Zapalovače v XC90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frýdlant
- Vůz: Volvo XC90
Zapalovače v XC90
Ahoj
Chci se zeptat jestli někdo řešil problém u Xc90 nejde mi
proud do zapalovačů v kabině. V kufru to normálně
funguje ale vepředu ne. Je na to zvlášť pojistka?
nebo jinej tip či poznatek? Děkuji
Chci se zeptat jestli někdo řešil problém u Xc90 nejde mi
proud do zapalovačů v kabině. V kufru to normálně
funguje ale vepředu ne. Je na to zvlášť pojistka?
nebo jinej tip či poznatek? Děkuji
-
Offline
- Příspěvky: 3054
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Zapalovače
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 179
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Jeseník
- Vůz: XC90 D5 120kw
- Bydliště: Jeseník
Zapalovače v XC90
Co jsem zjistil tak zapalovače jdou jen při zapnutém klíčku v kufru není zapalovač,ale zásuvka a ta je pod proudem pořád.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Zapalovače v XC90
Mi také ne fakči, tak že devátá pojistka z vrchu? je to tak?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frýdlant
- Vůz: Volvo XC90
Zapalovače v XC90
Vyřešeno vyměněna pojistka a vše už funguje tak jak má 

-
Offline
- Příspěvky: 178
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC 90 V8 (LPG)
- Bydliště: Brno
Zapalovače v XC90
Použiju toto vlákno pro svůj teoretický dotaz.
Když jsem měl ještě D5 s bufecem, tak jsem přemýšlel, jestli nemá smysl pořidít solární panel za okno, který by dobíjel baterku.
Kolik to by to dávalo teď neřeším.
Jde mi o to, jestli by to fungovalo přes zásuvku v kufru ?
Díky
Když jsem měl ještě D5 s bufecem, tak jsem přemýšlel, jestli nemá smysl pořidít solární panel za okno, který by dobíjel baterku.
Kolik to by to dávalo teď neřeším.
Jde mi o to, jestli by to fungovalo přes zásuvku v kufru ?
Díky
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
-
Online
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Zapalovače v XC90
Pokud je ta zásuvka stále pod napětím tak zcela jistě ano, s podmínkou, že dobíjecí proud nebude vyšší než pojistka na které to visí.
Odhaduji pojistku 10A a panel , který by dával větší proud by měl asi tak velkou plochu jako celá střecha.
Takže za mě - bude to fungovat.
Odhaduji pojistku 10A a panel , který by dával větší proud by měl asi tak velkou plochu jako celá střecha.
Takže za mě - bude to fungovat.
-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Zapalovače v XC90
...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu
(ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem 
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu


no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu

-
Online
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Zapalovače v XC90
10A ti dá panel 1x1,6m
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Zapalovače v XC90
Panel cca 50W by ještě šel pod sklo strčit. Cena kolem tří tisíc, včetně regulátoru. Proud max 3A. Otázka je spíš o účinnosti, protože ne vždy se dá zaparkovat tak aby do okna svítilo slunce a pokud možno ne příliš zešikma.Tod2 píše:...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu(ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu
Přes zásuvku v kufru by to fungovalo v pohodě.
Používám 10W panel, který mi hradí o víkendu (při kempování) vybíjení baterky neustálým otvíráním dveří. Občas taky na baterku připojuji spotřebiče, které si vezmou nějakou tu ampérhodinu. Nemusím pak řešit, jestli nastartuju, nebo ne.
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 23 lis 2016 19:39, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 178
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC 90 V8 (LPG)
- Bydliště: Brno
Zapalovače v XC90
Tak si najdi práci deset km od domu a počkej až přituhne, pak to pochopíšTod2 píše:...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu(ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu

Ty panely do auta stojí přes litr. Kolik dají a ještě v zimě, asi by to stejně nepomohlo....
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km
-
Online
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Zapalovače v XC90
Už jsem to sem jednou dával, tohle je schopné dát kolem 8 A při plném slunci (jede na 2/3 plochy).
Zajímavé je, že pod mrakem to jede skoro půlkou, takže nabíjí i v zimě.
Kdyby malý panel dával i jen 2 A, tak za osm hodin je to 16Ah a to už spotřebu bufu pokryje.

Zajímavé je, že pod mrakem to jede skoro půlkou, takže nabíjí i v zimě.
Kdyby malý panel dával i jen 2 A, tak za osm hodin je to 16Ah a to už spotřebu bufu pokryje.

-
Offline
- Příspěvky: 3482
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Zapalovače v XC90
celé to beru při dnešních možnostech spíš jako srandu (pokud tedy nehodíš něco na střechu, jako na obrázku)
ukaž mi panel za tisíc Kč s regulátorem (aby neprasil baterii přepětím nebo podpětím), který by v této souvislosti k něčemu byl...
pořád mi přijde jednodušší, hodit to občas na nabíječku, pokud tedy používáš buf na časovač bez motoru a málo jezdíš, nebo místo investice do soláru, investovat do nové, kvalitní baterie, která něco vydrží...
ukaž mi panel za tisíc Kč s regulátorem (aby neprasil baterii přepětím nebo podpětím), který by v této souvislosti k něčemu byl...
pořád mi přijde jednodušší, hodit to občas na nabíječku, pokud tedy používáš buf na časovač bez motoru a málo jezdíš, nebo místo investice do soláru, investovat do nové, kvalitní baterie, která něco vydrží...
-
Offline
- Příspěvky: 676
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Zapalovače v XC90
Baterie v dobrém stavu je nutnost vždy, o tom žádná... K tomu dobrému stavu ji mohou pomoci právě podobné "srandičky".Tod2 píše:celé to beru při dnešních možnostech spíš jako srandu (pokud tedy nehodíš něco na střechu, jako na obrázku)
ukaž mi panel za tisíc Kč s regulátorem (aby neprasil baterii přepětím nebo podpětím), který by v této souvislosti k něčemu byl...
pořád mi přijde jednodušší, hodit to občas na nabíječku, pokud tedy používáš buf na časovač bez motoru a málo jezdíš, nebo místo investice do soláru, investovat do nové, kvalitní baterie, která něco vydrží...
Při použití FV je největší problém manipulace s panelem. Teď mluvím o "osobáku". Na obytných autech a karavanech se FV stává běžnou součástí výbavy.
I při použití velice malých výkonů je jakékoliv dobíjení baterie nesporným přínosem. S panelem 10W není třeba ani regulátor, protože baterie se tak nízkým proudem nedá přebít.
U vyšších nabíjecích výkonů doporučuji regulátor. I ten nejlevnější v řádu pár set korun zvládá svoji funkci bezproblémově.
Takže ani u osobáku to není utopie. Jde jenom o to, jestli mám náladu při každém zaparkování hledat vhodnou polohu a otravovat se s panelem v autě. Statistiky slunečního svitu jsou známé. Problém je spíš v tom, že v zimě je ho tak málo, že když je nejvíc potřeba mít baterku 100% je toho FV dobíjení žalostně málo.
Mimochodem, již zmíněný 10W panel má rozměr cca A4.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Zapalovače v XC90
Kluci kde může bejt problém že mi ne fakči zapalovač? Pojistka je dobrá, pro jistotu jsem dal novou a furt nic. Dýky za postřeh.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: XC70 2.4 AWD D5 2008 střibrná
- Bydliště: Děčín
Zapalovače v XC90
___________________________________________________________Romulusw píše:Už jsem to sem jednou dával, tohle je schopné dát kolem 8 A při plném slunci (jede na 2/3 plochy).
Zajímavé je, že pod mrakem to jede skoro půlkou, takže nabíjí i v zimě.
Kdyby malý panel dával i jen 2 A, tak za osm hodin je to 16Ah a to už spotřebu bufu pokryje.
Asi v teto velikosti jsem měl panel na lodi a baterky žily neuvěřitelných 14let řikam baterky neboť jsem měl 24v 2x120ah posledních 8let jejich života jsem se o ně ,mimo dolevaní destylky,o ně nestaral a kupodivu i při pěti cm sněhu to stále něco dávalo



_________________
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Zapalovače v XC90
tak ja zase k tématu,jelikož to pojistkou nebylo ne zbylo mi nic jineho než to rozebirat celej ten středovej panel a jejda..... kabel odpojenej od vypalovače, kabel jsem zapojil a funguje to.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé