S80 netopí!!! Vyřešeno

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od fedo01 »

Zdravím všechny, moje S80 2.4 D5 120kw,rok 2004 se při cestě z hor rozhodla, že nebude topit. Motor se klasicky ohřeje rychle, rozvody dělány před 20tis km s vodní pumpou. Musím říct, že 800km bez topení, venku -5°c docela chuť. Nemáte někdo nápad kde začít???

Děkuji všem za rady

Vyřešeno, ucpaný radiátor vyplachnutý a auto opět krasně topí
Naposledy upravil(a) fedo01 dne 23 úno 2017 23:14, celkem upraveno 2 x.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14562
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 netopí!!!

Příspěvek od raolsa »

Začal bych origo diagnostikou a kalibrací klapek. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S 80 2,4b 125kw

S80 netopí!!!

Příspěvek od Jasko »

raolsa píše:Začal bych origo diagnostikou a kalibrací klapek. :wink:
A vyčistič snimač teploty a motorček za ním

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2242
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

S80 netopí!!!

Příspěvek od Zajsoft »

Jen preventivne se zeptam...
Hladinu chladici kapaliny jsi zkontroloval?
(Co kdyby byl seklej plovak...)
Ono motor se jeste dlouho zvladne uchladit, kdyz je min vody v chladicim okruhu, ale topeni ktere je nejvejs, uz muze byt prazdne...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Tod2
Offline
Příspěvky: 3554
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S80 netopí!!!

Příspěvek od Tod2 »

jakože fouká studený vzduch?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

S80 netopí!!!

Příspěvek od fedo01 »

Chladicí kapalina je na maximu. Když dám topení na maximum tak jde studený vzduch, když na minimum tak úplně ledový. Snímač teploty najdu kde???Motorek kde?? Moc děkuji

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14562
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 netopí!!!

Příspěvek od raolsa »

Snímač teploty je za tou mřížkou na klimapanelu. Motorky klapek pod palubkou. Fakt by to chtělo nejdřív tu kalibraci. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

sumi
Offline
Příspěvky: 232
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo XC60
Bydliště: Vrchlabí

S80 netopí!!!

Příspěvek od sumi »

ty to nedokazes :beer:
_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

S80 netopí!!!

Příspěvek od fedo01 »

Musí člověk na origo diagnostiku nebo to zvladne znamýho činská VIDA??? Předpokladam že za palubkou tak palubka ven??? Napadlo mě jestli není ještě zarostlej radiator

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14562
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 netopí!!!

Příspěvek od raolsa »

"Origo" čína to umí taky. :D
Radiátor ti nezaroste během chvilky. To by přestávalo topit postupně.
Pro kontrolu palubka ven nemusí, pouze kastlík před spolujezdcem.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

sumi
Offline
Příspěvky: 232
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo XC60
Bydliště: Vrchlabí

S80 netopí!!!

Příspěvek od sumi »

to uz jsem udelal je to prisernost u ridice jsem motorek jeste nenasel ty tri u spolujezdce maka
_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S 80 2,4b 125kw

S80 netopí!!!

Příspěvek od Jasko »

sumi píše:to uz jsem udelal je to prisernost u ridice jsem motorek jeste nenasel ty tri u spolujezdce maka
Pokial maš k dispozicii Vidu tak sa pozri v ccm na teplotu v kabine pokial je ten snimač zasraní a motorček nenasava vzduch tak to nekuri teraz som to robil na v70 a pri +5 ukazoval snimač +25 stupňov po vyčistení a nakalibrovvaní ide všetko ako má.

Jarda.JM
Online
Příspěvky: 693
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

S80 netopí!!!

Příspěvek od Jarda.JM »

Taky můžeš mít trochu přiucpaný radiátor topení. Zvonka to nevyzerá, ale účinnost topení jde do háje.
wXC topeni 004.JPG
A takhle to vypadá v detailu
wXC topeni 003.JPG
Tento případ je z XC90. Radiátor pro moji XC70 je už na cestě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

S80 netopí!!!

Příspěvek od fedo01 »

Pouze jedna hadice vedouci od motoru do radiátoru je tepla. Druha je velmi malo vlazna. To by melo znacit ze je nepruchodny ne?

Jarda.JM
Online
Příspěvky: 693
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

S80 netopí!!!

Příspěvek od Jarda.JM »

fedo01 píše:Pouze jedna hadice vedouci od motoru do radiátoru je tepla. Druha je velmi malo vlazna. To by melo znacit ze je nepruchodny ne?
U mě to bylo podobný. Možnosti jsou dvě buď ucpaný radiátor, nebo to taky může být "slabé čerpadlo".
U mě výměna radiátoru dost pomohla, ale přesto ještě úplně spokojený nejsem. Na severský vůz by to mohlo topit ještě o chlup líp.
Edit: "Čerpadlo" - pumpa.
"Slabé čerpadlo" nejen malý výkon pumpy, která neprotlačí dostatečné množství, ale i jiné možné negativní vlivy na cirkulaci. Nemusí to být vždy jen zanesený radiátor.
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 02 úno 2017 23:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

S80 netopí!!!

Příspěvek od fedo01 »

Jake myslis cerpadlo? Voda do radiatoru proudi tlakem od vodni pumpy ne?

Jarda.JM
Online
Příspěvky: 693
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

S80 netopí!!!

Příspěvek od Jarda.JM »

fedo01 píše:Jake myslis cerpadlo? Voda do radiatoru proudi tlakem od vodni pumpy ne?
Opravuji pumpa.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1460
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

S80 netopí!!!

Příspěvek od kwiko »

cerpadlo cerpa (knotinualny dej) a pumpa pumpuje (cyklicky dej), v aute mame cerpadla avsak obchodnici maju ekonomicke vzdelanie a preberaju nazvoslovie zo zahranicia. Tusim Coolant Pump / die Kühlmittelpumpe...

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od Urvanej »

Takže pístové čerpadlo je kontradikce v adjektivu? :-D Pro moje chápání je pumpa něco, co využívá lidskou manuální sílu a čerpadlo je cokoliv k dopravě tekutin, co jede na elektriku nebo jinou formu pohonu.
Každopádně kdo chtěl, pochopil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od Wolfram1944 »

A co teprve taková protonová pumpa. Pracuje asi kontinuálně, pohon má na ATP.... V autě ji teda asi nenajdeme, ale vlastně taky, přinejmenším za jízdy na sedadle, co má před sebou volant. :D
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Jarda.JM
Online
Příspěvky: 693
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od Jarda.JM »

fedo01 píše:Vyřešeno, ucpaný radiátor vyplachnutý a auto opět krasně topí
Čím jsi ho vypláchnul? Můj by asi šel těžko rozumně propláchnout (viz fotky výše). Servisák mi doporučil výměnu. Ne že by neexistovaly "jedy" kterýma by to možná šlo, ale prý jsou dost agresivní a zanedlouho se stejně radiátor mění, protože teče.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

karelvolvo
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2177
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od karelvolvo »

Jarda.JM píše:
fedo01 píše:Vyřešeno, ucpaný radiátor vyplachnutý a auto opět krasně topí
Čím jsi ho vypláchnul? Můj by asi šel těžko rozumně propláchnout (viz fotky výše). Servisák mi doporučil výměnu. Ne že by neexistovaly "jedy" kterýma by to možná šlo, ale prý jsou dost agresivní a zanedlouho se stejně radiátor mění, protože teče.
Už jsem to tu psal mnohokrát vyplatí se používat origo nemrznoucí směs jinou nepoužívám a nikdy nic podobného jsem neřešil ano na 22 letém autě ani na 31 letém ani chladič ani radiator vše origo a vše funguje - origo nemrzka k tomu destilka
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1460
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

S80 netopí!!! Vyřešeno

Příspěvek od kwiko »

Lenze malokto ma auto od novoty, plus volvo farbu aj zlozenie nemrznucej kvapaliny obcas zmenilo, naviac casto krat za upchaty radiator moze unik spalin, ci oleja v minulosti...
najma v kombinacii jazdenia na cistu vodu pokial sa to neopravilo...

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé