To nevím zda to jezdilo za 9 ale tomu sám nevěříš.
Já když jsem auto od něj vezl, tak jsem na 100km nechal 50litru benzínu, příjde ti to normální ? Mě určitě ne.
Po příjezdu dom říkám podívám se na klapku, klapka zasraná jako jetel díky tomu že turbo házelo olej do sání, což sem se ani nedivil když plyn reagoval s dosti velkou prodlevou. Takže se vyčistila klapka dalo se nové těsnění, jenomže co to pomůže když škrtící klapka nemá vlasovou vůli ale je vydřená. Takže klapku jsem měnil den před tím než jsem auto rozebral.
Filtr z airboxu černej a zahnojenej jak bota bordelem což vcelku dosti pamatoval.
Svíčky origo volvo které měli na sobě jak bych to řekl skoro strupy jako by motor chlastal vodu. Což motor vodu bohužel bral, ale fakt mírně a po delší době což se vysvětlovalo i mírně načatým těsněním pod hlavou které se vytáhlo.
Lehnu pod auto, celá zadní stěna motoru zachcaná olejem a šlo vidět že olej chčí už delší dobu protože bylo od toho zahnojené řízení které též teklo.
pak jdeme dál, co benzínovej filtr ? origo volvo z 95 roku tak nevím teda kdy byla naposledy výměna.
Takže jak říkám vyměnili se všechny filtry, vyčistila se klapka a vyměnil se olej mobil 5w50, hned dva dny potom se dělali přední brzdy, to nevím který vemeno zatahovalo 2 šruby které drží třmen, protože povolit to, to byla super práce na půl dne. Takže udělali se kotouče s deskama a našlo se dalších pár závad ale ty jsme viděli už od pohledu auta že prdel auta je níže než předek, samozřejmě nefunkční přední ani zadní tlumiče které jsou vytečené a hlavně v zadu unavené péra, dále cestou dom ti hrká horní uložení na hrbech které je na levé straně řidiče, řízení ti plave a není tuhé jako na spravené 850tce tak je mi jasné o co asi půjde, čepy řízení vymačkaný které kein měnil a najeli pár tisic, axiální táhla které jsou pod manžetama od řízení to samo.
Toto se zjistilo až za mě co se auto vytáhlo po skoro roce stání a auto už bylo moje:
čep ramena ? který nemá pomalu ani žádný odpor a silentbloky ramen na pravé straně vymačkané což co se týká těch ramen tak na ty jsem došel až na STK.
Protože jsem měl objednany věci na celej předek a váhal jsem zda vzít ramena nebo ne, tak proto jsem byl na STK na zkoušku kde se potvrdilo že jsou ramena v prdeli a dále zvlněné zadní kotouče o kterých jsme věděl už když se auto vezlo z Hlučína od Keina domů. Tak říkám vyměním je, jenomže zase skutek utek protože se někdo vyřádil na třmenech, takže to je kapitola sama o sobě.
Majitel co jsi auto od keina kupoval, tak po těchto opravách které jsem uskutečnil, tak jak říkám najezdil 2-3 000km a tím to skončilo, řekl že to může srát protože to žere jako tank at benzín nebo olej (což ovšem modře nikdy auto nekouřilo, jen při plné náloži zahulilo do šeda) a auto dá do šrotu i díky těm závadám, (podotykám že auto jsi bral bez ohledu na stav s tím že auto se kompletně spraví jako to dělám teď já.) nakonec vše bylo jinak. Takže se auto u mě odstavilo, a stálo skoro rok. Mezi tím nikdo nevěděl zda jsou v hajzlu kroužky nebo odvětrávání kliky, s keinem jsme se shodli na odvětrávání ale jak říkám nezáleželo na tom, protože to bylo kupováno za jiným účelem. A za další po výměně těchto sraček co jsem udělal, auto jezdilo jen ke mě a majitel jezdil max 80km/h protože měl sotva papíry a neuměl jsi vyměnit ani žárovku.
Takže říkám podívám se na odvětrávání, logicky sání dolů. přijdeš zatáhneš za šruby které jsou v pohodě dostupné a to jsou horní, tak ty drželi na fest a spodní na které se s problémem dostáváš tak ty byli úplně na volno. Takže to taky není v pohodě natož ti to udělá svou spotřebu a výkon.
Jdeme dál, trubka co vede pod sáním, rozlámaná na kusy plus je nasunutá v izolaci, která je pochcaná totálně olejem, tak je logicky jak asi takový odvětrávání může fungovat jednak když je plné a za další má rozlámané trubky.
Dále říkám podívám se na to slavný turbo, opětovně turbo na výfuku nedotažené, jen vrchem a spodkem nic taky se samozřejmě hulilo od turba když se ochladilo. Hadice které vedou do TCV ? se ti drolí v rukách taky super.
Dále šáhneš na vrtuli a ejhle ona má vůli a dotýká se ulity, tak to jsme potom doma že turbo hází olej do sání.
Takže se vše dotáhlo jak má, natáhli se nové hadice a vše se zase složilo, a do teďka s autem jezdilo. Spotřeba dle PC 15l při lehké noze nádrž na 460km když se zadařilo.
Dále když se auto od keina kupovalo tak už mělo spečené pístní kruhy protože docházelo vyfukování výparů olejovou měrkou a odvětráváním to teda nebylo jak jsi 50% lidi myslelo zde na foru když se auto prodávalo.
Takže mi martine prosím tě, vysvětli jak ti auto s fouknutýma kroužkama může jezdit do 9 až 10 litrů benzínu, natož když má špatně zubem a půl udělané špatně rozvody, takže se ti logicky opoždují ventily a jsou podpálené a nic nefunguje jak má, takže auto nějak extra nejede a za další žere jako kráva. Dále máš načaté těsnění protože když se vytáhlo tak šlo vidět že má něco už bohužel za sebou a ještě když první šrub který ti drží palici na levé straně u rozvodů není dotaženej protože někdo na něj zapoměl takže díky tomu chcal olej ze zadní strany motoru.
A tak se o tomto můžeme bavit do nekonečna, jako když kein zminoval že olej měnil co rok mobil 5w50 a dělal vyplachy pomocí BG nebo čehokoliv jiného, takže ty sračky v tom motoru se vysvětlí jak ? Nebo všech 20 zabetonovaných hydroštelů ? Vše je jen o oleji a jeho výměnách o ničem jiným. Že tedy Mobil 5w50 nebo 5w40 nebo jakákoliv jiná viskozita je totální sračka protože zanechává v motoru bordel ? To by se vysvětlilo leda tím že motor jezdil tak max na Castrol o kterým všeci ví že zanechává tyto sračky.
Natož když jsem výplach udělal já tak stačilo mi co jsem z motoru vše dostal a bohužel to nerozpustilo vše, ani karbon v drážkách pístu ale pístní kroužky to krapet uvolnilo, a tlaky se srovnali na 9 baru na každém válci jak jsem psal, pak se použilo BG 44k a hned spotřeba spadla litrem dolů, takže jsem se zastavil na spotřebě lehká noha dle pc 12,3L průměr, skutečnost 13l nádrž na 530km.
A ty fotky co tu jsou toho motoru, jak pístních kroužků nebo nebo ventilů a plno dalších věci jako třeba přetěsnění ventilového víka které jsi žeprý přetěsnoval ty, tak nevím co tam ten černej hnus dělá, když jsi zastánce origo volvo tmelu a za mě nebo předchozí majitele se nesundávalo víko nikdy protože nebyl důvod. Ale co jsem chtěl říct tak ty ventily a pístní kruhy nespečeš po cestě domů z Ostravy nebo po 2000-3000km co s tím najezdil majitel který jsi auto koupil od keina, natož když auto vždy někam před odjezdem zahřál a pak jel těch svojich 70-80km/h, a nikdy mu za studena nenakládal a (ani po zahřátí protože ten zátah mu málem utrhnul nohy) a to ani já a vždy jsem auto též zahřál, natož přes zimu a co se týká dochlazování turba, tak se vždy po jízdě na volnoběh dochlazovalo 3 minuty skrze turbo, pak se motor teprve zdechnul.
Závěrem to řeknu tak jak to je, kdo auto spravoval když ho vlastnil kein, je mi vcelku jedno, protože se k tomu nikdo nepřizná protože je to jen vizitka toho dotyčného. Natož kdo vlastnil auto před keinem, se ví že to měl nějaký tuzér a dále nevíme co kdo na autě za něj dělal nebo co dělal tuzér sám takže tak.
Já jsem auto dovezl v takovém stavu v jakém se koupilo a se závadama byl jsem smířen, protože auto se kupovalo s tím že se komplet spraví a prachy to stát bude. Takže toto mě vůbec srdce netrhá. Akorát kamarád který jsi od keina auto koupil tak jsi myslel že ho za 10 000kč spraví celé.
Všeci víme že auta jsou hold drahý koníček

a vše se dá spravit a spraví se to ale jsou potřeba prachy což celá oprava auta vychází na 200-230 000kč.
