Čím je auto vyjímečně ale zároveň trochu prokleté je motor. Jak asi většina z vás ví, tak typ B204FT se totiž do 760 vůbec nedával. Podle VIN a nálepek v motorovém prostoru by v autě měl být B230FT. Auto je původem z Švédska a když někdy v roce 1992 přijelo do ČSR tak už v něm byl B204FT. Historka k tomu byla taková, že si to tam nechal ještě v továrně namontovat nějákej Volvo manažer pro kterýho to auto mělo být. Jelikož v té době byl tento motor to nejlepší a nejvýkonnější co Volvo dělalo, dá se to pochopit. Nicméně jak sem pak přímo ve Volvu zjišťoval není to pravda a motor musel vyměnit nějákej kutil. Je otázka proč to někdo u auta co bylo v podstatě ještě v záruce dělal. Už se to asi nikdy nedovím. Výsledek je bohužel takový, že auto není v originální tovární konfiguraci tudíž jeho historická hodnota jako veterána je velice diskutabilní.
Rok: 1990
Motor: B204FT
Převodovka: M46 s OD
Výbava: aut. klimatizace, sedačka řidiče v elektrice, šíbr, vyhříváné sedačky a zrcátka. ABS.
Dál napíšu jen nechronologický seznam toho co se na autě za tu dobu všechno událo včetně všech možných drobností:
Původní majitel sundal vyvažovací kladky - takže pořízena nová celá sada i s rozvody.
Z motoru skříkal olej jak z cedníku - přeťesněno - jedna věta ale práce za trest

Repas Turba - posílal sem to až do Lotyšska a stejně z toho zas chčije.
Nové přední tlumiče i s uložením
Tyčky stabilizátoru
Nová spojka
Repas zadní nápravy Multilink I.gen - pískování a nástřik - plus vyměna většiny silentbloků včetně těch na differenciálu.
Vyměneny všechny důležitá relé plus zapalovací modul - tři roky servisáci řešily proč auto občas nechce chytit nebo chcípá - až sem na to musel přijít sám.
Nově přečalouněná stropnice - viz foto, moc povedené!
Opravený odřený a promáčklý bok
Nová vodní pumpa
Opravený tachometr - nové kondíky
Zpátky instalovaný katalyzátor - z vrakoviště
Zpátky instalovaný původní LP blatník (při koupi od kV8ba byl daný z 940)
Repas ruční brzdy
Nové přední sklo
Nové víčko rozdělovače a kabely ke svíčkám
Nové svíčky
Nová baterka
Zprovozněny bezpečnostní pásy pro páteho cestujícího
Nové hadičky a gumičky pro stěrače a ostřikovače světel a okna.
Opravený mechanismus stahování PP okna
Nové vzpěry v kufru
Pořídil sem kola NOVA + nové pokličky a nové letní gumy.
Co zbývá:
Roztržená látka na opěradle zadních sedaček
Nefunguje výhřev sedaček
Koupit kola OMEGA + nové zimní gumy
Původní originální autorádio SR 7145 + TP 7145 - je na cestě a doufám že k němu půjde připojit CD Changer 9166800

Nefunguje klimatizace - chybí chladič - a předpokládám že ke sprovoznění bude potřeba udělat dalších 60 věcí.
Asi nová Lambda sonda - štoural se v tom teď nedávno chlapík z R.C. VOLVO - od tý doby auto žere přes 20L/100km.
Zezadu se postupně vynořil dost nepříjemnej zvuk - původně sem myslel že je to ložisko kola, ale zdá že to jde přímo z differenciálu - takže asi repas

Zadní tlumiče - Nivomaty- jsou už dost unavený, což je vidět i na fotkách - rád bych koupil nové, ale je to drahý jak šlak.
Časem nový lak!
Fantazíruju o tom jestli jednou nepořídit původní motor B230FT a dokoupit k němu originální kit od Volva jménem Turbo+
