Zapalovače v XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
M4SK4
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 37
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frýdlant
Vůz: Volvo XC90

Zapalovače v XC90

Příspěvek od M4SK4 »

Ahoj
Chci se zeptat jestli někdo řešil problém u Xc90 nejde mi
proud do zapalovačů v kabině. V kufru to normálně
funguje ale vepředu ne. Je na to zvlášť pojistka?
nebo jinej tip či poznatek? Děkuji

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Zapalovače

Příspěvek od 3m3 »

_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

tokacek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 179
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

Zapalovače v XC90

Příspěvek od tokacek »

Co jsem zjistil tak zapalovače jdou jen při zapnutém klíčku v kufru není zapalovač,ale zásuvka a ta je pod proudem pořád.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

paiu
Offline
Příspěvky: 219
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Zapalovače v XC90

Příspěvek od paiu »

Mi také ne fakči, tak že devátá pojistka z vrchu? je to tak?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

M4SK4
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 37
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frýdlant
Vůz: Volvo XC90

Zapalovače v XC90

Příspěvek od M4SK4 »

Vyřešeno vyměněna pojistka a vše už funguje tak jak má :good:

Corek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Corek »

Použiju toto vlákno pro svůj teoretický dotaz.

Když jsem měl ještě D5 s bufecem, tak jsem přemýšlel, jestli nemá smysl pořidít solární panel za okno, který by dobíjel baterku.
Kolik to by to dávalo teď neřeším.

Jde mi o to, jestli by to fungovalo přes zásuvku v kufru ?

Díky
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Romulusw »

Pokud je ta zásuvka stále pod napětím tak zcela jistě ano, s podmínkou, že dobíjecí proud nebude vyšší než pojistka na které to visí.
Odhaduji pojistku 10A a panel , který by dával větší proud by měl asi tak velkou plochu jako celá střecha.
Takže za mě - bude to fungovat.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Tod2 »

...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu :) (ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem :)
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Romulusw »

10A ti dá panel 1x1,6m

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Jarda.JM »

Tod2 píše:...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu :) (ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem :)
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu :)
Panel cca 50W by ještě šel pod sklo strčit. Cena kolem tří tisíc, včetně regulátoru. Proud max 3A. Otázka je spíš o účinnosti, protože ne vždy se dá zaparkovat tak aby do okna svítilo slunce a pokud možno ne příliš zešikma.
Přes zásuvku v kufru by to fungovalo v pohodě.
Používám 10W panel, který mi hradí o víkendu (při kempování) vybíjení baterky neustálým otvíráním dveří. Občas taky na baterku připojuji spotřebiče, které si vezmou nějakou tu ampérhodinu. Nemusím pak řešit, jestli nastartuju, nebo ne.
Naposledy upravil(a) Jarda.JM dne 23 lis 2016 19:39, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Corek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Corek »

Tod2 píše:...skoro jako celá střecha menšího rodinného domu :) (ne, trochu přeháním), ale stejně bych chtěl vidět ten solární panel za oknem :)
no, teoreticky by to bylo hezké, ale vrazit řádově 10 a víc tisíc do něčeho, co musí baterie v dobrém stavu zvládnout, mi přijde docela na hlavu :)
Tak si najdi práci deset km od domu a počkej až přituhne, pak to pochopíš :wink:

Ty panely do auta stojí přes litr. Kolik dají a ještě v zimě, asi by to stejně nepomohlo....
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Romulusw »

Už jsem to sem jednou dával, tohle je schopné dát kolem 8 A při plném slunci (jede na 2/3 plochy).
Zajímavé je, že pod mrakem to jede skoro půlkou, takže nabíjí i v zimě.
Kdyby malý panel dával i jen 2 A, tak za osm hodin je to 16Ah a to už spotřebu bufu pokryje.
Obrázek

Tod2
Offline
Příspěvky: 3482
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Tod2 »

celé to beru při dnešních možnostech spíš jako srandu (pokud tedy nehodíš něco na střechu, jako na obrázku)
ukaž mi panel za tisíc Kč s regulátorem (aby neprasil baterii přepětím nebo podpětím), který by v této souvislosti k něčemu byl...
pořád mi přijde jednodušší, hodit to občas na nabíječku, pokud tedy používáš buf na časovač bez motoru a málo jezdíš, nebo místo investice do soláru, investovat do nové, kvalitní baterie, která něco vydrží...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Zapalovače v XC90

Příspěvek od Jarda.JM »

Tod2 píše:celé to beru při dnešních možnostech spíš jako srandu (pokud tedy nehodíš něco na střechu, jako na obrázku)
ukaž mi panel za tisíc Kč s regulátorem (aby neprasil baterii přepětím nebo podpětím), který by v této souvislosti k něčemu byl...
pořád mi přijde jednodušší, hodit to občas na nabíječku, pokud tedy používáš buf na časovač bez motoru a málo jezdíš, nebo místo investice do soláru, investovat do nové, kvalitní baterie, která něco vydrží...
Baterie v dobrém stavu je nutnost vždy, o tom žádná... K tomu dobrému stavu ji mohou pomoci právě podobné "srandičky".
Při použití FV je největší problém manipulace s panelem. Teď mluvím o "osobáku". Na obytných autech a karavanech se FV stává běžnou součástí výbavy.
I při použití velice malých výkonů je jakékoliv dobíjení baterie nesporným přínosem. S panelem 10W není třeba ani regulátor, protože baterie se tak nízkým proudem nedá přebít.
U vyšších nabíjecích výkonů doporučuji regulátor. I ten nejlevnější v řádu pár set korun zvládá svoji funkci bezproblémově.
Takže ani u osobáku to není utopie. Jde jenom o to, jestli mám náladu při každém zaparkování hledat vhodnou polohu a otravovat se s panelem v autě. Statistiky slunečního svitu jsou známé. Problém je spíš v tom, že v zimě je ho tak málo, že když je nejvíc potřeba mít baterku 100% je toho FV dobíjení žalostně málo.
Mimochodem, již zmíněný 10W panel má rozměr cca A4.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

paiu
Offline
Příspěvky: 219
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Zapalovače v XC90

Příspěvek od paiu »

Kluci kde může bejt problém že mi ne fakči zapalovač? Pojistka je dobrá, pro jistotu jsem dal novou a furt nic. Dýky za postřeh.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

krusnohorec.dc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 90
Registrován: 9 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 2.4 AWD D5 2008 střibrná
Bydliště: Děčín

Zapalovače v XC90

Příspěvek od krusnohorec.dc »

Romulusw píše:Už jsem to sem jednou dával, tohle je schopné dát kolem 8 A při plném slunci (jede na 2/3 plochy).
Zajímavé je, že pod mrakem to jede skoro půlkou, takže nabíjí i v zimě.
Kdyby malý panel dával i jen 2 A, tak za osm hodin je to 16Ah a to už spotřebu bufu pokryje.
Obrázek
___________________________________________________________
Asi v teto velikosti jsem měl panel na lodi a baterky žily neuvěřitelných 14let řikam baterky neboť jsem měl 24v 2x120ah posledních 8let jejich života jsem se o ně ,mimo dolevaní destylky,o ně nestaral a kupodivu i při pěti cm sněhu to stále něco dávalo :shock: Samo že to chce dobijecí rele které reguluje i napětí panel teto velikosti na tvrdo měl na poledním slunci v létě 48v :) :)
_________________
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení

paiu
Offline
Příspěvky: 219
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

Zapalovače v XC90

Příspěvek od paiu »

tak ja zase k tématu,jelikož to pojistkou nebylo ne zbylo mi nic jineho než to rozebirat celej ten středovej panel a jejda..... kabel odpojenej od vypalovače, kabel jsem zapojil a funguje to.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé