakuovou hadicí k sacímu potrubí za škrticí klapku. Když je škrticí klapka uzavřena, relativní tlak sběrného potrubí klesne pod atmosférický tlak a výsledný rozdíl tlaků ovládá píst ventilu odfuku. Přebytečný tlak z turbodmychadla je pak odváděn do atmosféry nebo recirkulován do vstupu před přívodem kompresoru.
Když je škrticí deska otevřená, tlak vzduchu na obou stranách pístu v odvzdušňovacím ventilu je stejný a pružina udržuje píst dolů. Když je škrticí klapka uzavřena, vznikne vakuum v rozdělovači. To v kombinaci s tlakovým vzduchem z turbodmychadla přesouvá píst do ventilu nahoru, uvolňuje tlak do vstupu turbo (Recirc.) Nebo atmosféry (BOV). Odfukovací ventil je připojen vakuovou hadicí k sacímu potrubí za škrticí klapku. Když je škrticí klapka uzavřena, relativní tlak sběrného potrubí klesne pod atmosférický tlak a výsledný rozdíl tlaků ovládá píst ventilu odfuku. Přebytečný tlak z turbodmychadla je pak odváděn do atmosféry nebo recirkulován do vstupu před přívodem kompresoru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Tom totiž opravoval asi 4 BOV a skládal z nich jeden funkční. Nicméně načíst se to nechá na spoustě míst.
Co se ale vyčítá hůř je přetočeni turba. Když totiž nemá odpor na sací straně, tak zrychluje a zrychluje, až si vrtulka odstředivou rychlostí škrtne, no a pak už je to skoro fuk, zda se rozklepe a ohne/praskne hřídel, zmrší se lopatky, housing nebo se vyosí a vydře se fluidní ložisko.
Prostě prasklej IC nebo nějaká hadice, či nemocný CBV (BOV) se pak ještě jednou umí prodražit. Kdyby se vám to stalo a museli ste nutně dojet, tak aspoň vyháknout WG aktuátor, ať je WG furt otevřený a nejde toho tolik na turbínu.
Co se ale vyčítá hůř je přetočeni turba. Když totiž nemá odpor na sací straně, tak zrychluje a zrychluje, až si vrtulka odstředivou rychlostí škrtne, no a pak už je to skoro fuk, zda se rozklepe a ohne/praskne hřídel, zmrší se lopatky, housing nebo se vyosí a vydře se fluidní ložisko.
Prostě prasklej IC nebo nějaká hadice, či nemocný CBV (BOV) se pak ještě jednou umí prodražit. Kdyby se vám to stalo a museli ste nutně dojet, tak aspoň vyháknout WG aktuátor, ať je WG furt otevřený a nejde toho tolik na turbínu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Toto všechno víme ,ale já si to musel najít ,protože mně mate ta uzavřená klapka přece dáváme různé pružiny třeba já tam mám na otevírání membrány na 1,3 bar bral jsem to tak ,že otevře vždy při překročení tlaku na který je dána pružina membrány a ono se otvírá tedy až při rozdílném tlaku v sacím potrubí až při uzavřené klapce a ne tedy při tlačeném tlaku v mém případě 1,3bar jestli jsem to správně pochopil .Urvanej píše:Tom totiž opravoval asi 4 BOV a skládal z nich jeden funkční. Nicméně načíst se to nechá na spoustě míst.
Co se ale vyčítá hůř je přetočeni turba. Když totiž nemá odpor na sací straně, tak zrychluje a zrychluje, až si vrtulka odstředivou rychlostí škrtne, no a pak už je to skoro fuk, zda se rozklepe a ohne/praskne hřídel, zmrší se lopatky, housing nebo se vyosí a vydře se fluidní ložisko.
Prostě prasklej IC nebo nějaká hadice, či nemocný CBV (BOV) se pak ještě jednou umí prodražit. Kdyby se vám to stalo a museli ste nutně dojet, tak aspoň vyháknout WG aktuátor, ať je WG furt otevřený a nejde toho tolik na turbínu.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Peťo, nemotáš CBV a WG aktuátor?
CBV je pouze ochrana turba, který v případě zbytečný práce (tlačení proti zavřený klapce) otevřeným bypasem snižuje zátěž.
WG aktuátor reguluje tlak v sání při noze na podlaze.
Takže vlastně nikdy nepracují současně.
CBV je pouze ochrana turba, který v případě zbytečný práce (tlačení proti zavřený klapce) otevřeným bypasem snižuje zátěž.
WG aktuátor reguluje tlak v sání při noze na podlaze.
Takže vlastně nikdy nepracují současně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Bavím se o CBV ten muj příspěvek o aktuatoru ne ,vnáším asi zmatek do tohoto vlákna https://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valveUrvanej píše:Peťo, nemotáš CBV a WG aktuátor?
CBV je pouze ochrana turba, který v případě zbytečný práce (tlačení proti zavřený klapce) otevřeným bypasem snižuje zátěž.
WG aktuátor reguluje tlak v sání při noze na podlaze.
Takže vlastně nikdy nepracují současně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Vycházel jsem z tohodle, protože jediný, kde jsem si hrál s pružinama byl WG aktuátor. Přijde mi, že pružina v CBV by měla jen kompenzovat rozdíl tlaků od turba do parohů, kterej je danej restrikcema jako trubky, hadice, IC, klapka. Pokud bychom ty ztráty zanedbaly, tak ti tam stačí péro z propisky, protože tlak před i za ní by byl stejnej. A teda 1,3 bar rozdíl mi přijde fakt ukrutnej. Ale jestli to turbo dlouhodobě ustojí, to je pro mě cenná info. Já s CBV problém nikdy neměl a ani mě nenapadlo upravovat v něm pružinu.Petr.Chrpa píše:... dáváme různé pružiny třeba já tam mám na otevírání membrány na 1,3 bar...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
To propiskový pero asi ne ten tlak tam je ,že by tu membránu nadzvedl ,přece když je děravá tak malinko taky mizí tlak nebo asi se to projevuje to houpání natlačí a spadne malinko na budíku teda podle mně .Urvanej píše: péro z propisky, protože tlak před i za ní by byl stejnej. A teda 1,3 bar rozdíl mi přijde fakt ukrutnej. Ale jestli to turbo dlouhodobě ustojí, to je pro mě cenná info. Já s CBV problém nikdy neměl a ani mě nenapadlo upravovat v něm pružinu.
Turbo to ustojí neměj strach
A jinak jsou i silnější pružiny standart je okolo 1baru (serie) ,ale pokud začneš zvyšovat výkon a plnící tlak tak se dává i odpovídající pružina :
https://www.ipdusa.com/products/11804/124917-heavy-duty-compressor-bypass-valve
Ale furt mi hlava nebere rozdílnej tlak v sacím potrubí při zavřený klapce stále si myslím,že ty pružiny tam jsou jako ochrana a udržení odpovídajícího plnícího tlaku .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Už jsem myslel, že jsem to pochopil. A pak mi to celý opět přestalo dávat smysl. Musí tam bejt ještě něco, co Uřvanej nezmínil.
Chápu ochranu, aby turbo netlačilo vzduch proti zavřený škrtící klapce. Pak by ale jinej odpor pružiny neměl absolutně žádnej smysl, spíš by byl na škodu, protože by bylo třeba většího podtlaku k jeho otevření.
U wastegatu je to jasný, nechceš aby ho aktuátor otevřel dřív, než dosáhneš požadovanýho tlaku.
Chápu ochranu, aby turbo netlačilo vzduch proti zavřený škrtící klapce. Pak by ale jinej odpor pružiny neměl absolutně žádnej smysl, spíš by byl na škodu, protože by bylo třeba většího podtlaku k jeho otevření.
U wastegatu je to jasný, nechceš aby ho aktuátor otevřel dřív, než dosáhneš požadovanýho tlaku.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Podtlak je v sání podle mně ,zavřená klapka a běžící motor vytváří podtlak v sacím potrubí to je vidět na budíku když nastartuješ ,který je připojen na sání za klapkou, přidáváš plyn klapka se otvírá a tlak vzrůstá ,přesahneš tlak na co je pružina a přepustí přetlak před turbo .Krystof P. píše:Už jsem myslel, že jsem to pochopil. A pak mi to celý opět přestalo dávat smysl. Musí tam bejt ještě něco, co Uřvanej nezmínil.
Chápu ochranu, aby turbo netlačilo vzduch proti zavřený škrtící klapce. Pak by ale jinej odpor pružiny neměl absolutně žádnej smysl, spíš by byl na škodu, protože by bylo třeba většího podtlaku k jeho otevření.
U wastegatu je to jasný, nechceš aby ho aktuátor otevřel dřív, než dosáhneš požadovanýho tlaku.
Ale na Wikipedii škrticí klapka uzavřena, relativní tlak sběrného potrubí klesne pod atmosférický tlak (chápu) a výsledný rozdíl tlaků ovládá píst ventilu odfuku (to nechápu)
Když zavřu klapku tak padne okamžitě i tlak na budíku i tedy tím pádem i v sání tak kde se vezme najednou 1,3 a více baru na přepuštění když to nezaznamenám ani na budíku .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Peťo, ty ale měříš budíkem tlak za klapkou, až v parohách. Ten vysokej tlak je mezi klapkou a turbem. No a ten zvedne tu membránu a přefoukne se do sání turba.
Zkus si to nakreslit a uvidíš, že s tou propiskou mam pravdu. Pružina je tam jen kvůli maskování rozdílu mezi tlakem u turba a v parohách. Ten rozdíl dělaji ztráty v potrubí. Ale to je asi fuk, hlavně že to funguje...
Zkus si to nakreslit a uvidíš, že s tou propiskou mam pravdu. Pružina je tam jen kvůli maskování rozdílu mezi tlakem u turba a v parohách. Ten rozdíl dělaji ztráty v potrubí. Ale to je asi fuk, hlavně že to funguje...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Nene přetlak před klapkou to otevřeKrystof P. píše:Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?
Jak jednoduché včera když jsem šel spát tak mi to došlo Jsem holt pomalejšíUrvanej píše:Peťo, ty ale měříš budíkem tlak za klapkou, až v parohách. Ten vysokej tlak je mezi klapkou a turbem. No a ten zvedne tu membránu a přefoukne se do sání turba.
)
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 1819
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Tak ano znova jsem to procházel ,ale potom na Wiki píšou blbost a nebo v součinnosti s tím přetlakem před klapkou se to otevře nevím a hlavně ,že to chodí .Krystof P. píše:Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 728
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)
Ještě dodatečně vysvětlení, proč volvo vrací vzduch vypuštěný z blow-off ventilu zpátky do sání (a ne do atmosféry). Volvo jako většina severských značek chce být vždy v popředí-co se týče ekologie. A vzduch, který je znečištěn v tomto případě od PCV, nemá být vypuštěn ven (do atmosféry), ale zpět k opětovnému spálení ve válcích. Pokud je v tomto případě vypuštěn zpět do sání-před klapky kompresoru(dmychadla), ničemu tam nepomáhá (tlak se tam netvoří, nereguluje-nedoplňuje podtlak, může jít třeba až k vzduchovému filtru). Z toho důvodu je udělaná soft-kontrola na čidlech. Ale jen a jen kvůli ekologii. To jen kvůli "fantazírování"...
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé