Největší nešvary na dálnicích
- Autor
- Zpráva
#26 Dva největší nešvary na dálnicích
Je to tak ... Nejsem si jistý jestli je v zákoně uvedeno že předpisy uvedené ve vyhlášce přestávají platit v případě že další účastníci silničního provozu jiné předpisy porušují ?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5043
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#27 Dva největší nešvary na dálnicích
On svou podstatou letec ve 180km rychlosti minimálně omezuje ty co chcou z pravého do levého pruhu.Teflon_490 píše:Takze, protoze to letadlo, co jede v kilometr za mnou v levym, vali 180, tak ja prakticky podle zakona nesmim zacit predjizdet, protoze mne v polovine predjizdeciho manevru dojede, a bude muset chudacek zpomalit na zakonnejch 130, a tim ho vlastne omezimIvo108 píše:Základní pravidlo dle ust. §12 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb. stanoví:"
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy."
A §17 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb.:"
Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním."
Je sice pěkné že před vozidlem v pravém pruhu je pomalejší vozidlo, ale pokud aby nemusel zpomalit vjede do cesty rychleji jedoucímu vozidlu v levém pruhu, jednoznačně koná protizákonně !
Zvláštní, že v DE na dálnici i ti extrémně rychlí vždy nechávají levý pruh volny a řadí se do pravého když to jde.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#28 Dva největší nešvary na dálnicích
Ivo: sám vidíš, že zákon je jedna věc, jeho aplikace druhá. Takto postavené znění v podstatě dohnáno ad absurdum zcela znemožňuje předjíždění s ohledem na to, jak lidi považují pravý pruh za plesnivý. A na kilometr daleko nepoznáš, zda dotyčný jede 150 nebo 200, přičemž v druhém případě ho omezíš, protože předjet prostě nestihneš.
Dle doslovného výkladu by kamiony předjíždět taky nemohli vůbec a přesto na to mají dokonce speciální paragraf.
Ale tak jako jo, hlavně že se dycky zdraví vrátíme sami a nazabijeme u toho nikoho jinýho.
PindaBC: tak to taky nesouhlasim, páč mi připadá, že němci maji ty pravý pruhy ještě plesnivější.
Dle doslovného výkladu by kamiony předjíždět taky nemohli vůbec a přesto na to mají dokonce speciální paragraf.
Ale tak jako jo, hlavně že se dycky zdraví vrátíme sami a nazabijeme u toho nikoho jinýho.
PindaBC: tak to taky nesouhlasim, páč mi připadá, že němci maji ty pravý pruhy ještě plesnivější.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#29 Dva největší nešvary na dálnicích
A není lepší se nad takovýma peachovinama vůbec nerozčilovat
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5043
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
#30 Dva největší nešvary na dálnicích
ta to nevím Urvanej co bych na to napsal
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 806
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
#31 Dva největší nešvary na dálnicích
určitě ne. Vychází se z principu "omezené důvěry", tj. řidič je oprávněn se vždy spoléhat na to, že ostatní dodržují předpisy, pokud již není zřejmé, že je porušili. Tj. pokud vidim kilometr za sebou auto, tak nemůžu zjistit, jak rychle jede, a mám právo si předjíždět 90 km/h kamion (to samý, kdy vjedeš do křižovatky z vedlejší, a ze zákrytu přijede stovkou letec co tě sejme, ale kdyby jel 50 a nebyl vidět, šlo by do křižovatky vjet). Pokud ale uvidim (třeba v kratší vzdálenosti ode mne), že se přibližuje takovou rychlostí, že ho musim omezit (i když je jasný, že jede 200 - ale to mé povinnosti neruší), tak mu tam vjet nesmim (stejně jako trestat, školit atd.)Ivo108 píše:Je to tak ... Nejsem si jistý jestli je v zákoně uvedeno že předpisy uvedené ve vyhlášce přestávají platit v případě že další účastníci silničního provozu jiné předpisy porušují ?
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#32 Dva největší nešvary na dálnicích
Panove koukam za vama a nebo s vama bych chtel nekam jet...co nejaka vzajemna tolerance?misto vychovavani druhejch na silnici delanim naschvalu...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12101
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#33 Dva největší nešvary na dálnicích
Já nikoho nevychovávám, protože je to podle mě stejně k ničemu a akorát nebezpečný, páč nikdy nevim, jak někomu okolo můžou rupnout nervy. Já jen chci dojet domu normálně a né se táhnout celejch 60km za kamionem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#34 Dva největší nešvary na dálnicích
Presne. TOLERANCE! Kdyz jedu 130 po dalnici predjizdim pomalejsi auto a dojede me capek co ma nalozeno 200km/h a zacne me vyblikavat.
Budes tolerantni? Nebudes. Jen dokoncis predjizdeni a uhnes mu se slovy tak si jet idiote. To uz tolerance neni.
Budes tolerantni? Nebudes. Jen dokoncis predjizdeni a uhnes mu se slovy tak si jet idiote. To uz tolerance neni.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#35 Dva největší nešvary na dálnicích
A přitom stačí lehce pošimrat plyn, o trochu zrychlit a klidně už na úrovní předjížděného auta hodit pravej blinkr, jakože vím a uhnu hned jak to půjdeEkky píše:Presne. TOLERANCE! Kdyz jedu 130 po dalnici predjizdim pomalejsi auto a dojede me capek co ma nalozeno 200km/h a zacne me vyblikavat.
Budes tolerantni? Nebudes. Jen dokoncis predjizdeni a uhnes mu se slovy tak si jet idiote. To uz tolerance neni.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1921
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#36 Dva největší nešvary na dálnicích
kupte si Avii a mate po starostech, budete nejrychlejsi auto v kolone
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#37 Dva největší nešvary na dálnicích
Presne jak to pujde ale kdyz jsou 4 kamiony za sebou,tak ten trouba v tom pasatu f tdi se posere.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#38 Dva největší nešvary na dálnicích
Řidič, co jede bezdůvodně vlevo mě sere teda mnohem víc, než řidič, který se na mě nalepí a blikne, protože ho brzdím při svých poklidných 150km/h v jeho zběsilé jízdě. V takovém případě sešlápnu pedál, dokončím předjížděcí manévr a zařadím se.
Pokud jedu v pravém a vím, že budu předjíždět a v zápětí vidím ve zpětném zrcátko auto v levém, které se ke mně blíží, tak tomu prostě dupnu. Proč bych měl omezovat jeho nebo sebe? Holt noha na plyn a jedu, nebudu ho předjíždět piánko na tempomat ..
Jinak mi připadne, že v Neměcku se ty kamiony předjíždí častěji, než tady u nás. Občas tam jezdím na služebku s naším firemním plesnivým merglem a to člověk roztáhne na 200 (asi za 30 vteřin) a pak hned brzdí kvůli kamionu a tak je to každou chvíli. Nevím proč, ale dřív jsem si myslel, že v Německu moc kamionů nejezdí, opak je pravdou, je jich tam víc, než u nás.
Pokud jedu v pravém a vím, že budu předjíždět a v zápětí vidím ve zpětném zrcátko auto v levém, které se ke mně blíží, tak tomu prostě dupnu. Proč bych měl omezovat jeho nebo sebe? Holt noha na plyn a jedu, nebudu ho předjíždět piánko na tempomat ..
Jinak mi připadne, že v Neměcku se ty kamiony předjíždí častěji, než tady u nás. Občas tam jezdím na služebku s naším firemním plesnivým merglem a to člověk roztáhne na 200 (asi za 30 vteřin) a pak hned brzdí kvůli kamionu a tak je to každou chvíli. Nevím proč, ale dřív jsem si myslel, že v Německu moc kamionů nejezdí, opak je pravdou, je jich tam víc, než u nás.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1823
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#39 Dva největší nešvary na dálnicích
Levy a plny..a kdyz neco zavazi, tak cobra styl... ale kdyz je nekdo rychlejsi automaticky uhybam.
Nejhorsi jsou kamiony...at si jezdi v pravem nebo odstavnem, ja tam na tom podvozek nicit nehodlam.
Nejhorsi jsou kamiony...at si jezdi v pravem nebo odstavnem, ja tam na tom podvozek nicit nehodlam.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1921
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#40 Dva největší nešvary na dálnicích
presne taak, jako proc nekoho brzdit nebo vychovavat, nejak si ani nevzpominam kdy mi nekdo rychlejsi vadil, kdyz je misto uhnu, kdyz ne je to na nem jak si to udela, a v podstate to samy ocekavam od ostatnich vuci mne..Roger píše:Levy a plny..a kdyz neco zavazi, tak cobra styl... ale kdyz je nekdo rychlejsi automaticky uhybam..
"jeď a nechej jít" tolerance nadeFše
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#41 Dva největší nešvary na dálnicích
Me taky rychlejsi nevadej. At si leti. Kdyz prekazim at jsou tolerantni a pockaj az predjedu ale at na me neblikaj abych uhnul.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#42 Dva největší nešvary na dálnicích
Ovšem ne úplně vzácní borci rozšafně se vlekoucí na prázdné dálnici v levém pruhu a v této činnosti pokračující i po několikerém zablikání a zatroubení jsou k zulíbání ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#43 Dva největší nešvary na dálnicích
Takove predjizdim z prava bez nejakych emoci.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5079
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#44 Dva největší nešvary na dálnicích
Tak nějak. Často Mi děhá hlavou hláška "Jen se neposer, papndekle" a nebo "Já tě z toho tahat nebudu"yoby píše:A není lepší se nad takovýma peachovinama vůbec nerozčilovat
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#45 Dva největší nešvary na dálnicích
A kdyz to vezmem z druhe strany? Tak pokud dojedu auto tak ho necham predjet zaradt a pak ho predjedu. Rozhodne neblikam,netroubim. Horsi je kdyz mi to tam strihne 100 metru predemnou. Nebo jedu v kolone a kokot se narve i do toho maleho mista co predemnou je. Tak k tem fakt toleranci mit nehodlam.
Priklad je v casneho zipovani. A ne ze jedou na doraz az k retarderum,pokud tam jsou a pak bez pardonu to tam narvou. Ale to uz se tu taky resilo.
Priklad je v casneho zipovani. A ne ze jedou na doraz az k retarderum,pokud tam jsou a pak bez pardonu to tam narvou. Ale to uz se tu taky resilo.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#46 Dva největší nešvary na dálnicích
To by zase byla nuda při tom dlouhém cestováníyoby píše:A není lepší se nad takovýma peachovinama vůbec nerozčilovat
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13177
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#47 Dva největší nešvary na dálnicích
Mě zase namíchnul jouda co sice jel ve stoupacím pruhu vpravo svejch cca 65km/h, ale když mě zblejsknul jedním okem v zrcátku a druhým kouknul na značku konec pruhů za 200m tak to loupnul do levýho.
Já se k němu blížil svojí cca 90-tkou, tak jsem ho teda ladně a s velkým odstupem objel z prava, no.
Já se k němu blížil svojí cca 90-tkou, tak jsem ho teda ladně a s velkým odstupem objel z prava, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5079
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#48 Dva největší nešvary na dálnicích
Jo řešilo a taky jsi to nepochpil. Správně se zipuje právě až u toho retarderu (kde se pruhy sbíhají)Ekky píše:Priklad je v casneho zipovani. A ne ze jedou na doraz az k retarderum,pokud tam jsou a pak bez pardonu to tam narvou. Ale to uz se tu taky resilo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#49 Dva největší nešvary na dálnicích
Ne to nesouhlasim. Spravne by se melo zipovat v cas a plynule jak mile clovek ma moznost a ne to rvat az na retardery pak musi zastavit a narvat se nekam tim padem zastavi i druhy pruh. To ze pruh konci je s dostatecnym predstihem informovan aby mel cas se zaradit. A nejt na doraz a pak zastavit oba pruhy. To mi fakt zpravne neprijde.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5079
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#50 Dva největší nešvary na dálnicích
Vyhláška praví: Tam kde se dva pruhy sbíhají .......se použije pravidlo zip. Takže to fakt bude tam na konci. Buhužel mnoho lidí neví co má předtím udělat a tak se přeřazujou kilometry předem, včetně tebe.Ekky píše:Ne to nesouhlasim. Spravne by se melo zipovat v cas a plynule jak mile clovek ma moznost a ne to rvat az na retardery pak musi zastavit a narvat se nekam tim padem zastavi i druhy pruh. To ze pruh konci je s dostatecnym predstihem informovan aby mel cas se zaradit. A nejt na doraz a pak zastavit oba pruhy. To mi fakt zpravne neprijde.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek