Deníček jedné S80 T6

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user
Ověřený

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od GDPR_user »

dumi.cz píše:Martine jak je to s tim menicem? Proc potece?
Na měniči je těsnící gufero.Pokud sundáváš převodovku,nikdy se ti nepodaří ji sundat přímo v ose,takže gufero z 99% poškodíš.Proto je potřeba hydroměnič nasadit na hřídel převodovky a s převodovkou jej sešroubovat k motoru,teprve následně přišroubovat k flexplate.Nemluvě o kurevsky blbém nasazování na tisícihran převodovky a čerpadla.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3385
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od dumi.cz »

Aha diky. Mam jednu nahradni prevodovku a menic zvlast a mozna to nekdy budu menit. Tak abych vedel.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Dominik Dorňák
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Prostějov
Vůz: 850T5-R 05 166kw,Saab 9-5 Aero 184kW

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Dominik Dorňák »

Moc dobrý fandím ti :)

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od doktor »

v té kalkulaci si ještě zapomněl na novou zámkovou dlažbu :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9857
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od hajnej »

doktor píše:v té kalkulaci si ještě zapomněl na novou zámkovou dlažbu :D
Taky jsem si říkal, že to tam mají jen tak na hulváta.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Go!mez
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Beroun

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Go!mez »

No jo, ta zámková dlažba mne mrzí...

Když nad tím tak přemýšlím, lehce ožvýknutý tisícihran měl ten měnič už když jsem ho kupoval a vnitřek frémy byl zadělaný od vrstvy mastné špíny. Takže to už asi teklo na původním autě a ještě to někdo sundával tak, jak se to tedy nemá.

No jo no, jestli to poteče, škoda práce...
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Krystof P. »

Tak si pak koupíš jinou S80, nebo nějakou krabici :) Ta bude taky velká a pohodlná, navíc se dělaly i se spolehlivějšíma automatama :)

Jinak dobrý :good: Prachů ani času bych nelitoval, třeba to nějakou dobu vydrží a až mozek vytěsní ty horší vzpomínky, tak příští výměna za jinej jetej automat už bude hladší :green:

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od kamov »

Klobuk dole :Bravo:
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

subarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 8 roků
Bydliště: Chomutov
Vůz: XC70 D5 120kw, 2004, V70 T5 MT 2005

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od subarus »

Přesně tak, klobouk dolů!
Můžu říct že toto vlákno čtu téměř s otevřenou pusou a zatajeným dechem. Smekám před odvahou a taktéž před nápadem toto vlákno založit. :good:
Držím nadále palce a přeji velkou kopu štěstí.
_________________
Volvo XC70 D5 2004 AT

Volvo V70 2,4 T5 MT 2005

Davo2811
Offline
Příspěvky: 37
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Vůz: Volvo S80 T6

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Davo2811 »

dumi.cz píše:Tohlw by si mel precist ten co uvazuje o ty T6 v topicu vedle :D
Pozdě, ale přece... :ROFL: :ROFL:

Aprox
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Holíč
Vůz: Subaru Outback 2.5i

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Aprox »

Viem, že Ti to nijako fyzicky z mojej strany nehelfne, ale predsa . . . NECH ŤA SILA SPREVÁDZA! Ašpiruješ na titul samaritán roka na tomto fóre :Bravo:

M.
_________________
ex: Volvo S60 2.4i, 125 kW B5244S, M 56, 3/2004.

Go!mez
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Beroun

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Go!mez »

Jsem rád, že vlákno splnilo svůj účel a aspoň se pobavíte :-)

Díky za výrazy podpory, přiznám se, že akce "převodovka" mne dost vyčerpala :-) Svůj podíl na tom má i fakt, že rodinné auto je Multivan BiTDI, který začal žrát olej (aby ne, když má najeto už skoro 60tisíc, že). Na netu jsem zjistil, že to je vlastnost těhle motorů a že se to řeší jejich výměnou... Tak se mi trochu zatmělo před očima, proti tomu je převodovka v S80 finančně prkotina.
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2615
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od ok2ucx »

Go!mez píše:... že to je vlastnost těhle motorů a že se to řeší jejich výměnou... Tak se mi trochu zatmělo před očima, proti tomu je převodovka v S80 finančně prkotina.
Tož, jak tak slyším tyhle skazky ohledně koncernových vozů (a tuto oblast vůbec nesleduji), to je pak Volvo vlastně úplně lidové auto, kde problematických motorů/převodovek jen velmi pomálu. Ta echt německá technika není také bůhvíco, furt to designují jen lidé, a menežují manažeři, kterým na krk šlapou správní rady a žádají výsledky do přehledu zisků pro akcionáře, tož co pak?

Dva deníčky s samodomo opravami T6+GM --> to bude dobrý odkaz pro budoucí generace. Tato vlákna by to chtělo připíchnout někam nahoru, ať to nezmizí na smetišti dějin.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2601
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše:
dumi.cz píše:Martine jak je to s tim menicem? Proc potece?
Na měniči je těsnící gufero.Pokud sundáváš převodovku,nikdy se ti nepodaří ji sundat přímo v ose,takže gufero z 99% poškodíš.Proto je potřeba hydroměnič nasadit na hřídel převodovky a s převodovkou jej sešroubovat k motoru,teprve následně přišroubovat k flexplate.Nemluvě o kurevsky blbém nasazování na tisícihran převodovky a čerpadla.
Len doplnim ze moze nastat pripad, ze to gufero vydrzi, ale nevydrzia to vnutorne tesnenia v hydromenici. Vstupny hriadel prevodovky sluzi ako privod a odvod tlakoveho oleja pre jeho pracu. A ked sa znicia tie, tak je to na vymenu hydromenica. Symptomom je mäkka prevodovka, akoby ciastocne iduca na rezim Winter. A pritom netecie... Osobne vyskusane ;-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user
Ověřený

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše: Len doplnim ze moze nastat pripad, ze to gufero vydrzi, ale nevydrzia to vnutorne tesnenia v hydromenici. Vstupny hriadel prevodovky sluzi ako privod a odvod tlakoveho oleja pre jeho pracu. A ked sa znicia tie, tak je to na vymenu hydromenica. Symptomom je mäkka prevodovka, akoby ciastocne iduca na rezim Winter. A pritom netecie... Osobne vyskusane ;-)
Díky za info,dobré vědět. :good:

Go!mez
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Beroun

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Go!mez »

Po nějaké době další malý update.

Za uplynulých pár týdnů jsem zjistil dvě věci:
za a) Vyfukováním cigaretového kouře do vody zlato nevznikne
za b) Amatérská výměna neznámé převodovky v polních podmínkách bez potřebných znalostí zřejmě nebude tím správným řešením

Možná se mi to jen zdá (ale spíše asi ne), ale za jízdy pod plynem po dálnici cítím vibrace od převodovky. Zatím ne silné, ale jsou tam a předpokládám, že se to bude zhoršovat. Navíc jsem měl včera "úspěšný" den:
- definitivně se projevily silné vibrace od brzd při intenzivním brzdění
- jelikož stále nejde klima, tak při stahování okýnka spolujezdce se ozvalo křupnutí a okýnko vyskočilo z lišty v B sloupku a nešlo zavřít
- před místní sámoškou jsem zaparkoval u chodníku a při odjíždění jsem si odtrhnul nárazník (byla tam v chodníku patka od sloupku dost nízká na to, aby se přes ní nárazník dostal a dost vysoká na to, aby se při couvání zaseknul)

K tomu jsem se stále nedokopal k výměně těch spojovaček a na notebooku se mi odmítá rozchodit VIDA, takže ani nepozhasínám vánoční stromeček na budíkách...
Ach jo. Je toho trochu moc a bere mi to náladu s tím autem cokoliv ještě dělat
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od doktor »

Ze ti to na dalnici ( v ČR) vibruje, to je normalni vlastnost povrchu.

A jeste mala rada, jestli to vibruje pod plynem a pri brzdeni tak doporucuji jizdu na volnobeh, idealne na lane.. :angel:

Tim naraznikem se netrap, tim si to zas tolik zhorsit nemohl :D


Jinak samaritan roku je asi nejvystiznejsi popis.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

GDPR_user
Ověřený

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od GDPR_user »

zase jsem měl pravdu?

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od doktor »

Asi nebylo zas tak tezke ji nemit
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12094
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Urvanej »

Vibrace lze vyřešit u někoho, kdo tyhle pekáče zná. Nárazník jde zalepit/vyměnit, myslim, že bys sehnal i kus v barvě. Sthaovačka jde upravit/vyměnit. Je to vopruz, ale jde to.
Záleží jen na tobě, zda ty závady budeš brát jako vopruz, nebo jako příležitost se zase něco naučit, na autě si udělat. Pokud vopruz, tak to rovnou prodej/vyhoď, nemá to cenu se trápit.
Každopádně přeju hodně elánu, aby to dobře dopadlo. Já bych se do toho pustil jen kuli tomu, abych "nakrknul" ty dva škarohlídy nademnou :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Go!mez
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Beroun

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Go!mez »

:D máš recht. Jdu na to hned mrknout
_________________
S80 T6, 1999, B6284T, automat, zatím 200kW
bylo: V70 III, DRIVe, Ocean race, 2012, 84kW a ono to kupodivu i jede
bylo: V50, 2.0D, D4204T, 100kW, 2005, manual
bylo: V70 II, 2.5D, D5252T AEL, 103kW, 2001, manual, jezdí i za 4,1l/100km...
bylo: 850 Estate 2.0 T5, B5204T, 155kW, plyn BRC, 1995, manual, >300.000km

huntsmann
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 57
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Nové Město nad Metují
Vůz: V50 T5 AWD
Bydliště: Východní Čechy

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od huntsmann »

Jak bych to řekl, máš tady jedno z nejzajímavějších a taky nejzábavnějších témat. Takže máš tak trochu povinnost v tom pokračovat :D
_________________
Nyní: Volvo V50 T5 AWD
Bylo: Nebylo :-)

Členům VolvoKlubu nabízím provedení diagnostiky přes VIDA-DICE.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3217
Registrován: 16 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od doktor »

To je fakt, kdyz to pise nekdo jiny, tak je to docela sranda :D
Jsem taky za pokracovani :good:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Aprox
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Holíč
Vůz: Subaru Outback 2.5i

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od Aprox »

huntsmann píše:Jak bych to řekl, máš tady jedno z nejzajímavějších a taky nejzábavnějších témat. Takže máš tak trochu povinnost v tom pokračovat :D

Must be . . . :good:
_________________
ex: Volvo S60 2.4i, 125 kW B5244S, M 56, 3/2004.

kamov
Offline
Příspěvky: 557
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Deníček jedné S80 T6

Příspěvek od kamov »

Hotova komedia :D Drzim prsty :good:
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ondul, Sadam