S90 - výměna spodního čepu

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Máte někdo zkušenost s výměnou spodního čepu ramene? Dnes jsme ho s kamarádem chtěli vyměnit, ale ani za boha nešel vyrazit z ramene. Bohužel jsme neměli stahovák na čepy, takže výměna se nepodařila. Pokud znáte nějaký fígl, jak ho z tama dostat, tak budu rád za každou radu. Případně poraďte, kde by se dal za rozumný peníz sehnat správný stahovák na tyto čepy. Myslím, že stejné čepy jsou i na 740 a 940. Díky.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13155
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

To musíš napruzit stahovák a z boku bacit, nebo bez něj ale pak jak hluchej do vrat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2194
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od peter cz »

Na 7 sem nepochodil ani se stahovákem, nakonec vyndat celý rameno a ve svěráku vymlátit...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13155
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

Jaruna taky pustila čep az s veeelkou palicí ve svěráku. Jinde stačil samotnej stahovák.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Ak je to ako na vsetkych ostatnych krabiciach (tj liatinove rameno), tak vytiahnurt rameno von a bokom polozit na veeeeelke kladivo alebo nakovu/zverak. z druhej strany par krat buchnut druhym kladivom a potom pobuchat od spodu capu (zo strany matice), v pripadne potreby opakovat. Zatial ziadny neodolal a namaha minimalna... Akurat je problem ked si ramena a kosti hodite do farby :-)
Da sa to robit aj na aute, ten isty postup aj na bocne capy, tam je ale poriadna protivaha nutnost - minimum su aspon 2 rovnake kladiva.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak mi včera přišel ze Skandixu stahovák na čepy a zkoušel jsem to s ním... Bohužel je asi malý a nějak tam nepasuje, tak se to nepodařilo. Řekl jsem si, že sundám rameno, ale nepodařilo se mi povolit jeden šroub, tak jsem to už podruhé znovu poskládal zpátky a mám tam pořád starý čep.. Na zemi bez zvedáku se to dělá blbě. Tak nevím, co s tím... Už jsem s tím strávil aj s kámošem dvakrát několik hodin a zbytečně..

Jinak tady je ten stahovák, co jsem koupil:

https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/tools/tools-suspension-steering/puller-ball-joint-tie-rod-end/1052557/

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od ksw »

bez pořádného vercajku se nepořídíš
asi za těch 1040,-

http://aukro.cz/listing/listing.php?order=m&string=stahov%C3%A1k+kulov%C3%BDch+%C4%8Dep%C5%AF&search_scope=automotive&bmatch=seng-v6-p-moto_czech-0819

ty vyražeče také nejsou marné, pokud obepnou čep
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Nemas doma 2 kladiva ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To mám, ale jak to udělat, když nemám doma zvedák, že bych si stoupnul pod auto? Auto mám zvedlé jenom na heveru a nepodařilo se mi ani sundat rameno.. Kladivem jsme to už také zkoušeli a ranu dostal i blatník, takže to je tak ještě zdemolovat auto. Nikdy by mě nenapadlo, že to bude tak těžká a složitá práce vyměnit jeden blbý čep...

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sarkasmic »

Kdybys to dal do servisu... :D Prostě velký kladivo a tlouct z boku do ramne v místě čepu,však on vyskočí....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Právě jsem si řekl, že to zkusím sám, abych ušetřil za servis.. A za ušetřené peníze že koupím ten stahovák, který bude se bude hodit i na další auta... Bohužel ten tam nějak nepasuje. Dneska musí člověk šetřit a ne jezdit se vším do autoservisu.. při dnešních cenách... Jo, kdyby jsme vydělávali 30 tisíc, tak to by se jinak žilo... Ale i tak nechápu, jak si někdo může dovolit jezdit do autorizovaného servisu, kde jsou ceny aj 700-800 Kč za hodinu... a ceny dílů astronomické... To už mít jedině poslanecký plat... :-)
Musíme s kamarádem koupit zvedák a postavit ho do stodoly... Protože ty peníze se vrátí... než jezdit se vším do autoservisu, tak si raději dělat sami..
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 29 dub 2015 08:52, celkem upraveno 1 x.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sarkasmic »

Myslím,že ten čep by tam nevyšel omoc dráž,než ten cos koupil a jestli by ti na ten čep fakturovali 1.5h práce tak asi moc... S tím rozdílem že by to bylo hotový... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

No jo, ale dneska už máš hodinu za 300-400 Kč, tak hodina a půl máš přes 500 kč... To na zemi nenajdeš... Čep Lomfeder (kvalitní) stál asi 350 Kč...
V autorizovaném hodina práce min. 2x dražší a cena čepu neuvěřitelných 1.969,- Kč!!!!!

http://autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=270477&odeslat=+&trideni=1

Tak nechápu ty cenové rozdíly!! To není pro normální lidi jezdit do autorizovaného servisu... Přitom ten Lomfeder je prý v kvalitě originálu!

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Keby si si to precitel poriadne tak by si sa docital ze buchat musis z BOKU ! Zo spodu akurat znicis trn zo zavitom. Zo spodu sa buchne jemne aby cap vyskocil. Rovnako sa davaju prec bocne capy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od tomasss »

e.w.i.n.g.1 píše:Přitom ten Lomfeder je prý v kvalitě originálu!
Lomfeder? To jsi budto nakupoval v trznici, nebo jsi mel na mysli Lemförder :D jinak vymenit cep zvladne kterejkoliv mechos s vybavenim, netreba jezdit rovnou do autorizaku. A v autorizaku dostanes zase slevu na dily i praci v ramci 8+ (25%). Ale valet se po zemi ve svym volnym case ma taky svoje kouzlo, to ne ze ne :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jo, Lemförder to je.. Už jsem si to nepamatoval ten název, ani jak se to píše...

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tož chtělo by to vybetonovat ve stodole a pořídit pořádný zvedák. To by se jinak dělalo...

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1466
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S90 a 264
Bydliště: Brno

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od pekelnik »

Bacha na to jake mas rameno. Me takhle na aute busili mechanici jednoho nejmenovaneho servisu s90 a kdyz to neslo tak mi to hlinikove rameno i nahrivali az ho rozmlatili do ovalu a cep tam porad byl. Nakonec jsme museli z kamosem to dat zvedak a sundat i rameno a objednat rameno nove. A dela se v nahrade jen litinove, takze jsem mel prave litinove a leve hlinikove. A jsou v nich samozrejme rozdily rakze zas problemy s nastavenim geometrie. Takze s litinovym ramenem do to bouchej cim chces, ale pokud mas na S90 ramena hlinikova tak to akorad dodrbes a je potreba to stahnout stahovakem. me to nove rameno pak od meyle stalo pres 5 tisic, protoze hlinikove je jen original, tusim nekde kolem 12000. A to bys veru moc neusetril. Ani s jednim.
_________________
264TE - 1977, B27E / S90 - 2017, D4 / 264 - 1979, B27E
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem ty spodní čepy nakonec nechal vyměnit v autoservisu spolu se zadními tlumiči, brzdovou kapalinou a zadními deskami. Bez zvedáku se to doma dělat nedá. Nebo asi dá, ale je to zbytečná dřina.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13155
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

Teď sem to dělal na dvojce na nájezdech. Hodinu i s hledánim čepu, páč ten co sem měl připravenej měl atypíčo stoupání a nebyl sem schopnej na něj najít matku. Ale teď ladim geometrii hezky jízdou. Je neuvěřitelný, kolik udělá 1/4 otáčky na jedný tyčce :shock:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 926
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Na dvojce sú ty spodní čepy jinak udělané. Vzpomínám si, jak jsem vyměnil tyčky řízení a kulové čepy na dvojce a jak jsem s ňú pak jel na geometriu v zimě na sněhu.. Tož to byla divočina! Víc jak 30 sa s tím nedalo jet!

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé