Zimní pneu 2016
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
Zimní pneu 2016
Vzdyť je blbost foukat na víc, než je dáno, pak se děje co popisuje Haben...
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4224
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Zimní pneu 2016
Právě... Tak to raději koupím častěji pneumatiky, než abych někde nedobrzdil...Haben píše:Moje zkusenost - ano snizi. Podstatne. Byl jsem na skole smyku nebo jak se to jmenuje v Moste a mel jsem pneu vice nahustene, protoze jsem jel 400 km po dalnici. A nebyl jsem schopen na "mokru" zabrzdit pred prekazkou. Ufoukli jsme a uz to brzdilo
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Zimní pneu 2016
mám na S i V letní i zimní v tomto rozměru, normálně se prodávajíZeb píše:Stejně je to i v rozměru 205/50/R16 87W. Máte někdo se starším Volvem gumy dle TP, nebo na to všichni dlabete?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Zimní pneu 2016
No jo, ale na kolik tedy foukat? Třeba já mám na V70 v té tabulce na zadní kola od 220 do 300.Hary píše:Vzdyť je blbost foukat na víc, než je dáno, pak se děje co popisuje Haben...
Někdy jedu s plným autem a taky někdy sám
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Zimní pneu 2016
Foukat dle zatizeni a typu silnice (rychlosti). Ale to pak bys nedelal nic jineho. Takze babo rad
-
Offline
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
Zimní pneu 2016
tak nějak jsem to myslel, když jsem kdysi dávno koupil Volvo, tak jsem foukal podle té tabulky na ty nižší hodnoty, prostě aby to moc nedrncalo. Pak jsem vyhodil gumy sjeté po okraji. Tak teď zase foukám na ty vyšší hodnotyHaben píše:Foukat dle zatizeni a typu silnice (rychlosti). Ale to pak bys nedelal nic jineho. Takze babo rad
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Zimní pneu 2016
Ja foukal taky na predpisove nizsi a sjete po kraji. Takze taky foukam trochu vic
Zimní pneu 2016
Pánové a co takhle začít někdy používat hlavu???Podhuštěná pneumatika má styčnou plochu na krajích,ty se potom nadměrně opotřebovávají a brzdná dráha je dlouhá.Přehuštěná pneumatika má styčnou plochu uprostřed,tato se potom nadměrně opotřebovává a brzdná dráha je dlouhá.Správně nahuštěná pneumatika se sjíždí rovnoměrně po celé šíři a brzdná dráha je takto optimální.Po dlouhých zkušenostech jsme odpozorovali ,že podle druhu pneumatiky je optimální 2,7-3 bary.
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Zimní pneu 2016
Hlavu Martine mame a pouzivame. To, ze pod/prehustena se spatne sjizdi a blbe brzdi, vime. Ale co je napsano na vicku (ted nejsem u auta) tak ma takovy rozptyl, ze clovek nevi, na co to nafoukat a snad ty hodnoty ani nesedi. Proto ta debata
-
Offline
- Příspěvky: 892
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Zimní pneu 2016
Já když koupím nové gumy, tak furt lezu kolem auta a koukám, jak se mi sjíždějí ty štětiny, co mají zpočátku na sobě. Ubírám, nebo přidávám tlak, abych je měl sjetý co nejrovnoměrněji a na to pak foukám pořád, ať jedu sám, nebo s rodinkou. Na dovolenou holt trochu přifouknu.
A vychází to v rozmezí, co píše Martin. Aktuální zimáky vepředu 2,9, vzadu 2,7.
Jinak jsem slyšel od lidí co jezdí jako testovací jezdci pro automobilky, že často používají fígl přehuštění gum, až na 4, aby auto zajelo rychlé měřené kolo - nízký valivý odpor, zmenšená deformace při průjezdu zatáčkou a brždění. Ale měří se na suchu, ne na mokru...
A vychází to v rozmezí, co píše Martin. Aktuální zimáky vepředu 2,9, vzadu 2,7.
Jinak jsem slyšel od lidí co jezdí jako testovací jezdci pro automobilky, že často používají fígl přehuštění gum, až na 4, aby auto zajelo rychlé měřené kolo - nízký valivý odpor, zmenšená deformace při průjezdu zatáčkou a brždění. Ale měří se na suchu, ne na mokru...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: S 60i, 2001,103 kw
- Bydliště: Kadaň
Zimní pneu 2016
Zdravím, zrovna řeším problém, který se přímo netýká rozjeté konverzace, ale i přes to se zeptam. Momentálně jsem ve Španělsku (odjížděl jsem v srpnu na víceméně nových letních pneu) a pomalu se chystám na návrat do Čech. Problém je, že jsem stále na letních pneu (kupovat nové zimáky ve Španělsku nemá cenu, protože je to tu nedostatkové zboží a navíc bych musel letnáky vyhodit).
Nemá někdo nějaké tipy na to abych se v klidu doklouzal do naší vlasti? Když jsem v srpnu odjížděl, tak jsem vzhledem ke zkušenostem z loňských let nepočítal že příjde taková Sibiř a tak jsem trošku nervozní. Díky za rady.
Nemá někdo nějaké tipy na to abych se v klidu doklouzal do naší vlasti? Když jsem v srpnu odjížděl, tak jsem vzhledem ke zkušenostem z loňských let nepočítal že příjde taková Sibiř a tak jsem trošku nervozní. Díky za rady.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Zimní pneu 2016
Prostě musíš přizpůsobit jízdu povaze a stavu vozovky a vynásobit to dvěma.
Ony dálnice asi budou v pohodě a když bude sněžit tak buď zaparkovat v nějakém motelu a počkat dokud to nepřejde, nebo jet jak připo-raný opatrně dál.
Ony dálnice asi budou v pohodě a když bude sněžit tak buď zaparkovat v nějakém motelu a počkat dokud to nepřejde, nebo jet jak připo-raný opatrně dál.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 7602
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
Zimní pneu 2016
Zkus se podívat na Německé dráhy, vím že v existuje možnost jet autovlakem z jihu Francie z Avignonu až do Berlína. Více podrobností nevím, možná je to jen v sezóně, ale za kouknutí na web nic nedáš...Hroudic píše:Zdravím, zrovna řeším problém, který se přímo netýká rozjeté konverzace, ale i přes to se zeptam. Momentálně jsem ve Španělsku (odjížděl jsem v srpnu na víceméně nových letních pneu) a pomalu se chystám na návrat do Čech. Problém je, že jsem stále na letních pneu (kupovat nové zimáky ve Španělsku nemá cenu, protože je to tu nedostatkové zboží a navíc bych musel letnáky vyhodit).
Nemá někdo nějaké tipy na to abych se v klidu doklouzal do naší vlasti? Když jsem v srpnu odjížděl, tak jsem vzhledem ke zkušenostem z loňských let nepočítal že příjde taková Sibiř a tak jsem trošku nervozní. Díky za rady.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvky: 632
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
Zimní pneu 2016
Na zadek devítky nakonec přišly Nokian WR D4 195/60 R15. Na sněhu přinejmenším slušné, lehce podmrzlá stojka 12% do zatáčky a ani jsem si nehrábl při prázdném autě. Dnes večer vyzkoušeno na ledu, kde místy byla sice trocha posypu, obecně zvlněný a místy hrubší povrch, ale chůze byla, řekněme, poněkud nesnadná. Rozjíždí se, brzdí, samozřejmě jde utrhnout, ale chytá se vlastně hned s uvolněním plynu. Referenci z hladkého zrcadla zatím nemám.
Pozitivní je, že pneu prakticky vůbec nesbírá kamínky posypu a nepostřeluje podběhy, což mne celkem překvapilo.
Pozitivní je, že pneu prakticky vůbec nesbírá kamínky posypu a nepostřeluje podběhy, což mne celkem překvapilo.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Zimní pneu 2016
Nesmíš jet po sněhu, nebo v situaci, kdy ho lze očekávat, toliko litera zákona v čr. Jak to maji v rechu, to nevim. Přes vysočinu po D1 nesmíš, tam je na to spešl značka. Taky občas vyvenčim auto, co mám na letních. Ale to jen kuli tomu, že všude kde jezdim, jsou silnice suchý.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1673
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Zimní pneu 2016
Přišel čas hodnocení, neb zima je za námi.
Druhým rokem obouvám Nokian WR D4 v rozměru 205/50 R17 93H.
+ tichá
+ výborně drží na mokru
+ jistá jízda na sněhu
- zběsile malý kilometrový průběh
= takže jsou za dva roky sjeté pod 4mm a na letošní zimu musím pořídit nové, Nokian již to nebudou (dvě jsem měnil již v průběhu zimy)
(najeto celkem na zimních cca 25000km)
Druhým rokem obouvám Nokian WR D4 v rozměru 205/50 R17 93H.
+ tichá
+ výborně drží na mokru
+ jistá jízda na sněhu
- zběsile malý kilometrový průběh
= takže jsou za dva roky sjeté pod 4mm a na letošní zimu musím pořídit nové, Nokian již to nebudou (dvě jsem měnil již v průběhu zimy)
(najeto celkem na zimních cca 25000km)
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé