
Jak se pozná, že je na čase repas?
Auto obvykle začne při vyšších rychlostech vibrovat.
Dá se to jednodušeno ověřit?
Ano, dá. Nejjednodušší je kardan sundat, je to cca 0,5h - 1h práce. Auto může jezdit bez něj víceméně bez problémů dál.
Vpodstatě stačí povolit pár šroubů a kardan je venku, není potřeba sundávat výfuk.
Když se auto uklidní, je čas na repasi kardanu.
Ti lenivější to nechají udělat v servisu, ti akčnější to podle Roberta zvládnou na parkovišti před panelákem

Co se na kardanu rozbije?
Obvykle jsou ochozené klouby na obou stranách, nebo středové uložení (ložisko). Středové uložení je asi častější, klouby toho snesou opravdu hodně.
Jak to opravit?
Nový kardan - pouze origo Volvo, druhovýroba není - cca 40 000 Kč https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/propeller-shaft-parts/propeller-shaft-exchange-part/1014070/
Nové klouby origo Volvo - cca 10 000 Kč jeden (a jsou pouze přední https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/propeller-shaft-parts/joint-propeller-shaft/810/)
Středové uložení oficiálně nejde koupit, protože je údajně nevyměnitelné. Na starších kardanech se ale vyměnit dá.
Starší kardan jde pravděpodobně poznat tak, že je uprostřed rozšroubovatelný - jak je vidět na tomhle videu https://www.youtube.com/watch?v=MS1nux1EkXc (moje domněnka)
Jak to opravit rozumně?
Dlouho jsem hledal reference na nějaké firmy, které by to uměly opravit, a nakonec jsem zkusil Kardan Servis (http://kardan.cz/)
Zkušenosti jsou zatím velmi dobré, díly sehnaly, kardan opravili do týdne a zatím to vypadá velmi dobře. Auto se uklidnilo a už zase hrabe všemi čtyřmi.
Potěšila i možnost platit kartou, ne v každém servisu je to samozřejmost.
Nechal jsem to zrepasovat komplet, i přestože středové uložení by údajně ještě chvíli vydrželo ... ale když už to bylo dole...
Cena byla:
- 2x kloub + prachovky + práce = 6590 Kč bez DPH
- středové uložení = 1500 Kč bez DPH
Celkem zhruba 10 tis s daní
