ELEKTROINSTALACE: Oprava seřizovacích prvků světlometu H4

  • Autor
  • Zpráva
kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#1 ELEKTROINSTALACE: Oprava seřizovacích prvků světlometu H4

Příspěvek od kajdamajda »

Tak. Po zjištění, že z celkového počtu čtyř kusů seřizovacích prvků světlometů, mám tři rozpadlé, jeden nefunkční a pohlcovače tmy pohlcují tmu všude, jenom ne přede mnou, jsem se rozhodl s tím něco udělat. Musím podotknout, že jsem nebyl ve Volvu se zeptat na cenu, ale za pade to asi nebude a na vrakáči se prodávají celá světla. Seřizovače zvlášť ne. Protože při demontáži zbývajícího štelovátka se toto úplně rozpadlo, měl jsem po dilematu, jestli mám shánět nějaké starší, dopadly by za chvíli úplně stejně.
Příjemné překvapení bylo, že se světla dají bezproblému rozebrat na atomy. Zjednodušilo to opravu na minimum.

Po odstranění osmi kusů svorek jsem vyndal sklo a těsnění. Parabola drží na třech bodech: na motorku štelování a dvou rozpadlých bývalých seřizovačích. Jeden je nacvaklý, na druhý je třeba použít křížový šroubovák.
Nechal jsem si stočit z duralu čtyři kousky podložek o průměru 24 mm se závitem M6 uprostřed. Tlusté jsou 5 mm. Do těch jsem vyvrtal tři díry po 120 stupních, 2,5 mm od kraje o průměru 2,5 mm. Tyto dírky jsem zahloubil, protože do nich přijdou křížové vruty s kuželovou hlavou, tak abych se za to nemusel stydět a navíc je to takový tjůning :D . (1)

Potom bylo potřeba ze závitových tyček původních seřizovačů odstranit umělohmotné šestihranné konce. Pomocí sikovek to šlo snadno. Vroubkované konce jsem obrousil, aby šly našroubovat do podložek a zároveň jsem na konec tyček udělal šlic na šroubovák, pro snazší štelování (2).

Podložky jsem umístil na svá místa tak, aby díry byly mezi vybráním pro štelovátko, zkrátka abych měl ty šroubky do čeho zašroubit (3). Vyvrtal jsem díry a naaplikoval šroubky (4). Pak už jen zbývá našroubovat štelovací tyčky a motorek (5), nasadit parabolu, těsnění, sklo a spojit sponkama. Potom už jenom montáž (ut. moment na matky je 7Nm) a finální seřízení.
Přílohy
Volvo 047.jpg
Volvo 047.jpg (49.71 KiB) Zobrazeno 1993 x
Volvo 045.jpg
Volvo 045.jpg (65.76 KiB) Zobrazeno 1992 x
Volvo 039.jpg
Volvo 039.jpg (66.41 KiB) Zobrazeno 1993 x
Volvo 044.jpg
Volvo 044.jpg (75 KiB) Zobrazeno 1994 x
Volvo 043.jpg
Volvo 043.jpg (43 KiB) Zobrazeno 1995 x
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#2

Příspěvek od Jarda S40 »

Hezká práce! :D

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#3

Příspěvek od kajdamajda »

Abych nezapomněl. Světla v mém případě šli vyndat jen při povysunutém nárazníku. Potřebujete na to čtrnáctku golu s nástavcem a křížový šroubovák. Nejprve sundat spodní krycí plast motoru, povolit křížové šrouby držící horní konec nárazníku k blatníku (1), povolit a vyndat plastový šroub z podběhu a pak si lehnout pod auto a povolit 4 ks šroubů, které drží vlastní sestavu nárazníku (3). Při montáži je postup opačný :D . Utahovací moment na matky světel je 7 Nm a na nárazník 40Nm.

Tak snad se ty informace budou někomu hodit :D
Přílohy
Volvo 026.jpg
Volvo 026.jpg (83.09 KiB) Zobrazeno 1978 x
Volvo 030.jpg
Volvo 030.jpg (78.04 KiB) Zobrazeno 1982 x
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#4

Příspěvek od Sibr »

Souhlasím s Jardou good work.
A chci jen dodat: važte si toho že jdou světla rozebrat, dnes už to asi tak růžové nebude. Od doby kdy Volvo začalo dělat plastově skla na světlech
(rok 02 nebo 03 z důvodu bezpečnosti atd.) silně pochybuji že nepřitavily sklo k plášti světlometu jako to mají ostatní auta (Fordy :twisted: )
Tím nám asi skončí renovace a budeme muset šáhnout hloubjeji do kapsy :?
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

#5

Příspěvek od Pavlik »

ŠIKULKA :wink: ja to vyřešil dražším způsobem a to přechodem na čirou optiku.navíc sem o jedno světlo přišel při kolizi
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#6

Příspěvek od Jarda S40 »

Karle, to opravdu utahuješ nárazník momenťákem???

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#7

Příspěvek od kajdamajda »

No fakt jsem ho utáh těma 40Nm :D měl jsem ho zrovna v ruce a zajímalo mne, jaká je to vlastně síla :D a vyšlo mi to asi tak na dva festy :D :D ... takže dost
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:No fakt jsem ho utáh těma 40Nm :D měl jsem ho zrovna v ruce a zajímalo mne, jaká je to vlastně síla :D a vyšlo mi to asi tak na dva festy :D :D ... takže dost
To ses docela sekl, 40 Nm je asi 1/3 "Na krev", v přepočtu na "Festy" je to něco kolem 2,443 :lol:

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#9

Příspěvek od kajdamajda »

No, já to ještě nemám tak úplně v pazouře. Navíc jsem to utahoval vleže na zádech a do očí mi padal bordel :D :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Kontaktovat uživatele:

#10

Příspěvek od Conan »

Copak je to za "chladič" před tím levým předním kolem?

Že by mezichladič stlačeného vzduchu?

Asi jo, i když já ho mám nacpanej za normálním chladičem, asi u dýzlů to bude jinak ...

Jinak pěkná práce.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#11

Příspěvek od standa »

krááása, lepší než nový

jen dobře promazat, jestli je šroub ocelový, tak nám se solí a tím hliníkem tvoří galvanický článek a pak to může zkorodovat

a nejhůř i zrezavět :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#12

Příspěvek od kajdamajda »

Conan píše:Copak je to za "chladič" před tím levým předním kolem?

Že by mezichladič stlačeného vzduchu?

Asi jo, i když já ho mám nacpanej za normálním chladičem, asi u dýzlů to bude jinak ...

Jinak pěkná práce.
Jo jo je to mezichladič. Já mám zase PŘED normálním chladičem nacpanej chladič klimatizace
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#13

Příspěvek od kajdamajda »

standa píše:krááása, lepší než nový

jen dobře promazat, jestli je šroub ocelový, tak nám se solí a tím hliníkem tvoří galvanický článek a pak to může zkorodovat

a nejhůř i zrezavět :D
...přemýšlel jsem i o tom využít ten galvanický článek ke zlepšení napájení pohlcovačů tmy :D - asi na to nebudu mít čas :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14

Příspěvek od Jarda S40 »

kajdamajda píše:
standa píše:krááása, lepší než nový

jen dobře promazat, jestli je šroub ocelový, tak nám se solí a tím hliníkem tvoří galvanický článek a pak to může zkorodovat

a nejhůř i zrezavět :D
...přemýšlel jsem i o tom využít ten galvanický článek ke zlepšení napájení pohlcovačů tmy :D - asi na to nebudu mít čas :D
Hele, kdybys byl frajer, tak k tomu dáš násobič napětí a za mrazivých zimních nocí tím oživuješ akumulátor, abys ráno lépe startoval! :lol:

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#15

Příspěvek od kajdamajda »

Jarda S40 píše:
kajdamajda píše:...přemýšlel jsem i o tom využít ten galvanický článek ke zlepšení napájení pohlcovačů tmy :D - asi na to nebudu mít čas :D
Hele, kdybys byl frajer, tak k tomu dáš násobič napětí a za mrazivých zimních nocí tím oživuješ akumulátor, abys ráno lépe startoval! :lol:
Ale v horských oblastech by mi došlo palivo, teda sůl do článků. Tam se sype štěrkem :D
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16

Příspěvek od Jarda S40 »

V horských oblastech si půjčiš sůl z restaurace ve slánce a zasolíš na noc :lol:
Hele, kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá výmluvy :wink:

vcar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1113
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Č.Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#17

Příspěvek od vcar »

Tož chlopi, tohle je betelná věc. Protože se tydle sarapatičky lámou snad průvanem, považuju udělátka za hodně dobrej nápad. :!:
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 16
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha, Plzen, Ostrava

#18 ELEKTROINSTALACE: Oprava seřizovacích prvků světlometu H

Příspěvek od paulus »

Inspiroval jsem se timto navodem a kamarad ty serizovaky mirne vylepsil tim, ze je udelal ze silonu. Pro zajemce prikladam schema a par foto. Rozdil je krome materialu take v tom, ze se do svetlometu udela zavit, a do nej vlozka nasroubuje (a pripadne zalepi)
Přílohy
IMG_7234sm.jpg
IMG_7234sm.jpg (39.72 KiB) Zobrazeno 1503 x
IMG_7233sm.jpg
IMG_7233sm.jpg (36.12 KiB) Zobrazeno 1503 x
IMG_7230sm.jpg
IMG_7230sm.jpg (21.68 KiB) Zobrazeno 1508 x
nakres.jpg
_________________
"nejlepsi auto je to, ktere si nekoupis"
ted cekam na XC70 D5 120kW
od 2014 SPACE GEAR 83kW,dvoulitr, r.v.2000, 8mist
2010-2014 Fiat SCUDO, 2010, 140 MJET, Comfort, 8 mist
bylo do 2012: Subaru outback diesel, 2.0, awd, 2009
bylo do 2011 : S40 2.0i 16v, B4204S, 103kW, 1998
bylo do 2009: L300 mikrobus (motor 4D56 - držák)
jezdi: Fiat UNO 70S 1,4i klima, destovy senz., dalk.start, park. senzory,
historie: 1. byla Octavia combi(r.v.1970), nekolikrat jina Skoda(MB,120), parkrat Ziguli(1200,1500), Fiaty (Ritmo, Uno), sluzebne V70 D5 2003

GDPR_user

#19 ELEKTROINSTALACE: Oprava seřizovacích prvků světlometu H

Příspěvek od GDPR_user »

paulus píše:Inspiroval jsem se timto navodem a kamarad ty serizovaky mirne vylepsil tim, ze je udelal ze silonu. Pro zajemce prikladam schema a par foto. Rozdil je krome materialu take v tom, ze se do svetlometu udela zavit, a do nej vlozka nasroubuje (a pripadne zalepi)
Zlaté české ručičky.Jsem rád,že opraváři ještě nevymřeli. :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :tlesk: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#20 ELEKTROINSTALACE: Oprava seřizovacích prvků světlometu H

Příspěvek od Renoš »

Teď jen kterou variantu vybrat,obě jsou perfektní.Pěkný návod. :palec:
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 70
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Žilina

#21 Re:

Příspěvek od Pelo 1 »

Jarda S40 píše:Hezká práce! :D
-tiez zatlieskam,ono vidiet pred tebou auto ako sa mu trasu svetla reflektorov...super.
_________________
Škoda 100 r.v72/30.9kw FORD Escort 1.4 r.v 84 FORD Sierra Ghia r.v 85 /77kw FORD Escort 1.3 r.v86/44kw FORD Escor Ghia r.v91/77kw V40 1.9TD r.v97/66kw OPEL Calibra-A 2i r.v 94/85kw
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“