Moose píše:jancho, koukám, že máš taky XC70, sice 136 kW, ale to by se snad nemělo lišit tolik. Jak ti tam vychází reálná spotřeba? Před chipem i po. A co údržba? Haldex a automat...
Na autě se střídám s partnerkou, ona vždy spotřebu stáhne a já jí zase vyženu nahoru. Motáme se teď 7,9 - 8,2 dle palubáku i dle tankování (rozdíl tam mám 0,1). Po chipu mi spotřeba lehce klesla, i když jsem počítal s opakem. Možná má na to vliv i dekarbonizace motoru pomocí přípravků BG, což jsem dělal těsně před chipem, fakt nevím. Když jsem auto koupil v lednu, tak na palubaku byla průměrná 9,3, já to pak stáhnul a dlouho jezdil na 8,7 a teď to, co píšu výše. Když kupovat jetej automat, tak jedině, pokud tam byl měněn olej, tuším, že interval je 60tis km - ale volvo má/mělo náplň jako doživotní. U mého auta (mám 225tis) byla výměna 3x než jsem ho já koupil. Já udělal hned po koupi další a za chvilku budu mít najeto svých 20tis km a udělám další jako proplach, respektive tu mou první beru jako proplach. Cena výměny v autorizaku cca 4tis. U AWD jsem nechal měnit náplně po koupi, tzn. úhlovka, diferák, haldex (olej/filtr) a předešlý majitel měnil v autorizáku kardan - nevím z jakého důvodu.
_________________
Je:
Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče