Všechny úhlovky,které jsem dostal do ruky,měly poškozený tisícihran.Pokud použijete nový kroužek na již jetou hřídel,životnost je cca 6 měsíců.raolsa píše:No já mám zkušenosti pouze se třemi nefunkčními úhlovkami a u všech byl ometený tisicihran na vstupní hřídeli, takže se musel dělat repas. Ale ke mě těch aut zase tolik nejezdí, však je opravuju jenom jako koníček.kwiko píše:kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti.
Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90
- Autor
- Zpráva
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14290
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Jj, přesně to jsem měl na mysli. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Když jsme u těch zubů, ta vůle (opotřebení) na tisícihranu je volná (na otočení rukou), nebo je to nějak hryzlé a povolí to až př i větším momentu na druhou stranu?
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Asi nedovedu říci,kolik je ještě přijatelná vůle,každopádně pokud jde úhlovka dolů tak z 90% je potřeba repase.Romulusw píše:Když jsme u těch zubů, ta vůle (opotřebení) na tisícihranu je volná (na otočení rukou), nebo je to nějak hryzlé a povolí to až př i větším momentu na druhou stranu?
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
-
Offline
- Příspěvky: 576
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Co myslite, za tu cenu to bude rozbouchana plechovice?
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zkus zavolat do áček a zeptat se, co ti musí u tohohle auta říci, kdyby sis ho chtěl koupit. Pokud nebude prodejce úplnej blb, tak ti to řekne. V áčkách mají vždycky u auta v systému kolonku "must say", kde jsou vady, které musí při koupi uvést, aby se vyhnuli žalobám za skryté vady. Tam jsou ty největší průšvihy a vady, které tam jsou. Vtipné je, že u dovozovek mají často v téhle kolonce napsáno, že stav kilometrů je zaručen pouze od registrace v ČR/SR.63miro píše:Co myslite, za tu cenu to bude rozbouchana plechovice?
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
Ale jinak se obávám, že za tu cenu to opravdu zázrak nebude. Zvlášť ne v áčkách.
Teď koukám, že jsem to omylem poslal dvakrát :/
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí
- Vůz: Peugeot
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Chlapi před časem jste mi radili při koupi XC90, zatáím jsem nenašel nic uplně co by mě sedlo. Ale mám ještě jeden dotaz ohledně motoru D5 136 kw. Jaká je asi životnost? Když má auto nalítaných 300.000 tak mi všichni tvrdí že pokud je o tenhle motor pečováno tak je to uplně v klidu. Na mě už je to celkem dost, tedka mi totiž kamarád našel nějakou XC90 s 300.000 a je to její jediná piha na kráse, auto je krásný i ve vnitř i zvenku, má i servisní knížku. Díky za radu.
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Skoro všechny XC90 budou mít přes 300tis jen to některé nemají na tachometru.Edis píše:Chlapi před časem jste mi radili při koupi XC90, zatáím jsem nenašel nic uplně co by mě sedlo. Ale mám ještě jeden dotaz ohledně motoru D5 136 kw. Jaká je asi životnost? Když má auto nalítaných 300.000 tak mi všichni tvrdí že pokud je o tenhle motor pečováno tak je to uplně v klidu. Na mě už je to celkem dost, tedka mi totiž kamarád našel nějakou XC90 s 300.000 a je to její jediná piha na kráse, auto je krásný i ve vnitř i zvenku, má i servisní knížku. Díky za radu.

-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
jak je to s R-kovým motorem? různě straší, že je slabá stěna mezi válci a často to končí prolomením. Stačí, aby to někdo očipoval a je to jistota. Ale i při sériovém výkonu toho při vélké zátěži lze také dosahnout. Na druhou stranu, když šel už do R-ka i Márra, tak to tak velká trága snad bejt nemůže...
Naposledy upravil(a) dukemb dne 26 črc 2017 23:26, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
-
Online
- Příspěvky: 2183
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Tomu se dá předejít vyvložkováním mezer mezi válcema...
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nížkovice
- Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zdravím ve spolek,
rozhodl jsem se, že si pořídím Volvo, a toužím po XC70, r.v. 2001-2003, 2.4T, automat. Na českých serverech jsem nic nenašel, na německých nějaký 1 ks, co tam už nějakou dobu visí. Padla tedy volba udělat si výlet do Švédska a s něčím dojet, jednak kvůli počtu dostupných kusů, a také zřejmě lepší výbavě, a hlavně ceně. Samozřejmě je poměrně velké riziko, platit za něco co jsem ještě neviděl předem (byť jen část). Jaké máte zkušenosti s nákupem ve Švédsku? Věřím ve velmi slušnou morálku švédů. Konkrétně by se asi jednalo o Örebro (kde je těchto aut poměrně dost), a cenově bych to viděl na 30 tis SEK (asi 85 tis Kč).
Můžete mi prosím poradit, na co se zaměřit?
Vyčetl jsem, že to chce určitě vyzkoušet, jestli funguje AWD, ideálně na mokré trávě. Ale jak to důkladně vyzkouším u automatu? Taky by mohl být dobrý nápad lehnout si pod auto a zkusit zakvedlat kardanem. Předpokládám, že vůle by měla být minimální, tj. na obvodu kolik (desetin) mm?
Je něco, co tyto motory trápí? Hloupě se zeptám, má tento motor dvouhmotový setrvačník? Předpokládám že ano.
Jsou tato turba spolehlivá? Co bych měl zkontrolovat, abych měl alespoň šanci odhalit nějaký problém?
Taky to chce asi zkontrolovat olej v automatu. Lze z motorového prostoru snadno najít/dosáhnout na měřicí tyčku?
Také prosím, je tu někdo z Brna, kdo by byl ochotný mě v tomto voze (případně V70 2.4T) svézt, a ukázat mi nějaké věci, na které si dát pozor? Mám pocit, že se mi kožené sedačky pocitově nebudou líbit, ale v inzerátech je tak 95% v plné kůži, asi se s tím musím smířit. I toto bych rád během krátkého posezení v autě vyzkoušel.
Taky jsem pochytil, že jiná diagnostika než VIDA se neuznává. Ale alespoň pro nákup by snad mohla stačit nějaký obyčejná. Bylo by v rámci svezení možné vyzkoušet diagnostiku přes nějakou aplikaci v mobilu? Abych byl připraven, a věděl, jestli mi to vůbec funguje. Použil bych ELM 327. Narazil jsem na tento topic https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=55&t=45673 . Chápu správně že to ani nemá cenu zkoušet?
Děkuju moc za Vaše rady.
rozhodl jsem se, že si pořídím Volvo, a toužím po XC70, r.v. 2001-2003, 2.4T, automat. Na českých serverech jsem nic nenašel, na německých nějaký 1 ks, co tam už nějakou dobu visí. Padla tedy volba udělat si výlet do Švédska a s něčím dojet, jednak kvůli počtu dostupných kusů, a také zřejmě lepší výbavě, a hlavně ceně. Samozřejmě je poměrně velké riziko, platit za něco co jsem ještě neviděl předem (byť jen část). Jaké máte zkušenosti s nákupem ve Švédsku? Věřím ve velmi slušnou morálku švédů. Konkrétně by se asi jednalo o Örebro (kde je těchto aut poměrně dost), a cenově bych to viděl na 30 tis SEK (asi 85 tis Kč).
Můžete mi prosím poradit, na co se zaměřit?
Vyčetl jsem, že to chce určitě vyzkoušet, jestli funguje AWD, ideálně na mokré trávě. Ale jak to důkladně vyzkouším u automatu? Taky by mohl být dobrý nápad lehnout si pod auto a zkusit zakvedlat kardanem. Předpokládám, že vůle by měla být minimální, tj. na obvodu kolik (desetin) mm?
Je něco, co tyto motory trápí? Hloupě se zeptám, má tento motor dvouhmotový setrvačník? Předpokládám že ano.
Jsou tato turba spolehlivá? Co bych měl zkontrolovat, abych měl alespoň šanci odhalit nějaký problém?
Taky to chce asi zkontrolovat olej v automatu. Lze z motorového prostoru snadno najít/dosáhnout na měřicí tyčku?
Také prosím, je tu někdo z Brna, kdo by byl ochotný mě v tomto voze (případně V70 2.4T) svézt, a ukázat mi nějaké věci, na které si dát pozor? Mám pocit, že se mi kožené sedačky pocitově nebudou líbit, ale v inzerátech je tak 95% v plné kůži, asi se s tím musím smířit. I toto bych rád během krátkého posezení v autě vyzkoušel.
Taky jsem pochytil, že jiná diagnostika než VIDA se neuznává. Ale alespoň pro nákup by snad mohla stačit nějaký obyčejná. Bylo by v rámci svezení možné vyzkoušet diagnostiku přes nějakou aplikaci v mobilu? Abych byl připraven, a věděl, jestli mi to vůbec funguje. Použil bych ELM 327. Narazil jsem na tento topic https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=55&t=45673 . Chápu správně že to ani nemá cenu zkoušet?
Děkuju moc za Vaše rady.
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Kůže je v pohodě
Chce to ale (na zimu) výhřev, to auta z DE i SE obvykle mají. V XC70 jsou převážně (nebo výhradně) sedačky verze "Comfort" - jsou mírně širší, se slabším bočním vedením. V70 je často vidět se sedačkami "Sport" buď celokůže nebo polokůže, případně látka. Obě se (posezem) poměrně dosti liší. Technicky: lze Sport namontovat i do XC70.
AWD se zkouší stejně s automatem i s manuálem. Počítej raději s nějakým větším ponákupním servisem pohonu 4x4 - oleje v úhlovce, Haldexu a zadním diferáku. Současně vyčistit filtr v Haldexu. A připravit se možná i na repasi elektronické části Haldexu, zvláště pokud auto jezdilo v soli více než málo. Pak už to funguje zase všechno suprově.
Dvouhmota (DMF) je pouze u manuálu. U automatu (já už do Volva nikdy nic jiného brát nebudu) můžeš u 5q převodovky AW55 olej zkontrolovat - hluboko mezi hadicemi a dráty najdeš malou žlutou plastovou měrku. Hladina se kontroluje u nastartovaného, ideálně zahřátého auta. Pozor na prsty, blízko je sahara. Zároveň můžeš olej i "očuchat" (nesmí smrdět spáleninou) a prověřit jeho barvu - má to být malinovka. Černá jen tehdy, pokud se olej neměnil. Po nákup určitě důkladný proplach a výměna každých 50-80tkm.
Motor: 2.4T je klidový motor, pokud vím, turba tam masivně neodcházejí. Je to LPT - nízkotlaké turbo, k životu jej lze probudit čipem, ten motor má na víc, než na fabrických 147kW. Hlavně v kombinaci s AT a 4x4 je XC70 poměrně zdechlá. Benzíny obecně trpí zanášením odvětrávání PCV, po nákupu určitě vyčistit, ušetříš si tím pozdější trable.
Obecně: XC70 v benzínu je jako šafránu. Ale schvaluji tuto volbu. V pozdějších ročnících pak byla ještě vylepšená verze - motor 2.5T - to by byla ještě lepší volba, ale usuzuji, že máš možná limitovaný rozpočet, proto ty roky. Na mobile.de mám historicky nastaveno hledání facelift XC70 v benzínu - a je tam tak 1-2 za týden.
Aktuální horka mi ještě připomínají slabinu modelového roku 2004: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50867&p=644264. Je to nepříjemnost, ale nikoli likvidační. Pro změnu - modelový rok 2005 (první faceliftový) zase trpěl zatékáním, ale zde převážně - nebo skoro výhradně XC90: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451.
Zbytek už je pouze o stavu auta a preferencí výbavy (i s tou lze ale později i hýbat). Přeji šťastnou ruku a trpělivost při výběru, vydal ses na trnitou a nelehkou cestu. Auto staré 15+ už je sázka do loterie, samotná nákupní cena nebývá vysoká, ponákupní servis už leckdy může být vyšší položka.
Pavel
P.S. Diagnostika ELM je ti poměrně na nic, zjistíš tím maximálně některé EOBD kódy motoru a to jen někdy.
Půjč si (nebo rovnou kup) kabel DiCE, k němu PC s patřičným SW a s touto výbavou alou na cesty.

AWD se zkouší stejně s automatem i s manuálem. Počítej raději s nějakým větším ponákupním servisem pohonu 4x4 - oleje v úhlovce, Haldexu a zadním diferáku. Současně vyčistit filtr v Haldexu. A připravit se možná i na repasi elektronické části Haldexu, zvláště pokud auto jezdilo v soli více než málo. Pak už to funguje zase všechno suprově.
Dvouhmota (DMF) je pouze u manuálu. U automatu (já už do Volva nikdy nic jiného brát nebudu) můžeš u 5q převodovky AW55 olej zkontrolovat - hluboko mezi hadicemi a dráty najdeš malou žlutou plastovou měrku. Hladina se kontroluje u nastartovaného, ideálně zahřátého auta. Pozor na prsty, blízko je sahara. Zároveň můžeš olej i "očuchat" (nesmí smrdět spáleninou) a prověřit jeho barvu - má to být malinovka. Černá jen tehdy, pokud se olej neměnil. Po nákup určitě důkladný proplach a výměna každých 50-80tkm.
Motor: 2.4T je klidový motor, pokud vím, turba tam masivně neodcházejí. Je to LPT - nízkotlaké turbo, k životu jej lze probudit čipem, ten motor má na víc, než na fabrických 147kW. Hlavně v kombinaci s AT a 4x4 je XC70 poměrně zdechlá. Benzíny obecně trpí zanášením odvětrávání PCV, po nákupu určitě vyčistit, ušetříš si tím pozdější trable.
Obecně: XC70 v benzínu je jako šafránu. Ale schvaluji tuto volbu. V pozdějších ročnících pak byla ještě vylepšená verze - motor 2.5T - to by byla ještě lepší volba, ale usuzuji, že máš možná limitovaný rozpočet, proto ty roky. Na mobile.de mám historicky nastaveno hledání facelift XC70 v benzínu - a je tam tak 1-2 za týden.
Aktuální horka mi ještě připomínají slabinu modelového roku 2004: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50867&p=644264. Je to nepříjemnost, ale nikoli likvidační. Pro změnu - modelový rok 2005 (první faceliftový) zase trpěl zatékáním, ale zde převážně - nebo skoro výhradně XC90: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451.
Zbytek už je pouze o stavu auta a preferencí výbavy (i s tou lze ale později i hýbat). Přeji šťastnou ruku a trpělivost při výběru, vydal ses na trnitou a nelehkou cestu. Auto staré 15+ už je sázka do loterie, samotná nákupní cena nebývá vysoká, ponákupní servis už leckdy může být vyšší položka.
Pavel
P.S. Diagnostika ELM je ti poměrně na nic, zjistíš tím maximálně některé EOBD kódy motoru a to jen někdy.
Půjč si (nebo rovnou kup) kabel DiCE, k němu PC s patřičným SW a s touto výbavou alou na cesty.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nížkovice
- Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Moc díky za vyčerpávající odpověď.
Vzhledem k tomu, že bych to XC viděl do budoucna jako rodinné auto, myslím že bych nepotřeboval sportovní sedačky, nebo aktuálně je mi to asi jedno. Spíš se bojím, že se mi v plné kůži bude potit zadek, zvlášť třeba při dlouhé cestě např. do chorvatska, a nebo už cestou ze švédska. Myslím že nejlepší volba by byla polokůže.
Spíš mě trápí, že u některých aut je sedačka řidiče popraskaná, někdy bych řekl i dost zničená. Dá se dle toho usuzovat ojetost vozu, nebo spíš jen chování předešlých majitelů?
Co se týče zkoušení AWD, u manuálu bych si věděl rady, možná i na asfaltu, nebo alespoň na štěrku (přeci jen XC70 něco váží). S automatem moc nevím jak na to? Pokud z klidu dám plný plyn, měl by se snažit zahrabat?
Je to jak píšeš, mám omezený rozpočet, proto starší ročník, a 2.4T mi taky vychází co se týče pojistky líp než 2.5T. Výkonový rozdíl mezi těmi motory není nijak markantní, nebo se pletu? Navíc jsem někde četl, že 2.5 je převrtaná 2.4, takže trochu trpí na praskání bloku motoru. Je to tak? Na švédských serverech je benzínů víc, asi opravdu kvůli v severských mrazech tuhnoucí naftě.
No, teď jsi mě jen vyděsil, tím infarktem CEM. Snad modely 01/02 tímto netrpí.
Měl jsem vyhlídnutý jeden krásný kousek, samozřejmě že už zmizel
Naštěstí se hend objevily 2 další.
První https://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_200hk___AWD___Autom___Skinn_74642979.htm?ca=11&w=3 nemá tempomat, ale zato prý měněné rozvody a slušný nájezd 289 tis km.
Druhý https://www.blocket.se/sodermanland/Volvo_XC70_2_4T_AWD_200HK_AUTOMAT_DRAG_ELSTOL_74636951.htm?ca=11&w=3 se mi hodně líbí vzhledově, s tempomatem, sedačky polokůže (ale u řidiče se mi zdá popraskaná), ale nájezd 337 tis km.
Co na ně říkáte?
Vzhledem k tomu, že bych to XC viděl do budoucna jako rodinné auto, myslím že bych nepotřeboval sportovní sedačky, nebo aktuálně je mi to asi jedno. Spíš se bojím, že se mi v plné kůži bude potit zadek, zvlášť třeba při dlouhé cestě např. do chorvatska, a nebo už cestou ze švédska. Myslím že nejlepší volba by byla polokůže.
Spíš mě trápí, že u některých aut je sedačka řidiče popraskaná, někdy bych řekl i dost zničená. Dá se dle toho usuzovat ojetost vozu, nebo spíš jen chování předešlých majitelů?
Co se týče zkoušení AWD, u manuálu bych si věděl rady, možná i na asfaltu, nebo alespoň na štěrku (přeci jen XC70 něco váží). S automatem moc nevím jak na to? Pokud z klidu dám plný plyn, měl by se snažit zahrabat?
Je to jak píšeš, mám omezený rozpočet, proto starší ročník, a 2.4T mi taky vychází co se týče pojistky líp než 2.5T. Výkonový rozdíl mezi těmi motory není nijak markantní, nebo se pletu? Navíc jsem někde četl, že 2.5 je převrtaná 2.4, takže trochu trpí na praskání bloku motoru. Je to tak? Na švédských serverech je benzínů víc, asi opravdu kvůli v severských mrazech tuhnoucí naftě.
No, teď jsi mě jen vyděsil, tím infarktem CEM. Snad modely 01/02 tímto netrpí.
Měl jsem vyhlídnutý jeden krásný kousek, samozřejmě že už zmizel

První https://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_200hk___AWD___Autom___Skinn_74642979.htm?ca=11&w=3 nemá tempomat, ale zato prý měněné rozvody a slušný nájezd 289 tis km.
Druhý https://www.blocket.se/sodermanland/Volvo_XC70_2_4T_AWD_200HK_AUTOMAT_DRAG_ELSTOL_74636951.htm?ca=11&w=3 se mi hodně líbí vzhledově, s tempomatem, sedačky polokůže (ale u řidiče se mi zdá popraskaná), ale nájezd 337 tis km.
Co na ně říkáte?
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
S těmi sedadly se to ještě má tak:
- u XC je k mání ještě (z pohledu výrobce prémiových aut) ostudná low-cost verze potahů - kombinace koženka + hadr - což na té sedací ploše poměrně brzy odchází. To bude případ i tvého světlého auta. Takovému interiéru bych se (já osobně) vyhýbal, tedy pokud bych neplánoval kompletní výměnu. Opotřebení bývá značné, auta v plné kůži vypadají (s trochou péče) i se 400tkm velmi dobře, tahle koženka nikoli.
Do S60/V70 sedaček verze sport se koženka (tuším) vůbec nedávala.
Pavel
P.S. Infarkt CEM je skutečně příznačný pro modelový rok MY04 (poznáš v VIN), některá auta jsou naprosto v pohodě, jiná se hroutí do roka a do dne. Teoreticky to může být dobrý kup v případě, že tím auto trpí, prodávající to přizná a značně sleví na ceně.
- u XC je k mání ještě (z pohledu výrobce prémiových aut) ostudná low-cost verze potahů - kombinace koženka + hadr - což na té sedací ploše poměrně brzy odchází. To bude případ i tvého světlého auta. Takovému interiéru bych se (já osobně) vyhýbal, tedy pokud bych neplánoval kompletní výměnu. Opotřebení bývá značné, auta v plné kůži vypadají (s trochou péče) i se 400tkm velmi dobře, tahle koženka nikoli.
Do S60/V70 sedaček verze sport se koženka (tuším) vůbec nedávala.
Pavel
P.S. Infarkt CEM je skutečně příznačný pro modelový rok MY04 (poznáš v VIN), některá auta jsou naprosto v pohodě, jiná se hroutí do roka a do dne. Teoreticky to může být dobrý kup v případě, že tím auto trpí, prodávající to přizná a značně sleví na ceně.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 3483
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
celokožených sedaček bych se vůbec nebál, já, který jsem na toto docela citlivý, tak s tím nemám vůbec problém 

-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Celokuzi mam taky a pohoda. Na zimu ale vyhrev. Volil bych sport sedadla. Komfortni jsou az az a maji aspon nejakou bocni oporu. Oproti Octavii ale tak tretinovou. Comfort sedadla jsou vhodna pro objemnejsi lidi. Jinak v nich budes litat.
A celokuze je super pro deti. Rozlitou stavu, rozsedlou cokoladu proste jen utres
A celokuze je super pro deti. Rozlitou stavu, rozsedlou cokoladu proste jen utres
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ahoj, mám kamaráda Švéda. Třeba by ti mohl nějak pomoci.aquatoy píše: Padla tedy volba udělat si výlet do Švédska
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Naprosto správně, vůle na kardanu (v otáčení) by měla být co nejmenší. U mého je na obvodu kardanu 1-1,5 mmaquatoy píše:Taky by mohl být dobrý nápad lehnout si pod auto a zkusit zakvedlat kardanem. Předpokládám, že vůle by měla být minimální, tj. na obvodu kolik (desetin) mm?
Je vůle v soukolí úhlovky a vůle na tisícihranu (případně tisícihrany na předních polosách, nebo vůle v ozubení satelitů a planetových kol předního diferáku, pokud je vyřazeno)
Rozhodně nepodceňovat, je vtom dost peněz.
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nížkovice
- Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ahoj, to by bylo fajn, kdyby mi mohl pomoct. Právě jsem zkoušel volat do jednoho bazaru do Örebra, a pán odpovídal jen "Ja, ja". Taky jsem tam psal maily, a zatím nikdo nic. Možná nemají zájem o cizince. Myslíš, že by se mohl zkusit poptat na tyto auta?hajnej píše:Ahoj, mám kamaráda Švéda. Třeba by ti mohl nějak pomoci.
http://www.bytbil.com/orebro-lan/personbil-xc70-2-4t-200hk-t-lucka-gps-drag-nyservad-besiktad-m-7509-11034268?au_advert_id=11815712&au_car_id=7460588&utm_medium=referral&utm_source=autouncle_web
sice za 40t SEK, ale pěkný kousek
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_Auto_Drag_Skin_Taklucka_NyBes_02_74515906.htm
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_2_4T__200hk____Drag___Nyservad___N_74321616.htm
Děkuju vám všem za rady a názory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Vyřešíme po zprávách.aquatoy píše:Ahoj, to by bylo fajn, kdyby mi mohl pomoct. Právě jsem zkoušel volat do jednoho bazaru do Örebra, a pán odpovídal jen "Ja, ja". Taky jsem tam psal maily, a zatím nikdo nic. Možná nemají zájem o cizince. Myslíš, že by se mohl zkusit poptat na tyto auta?hajnej píše:Ahoj, mám kamaráda Švéda. Třeba by ti mohl nějak pomoci.
http://www.bytbil.com/orebro-lan/personbil-xc70-2-4t-200hk-t-lucka-gps-drag-nyservad-besiktad-m-7509-11034268?au_advert_id=11815712&au_car_id=7460588&utm_medium=referral&utm_source=autouncle_web
sice za 40t SEK, ale pěkný kousek
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_Auto_Drag_Skin_Taklucka_NyBes_02_74515906.htm
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_2_4T__200hk____Drag___Nyservad___N_74321616.htm
Děkuju vám všem za rady a názory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zkus líp hledat. Třeba u tohoto kousku píšou, že je prodaný.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: VK
- Vůz: už žiadne
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zdravím.
Chlapi vedel by niekto niečo o tomto aute? https://auto.bazos.cz/inzerat/76176790/Volvo-V70-24-D5-136kW-MANUAL.php
Samozrejme predajca ho opisuje v superlatívoch ale dosť dlho predáva. Našiel by sa našiel niekto z okolia ochotný ho omrknúť?
Vďaka za prípadné odpovede.
Ešte technická otázka: Ako je to s prípadným repasom turba pri D5 136kw? Počul som, že je dosť problematický.
Chlapi vedel by niekto niečo o tomto aute? https://auto.bazos.cz/inzerat/76176790/Volvo-V70-24-D5-136kW-MANUAL.php
Samozrejme predajca ho opisuje v superlatívoch ale dosť dlho predáva. Našiel by sa našiel niekto z okolia ochotný ho omrknúť?
Vďaka za prípadné odpovede.
Ešte technická otázka: Ako je to s prípadným repasom turba pri D5 136kw? Počul som, že je dosť problematický.
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Hele Zlin. Ti na to mohu mrknout. Mam stejne auto jen D5 bez DPF
-
Offline
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: VK
- Vůz: už žiadne
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ak by si mal čas bol by som ti veľmi vďačný.
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Cas se najde. Napis mi do SZ, co chces omrknout a zjistit
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]