Oprava alternátoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žatec
- Vůz: V70 D5 MY2009
Oprava alternátoru
Mám asi problém s alternátorem. Minulý týden jsem měnil 5 let starou baterii za novou Exide Premium z důvodů toho, že auto když déle stálo nebo byly déle otevřené dveře, tak nešlo nastartovat. Myslel jsem že to vyřeší nová baterie, ale zase jsem měl otevřené dveře cca 1 hodinu (bez klíčku v palubce) na úklid a drobný servis a zase nešlo nastartovat přes úplně novou baterii. Zkusmo jsem ji změřil voltmetrem a dávala jen 9 V. Tak jsem ji nabil a dal zpátky do auta, motor ihned naskočil. Problém je ale asi v alternátoru, protože baterie dává za chodu motoru 14,8 až 15,3 V, tzn. že alternátor přebíjí resp. nefunguje jak má. Čím by toto mohlo být způsobeno? Dá se nějak nastavit napětí , opravit alternátor nebo se musí při takovéto závadě alternátor vyměnit? Máte prosím případně někdo kontakt na šikovného autoelektrikáře v Praze? Předem děkuji.
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Oprava alternátoru
Zřejmě nefunguje regulátor, napětí by mělo být nějakých 14,4V.
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Oprava alternátoru
Taky hloubám nad tím jestli nemám něco v nepořádku s alternátorem, který mi taky občas zřejmě přebíjí. Může s tím souviset i třeba s vyšší odběrem díky dodatečně domontovaným spotřebičům do vozu (sedačka spolujezdce, stálý voltmetr, BLIS, zásuvka v kufru...)?
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
Oprava alternátoru
To cos popsal, nejsou v provozu žádný odběry, však kolikrát s tou sedačkou pohybuješ? A regulátor napětí má udržovat ideálně stejnou hladinu nezávisle na zatížení alternátoru.
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Oprava alternátoru
To si myslím taky a zkouším se dopídit příčiny přebíjení. Nechám tedy zkontrolovat regulátor. Nebo je na to nějaký fígl jak na to?
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Oprava alternátoru
Napětí dělá regulátor, pokud je vysoký napětí, tak na 99% to bude tim. To 1% nechávám na špatnej měřák ![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile.gif)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Oprava alternátoru
Tak potvrzuji profesionalni odhad. Skutecne se jednalo o chybu regulatoru, po vymeme uz alternator Valeo funguje jak ma.Urvanej píše:Napětí dělá regulátor, pokud je vysoký napětí, tak na 99% to bude tim. To 1% nechávám na špatnej měřák
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 954
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Oprava alternátoru
Kdyz uz je to vyreseno, alternator ma davat 14.4V. Voltmetr mi ukazuje i pri delsi jizde a zapnutych spotrebicich maximalne 14.0V. Je to ok?
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Oprava alternátoru
Ja som to tak tiež mal napriek tomu, že mi veľa ľudí tvrdilo, že je to ok a napriek tomu, že som zrepasoval alternátor.
http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=20&t=8633&start=28
Ale použil som po repase už predtým použitý vymenený nový regulátor Huco a aj tak som tam mal max 14,00 - 14,15 V.
Ale nedalo mi to a nakoniec som ho vymenil za originál Bosch a aj hľa, 14,2 - 14,45 V bežne.
http://www.volvoklub.sk/viewtopic.php?f=20&t=8633&start=28
Ale použil som po repase už predtým použitý vymenený nový regulátor Huco a aj tak som tam mal max 14,00 - 14,15 V.
Ale nedalo mi to a nakoniec som ho vymenil za originál Bosch a aj hľa, 14,2 - 14,45 V bežne.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Oprava alternátoru
14V je v pohodě, pokud jsou stabilní.
Jedno auto dává 13,5V a je to taky v pohodě.
Problém nastává, když při zatížení to napětí začne padat. Např. zapnete světla, výhřev řitě, okna, zrcátka a spadne to pod 13.
Samozřejmě správně je 14,4V za všech okolností, ale nemá smysl plašit.
Jedno auto dává 13,5V a je to taky v pohodě.
Problém nastává, když při zatížení to napětí začne padat. Např. zapnete světla, výhřev řitě, okna, zrcátka a spadne to pod 13.
Samozřejmě správně je 14,4V za všech okolností, ale nemá smysl plašit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Oprava alternátoru
Neplaším, iba že mi pri 13,2 - 13,5 s pôvodným regulátorom, ktorý bol zlý, na alternátore pred repasom, po roku odišla nová baterka.
A tú starú, ktorá bola, či by bola možno ešte ok, keby dobíjanie pracovalo správne, som vyhodil kvôli tomu, že mi odišla, lebo som si myslel, že už je stará a má na to nárok. A otázka je: Môže sa plne dobiť, na svoju kapacitu, 12 V akumulátor pri napätí max. 13,5 V?
A tú starú, ktorá bola, či by bola možno ešte ok, keby dobíjanie pracovalo správne, som vyhodil kvôli tomu, že mi odišla, lebo som si myslel, že už je stará a má na to nárok. A otázka je: Môže sa plne dobiť, na svoju kapacitu, 12 V akumulátor pri napätí max. 13,5 V?
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Oprava alternátoru
14V je hrana, cokoliv pod 14V je už špatně, sice všechno funguje "normálně", ale baterie už se nedobije na 100%
takže já bych trochu plašil...
takže já bych trochu plašil...
-
Offline
- Příspěvky: 954
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Oprava alternátoru
Takže zjistit, kde je všude kostra, očistit. Když to nepomůže, repasovat altik.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Oprava alternátoru
Rozsah dobíjecího napětí u standardního Pb akumulátoru je 13,8 - 14,2 V.
Dobíjecí napětí nad 14,4V již jen způsobuje plynování a dlouhodobě akumulátor poškozuje (nepočítám spec. režimy)
Dobíjecí napětí nad 14,4V již jen způsobuje plynování a dlouhodobě akumulátor poškozuje (nepočítám spec. režimy)
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Oprava alternátoru
tyto hodnoty ovšem platí pro staré typy baterií, pro současné jsou hodnoty vyšší
a to nad 14,4V platí pro gelovky
dnešní nabíječky tam valí klidně i přes 15V
v autě bych se držel co nejblíže těch 14,4V ze spodní hranice, čím méně, tím menší procento dobití
a to nad 14,4V platí pro gelovky
dnešní nabíječky tam valí klidně i přes 15V
v autě bych se držel co nejblíže těch 14,4V ze spodní hranice, čím méně, tím menší procento dobití
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Oprava alternátoru
U gelovek je absolutní strop 14,4V zde je docela pěkný přehled dobíjecích napětí http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_32_INOVACE_6a04.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Oprava alternátoru
no spíš bych se držel tohoto http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Oprava alternátoru
Ano na straně 37 se jasně píše, že u gelovky nesmí být napětí vyšší než 14,4V mimo začátek nabíjení, kdy se připouští mírné zvýšení, protože plynování nehrozí.
Stejně tak strana 39
Dále strana 41 udržovací napětí max. 13,8V
Jinak velmi pěkně zpracované pojednání.
Stejně tak strana 39
Dále strana 41 udržovací napětí max. 13,8V
Jinak velmi pěkně zpracované pojednání.
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Oprava alternátoru
ono hlavne tu mame auta s 2,5tdi kde je alternator z minuleho tisicrocia a potom nejake V50 kde je fordovy alternator + LIN zbernica
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Oprava alternátoru
A to znamená čo? Ako sa líši nabíjanie Pb akumulátora v aute s alternátorom z minulého tisícročia a v aute s alternátorom s Lin zbernicou?
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Oprava alternátoru
hladaj? ![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Oprava alternátoru
V tom dokumente sa v závere píše toto:
Alebo nové alternátory s Lin zbernicou to už dokážu ale tie staré ešte nie?
Alebo hodnota vhodného nabíjacieho napätia Pb akumulátora sa od minulého tisícročia zmenila?
Alebo tá veta neplatí?
Alebo niečo iné, čo môžeš bližšie vysvetliť?
ms231 predsa nerieši napätie alternátora na V50ke s Ford moderným alternátorom.
Alternátory z minulého tisícročia dokážu nabíjať akumulátory aj pri nižšom napätí, napríklad pri 13,5V?Univerzální hodnotou nabíjecího napětí vhodného pro všechny typy akumulátorů je 14,3 - 14,4V.
Alebo nové alternátory s Lin zbernicou to už dokážu ale tie staré ešte nie?
Alebo hodnota vhodného nabíjacieho napätia Pb akumulátora sa od minulého tisícročia zmenila?
Alebo tá veta neplatí?
Alebo niečo iné, čo môžeš bližšie vysvetliť?
ms231 predsa nerieši napätie alternátora na V50ke s Ford moderným alternátorom.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 11 kvě 2017 10:08, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Oprava alternátoru
ale v autě už není udržovací napětí ale dobíjecí napětí
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Oprava alternátoru
Ach jaj, zase skladat vetu co ma hlavu a patu...
Starsi alternator ti rve do baterie co sa do nej zmesti, (a co zvladne jeho konstrukcia,stav, otacky motora) ale akumulator sa postupne brani viac a viac ako je nabity, a tak vsetci zili staste ak nepomreli...
zvycajne preto napate je regulovane na max 14,4V (pod 13,5V to uz moc nedobija, a kedze je pri jazde vzdy aj odber akumulator sa neda moc prebijat).
Potom prisiel Ford zacal davat do svojich aut baterie co zvladali vyssie napatie comu prisposobil nabijaciu sustavu (fordy nerobim, len vseobecny prehlad).
a zaciatkom tisicrocia sa zacali bezne pouzivat inteligentne alternatory co si napatie priebezne reguluju pomocou udajov z centralnej riadiacej jednotky.
napriklad... http://www.nxp.com/assets/documents/data/en/data-sheets/TC80310.pdf
A aj tu uz su rozne generacie inteligencie.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/cray.gif)
Starsi alternator ti rve do baterie co sa do nej zmesti, (a co zvladne jeho konstrukcia,stav, otacky motora) ale akumulator sa postupne brani viac a viac ako je nabity, a tak vsetci zili staste ak nepomreli...
zvycajne preto napate je regulovane na max 14,4V (pod 13,5V to uz moc nedobija, a kedze je pri jazde vzdy aj odber akumulator sa neda moc prebijat).
Potom prisiel Ford zacal davat do svojich aut baterie co zvladali vyssie napatie comu prisposobil nabijaciu sustavu (fordy nerobim, len vseobecny prehlad).
a zaciatkom tisicrocia sa zacali bezne pouzivat inteligentne alternatory co si napatie priebezne reguluju pomocou udajov z centralnej riadiacej jednotky.
napriklad... http://www.nxp.com/assets/documents/data/en/data-sheets/TC80310.pdf
A aj tu uz su rozne generacie inteligencie.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé