teplota oleje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 31
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
- Bydliště: Rakovník
#1 teplota oleje
Můžete se podělit, jakou teplotu motorového olejeVám ukazuje display na V40, nejlépe atmosfrický 2.0 l? Po 15 km mimoměstského provozu v současné zimě-nezimě se mi zvedne teplota lehce přes 50 stupňů, přes 75 jsem se snad ještě nedostal ani při delších jízdách. Zdá se mi to trochu málo, ale je otázka, jestli čidlo měří správně. Jezdím na LPG, ale na benzín je to zhruba to samé. Teplota chladící kapaliny je v pořádku - termostat jsem preventivně vyměnil, jako vždy u auta, které koupím - funguje perfektně, v přesném souladu s teplotou na displayi. Pokud někdo bude navíc vědět, jakou impedanci má mít čidlo při nějaké teplotě, budu mu moc vděčný.
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#2 teplota oleje
Mám pocit, že naprostá většina z nás tuto indikaci nemá, takže nevím, zda ti někdo poradí. To platí i pro čidlo.Honza 360 píše:Můžete se podělit, jakou teplotu motorového olejeVám ukazuje display na V40, nejlépe atmosfrický 2.0 l?
Olej není voda +/- 50°C je naprosto v pořádku.Honza 360 píše:Po 15 km mimoměstského provozu v současné zimě-nezimě se mi zvedne teplota lehce přes 50 stupňů, přes 75 jsem se snad ještě nedostal ani při delších jízdách. Zdá se mi to trochu málo, ale je otázka, jestli čidlo měří správně.
Předpokládám, že tam máš tuhle palubku:
- Přílohy
-
- album_pic1.jpg (66.97 KiB) Zobrazeno 897 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 31
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
- Bydliště: Rakovník
#3 teplota oleje
Díky za odpověď.Lachtan píše:Mám pocit, že naprostá většina z nás tuto indikaci nemá, takže nevím, zda ti někdo poradí. To platí i pro čidlo.Honza 360 píše:Můžete se podělit, jakou teplotu motorového olejeVám ukazuje display na V40, nejlépe atmosfrický 2.0 l?Olej není voda +/- 50°C je naprosto v pořádku.Honza 360 píše:Po 15 km mimoměstského provozu v současné zimě-nezimě se mi zvedne teplota lehce přes 50 stupňů, přes 75 jsem se snad ještě nedostal ani při delších jízdách. Zdá se mi to trochu málo, ale je otázka, jestli čidlo měří správně.
Předpokládám, že tam máš tuhle palubku:
Ano, přesně tuhle palubku mám, jenom ta nádrž není tak plná . Myslel jsem, že by teplota oleje měla být vyšší, ale možná opravdu vzhledem k množství oleje a předpokládanému umístění čidla (asi vana?) se celkově na víc neohřeje. Mám malinko problémy s vodou v oleji, ale nejedná se asi o únik chladící kapaliny, spíš tam nějaká voda zůstala po dlouhém stání u předchozího majitele. I když jsem vyměnil olej, ještě tam trochu zbytky jsou a hlavně u měrky, která je vystrčená mám občas trochu šlemu, víčko je v pohodě. Olej jsem sice měnil, ale asi jsem to měl málo ohřáté a zřejmě ještě nějaká voda zůstala v zákoutích. Novou výměnu oleje bych nerad podstupoval (zvláště před vánoci a těsně po nich) Takže mě zajímá ta teplota a jestli se voda odpaří přirozenou cestou. Zatím to řeším po jízdě otevřením víčka víka ventilů a vždycky něco uteče. Ty krátké cesty s malým prohřátím motoru tomu samozřejmě taky moc nepomůžou. Přesto, kdyby někdo věděl z vlastní zkušenosti, jaké tam má teploty on, byl bych klidnější. Ale kdyby tam ten budík nebyl, asi bych to neřešil a byl bych klidnější ještě víc.
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#4
4Honza 360 - ta teplota by opravdu mohla být větší. Zkus si udělat něco na zakrytí otvoru v předním nárazníku, někde to tu na fóru bylo zobrazeno, Tím zakreješ více spodek motoru a asi se tím ohřeje více. Jinak bych souhlasil s Lachtanem, ale budeš klidnější. Trochu vody vždy na víčku nebo měrce najdeš, teda pokud jezdíš relativně krátké štreky - pochopil jsem okolo 15 km. Na dfelší by se ti asi prohřál i ten olej.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 471 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 17 Odpovědi
- 743 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 2 Odpovědi
- 278 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od keramkecav
-
- 1 Odpovědi
- 261 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vapik
-
- 6 Odpovědi
- 294 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od czemartin1