Přesto, že ten motor a převodovku znám dlouho a měl jsem i ve V70, a záměrně tuhle kombinaci hledal...nemůžu si pomoct s dojmem, že ty kvalty jsou prostě zbytečně moc dlouhé a ubírají tomu motoru radost do otáček
Teoreticky by neměl být moc problém vyndat tuhle 5r skříň a dát tam skříň 6r z T5 ne? Ty motory se moc lišit nebudou stavbou a spojením s převodovkou.
Ví někdo?
Po mechanické stránce ti nepovím (dost možná by to mohlo jít), ale po elektrické ti patrně možná nebude fungovat tempomat (ač se to zdá nesouvisející). 2.4i se s 6q nikdy nedělala, takže k tomu od Volva neexistuje regulerní software. Ale zkusit to můžeš. Jednou jsme to zkoušeli u D5.
A u D5 přestal běhat tempomat jo?
U ní je záměna asi ještě víc bezproblémová ne? To jsou stejné motory fyzicky a na straně spojení s převodovkou... U T5 a 2,4i si tím tak jistý nejsem. Ale vychází podle mě taky ze sebe...čili fyzicky by to jít mohlo.
A Martine máš pocit, že 6R přináši nějaké problémy? Ona ani tahle 5R není žádný zázrak, třeba z dvojky na trojku to není úplně čistý chod...
Ano - pokud se překostí převodovka, změní se převodové poměry a tempomat si (trošku překvapivě) z nějakého důvodu hlídá (měří, počítá) zařazený stupeň. A když to nesedí, vypne.
U D5 to ale nebyl takový problém, protože se obvykle dal najít software, pro to stejné auto - ale s 6q a pak to tam chodilo.
ok2ucx píše:Ano - pokud se překostí převodovka, změní se převodové poměry a tempomat si (trošku překvapivě) z nějakého důvodu hlídá (měří, počítá) zařazený stupeň. A když to nesedí, vypne.
U D5 to ale nebyl takový problém, protože se obvykle dal najít software, pro to stejné auto - ale s 6q a pak to tam chodilo.
P.
Jasně, takže u D5 se tempomat zprovoznit dá, protože spojení D5 a 6q na autech existuje...ale je tím pádem v podstatě nemožné ho rozchodit v tomhle případě u mě, protože takové spojení nikde na žádném jiném autě existovat nebude.
Schumi_01 píše:
A Martine máš pocit, že 6R přináši nějaké problémy? Ona ani tahle 5R není žádný zázrak, třeba z dvojky na trojku to není úplně čistý chod...
Ne, je to přesně naopak, šestikvalt je z hlediska spolehlivosti lepší a dá se navíc rozumně zrepasovat.
_________________ 244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Schumi_01 píše:
A Martine máš pocit, že 6R přináši nějaké problémy? Ona ani tahle 5R není žádný zázrak, třeba z dvojky na trojku to není úplně čistý chod...
Ne, je to přesně naopak, šestikvalt je z hlediska spolehlivosti lepší a dá se navíc rozumně zrepasovat.
To asi bude uplne pravda ne?Kor kdyz i Patocka kterej ma prevovky v ruce pise pravy opak....