Mám takový možná zvláštní dotaz. Docela často se mi stává (ne vždy, ale zdá se mi že čím dál častěji), že když stočím kola na plný rejd, auto najednou jakoby poskočí do strany. Těžko se to popisuje. Mám v tu chvíli pocit, jakoby buď poskočily pružiny, nebo jako když se podsmeknou pneumatiky. Stává se mi to i při jízdě dopředu, i při couvání, typicky teď právě nejvíc, když couvám ven ze dvora - silnice je do kopce, jak opustím bránu, stočím kola do rejdu a stáčím se do kopečka, a v 90% případů to poskočí. Připadá mi, že teď, jak je vlhko, se to stává víc. Tak snad je to tím vlhkem, že se to podsmekne? Fakt nevím.
Pravdou je, že teď mám trochu hnutou geometrii. Jinak mám vyměněný silentbloky na ramenech, čepy, tlumiče, horní uložení tlumičů, ložiska uložení tlumičů, pod pružinami nový gumový podložky, vyměněný kosti stabilizátoru.
Ještě podezřívám stabilizátor, že se mele v uložení, protože se sem tam ozývají nějaké pazvuky, a už mě nenapadá, co jiného by je mohlo dělat. Nicméně ten na to poskočení asi vliv nemá.
Jsme dva. Přijde mi, že se ta vnější guma "houlí", jako by byla zatočená jinak než má (spíš víc). Fakt je, že jsem nedávno vzal brutálně nějakou ďuznu, že jsem myslel, že je po disku, ale nic.
geometrie ok, podvozek ok, nove gumy/stare gumy to stejne.
mechanik to nevidi jak problem a nevi proc to, ja ano, je to neprijemne a nejezdim ve fabii abych mel podobne problemy.
za vlhka to je horsi taky.
Mám přesně ten samý problém.... Guma se jakoby "žvejkne" a auto divně ujede do strany. Byl jsem u Kurtze, udělali geometrii. Problém se trochu zmenšil. Další redukce nastala po přezutí na zimní, kdy letní Michelin jsou měkké jak s....a a zdá se mi, že žvýkání jde z části na jejich vrub. Se zimními Continental to cítím méně. Dle Kurtzů za to na mojí S80 z části může rozměr pneu R18. R17 to prý nedělá. Je to divné, ale hádat se nebudu.
Je nas 5 no spis
Taky obcas auto v plnem rejdu jakoby poposkoci. Mechanici vse jiz nekolikrat kontrolovali a vse ok. Pneu R17 225/50. Tak ze by vlastnost P2 platformy? nebo nemohou za to jiz jete dorazy?
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Ze by to nej z P2 prenesli i na S80 II? Sikulove ti severani
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Hoši a zkoušeli ste koukat, zda funguje ložisko na hornim uložení? Já jen aby neposkakovala pružina. Jinak teda nevim, já na místě volantem netočim a když už musim, tak bez brzdy. Ake u automatu se to asi dělá těžko, to je jasný.
Na lozisko mohu kuknout, zda se toci. Ale predpokladam, kdyz jsem pred 17 000 km menil horni ulozeni, tak ze to bude makat. Jinak nejde o toceni volantem na miste, tam nic neposkoci, ale das plny rejd (ano na miste, kdyz napr vyjizdis z parkovaciho mista) a rozjedes se pomalu a jedes. No a jakmile vykruzujes oblouk, tak to nekdy poposkoci, nekdy jednou, nekdy 2x nebo x krat, nekdy vubec
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Mě se auto nepohne, ale při plným vytočení kol doleva se od pravýho kola ozve kovově znějící rána, jako by něco přeskočilo a kola pak hoblují podběhy. Faktem ale je, že na autě jsou dorazy na R16 a obuté jsou R17. Řeším to vždy mírným otočením vpravo aby gumy nehoblovali...
Haben píše:...Jinak nejde o toceni volantem na miste, tam nic neposkoci, ale das plny rejd (ano na miste, kdyz napr vyjizdis z parkovaciho mista) a rozjedes se pomalu a jedes. No a jakmile vykruzujes oblouk, tak to nekdy poposkoci...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Ahoj,
Taky se pridavam do klubu i když do tohodle nerad. Já to vždycky prirovnaval k uklouznuti po slupce banánu:-) . Děje se mi to pri plném rejdu, pomalé rychlosti a každé třeba dva metry.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
Tady to jde tedy fest videt. Jaky je tedy duvod, ze se kolo tak posune, rekl bych kazdou celou otacku kola? Je to tedy blba vlastnost ci mame nejakou vadu hromadne? Zajimal by me nazor nejakeho mechanika. U jinych znacek jsem se s timto nesetkal
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Přidávám se, že mi to dělá to samé, úplně náhodně, při pomalé rychlosti v plném rejdu (zatím jsem to pozoroval pouze v rejdu do levé strany) a nejčastěji pokud je mokrá silnice. Vždy to jakoby jen jednou poskočí a pak už nic..
Po pravdě teď mám nějakou dobu nově seřízenou geometrii a od té doby mi to myslím ještě neudělalo, ale jak říkám i předtím to bylo náhodně a ne pokaždé.
Tak tohle je daný různou geometrií, kdy vnitřní kolo by mělo opisovat menší poloměr než vnější, ale prostě se nikdy netrefí přesně, kor při těch salámech co lidi maji vobutý. Takže se to šmékne...
U RWD je to ještě znatelnější, páč ten předek je tlačen rovně.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Pro mě také vysvětlení, prosím. Na jiných autech, co mohu porovnat, např. i se širší pneu jsem si toho nevšiml. U S80 mě to překvapilo hned při prvním parkování. Ono žvýknutí pneu, kdy auto při plném rejdu jakovy ztratí jistotu a uhne do strany. Divné.