Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Pěkné řešené chlaďáčky - kde jsou k sehnání ?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1034
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
To není jen o "chlaďáčcích".
Pokud ti všechno funguje, doporučuju to spakovat a vůbec tomu nevěnovat pozornost (a ušetřit si tak spoustu času )
Pokud ti všechno funguje, doporučuju to spakovat a vůbec tomu nevěnovat pozornost (a ušetřit si tak spoustu času )
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
A o čem to ještě je?
Rád bych právě alespoň trochu předešel možnému předehřívání, když je to nezhoubný nádor...
Rád bych právě alespoň trochu předešel možnému předehřívání, když je to nezhoubný nádor...
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1034
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tomu předejdeš tak, že auto prodáš Jinak ne. Tím pádem, takovýmto bádáním jen ztrácíš čas. Já říkám - nesahej na to, co funguje
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
"never change running system" já neznám !!
Objednal jsem si malý chladič + ventilátor...
Objednal jsem si malý chladič + ventilátor...
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
- Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tak to vypadá, že mám dalšího pacoše https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54796 - a protože mám V70 II jen pár dnů, vznesu asi debilní dotaz. Kde tu krabici najdu? Samozřejmě jako úplně každý, i já bych to potřeboval vyřešit bleskově - zase na druhou stranu, elektronika mě živí, s Wellerkou v ruce trávím většinu pracovní doby, tak přemýšlím, jestli to poslat někomu ověřenému, kdo to seká jak Baťa cvičky, nebo si k tomu na půl dne sednout sám...
EDIT: Už to vidím, pod palubkou. Vypadá to celkem přístupně.
EDIT: Už to vidím, pod palubkou. Vypadá to celkem přístupně.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)
-
Offline
- Příspěvky: 1034
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Připojit třeba na 220V ??jou81 píše:Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1034
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Karle, nezlob. Připojit k originální diagnostice a rozumně interpretovat chyby.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
- Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Netvrdím, že připojení k diagnostice nepřinese nějaké zajímavé výsledky, ale mám dojem, že log ukáže hromadu nesouvisejících, náhodných a naprosto zavádějících chyb, podle toho, jak to zrovna umírá.jou81 píše:Další co raději pitvá než diagnostikuje. Prostě to někde připoj a podle toho řeš problém.
Mikroelektroniku mám jako povolání (vývoj, servis, oživování, programování - jak je aktuálně co potřeba), tak i jako koně, tak nějak kolem pětadvaceti, třiceti let, takže po technické stránce bych to zvládnout měl. Ale otázkou je, do jaký míry je to dobrej nápad - jedna věc je opravovat X desek, ke kterým mám kompletní dokumentaci, druhá je rejpat se naslepo v nenahraditelném (no dobře, dá se nahradit, ale nemám ho v šuplíku pod stolem) mozku miláčka Ta druhá varianta mi připadá podstatně infarktovější...
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Už to vypadá jak grafická karta
Zatím jen položeno - sháním ještě nějaký chladící bazmek na ten procesor
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
proč máš ty plechy vůbec prostříhané ?jou81 píše:Vrací, jinak bude problém.
Pro ukázku ze šuplíku, ještě nehotové.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1034
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Abych se dostal dovnitř, ke všemu.
Nezapoměň na termistorek s trimrem, nebo to bude foukat nonstop??
Nezapoměň na termistorek s trimrem, nebo to bude foukat nonstop??
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Zdar pánové: nechci tady vířit polemiku o účelnosti stínění. Osobně dáváme tuhle plechovou krabičku celou pryč hlavně pro to, aby se procesor i celý prostor kolem něj začal konečně aspoň trochu chladit, t.j. aby mohl vzduch kolem lehce proudit. Sebelepší chladič pramálo pomůže v uzavřeném prostoru s naprosto omezenou možností odvodu tepla.jou81 píše:Abych se dostal dovnitř, ke všemu.
Totiž zásadním bodem této opravy je důkladná výměna cínu na nožkách mikroprocesoru. Cyklické zahřívání a odtržení vývodů procesoru od plošného spoje spojené s degradací mechanických a následně i elektrických vlastností pájeného spoje vede k těm něpěkným projevům infarktu. I kdyby tam žádný chladič nebyl, domnívám se, že dobře zrestaurované cínové spoje olověnou pájkou budou fungovat nejméně tak dlouho jako ty originální (t.j. dalších 15 let).
Doplnění vrtulky coby přídavného chlazení neublíží, avšak zmírňují se pouze následky, neodstraňuje se vůbec příčina problému. Troufám si tvrdit, že infarkt se i tak znovu a brzy objeví, jakmile degradace cínu a pár dalších tepelných cyklů utrhne jen jeden či několik dalších spojů.
A ano - elektromagnetické stínění tam soudruzi ze Švédska dali jistě z dobrých důvodů. Stále je však mikroprocesor řady 68000 (provozovaný ná pár MHz taktu a na 5V TTL napěťových úrovních) superodolná technologie z doby krále klacka. Zde se není čeho bát. Americkou elektromagnetickou puškou na vaše auto nikdo útočit nebude, i kdyby - v autě je deset další jednotek, které stíněné nejsou , avšak mohou způsobit stejný pád SW a komunikace v autě. Ta je ale navržena dostatečně odolně a spolehlivě. Nemusíte se bát.
Tož tak po ránu...
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
a proto tam nemám ani ten kdycí plast procesoru, co je součástí CEMky. stejnak je tam další, co to kryje jako celek, takže jen zbytečné blokování odvodu tepla.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Díky Pavle, konečně nějaká konkrétní a obsáhlá odpověď - díky, zvu tě na pivo! Teda pošlu ti ho na účet
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Šikovný nápad, nicméně nebudu to komplikovat, nechám to foukat nonstop po nastartováníjou81 píše:Abych se dostal dovnitř, ke všemu.
Nezapoměň na termistorek s trimrem, nebo to bude foukat nonstop??
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tak mne napadá,že když to bude foukat v zimě tak rozdíl teplot a tím i namáhání bude ještě vyšší,ne?
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Teplovodivá lepící páska Akasa + nějaké hliníkové chladiče ze staré základní desky
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
No předpokládám, že i při - 20°C, se procesor zahřeje na teplotu vyšší, navíc když v autě po chvilce je běžná teplota.martinopel píše:Tak mne napadá,že když to bude foukat v zimě tak rozdíl teplot a tím i namáhání bude ještě vyšší,ne?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Hotovo už fičí otočením klíčků na I.
Větrák není nějak moc účinný, ale nechci to přehánět, všeho s mírou
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tady jsem si ukradl proud
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
2Codyhuman: Už jsi na autě pozoroval nějaké infarkty nebo je to čistě preventivní opatření? Pokud už auto padalo, docela by mě zajímalo, kdy (znovu a za jakých podmínek) se závada projeví? Chladnější procesor (= méně roztažnosti) nikdy neublíží, ale problém to neřeší - pouze maskuje. Jinými slovy, pokud je pacient nemocen, tohle ho nevyléčí.
Pavel
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Čistě preventivní opatření - vše šlape jak hodinky, žádné příznaky, cem absolutně bez koroze, jen se snažím mu prodloužit tímto trochu život
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
V těchto CEM koroze nebývá.Codyhuman píše:Čistě preventivní opatření - vše šlape jak hodinky, žádné příznaky, cem absolutně bez koroze, jen se snažím mu prodloužit tímto trochu život
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé