Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Zdravím,

mám asi měsíc V70 D5 2002/2003 s automatem (najeto skutečných 322.000km) a pořád si na sebe zvykáme. Dneska cestou do práce ráno jsem se všimnul, že se autu moc nechce do kopce akcelerovat, že otáčky jedou nahoru, ale auto nezrychluje - občas mám ten dojem i při požadavku na ostřejší akceleraci i po rovině.

Zkusil jsem to teď nasimulovat cestou do většího kopce a dočkal jsem se toho, že se rozsvítila hláška MOTOR WART. ERFORDERL. (MOTOR WARTUNG ERFORDERLICH - motor vyžaduje kontrolu) a auto ještě víc ztratilo výkon. Žádný trojúhelník se nerozsvítil, jen tohle hlášení (nevím, jestli v tu chvíli funguje tempomat, nezkoušel jsem - vím, že se tu psalo o spojkovém čidle, ale kde ho na automatu vzít a nekrást :) )

Podle men by to mohlo vypadat to na ucpaný DPF, kdy se auto při větším výkonu přidusí - akorát že tohle auto ho z fabriky nemá, je to přivezené z Němec, kde ho původní majitel nechal dodělat, měl by tam být HJS City-Filter. Vzhledem k tomu, kolik tahle sranda stojí (cca 900EUR), mám důvodné podezření, že to je ten důvod, proč auto původní majitel prodával, protože jinak je v perfektním stavu.

Teoreticky - pokud někdo demontuje "náplň" toho filtru (pixla by podle výrobce měla být rozebíratelná a kapsle vyčistitelná horkou WAPkou), měla by tahle závada zmizet - teda pokud si to vykládám správně, že se auto v zátěžových režimech dusí.

Průšvih je, že s tím potřebuju v pátek odpoledne celkem neodvolatelně vyjet - a čeká mě cesta na Budějky a Votičák s plně naloženým autem, tedy přesně ten režim, který to teď nemá rádo.

Zdá se tenhle mechanismus závady někomu stejně pravděpodobný, jako mně, nebo jdu po úplně špatné stopě? Nevím, jestli to zvládnu do nějakého autorizáku nebo do T6R, většinou se tam objedávám aspoň týden předem, ale nějaký "výfukáři" by se v mém okolí najít mohli a ti by snad mohli tu patronu vysochat.

Díky.

Bit
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od 3m3 »

Prvne cesta k nekomu kdo ma vidu(origo diagnostiku)a pak teprva spekulovat cim to je.
Pokud nemas cas,lehni si pod auto,najdi fitr a muzes ho zkusit sam vykuchat.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Shadow
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1734
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70II

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Shadow »

Nějak se to s touhle hláškou v poslední době množí :) Mě to s tímhle padalo do nouzáku, pomohlo vyčištění ventilu, EGR to nebyl, pokud se dobře pamatuju. Po vypnutí motoru se auto chovalo normálně, než se na to zas pořádně šláplo.
_________________
Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od 3m3 »

To sou ty vase ekojizdy na spotrebu :D
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

S tím zalehnutím pod auto to moc nevidím, ale zítra zkusím navštívit místní výfukáře, jestli by to nezkusili vyndat. Původně jsem chtěl auto bez DPF, ale tohle mne nějak uchvátilo, holt tam má to DPF dodělávaný a přiznám se, že se mi to přicpání zdá jako celkem dost pravděpodobný.

Docela by mne zajímalo, jak tam ten filtr vlastně dodělanej je - jestli je to jen pixla v rouře, co není nikam připojená a auto o ní neví, nebo jestli jsou tam nějaká čidla jako na originálu (a k tomu příslušný SW v autě). Kdyby to tam bylo jen "pasivní", tak bych to mohl vydloubat ven i maličko destruktivně s tím, že se tam filtr hotl nevrátí, ale jestli je k tomu nějaký SW, tak to už může trochu bolet, tedy především finančně... Vtip je v tom, že jsem byl v T6R naposledy předevčírem (teda kvůli něčemu úplně jinému, řešili jsme péra). No a dneska tohle.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Shadow
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1734
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70II

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Shadow »

3m3 píše:To sou ty vase ekojizdy na spotrebu :D
Jak ďábel nelítám, ale na tohle nehraju, se to moc nevyplatí :)
_________________
Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Shadow píše:... pomohlo vyčištění ventilu, EGR to nebyl ...
Blbej dotaz - jakého ventilu, když EGR to nebyl?
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Díky, četl jsem - ale mám auto na zahradě, ne v garáži, takže nejdřív zítra, snad to zvládnu sundat. Jde mi spíš o to, že pokud by to bylo tím dodatečně instalovaným DPF, tak to bude ztráta času - v pátek bych rád odjel a ještě by to chtělo před tím trochu projet a vyzkoušet. Nebo to DPF můžu jako příčinu vyloučit? Přiznám se, že k čemukoliv dodatečně montovanému mám nějakou přirozenou nedůvěru :)
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od hajnej »

bitovod píše:Díky, četl jsem - ale mám auto na zahradě, ne v garáži, takže nejdřív zítra, snad to zvládnu sundat. Jde mi spíš o to, že pokud by to bylo tím dodatečně instalovaným DPF, tak to bude ztráta času - v pátek bych rád odjel a ještě by to chtělo před tím trochu projet a vyzkoušet. Nebo to DPF můžu jako příčinu vyloučit? Přiznám se, že k čemukoliv dodatečně montovanému mám nějakou přirozenou nedůvěru :)
Promiň. K informaci o DPF jsem se nedostal. I tak bych to vyčištění trubek zkusil. Je to akce na půl hodiny. Ucpaný DPF by ti mohla říct diag, jestli tam jsou funkční čidla.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

No to je otázka - vzhledem k tomu, že to NENÍ volví DPF, tak bozi vědí, jaká čidla jsou kde použita. Podle mne je to jen pasivní filtr, který se neregeneruje, resp. regeneruje se wapkou (podle výrobce se opravdu má vymývat). Jen doufám, že to není nějak dodrátované k elektronice auta. Bohužel jsem nenašel žádný instalační manuál výrobce, takže to nevím jistě.

Druhá varianta samozřejmě je, že je to retrofit a je to kompletně nadrátované tak, jako originál, to by byl kapku průšvih, to by mě nějaké vyndání té kapsle asi moc nezachránilo, protože by to bylo stejné, jako vytlouct originální DPF a řídící jednotka by si začala stěžovat,m takže bych na autě, které oficiálně žádný DPF nemá, musel řešit ještě DPF-off, a to ideálně do pátku odpoledne. Pohoda.

Na EGR se samozřejmě podívám taky, teda spíš jen na ten rozbočovač, demontovat vlastní ventil se mi nějak moc nechce - každopádně už v tom hliníkovém odlitku bude vidět, jak moc nebo jak málo je to zaprasené.

Jinak čínský DiCE/VIDA mám, ale pořád se mi to nepodařilo rozchodit na virtuálu, ale to je jiná pohádka a patří to do jiné sekce.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků
Vůz: S 80 2,4b 125kw

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Jasko »

Zbytočne budeš robiť niečo pokiaľ to nenapichneš na diagnostiku može to biť čokoľvek takže
1:diagnoza
2:opravy
Pokial pojdeš na to opačne tak do piatku to určite nezvladneš.

Tod2
Online
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Tod2 »

v tom případě měl dotaz znít: kdo má prosím vidu a umí s ní dělat???
jinak skončíš takhle
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Ekky »

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Jasko píše:Zbytočne budeš robiť niečo pokiaľ to nenapichneš na diagnostiku može to biť čokoľvek ...
Je mi to jasný - právě vyrážím do T6R na diag, uvidím, co "hezkého" se dozvím.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Takže verdikt z T6R - unikající jeden silentblok (ten se podařilo identifikovat celkem snadno) a k tomu (možná) turbo, resp. řízení naklápění lopatek. Teď mám silentblok odpojený a trubky zašpuntované, tak uvidím, jestli mi to na mém "testovacím kopečku" půjde zase do nouzáku, jestli ano, vypadá to na to turbo.

Úplně velkou radost z toho nemám, ale stávaj se i horší věci, holt na cesty na víkend budu asi muset dearchivovat tu 850 a modlit se, aby se mi nechtěla pomstít za to, že jsem jí chtěl nahradit.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Online
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Tod2 »

no a nebude přece jen lepší vytáhnout i to DPF, ať je prostě jistota... :P
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Teď nevím, jestli to myslíš ironicky (jakože pořád chci vyndat DPF, i když mi diag řekla něco jiného), nebo vážně (protože je v autě něco, co tam jednak výrobce nevymyslel, druhak je to potenciální kurvítko). Já se pořád přikláním k tomu tu pixlu vyndat, a to i kdyby to nemělo s aktuální závadou nic společného - vzhledem k tomu, že turbo stejně do zítřka nevyměním, tak je to poslední možnost, jak zítra odjet tímhle autem.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od hajnej »

bitovod píše:Takže verdikt z T6R - unikající jeden silentblok (ten se podařilo identifikovat celkem snadno) a k tomu (možná) turbo, resp. řízení naklápění lopatek. Teď mám silentblok odpojený a trubky zašpuntované, tak uvidím, jestli mi to na mém "testovacím kopečku" půjde zase do nouzáku, jestli ano, vypadá to na to turbo.

Úplně velkou radost z toho nemám, ale stávaj se i horší věci, holt na cesty na víkend budu asi muset dearchivovat tu 850 a modlit se, aby se mi nechtěla pomstít za to, že jsem jí chtěl nahradit.
Toto jsou časté závady D5 120kw a není to nic hrozného. Lopatky turba se dají vyčistit a přemluvit k poslušnosti, podívej se na youtube. Silentblok se dá vyměnit - není to uplně levné, ale žádná tragedie. Možná bych ještě zkusil vyčištit sítko na regulačním ventilu podltaku, které může být přicpané a tyhle chyby pak může díky tomu diag vykazovat.
Začal bych tím vyčištěním vývodu z EGRu a sítkem ventilu podtlaku. Ihned EGR OFF a auto pěkně honit, aby se rozhejbaly lopatky truba, jestli jsou přituhlé. To je zatím nejlevnější vyrianta a uvidíš, jestli se dále bude problém vyskytovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Tak na EGR se chystám dneska večer (to prostě musí klapnout), ale turbo fakt nevydlabu, na to už se necejtim, přece jen jsem profesemi daleko od aut (návrhář HW, IT, fotograf - od všeho kousek), vercajk bych doma posbíral, ale nevím, jestli najdu odvahu - a šikovnost. Přece jen chci odjet a ne že budu mít zítra odpoledne auto rozložené na třiceti čtverečních metrech zahrady :)
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Online
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Tod2 »

to DPF - nemáš ho zapsané v TP?
ještě bych vyměnil palivový filtr, ať se vyloučí nedostatek paliva z důvodu jeho neprůchodnosti...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od hajnej »

bitovod píše:Tak na EGR se chystám dneska večer (to prostě musí klapnout), ale turbo fakt nevydlabu, na to už se necejtim, přece jen jsem profesemi daleko od aut (návrhář HW, IT, fotograf - od všeho kousek), vercajk bych doma posbíral, ale nevím, jestli najdu odvahu - a šikovnost. Přece jen chci odjet a ne že budu mít zítra odpoledne auto rozložené na třiceti čtverečních metrech zahrady :)
To turbo teď nedělej. Jen ty hadice za EGR, jak jsem psal a ten ventilek podtlaku (je za tou tlustou hadici na bloku motoru, jestli si pamatuju správně). Pak ještě na víku sání ventilů by mělo být shora čidlo, to by chtělo taky vyčistit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Ne, DPF v TP nemám - možná, že byl v originálních papírech, ale ve svých ho nemám (teda teď opravdu váhám, ale mám za to, že ne, teď to nemám po ruce - právě že jsem si od začátku říkal, že to tam není, takže kdyby se objevil nějaký problém, může to ven). Každopádně na zítra ráno jsem domluvený s jedním výfukářem, že to tam přivezu, spolu to prolezeme a když to půjde nějak rozumně vysochat, půjde ven (ideálně nedestruktivně, já proti tomu, že mi auto neudělá oblak dýmu jako vyděšená chobotnice, v zásadě nic nemám - třeba nakonec opravdu bude stačit ta horká wapka).

Další zvláštnost - dva různí mechanici (ze dvou různých servisů) mi řekli skoro stejnou větu: "To není klasický DPF, to je jen další (sic!) katalyzátor." Naposledy dneska ráno v T6R. Nějak jsem žil v domění, že nafta a katalyzátor nejsou věci, co by se vzájemně milovaly, ale co se týká aut, jsem spíš poučenější uživatel, takže si nechám nakecat ledacos :)

Jinak na výměnu palivového filtru by to třeba být mohlo, háček je, že když zanedbám ruce, které to udělají, tak je potřeba mít ten filtr na výměnu, a to do zítřka asi nedám (navíc přes den musím ještě do práce).
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Online
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od Tod2 »

hele, v Německu (a nejen) jsou zóny do kterých s E3 nesmíš, takže předchozí majitel si nechal namontovat nějaký filtr nejspíš proto, aby splnil E4, ale to by musel mít zapsáno v TP
každý diesel má katalyzátor (jiný princip než benzín)
s tím filtrem - já jen, abys pak nedopadl jak v tom videu a přitom stačilo vyměnit takovou blbost, už tu pár takových bylo, kteří s tím filtrem takto dopadli, ale komu není radno...
já osobně si myslím, že to tím DPF nebude
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

Prosím, pomooooc! MOTOR WART. ERFORDERL.

Příspěvek od bitovod »

Každý den se člověk dozví něco nového... Tak teď už vím, že V70 má katalyzátor - ale ta moje 850 ho snad fakt neměla, nevěřím tomu, že by tolik sazí prošlo něčím slabším, než lešenářskou trubkou :) Já jí snad vážně měl zrestaurovat místo koupě té V70, tam člověk aspoň tušil, co by ho v příštích minutách, hodinách nebo dnech mohlo alespoň potenciálně čekat za průser.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé