Potřebuju napojit elektriku na tažné na autě co má Can bus, čili samá vypr... řídící jednotka... Už jednou jsem kupoval ten univerzální modul a zapojoval a nebyl s tim problém, ale sejří mi jeho cena kolem 1500.
V podstatě přemýšlím že tu mam ze zabezpečovačky vstupně výstupní modul což je v podstatě deska s deseti relátky vedle sebe na 12 voltů. Ten modul pokud dobře uvažuji není nic jinýho, moje otázka tedy zní- můžu tenhle modul použít aniž bych auto zmátnul nebo dokonce něco na autě zrakvil?
použij tu relátkovou desku, jen bych zapojil jako první koncový světla, který by mohly vyhlásit poplach kvůli zvýšenému odběru (cívka relé). u ostatních 21w světel není problém - tedy pokud tam nejsou ledky...
Ten origo (TRM) modul jsem otevřený neviděl, ale nevěřím, že jsou tam relátka. Šacuju to na nějakou sadu FETů. Relátka, ale fungují naprosto spolehlivě, jen by bylo vhodné, aby měly na vinutí "pověšené" ochranné diody.
Romulusw píše:Ten origo (TRM) modul jsem otevřený neviděl, ale nevěřím, že jsou tam relátka. Šacuju to na nějakou sadu FETů. Relátka, ale fungují naprosto spolehlivě, jen by bylo vhodné, aby měly na vinutí "pověšené" ochranné diody.
no jo budou tam tranďáky ale princip je stejný ne? To zaúojení diody by mělo být takto ne? Už nějaký pátek v oboru nedělám... a sorry maloval jsem to na touchpadu
Blinkry by to taky mělo zvládnout že?
standa píše:použij tu relátkovou desku, jen bych zapojil jako první koncový světla, který by mohly vyhlásit poplach kvůli zvýšenému odběru (cívka relé). u ostatních 21w světel není problém - tedy pokud tam nejsou ledky...
tak jsme zjistil že mám vzadu ledky na obrysovkách (SAAB 9-3). Co se s tim dá dělat?
Pokud je odpor vinutí relátek dost velký, tak bych to vyzkoušel i s těma ledkama. Jestli bude auto nesouhlasit, tak bych vyzkoušel připojit relé koncových světel přívěsu na osvětlení spz...
Romulusw píše:Namalovals to krásně a správně mě to funguje s obyč autorelátky, už nepamatuju ten proud, asi 100 milíků a žádný problém.
nakonec to udělám autorelátky jako ty , protože ty relátka z EZS měly moc malou proudovou zatižitelnost kontaktu... Ale co jsem měřil tak na vinutí mají autorelátka 150 mA což jsou při 12V necelý 2W, nebude už tahle hodnota dělat bordel???
budu to živit z jednoho plus. spočítal jsem si celkovej maximální odběr vozíku 13A, to asi schovám za 20A pojistku což? Průřez toho plusu bude stačit 2-2,5 mm?
Ondra. píše: Průřez toho plusu bude stačit 2-2,5 mm?
Já bych tam dal 4mm
Mě to chodí bez problémů, těch pojistek tam mám víc (asi 3).
Jinak mám v rozpracovanosti modul s menším odběrem a je oddělen optočlenem se spotřebou 20mA na vstup
ovládání pro jedno světlo vypadá takto (dva odpory, jeden optočlen a jeden FET, celkem asi 30,-Kč)