Připojení auto nabíječky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3596
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Připojení auto nabíječky
Chci se zeptat, ted zase vyletěla v LIDLu autonabíječka.
Zaujalo mě ve videu to, že radí před nabíjením odpojit baterii od auta a pak napojit na nabíječku.
Já jsem nabíječku nikdy nepoužíval (nebylo třeba), ale pamatuju si, že táta vždycky napojoval nabíječku vždy napřímo.
Jak to tedy je?? A co udělá S80II po odpojení a připojení baterky? U V40 musím dávat akorát pozor na rádio kód.
Díky
Zaujalo mě ve videu to, že radí před nabíjením odpojit baterii od auta a pak napojit na nabíječku.
Já jsem nabíječku nikdy nepoužíval (nebylo třeba), ale pamatuju si, že táta vždycky napojoval nabíječku vždy napřímo.
Jak to tedy je?? A co udělá S80II po odpojení a připojení baterky? U V40 musím dávat akorát pozor na rádio kód.
Díky
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 3653
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
Připojení auto nabíječky
Lidlovku mam, vždycky napojuju na zapojenou baterku a nikdy na ničem nebyl problém.... se sichrujou, kdyby to náhodou odpálilo nějakou elektroniku v autě, aby to nebylo na nich
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvky: 2386
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
Připojení auto nabíječky
Mě u té lidlovky vadí jen to, že si nedokáže poradit s totálně vymlácenou baterií. Ale k tématu - jistě, jen se sichrují, několikrát jsem to měl napojený na přímo, a úplně v pohodě...
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 3653
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
Připojení auto nabíječky
To je fakt, totálně vybitá je trabl... ale stejně se mi válí v garáži stará blbá nabíječka, kterou baterku nakopnu. druhá věc je, že hodně vybitá baterka trvá docela dlouho než se Lidlovkou nabije úplně, ale to je asi problém všech chytrejch nabíječek. Všechny tyhle negativa ale vyvažuje cena
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvky: 438
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
Připojení auto nabíječky
To mě nenapadlo, že se dá nabíjet zapojená. Ale jestli říkáte že to je ok... Už jí mám taky doma, tak brzy vyzkouším.
-
Offline
- Příspěvky: 2445
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
Připojení auto nabíječky
S tou úplně vyflákanou baterkou vs. elektronickou nabíječkou...tuhle jsem slyšel tip: připojit paralelně např. 21w žárovku,že se pak nabíječka chytne
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
Baterku pri nabijeni nikdy neodpojuji a nikdy sem nemel problem.
Jinak uplne vybita baterka bude mit pod 2V na clanek. Coz je problem pro baterku. Je treba ji nabijet pak pomaleji. Aby se neposkodila.proto to ty nabijecky nedjim osobne baterku pod 2V nabijim max 60mA nekolik dni a pak az normalne.
Jinak uplne vybita baterka bude mit pod 2V na clanek. Coz je problem pro baterku. Je treba ji nabijet pak pomaleji. Aby se neposkodila.proto to ty nabijecky nedjim osobne baterku pod 2V nabijim max 60mA nekolik dni a pak az normalne.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 710
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Velvary
- Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999
Připojení auto nabíječky
pokud dává nabíječka víc může určitě odpálit elektroniku.
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
vice ceho
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Připojení auto nabíječky
Voltů, čeho jinýho?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
sem chtel sedet jeslti vi o cem mluvi
pac spousta lidi ti reknu ze ma moc Amper, coz ale nevadi ze jo protoze pokud ma spravny napeti tak muze mit max proud treba 100A a nic ot neudela
pac spousta lidi ti reknu ze ma moc Amper, coz ale nevadi ze jo protoze pokud ma spravny napeti tak muze mit max proud treba 100A a nic ot neudela
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 2386
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
Připojení auto nabíječky
já to vyřešil jednou pro vždy nákupem tohoto švédského pokladu. Už jsem zkusil i totálku, a funguje to perfektně.
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
Připojení auto nabíječky
Pokud (vadná) nabíječka dává více (Voltů), tak může maximálně uvařit baterku. Tomu říkáme přebíjení.skreči píše:pokud dává nabíječka víc může určitě odpálit elektroniku.
Ačkoli v (před)poslední platformě P3 (V60/XC60/S60II/S80II/V/XC70III) už CEMka chytře řídí nabíjení tak, že tu a tam krátkodobě nabíjí za jízdy i 15V, baterka malinko vaří. Ale to je chtěná a cíleně vyvolaná obnova baterky (reconditioning).
Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
Jak již zde bylo uvedeno: nabíječka, která má více (Ampérů) autu rozhodně neublíží, má jen "silnější" přísun energie, t.j. je schopná dobít baterku za kratší čas. Představte si proud elektrický podobný třeba proudu vody. Čerpadlem s vyšším průtokem napustíte bazén také rychleji (samozřejmě tomu musí být přizpůsoben průřez hadic = vodičů).
Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota). Pokud se ale bavíme o aku v rozsahu 50-100Ah a nabíjení proudem 5-15A, tak něco takového nehrozí. Toto je totiž běžný provozní stav (při dobíjení alternátorem).
--->
Při nabíjení aku je třeba dbát zásadně na:
- teplotu baterie (dlouhodobé přehřívání aku nesvědčí)
- s tím souvisí odvod plynů (tuším, že je vyvíjí vodík) - většina Volv má u baterky hadičku na odvod plynů ven z kabiny. Dovolím si ale pochybovat, že je u všech aut a) zapojená, b) průchozí, c) že majitel vždy ví, na co tam je. Proto se také má u každého dobíjení aku dbát na odvod plynů, teoreticky si lze představit situaci, kdy se aku dobíjí/přebíjí. Odcházející plyny se nahromadí v kabině a pak stačí
T.j. klidně odbíjejte v autě (např. C-Tek dodává i takový pidikablík pro snadné připojení nabíječky). Ale dbejte na včasné ukončení nabíjení ("chytré" nabíječky by měly samy) a zajistěte odvětrání plynů.
Pavel
P.S. Asi mám životní smůlu: z toho švédského pokladu jsem byl nadšený až do prvního měsíce po záruce, kdy se navždy odporoučela. Oprava je za cenu nové. Ale to může být prostě chyba kusu. Stejně tak mi pod 2,5 letech odešla Exide Premium, byť ji stále ještě chválím. Též smůla = chyba kusu. Záruku to přežilo a to jde.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Připojení auto nabíječky
Analogie bazénu je naprosto přesná, s tím, že že jeho horní okraj odpovídá napětí 14,2V. Pokud přísun vody nezastavíme, začne přes okraj přetékat. U baterky se energie přestane ukládat a začne rozkládat vodu v elektrolitu (kyselině) na vodík a kyslík. To je fáze bouřlivého plynování.
Pro alternátor není problém do hodně vybité baterky (třeba po dlouhém marném startování a žhavení nafťáku) cpát třeba 25A. Ono to netrvá dlouho, protože se stoupajícím napětím na baterce proud klesá, ale mohou to být řádově minuty.
Pro alternátor není problém do hodně vybité baterky (třeba po dlouhém marném startování a žhavení nafťáku) cpát třeba 25A. Ono to netrvá dlouho, protože se stoupajícím napětím na baterce proud klesá, ale mohou to být řádově minuty.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
ono je to, kdyz to clovek veme do detailu docela veda
drive jsem se nabijenim Pb baterii hodne zabyval, stavel jsem i vlastni chytrou nabijecku.
V zasade se nabijeni da rozdeli do dvou sekci..
nejdrive se nabiji konstantnim proudem cca 0,1xC (kapacita aku), a po dosazeni pozadovane urovne napeti se prechazi na nabijeni konstatnim napetim, cimz se z principu vicemen eliminuje efekt prebijeni.
Napetova hladina je podle typu pouziti u cyclic use je cca 14,8 a standby use 13,8.
kdyby to nekoho zajimalo, nekde bych vystrachal krasnou technickou zpravu venovanou popisu batertii vctene nabijeni, kde je popsan i zpusob jak se zbavit sulfatace elektrod, tzn obnovit baterii. a obecne ozivovaci postupy
drive jsem se nabijenim Pb baterii hodne zabyval, stavel jsem i vlastni chytrou nabijecku.
V zasade se nabijeni da rozdeli do dvou sekci..
nejdrive se nabiji konstantnim proudem cca 0,1xC (kapacita aku), a po dosazeni pozadovane urovne napeti se prechazi na nabijeni konstatnim napetim, cimz se z principu vicemen eliminuje efekt prebijeni.
Napetova hladina je podle typu pouziti u cyclic use je cca 14,8 a standby use 13,8.
kdyby to nekoho zajimalo, nekde bych vystrachal krasnou technickou zpravu venovanou popisu batertii vctene nabijeni, kde je popsan i zpusob jak se zbavit sulfatace elektrod, tzn obnovit baterii. a obecne ozivovaci postupy
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Připojení auto nabíječky
Jj, ta desulfatace se řešila pulzním nabíjením, s krátkým překmitem do mínusu mezi jednotlivými nabíjecími pulzy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
druhou moznosti je vymena casti elektrolitu, prtooze on se ten sulfur pak uz nekrozklada protoze je nasycena kyselina...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 797
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Připojení auto nabíječky
díky za info a zlidštění mýho nabíjení baterek, tentokrát už bez jejich odpojování a znovunastavování rádia apod.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Připojení auto nabíječky
Koupil jsem Lidlovku kvůli motorkám. Měl jsem právě po zimě problém s totálně vycuclou AKU a krásně jsem s tím vydrbal. Jestli to je či není dle gusta elektrikáře netuším, ale negativní dopad na nic to nemělo.mr1 píše:Mě u té lidlovky vadí jen to, že si nedokáže poradit s totálně vymlácenou baterií. Ale k tématu - jistě, jen se sichrují, několikrát jsem to měl napojený na přímo, a úplně v pohodě...
Přes oooopravdu tlustý audio kabel jsem propojil jednu totálně vymlácenou baterku s jednou zdravou, napojil na tu vyšťavenou (snad 8V ?) nabíječku z Lídlu, ta začala díky propojení obou baterek normálně nabíjet no a pak jsem tu "zdravou" odpojil. A voalá...nabíjení pokračovalo až do zdárného konce.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Připojení auto nabíječky
Přesně takhle se na ty chytrý nabíječky musí, paralelně napojit jinou.
ok2ucx to krásně shrnul, jen si neodpustím drobné komentáře:
ok2ucx to krásně shrnul, jen si neodpustím drobné komentáře:
No u novejch možná, ale běžně jsem potkával, v autě co měla poskrovnu elektriky, součástky na 16V.ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
Tohle je teoretická úvaha, která je podle mě nesmysl, protože napětí vzroste a nabíječka utne.Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Připojení auto nabíječky
Uvaha smysl ma, protoze pokud nabijis vysokym proudem (konstantnim) tak napeti poroste dale, tato uvaha nepocita s tim, ze nabijecka ubere napeti Coz pokud nemas chytrou nabijecku, a ma blby vystupni napeti neni nic neobvyklehoUrvanej píše:Tohle je teoretická úvaha, která je podle mě nesmysl, protože napětí vzroste a nabíječka utne.Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota).
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Připojení auto nabíječky
Je to tak, kdysi jsem postavil "rychlonabíječku" která nabíjela asi 15A a ve chvíli, kdy akumulátor dosáhl plného nabití se odpojila, ale stále sledovala napětí na svorkách. Ve chvili určitého (předem nastaveneho) poklesu napětí opět začala nabíjet.
Ve finále to skončilo velmi krátkými pulzy s dlouhými pauzami a baterka byla nabita do plna. Podobně pracují dobíjecí regulátory pro solární panely,
které se dají koupit od rákosníků na ebay za 2 kila
Ve finále to skončilo velmi krátkými pulzy s dlouhými pauzami a baterka byla nabita do plna. Podobně pracují dobíjecí regulátory pro solární panely,
které se dají koupit od rákosníků na ebay za 2 kila
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Připojení auto nabíječky
Kam se ten proud ztrácí?
Nabíjím baterku v autě modelářskou nabíječkou metodou CC-CV. Mám možnost nastavit všechny možné parametry a tak napětí mám nastaveno na 14,4V a proud na 3A (vzhledem k tomu, že nabíjím přes cigaretový konektor)Nabíjení probíhá celkem běžně, až na "závěr". Po dosažení napětí 14,4V začne nabíjecí proud klesat, ale pokles je příliš pozvolný a zastaví se na poměrně vysoké hodnotě proudu (1A a víc) a dál už neklesá.
Při baterii odpojené z auta jde proud (řečeno poněkud zjednodušeně) do nuly, při baterce zapojené v autě by proud měl vyklesat někam k hodnotě klidového odběru auta, což je cca 100mA. Tak kam se ten proud ztrácí?
Napadá mě, nemá-li auto nějakou pasivní přepěťovou ochranu, která je schopna "sežrat" přepětí v síti. Ta by mi pak mohla "krást" proud.ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
Nebo pozná, že mám připojenu nabíječku (podle vyššího napětí v síti) a elektronika se "neuspí" a pořád žere podstatně víc než těch klidových 100mA?
Zkoumal jste to někdo?
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Připojení auto nabíječky
Podla specifikacie pre suciastky z kategorie Automotive, musia vsetky napatove regulatory a stabilizatory, ako aj polovodicove suciastky (cipy a ina bizuteria) vydrzat napatovu spicku az do 48V.Urvanej píše:No u novejch možná, ale běžně jsem potkával, v autě co měla poskrovnu elektriky, součástky na 16V.ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
Je to podobne ako u specifikacie Military, len s prihliadnutim na ine parametre.
Samozrejme to nevylucuje moznost, ze ak altik pusti slehu napr 30V ze nieco nemoze uvarit.
V aute je urcite par veci, ktore skratka napatovy regulator ani stabilizator nemaju.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Připojení auto nabíječky
Uvědom si, že 14,4V neni standardní stav baterie a chytré nabíječky na autobaterky po klesnutí odběru pod nějakou hranici spadnou s nabíjecím proudem někam k 50-100mA a tam zustanou, aby zbytečně "nevyvařovaly".Jarda.JM píše:Kam se ten proud ztrácí?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: peter cz