skrtena verzia D3 prestavba na D5

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

#1 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

Zdravim vas, som tu novacik, a chcel by som svami nieco prebrat, mam XC60 D3 AWD 120KW 5-valec rok 2011, kod motora D5244T16 s dvojitym turbom, no a jedna sa mi o to, ze by som chcel spravit prestavbu na D5, motor je uplne rovnaky ako D5 s oznacenim motora D5244T10 s vykonom 151KW. Niekde na zahranicnych forach som cital ze je to len rozdiel v softe + vstreky. Vo volvo servis mi tvrdia ze soft+ine turbo teda z D5. Prosim neriesil to niekto zvas, popripade robil prestavbu?? Nechcem cip, teda heh, chcel by som, ale len polestar, no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene). Dakujem s pozdravom Kando.

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#2 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#3 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od raolsa »

kando píše:no predstavte si ze nasa legislativa to umoznuje az od modeloveho roku 2012 a vyssie, v cesku nieje problem ani v rakusku nieje problem, len nasi curaci... nieje ani mozne ist s autom napr. do ciech si to spravit, lebo ked uz je registrovane auto na SK nepusti ich system (preverene).
Tohle mi prosím tě vysvětli. Kdo bude bádat jestli je v autě vyšší výkon než když vyjelo z fabriky? Na STK, emisích? Vždyť jim to říkat nebudeš (Cože, jaký zvýšení? :shock: Já o ničem nevím :D ).
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

Pan kolega však hovoří o fabrické úpravě Polestar, kterážto se zapisuje do oficiálních papírů. Což - jak vidno - nemusí vždy být až taková výhoda.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od raolsa »

Jo ták, já myslel, že se hovoří o všeobecném navýšení výkonu. :oops:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

#7 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

ok2ucx píše:You must be new here :oops:
... vítej! A pohledej o tom více.

"Podlaďování" motorů je poměrně běžná praxe, nejen u Volva. Ne, že by zákazníci nechtěli výkon, ale nesmyslná legislativa (daně) nebo pojistné podmínky (pojištění) způsobily, že zákazníci žádali u automobilek motory s výkonem např. do 100kW.

Takže Volvo dělalo:

Euro3: D5244T 120kW -> D5244T2 96kW
Euro4: D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW
Euro5: D5244T10 151kW -> D5244T16 120kW

V každém tom řádku jsou to zcela identické motory, liší se JEN a POUZE softwarem.

Takže přijeď a z T16 120kW to bezpečně potočíme až někam ke 165kW, tedy více než T10.

Pavel
Dakujem pekne za vysvetlenie...bol som presvedceny ze okrem softwaru tam este nieco bude a si si isty Pavel ze je to cisto softwarom? A D5T5 ma aj pobocnikov na SK myslim alebo sa mylim teda dalo by so to aj u nas cipnut teda ako vasa firma.?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

#8 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

danki píše:A ty mas 120kw a twin turbo...
Nechcem si byt uplne isty, ale dvojite turbo mneli iba najvykonnejsi verzie, ne?
Ved tento moj model je najvykonnejsia verzia, len ju priskrtili...

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#9 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem
Naposledy upravil(a) danki dne 19 říj 2015 07:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

GDPR_user

#10 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od GDPR_user »

danki píše:Este raz...
120kW ..... 1 turbo
136 kW ....... 1 turbo
151 kW ....... 1 turbo ( toto si nejsem isty, ci ne 2 turba)
158 kW ....... 2 turba

Matematicky vychadza, ze 1 sa nerovna 2. Cize len soft nie.
Ze ti to veda naladit na 160 kW je mozne, ale s 1 turbem
D3 120kW bylo dvouturbo

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#11 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od danki »

Ano je to tak, omluvam sa :sorry: . Zle informacie
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#12 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od Fíla »

martinopel píše: D3 120kW bylo dvouturbo


Mají v tom bordel kluci švédský. Protože v srpnu jsem jezdil s D3 120kW z roku 2011 a byl to dvouturbový 5tiválec, ale dvoulitr!!!
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od ok2ucx »

Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše: Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%.
:shock: tak to bych neváhal ani vteřinu
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Trnava Hora
Vůz: XC60 D3 AWD 2,4l 120KW D5244T16 2011

#15 skrtena verzia D3 prestavba na D5

Příspěvek od kando »

ok2ucx píše:Označení D3/D4/D5 atp. v čase i v závislosti na trhu měnilo. Podle tohoto se už od určitého roku vůbec nedá orientovat.
Podstatné je označení motorizace (D5244Txxx) anebo adekvátně VIN. Pak se můžeme fundovaně bavit.

Co se motorů týká:
Euro4 D5244T4 136kW -> D5244T5 120kW -> D5244T7 93kW mají 1 turbo

Euro5 je ještě ve zmíněné verzi D5244T14 129kW, to má taky jen 1 turbo
a v téže generaci zmíněné dvoulitry:
D5204T5 (133kW) a D5204T3 (120kW) -- jinde se však uvádí D5204T5 (110kW) a D5204T (130kW) -- tak si vyberte.
Tyhle jsou často značené jako D4 a vyskytovaly se obvykle jen u FWD


O půl generace novější (EDC17CP48) jsou pak:
D5244T11 (158kW/420Nm) manuál
D5244T15 (158kW/440Nm) automat

a podladěné
D5244T12 (133kW/420Nm)
D5244T17 (120kW/420Nm)

-- tohle všechno opět biturba. A komplet stejné železo.

Naladit 120kW (T17) na krásných 184kW jde, je to až neuvěřitelných 53%. Auto neskutečným způsobem ožije.
Jenže když se tentýž motor (z fabriky T11/T15 158kW) zvedne na 184kW, už je to "pouhých" 16%. Pořád je to parádní úprava.

Jo a ještě: u 120kW->184kW ve verzi automat pak začne převodovka řadit normálně, protože má prostě "z čeho brát". Ale to platí u všech automatů u Volva.

Pavel
Tak toto su presne info, je vidno ze mas predstavu o com pises a ze mas znalosti ohladne volva... tak mate tu na SK nejake zastupenie??? Viem ze v Nitre by ste mali mat a viem aj o jednom chlapikovy v Detve Miro Susor... ten myslim ze robi pre vas, len som si nie isty... Ospravedlnujem sa, nevsimol som si SZ.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“