mr1 píše:Ale jo. Předně nemám jen jedno auto. Ale hlavně na servis se objednávám, a auto tam odvážím třeba po práci, a večer mi ho servisák přiveze... to je vše. Já myslím, že Vás dost ojebávají na časech, když slyším, že máte auto tři dny pryč... nevidím k tomu jediný důvod. Stačí se předem objednat. A zatím jsem neměl takovou potíž, která by volvo dokázala vyloženě odstavit (ťuk ťuk), vyjma havárie s kanálem, kdy to vázlo spíš na tom, že jsem potřeboval palubku a nápravnici. Potom jsem měl auto v servisu, asi dva dny...
Já se taky snažím, řešit po práci nebo o víkendech. Ale třeba nějaká větší věc v AV dílech pro mě není časově reálné zvládnout dopravit auto tam a pak se pro něj zase dostat a ještě do toho jít do práce. Takže jsem třeba 2 dny bez vozu.
Je opravdu dobré mít náhradní plán pro dostání se do práce.
A v případě, že se ti něco podělá nečekaně a auto se stane nepojízdným, se těžko objednáš do servisu na ten samý den, kdy se ti to pojašilo. Takže ti to pak stojí několik dní, než přijdeš na řadu
Ať se do toho nezamotáme.
Danzel by měl počítat s tím, že někdy do/z práce pojede alternativně, protože Volvo, jako každé auto, se může pokazit.
Párkrát jsme tu totiž slyšeli od nováčků, že chtějí Volvo, kvůli tomu, že to je držák. Ano je, ale za předpokladu předchozí a současné slušné péče.
To je fuk, kolik jich máš. Když vám řeknu, že ani 5 aut nezajistí, že dva se vždy dostanou do práce...
Takže k jednomu autu, s S60 nebo S80I s D5 bych skutečně souhlasil jako rozumnou volbou. Primárně bych šel po kusech do MY05 (6) kvůli absenci dpf.
Nechci vykřikovat, jak se možná po volbách dostane ke kormidlu někdo, kdo bude mít politické ambice "vyčistit vzduch ve městech". To je možná nyní poměrně citlivé téma, myslím v souvislosti s Dieselgate. Ale na tu se za chvíli zapomene, někdo utáhne šrouby a ukrojí další kolečko salámu.
Takže to otočím jinak, lehce více technicky: Volvácký systém DPF u 5-válců D5244x a D5204x funguje poměrně velmi spolehlivě za předpokladu, že:
- auto nemá nalítáno megakilometrů
- v důsledku čehož a zanedbané údržby je motor opotřebovaný, olej žeroucí či z jiných důvodů hodně kouřící, často regenerující,
- případně katalyzátor nefungující.
Leč u většiny nějak normálně provozovaných ojetých Euro4 a Euro5 motorů je Volvácký systém DPF (bez močoviny) opravdu poměrně velmi spolehlivý, případně rozumně opravitelný agregát. Takže pokud někdo neudělá naprosto nesmyslnou volbu motorizace (naftu pro šílené poskakovačky po městě, 3km do školky, 5km na nákup, kolony, atp.) pak by i novější D5 s DPF měla vyhovět dnešním nárokům.
Poměrně časté jsou případy, že systém DPF z nějakého nefunguje, opravna nedokáže správně diagnostikovat problém (přesněji jeho příčiny), tak raději DPF vykostí vrtákem a softwarem či emulátorem ven. Zákazník - spokojen jak ušetřil - odjíždí. Ale problém byl někde jinde, někdy stačí vadné čidlo, hadička nebo kat. Případně je doaktualizovat SW (se kterým výrobci pohříchu zápasili).
Zase se těch DPF tolik nebojte, jde trochu o to, nekupovat úplné krumply, co se sem za hubičku hrnou ze západu.
A když tak zauvažujte i o benzínu, ale chápu, že před 10 lety vrcholila diesel-mánie a pěkných ojetých benzíňáků je vskutku málo...
Pavel to krásně shrnul. Já osobně z toho také nemám strach. Ale mám strach to někomu přímo doporučit, právě pro možnost nesmyslné jízdy. Pokud by to auto skákalo, ale i občas dostalo kartáč na alespoň trochu delší trasu, myslím, že pořád není tak zle. Já mám ještě takovou malinkou zásadu, která mě provází celým motoristickým životem, a zatím se mi to vyloženě osvědčuje. Nehovadskou jízdou motor co nejrychleji zahřát. Potom nikterak nešetřit, občas mu dát vyloženě plnou, podržet to chviličku pod krkem. To platí snad pro každý motor, bez rozdílu paliva. Když jsem před dvěma léty koupil spíše pro legraci polo (1,4 jednobod), jezděno kamarádkou, to auto nekecá!!! jezdilo maximálně 80-90. Akceleraci to mělo z nuly na padesát asi za rok. Dnes s tím švihám s klidem 170-180, bez problémů. Auto jede jak pichlá svině (v rámci svých možností).
Tvá zásada dává naprosto smysl. Motor (vlastně i převodovka) je navržena pro optimální fungování pouze za provozní teploty. Mimo tento rozsah je to vždy špatně (opotřebení, emise, performance). M.j. proto např. studený automat řadí "zbytečně vysoko" a tak, aby sebe (a jako vedlejší efekt i motor) co nejrychleji zahřál. Proto se do účinných (a v důsledku pomalu se ohřívajících) dieslů přidávají naftové bufíky či elektrické příhřevy a jiné eko-kokotiny.
Jakmile se celý agregát konečně zahřeje na provozní teplotu (a vězte, že to rozhodně není za 10 minut, i když ručička teploty vody už je na 90°C), pak si poslechněte motor, jak změní zvuk a konečně se chová trošku kultivovaně. I ten diesel nakonec. Třeba ale až za 30-60 minut trošku ostřejší jízdy?
Stejně tak řádná provozní teplota je třeba pro spuštění procesu regenerace filtru DPF, stejně tak se i odlučovači a odvětrávači klikové skříně dostanou všechny ekobordely správnou cestou zpět do sání (a nebude se ucpávat). Všechny olejové kanálky (v motoru i převodovce) jsou správně proplachovány, všechna ložiska správně mazána olejem, který má korektní vizkozitu, tedy i tloušťku filmu. Stejně tak auto nebude generovat množství sazí, které se pak tak rády usazují ve ventilu EGR a celém sání.
Pole otáček je tedy třeba provozovat v celém (bílém) rozsahu a skutečně i nebát se přiblížit k červenému poli. Je to provozní rozsah, to auto to unese. Červené pole otáček to krátkodobě vydrží, když tak má motor řadu ochran, aby se nenechal tak snadno zničit...
Petr Marek píše:
Nechci samozřejmě vyvolávat paniku, ale koukni na Německo. Tam jsou už červené a žluté plakety prakticky bezcenné. A moc dlouho to netrvalo...
Souhlasím s Petrem. Teď to pojede do pekel.
Stejný názor, nebude to trvat tak dlouho. A v Praze, po dokončení okruhu je to na tuty.
A zahřívání motoru je naprostá samozřejmost, to ví každý motorkář, kterému na mašině záleží. A čím je tam víc koní, tím je to důležitější. U auta se to projeví později, ale o to víc součástek tam jde do kopru.
A co ty nové tříválce, jak myslíte, že to vydrží dlouho, když to hned po rozjetí dostane čočku?
Největší znečištění (Evropy) způsobují několikakoňové benzínové motory nafukovacích plavidel, která přistávají ve Španělsku. "Kapitáni" těchto lodí by měli dostat "černou známku", to není nová emisní plaketa, ale výraz z knihy Ostrov pokladů.
hmmm... ale je to malá šedesátka. Pokud by auto mělo jezdit i na dálky s čtyřmi dospělými, tak to není výhra. Navíc je to AT. Ale pokud toto všechno nevadí, šup do něj.
mr1 píše:hmmm... ale je to malá šedesátka. Pokud by auto mělo jezdit i na dálky s čtyřmi dospělými, tak to není výhra. Navíc je to AT. Ale pokud toto všechno nevadí, šup do něj.
Informace o 4 dospělých mě minula. V tom případě to není úplně vhodný vůz. Automatu bych se tady nebál. Podle všeho dostával péči.
...pozor! vařím z vody. Jen na to chci upozornit, že pro 4 dosp. na delší dobu to není úplně ono. Nebo jinak - pokud jsou to čahouni, tak je to vopruz i do lídlu. Automatu bych se tady taky nebál (teda né tak moc, jak někde z bazu), ale požadavek zněl na manuál.
Urvanej píše:To je fuk, kolik jich máš. Když vám řeknu, že ani 5 aut nezajistí, že dva se vždy dostanou do práce...
Takže k jednomu autu, s S60 nebo S80I s D5 bych skutečně souhlasil jako rozumnou volbou. Primárně bych šel po kusech do MY05 (6) kvůli absenci dpf.
Jo s tim naprosto souhlasim. Mam ctyri a v podstate uz nepamatuju dobu kdy ny aspon jedno nemelo problem spis ted je to tak ze sem rad ze mam dve v provozu
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
tvl hoši normálně mě udivujete. Já sem v životě neměl volvem nějaké potíže. Krom tedy normálního servisu - desky, oleje, filtry... a jednou táhlo výřivek.
Pak klasika - pružina dvířek nádrže. Jinak fakt nevím, co chcete na těch autech furt řešit? Co se vám jako tak sere? Teda krom těch automtů?
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF