

V prvom rade by som vymenil mechanika na volvo treba mechanika čo sa tomu rozumie a samozrejme ma aj diagnostiku Vida Dice to awd je ale zrejme mechanický problém tisichranu čím dlhšie to budeš ignorovať tým drahšieKajman píše:Ahoj .Jsem na tomto webu nový.Potřeboval bych poradit,jelikož nejsem znalec.Měl jsem několik aut,ale kvůli rodině , a bezpečtnosti, jsem pořídil ojeté Volvo XC 90 D5 136Kw r.v.2005.Mám ho druhým rokem.První problem začal v létě 2016.Na palubce se objevila hláška.:Motorový systém doporučen servis.Zajel jsem do Volva v Ustí nad labem.Po diagnostice mi řekli,že to budou nejspíš utrhlé klapky.Výměna 14000kč.Sháněl jsem se po něčem lacinějším a přez kamaráda co má taky Volvo jsem sehnal kluka ,co má novou technologii čištění motorů.Podíval se na to,a zjistil(nafotil), jak je celý motor zanešený karbidem ,a to tak,že už se ani klapky pořádně neotvírali ,a byli tam obrovské tlaky.Dohodli jsme se na čištění motoru.Vše rozebral a vyčistil včetně sání,pístů,výfuku,filtru pevných částic atd.Vyměnil olej i s předchozím výplachem.Hlášku vymazal.Když jsem odjel tak vše OK.Motor už nebyl tak hlučný,auto jelo,ale po zastavení a znovu nastartování se tam hláška o motorovém systému objevila znovu.Zase jsem přijel ,on chybu vymazal a vše se opakovalo.Hláška se znovu objevuje při nastartování.Prý by to mohl být ještě motůrek ,co otáčí klapky.Ten nečistil,a může být prý zapečený uhlík od toho ,jak se klapky nemohli otáčet kvůli nečistotám a strojek cvakal na místě.Druhý problem nastal na podzim 2016.Přijel jsem na křižovatku a zastavil na stopce.Je to křižovatka bez světel ,a z této pozice musíte dát všem přednost.Je dost frekventovaná.Ve volné chvilce jsem vyrazil svižně do leva, a v zatáčce to bouchlo.Taková železná rána jako bych přejel rytíře v plný zbrojiPři každém přidání rychlosti další a další kovová rána ze zadní části vozu ,od nápravy ,a to i při couvání.Zajel jsem tedy za tím klukem a on zjistil,že to je někde u kardanu.Auto dal na plošinu a zjistilo se,že se to protáčí v zadním kloubu u diferencialu.Shodil výfuk,vyndal kardanovou tyč a celé to ložisko s tisícihranem vyndal.Na tyči tisícihran v pořádku, na protikusu dost vymletý ,asi do tří čtvrtin drážek.Protože tam nebylo zjevné nějaké mechanické opotřebení(bylo to uhlazené) ,nevěděl ,a já už vůbec ne ,jestli to tak má být nebo ne.Dal to tam tedy zpět a vše dotáhnul.Po cestě domu to ještě občas bouchlo a od druhého dne už nic.Asi si to sedlo.(Dávám fotku toho dílu po vyndání).Třetí problem spíše problémek je ten ,že někdy když jedu a přibrzdim ,tak při puštění(né sešlápnutí)brzdového pedálu to ze zadní části vozu bouchne.Toto není pravidelný jev.Čtvrtý problem je ten,že tak dvakrát do měsíce ,tedy velice nepravidelně mě auto po jízdě, vypnutí motoru, a opětovném nastartování auta v krátkém časovém intervalu hodí do asi nouzového režimu.Prostě vyřadí turbo jako by tam nebylo.Když auto poté zastaví a stojí déle.nastartuje jako by se nic nedělo a jezdím třeba měsíc i s tím,že auto někdy vypnu a znovu nastartuju a je to bez problemu.Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).Zimní pneu mám dobrý a dobře nahuštěný.Se zimním ježděním mám zkušeností dost,ale toto je moje první čtyřkolka.Když se to pak rozjede tak to jede,ale představa,že jedu do hor s rodinou a musel bych v kopci někde zastavit a nebo i hodně přibrzdit mě děsí.To bych tam na 100pro zůstal stát.Po čtení článků na tomto foru mám podezření na to,že mi ta čtyřkolka nespíná,a že to bude mít co dělat s tím problemem u diferencialu co jsem popsal.Možná i s něčím jiným.Dvakrát se mi teď v mrazech stalo,že mi po nastartování mírně kolísali otáčky až mi vypnul motor.další nastartování OK.Víte, jsem rád za ty ,kteří to dočetli až sem a poradí mi z vlastních zkušeností s jakýmkoliv problemem co jsem popsal.Stačí třeba i názor čím by to mohlo být.za jakoukoliv radu budu vděčný a rád.Nejsem na tom tak dobře ,abych přijel do Volva a nechal všechno opravit.Budu hledat spíše ty levnější varianty oprav.A postupně To je úděl nás ženatých s dětma
To, co popisuješ znamená, že zadní náprava nepracuje.Kajman píše:Pátý problem se objevil teď s napadlým sněhem.Auto mi vůbec nejede.Když se mám rozjet třeba ze semaforu v mírném kopci, možná snad i skoro na rovině tak to je boj.Auto pomalinku tlačim ve smyku než se rozjede(s citem to nejde vůbec).
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.Kajman píše:To stim telefonem vyzkoušim,ale radši to natočí manželka ,aby mi s nim někdo neutekl, když se budu rozjíždětKdyž se budou točit jen přední kola,tak mám problem v tom AWD?Ten tisícihran?A co když se budou točit všechny čtyři?V čem by pak mohl být problem,že auto na sněhu nic nevyjede a má problemy s rozjezdy na to,že to je čtyřkolka?
info o te nahrade?hajnej píše:
AWD budeš mít kaput. Nejspíš urvanej tisícihran v úhlovce, což se stává při prudkém odpichu z křižovatky. Už se naštěstí nechá sehnat bytelná náhrada.
OT: tipuju, že to byl křižovatka Jankovcova/Masarykova
To bych nedoporučoval.Další fáze je protočení přední poloosy v diferenciálu a následná oprava převodovky+ nová poloosa!!hajnej píše:Je mi jasný, že je to těžký. Ale smiř se s tím, že budeš muset přijmout fakt, že AWD ti nefunguje, má poruchu a budeš to muset nechat opravit. Případně vyndat kardan a jezdit bez.
To ano,bavil jsem se obecně o ježdění bez funkčního AWD.Romulusw píše:Ono je to vcelku jedno pro ty poloosy, jestli kardan vyndá, nebo ne, pokud má v háji tisícihran. Kardan by se stejně neměl točit. Úhlovka se netočí a haldex je za běžné jízdy stejně odpojen. A Bůh ví, jestli vůbec funguje.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé