Ahoj Volváci , díval jsem se, že dosti z Vás mají EGR off. Chtěl bych se zeptat jaké jsou zkušenosti po vyndání, či sofwareově odstratnění EGR ventilu? Asi nemá cenu zmiňovat, že je to asi "protizákoné" či ne? Moc jsem tomuto tématu nevěnoval. Každopádně jsem se dočetl o tomto kurvítku pár nehezkých věcí. Takže si občas říkám, jestli těmto věcem nepředejít odstraněním. Má někdo zkušenosti i s tím, že mu na to někdo přišel, že to tam nemá? Nebo jinak, jak lze zjistit, že EGR tam není, pozná to laik, nebo silniční kontrola, poté i měření emisí (tam je to asi jásné ale přesto se zeptám) ? Popřípadě nějaká firma kolem Svitavska, nebo Olomoucka, která se odstraněním EGR zabývá? Díky, přeji pěkný apátek
Moc dobrou zkušenost s tím nemám jen tak zaslepit to nešlo tak mi rozjebali soft aby to neházelo chybu, bohužel to pak neukazovalo žádné chyby až jsem měnil čerpadlo, vstřiky, řídící jednotku a stačilo koupit nový EGR.
Zeptej se kluků z https://www.d5t5.com jestli se ti pod to podepíšou jestli oni ne tak určitě nikdo jiný to nebude umět i když bude tvrdit, že umí všechno
U mě jsem dal akorát záslepku, nechal ho softwarově vypnout (@d5t5.com) a je hotovo. Najeto mám na tom cca 5000 a zatím vše OK. Zvenku samozřejmě nic vidět není a auto se tváří jako že tam nikdy nebyl. Jaká bude změna na emisích uvidím za půl roku.
_________________ je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
Nevím jakým způsobem by to šlo zjistit. Zvenku není vůbec nic vidět, EGR je pořád na stejném místě. Habene půjčil jsem si tvoji fotku, doufám že se nebudeš zlobit . Jak jsem psal, změnu na emisích uvidím za půl roku až půjdu na STK. Co se týká spotřeby, tak nevím jestli nastal nějaký rozdíl, protože v tej době mě Láďa (@d5t5.com) nahrál volvotune stage 2. Průměrná je od té doby +- stejná, pokud EGR OFF ji snížil, tak CHIP ji dal na ty +- původní hodnoty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ je : Volvo V70 D5 120kW (147kW) '02 , Saab 9-5 Aero 169kW '00 , Škoda Octavia 2,0 TDI 110kW '15 , Toyota LC HJ60 74kW '85
bylo : Volvo V40 1,9TD 66kW '97
Co vím tak zaslepeniím egru hlavně zamezis opětovnému vráceni splodin do sání a novému spalování hlavně za studena, tak na emise by to nemělo mít vliv ty se dělají při zahřátém motoru.
Pujcena fotka nevadi. Mam zaslepeno cca 8000 km a bez problemu. Obrat se na D5T5. V motoru nic nepoznas a ani na emisich na nic neprijdou. A navic, zaslepenim mi vyrazne klesla kourivost. Bez zaslepeni tam budes mit plno "hnoje". Sel bych do toho. EGR vraci jen spaliny znovu do sani. Takze to je urcite pro motor horsi, nez kdyby tam sel jen cisty vzduch.
Jo a na predchozi V70 I jsem mel zaslepen EGR 40 000 km a vse ok.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
po zaslepení je potřeba upravit i software v řídící jednotce, jinak ti to bude padat do nouzáku. Vše udělá D5T5 (včetně dodání té záslepky) - tu už si tam namontuješ sám - 20 minut na parkovišti se šroubovákem.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Tohle je sice teoreticky pravda. Ale kdo a jak pozná, že ventil je stopro uzavřen a těsný?
Odpovím si sám: nepozná to spolehlivě nikdo. Kus plechu (stejně jako kulomet) jsou nepopiratelné jistoty.
EGR není možná až tak úplně špatný vynález, u mnohých motorů s vysokým náletem už však nemusí fungovat dobře. A ventil v zaseknuté poloze, nedovírající nebo neotvírající pak způsobuje poměrně široké spektrum závad nebo podivného chování, jejichž diagnostika umí potrápit i leckteré ostřílené borce.
Dokonalé vyčištění a zprovoznění, příp. výměna je jedna varianta.
Vyčištění sacího traktu a odstavení EGR (a u 136kW verzí D5 i vířivých klapek) je druhá alternativa.
Vliv na emise je neměřitelný, bo se měří kouřivost. Tam poznají vykostěný DPF. Ale EGR ne.
Aktuálně řeším EGR problém, zatím nevím jaký na V70II 2,4D 120 kW... najeto 85k, motor padá do nouzáku, diagnostika ukazuje na EGR.
Příští týden to budou v servisu zkoumat jestli to není jen zasviněný nebo nějaká banální závada..
Pokud se to nepodaří opravit, má cenu uvažovat o zaslepení? Pro a proti?
- Jak s emisema, projde to pak (D5T5 píše že jo), platí to stále (kontroly se zpřísňují?)..
- Neškodí to motoru (je to čistě ekologické kurvítko, nebo to pomáhá dokud se motor nezahřeje), sorry, moc o tom nevím..
Dík za inspiraci
Naposledy upravil(a) makak dne 14 dub 2016 17:27, celkem upraveno 1 x.
Pokud ti nehlasi EGR chybu na PPC, tak emisema projdes. A to D5T5 resi, diky prehrati SW
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Haben píše:Pokud ti nehlasi EGR chybu na PPC, tak emisema projdes. A to D5T5 resi, diky prehrati SW
Dík.. a je to pro ten motor plus, nebo jedno, nebo mínus (nějak se nemůžu zbavit dojmu, že to - přívod spalin - pomáhá před zahřátím motoru?), ale vím o tom prd..
No ja zaslepeni beru jako plus z jednoho duvodu. Do motoru pro spalovani se vhani jen cisty vzduch a ne ze se primichavaji opet spaliny. Tedy neketi tam bordel. Jestli zaslepeny EGR ma naopak nejakou nevyhodu, nevim.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Haben píše:No ja zaslepeni beru jako plus z jednoho duvodu. Do motoru pro spalovani se vhani jen cisty vzduch a ne ze se primichavaji opet spaliny. Tedy neketi tam bordel. Jestli zaslepeny EGR ma naopak nejakou nevyhodu, nevim.
Stačí si někde zjistit proč tam vlastně to EGR je ?? třeba kamiony se tomu bránily až do Euro 6 teda až na výjimky. Třeba s příchodem Euro 4 cca v roce 2007 buď se to vyřešilo vstřikováním AD Blue a většinou rovnou bylo Euro 5 a nebo jsi nechtě se starat a nějakou močovinu a motor žral cca o Tři litry víc nafty třeba příznivci a vlastně Scania to vzápětí pochopila ! Euro 6 už vlastně skloubilo obojí jak EGR tak DPF teda akorát iveco se prsilo že dává E6 jen s močovinou a nejede, nemá krouták, turbo nic nevydží a stojí 70tkč a žere i trávu kolem cesty ! Takže EGR je tam pro to že sníží poměr kyslíku a tím pádem vzniká míň pevných částic jednoduše řečeno. TAKŽE SI MYSLÍM POKUD DÁM EGR OFF (U AUT S DPF) JE TO PROBLÉM !
Karle, dekuji za prispevek. Ja DPF nemam, takze chapu spravne, ze u me zaslepeni je ok a nic to neovlivnuje? Vykon, kroutak, zaneseni potrubi, spotreba...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
makak píše:Aktuálně řeším EGR problém, zatím nevím jaký na V70II 2,4D 120 kW... najeto 85k, motor padá do nouzáku, diagnostika ukazuje na EGR.
Příští týden to budou v servisu zkoumat jestli to není jen zasviněný nebo nějaká banální závada..
Pokud se to nepodaří opravit, má cenu uvažovat o zaslepení? Pro a proti?
- Jak s emisema, projde to pak (D5T5 píše že jo), platí to stále (kontroly se zpřísňují?)..
- Neškodí to motoru (je to čistě ekologické kurvítko, nebo to pomáhá dokud se motor nezahřeje), sorry, moc o tom nevím..
Haben píše:No ja zaslepeni beru jako plus z jednoho duvodu. Do motoru pro spalovani se vhani jen cisty vzduch a ne ze se primichavaji opet spaliny. Tedy neketi tam bordel. Jestli zaslepeny EGR ma naopak nejakou nevyhodu, nevim.
Stačí si někde zjistit proč tam vlastně to EGR je ?? třeba kamiony se tomu bránily až do Euro 6 teda až na výjimky. Třeba s příchodem Euro 4 cca v roce 2007 buď se to vyřešilo vstřikováním AD Blue a většinou rovnou bylo Euro 5 a nebo jsi nechtě se starat a nějakou močovinu a motor žral cca o Tři litry víc nafty třeba příznivci a vlastně Scania to vzápětí pochopila ! Euro 6 už vlastně skloubilo obojí jak EGR tak DPF teda akorát iveco se prsilo že dává E6 jen s močovinou a nejede, nemá krouták, turbo nic nevydží a stojí 70tkč a žere i trávu kolem cesty ! Takže EGR je tam pro to že sníží poměr kyslíku a tím pádem vzniká míň pevných částic jednoduše řečeno. TAKŽE SI MYSLÍM POKUD DÁM EGR OFF (U AUT S DPF) JE TO PROBLÉM !
Myslím si, že úplně pravdu nemáš. EGR při studeném motoru urychlí zahřátí spalovacího prostoru (vpouštěním části spalin), při teplém motoru naopak zpomalí spalovací proces redukcí přebytku kyslíku a omezí tvorbu NOx (oxidů dusíku) a CO2. Některé moderní diesly nabírají spaliny do EGR až za DPF (tudíž čisté), ale musí být vybaveny přívěrou ve výfuku, která vytváří protitlak (aby se spalinám chtělo zpátky do motoru). Některé moderní diesly (Volvo to ale bohužel není) také mají další vstřikovač nafty až do výfuku před DPF, který slouží pouze pro regeneraci (vypalování) DPF a tím je vyřešeno stékání nafty do oleje (okolo pístů) při častých přerušení regenerací u klasického řešení (zpoždění posledního vstřiku).
Nejsem si jisty ale problem s odpojenym egr ventilem by meli zjistit nactenim redines kodu pri mereni emisi. Tuhle jeden kamarad si nechal nacipovat xc 70 a po cipu mu to haze milion chyb, rozhodne nema cenu vubec jezdit na emise. Bohuzel nam v praci vyhodily auto protoze se nespojili s ridici jednotkou motoru a u druhyho auta byla vada okruhu klimatizace byt vozidlo od vyroby zadnou nema,ale ridici jednotka s ni pocita pro drazsi modely ale v redinesu je napsana jako chyba.[*]
Ahoj, mate nekdo zkusenost s EGR off od D5T5 a nynejsim prisnejsim prubehem kontroly emisi, kdy se auto napichuje na diag.?
Zvazuju tuhle úpravu, ale nerad bych pak mel jeste vice starosti nez pravidelne cisteni sani... Bohuzel kluci z D5T5 mi dotaz neodpovedeli, zkousel jsem SZ pres forum i kontakt pres jejich ofiko web.
_________________ je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96 bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
Ja byl ne emisich a ani mi to nenapichli a dali papir, ze ok. Egr off od D5T5 mam.
Pokud by ti to nahodou neproslo, chybu to nehaze, tak zajedes do D5T5, udelaji egr on, vyndas zaslepku, udelas emise a hura znovu egr off + zaslepka. Zaslepku za 20 min na parkovisti oddelas/nasroubujes
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF