Ahoj, mám nově XC 90 r.2008 , automat, D5 , AWD, 136 KW, jsem s ním velmi spokojený, komfort atd...
Jediné co mi dělá vrásky, je cvaknutí či klapnutí při změně rychlosti resp. jízdního režimu z "D" na "R" a opačně. Toto cvaknutí se zvýrazní po zahřátí motou, asi tedy i při ohřevu oleje ve spojce. Lehké cvanutí lze slyšet i při dojíždění ke křižovatce , kdy si automat sám podřazuje.
Nemáte s tím zkušenosti ? Je to normální ?
Zbyněk píše:Ahoj, mám nově XC 90 r.2008 , automat, D5 , AWD, 136 KW, jsem s ním velmi spokojený, komfort atd...
Jediné co mi dělá vrásky, je cvaknutí či klapnutí při změně rychlosti resp. jízdního režimu z "D" na "R" a opačně. Toto cvaknutí se zvýrazní po zahřátí motou, asi tedy i při ohřevu oleje ve spojce. Lehké cvanutí lze slyšet i při dojíždění ke křižovatce , kdy si automat sám podřazuje.
Nemáte s tím zkušenosti ? Je to normální ?
díky za radu, Zbyněk
Změna režimu je samozřejmě znát - to je normální. Těžko se však takhle na dálku diagnostikuje co je normální chování a co už ohlašuje přicházející problém. Automat Aisin vydrží hodně, ale je důležité jak se k němu choval (chovali) předchozí majitele (majitelé). Mám na mysli hlavně pravidelné a správně provedené výměny oleje. Jednou z možností je pohledat tady na fóru, napsáno toho bylo více než dost (vpravo nahoře lupa Hledat) Také je možnost nahrát video, jak se auto chová, je to asi lepší než to popisovat, ale úplně nejlepší je aby to prohlédl někdo, kdo Volvům dobře rozumí. Při cestě do Prahy by to byl určitě David Patočka.
_________________ Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Díky, snažil jsem se tu prohledat co šlo .. už jsem se ptal i ve Volvu v ČB, ale přijel jsem tam skoro se "studeným" autem, takže cvaknutí bylo minimální, prý je no normální,. Pak jsem ale auto ve městě trochu potrápil a zvuk se zvýraznil. Plánuju tam zajet znova, tentokrát s ohřátou spojkou.
Jinak auto má 98 000 km, olej v převodovce měněný v 70 tis km, dle servisky pravidelně servisováno ve Volvu Zlín a Pardubice.
Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.
Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)
Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko
63miro píše:Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.
Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)
Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko
máš nějaký konkrétní důvod k utajování identity "vyhlášených volvo - mechaniků", případně i autorizáků?
S ohledem na to, že tady pár volvo mechaniků pravidelně přispívá a zpětná vazba je pro případnou korekci jejich jednostrannýho promo dost namístě a vyskytují se zde prakticky jen pozitivní feedbacky (z pochopitelných důvodů), bylo by velmi cenné je právě tady jmenovat, minimálně toho, kdo Ti navrhl vyměnit vše za víc než v autorizáku... Díky
..jak se věc posunula u mne ...proběhla výměna zevního kloubu na levé poloose ..problém se lehce zmírnil, ale stále trvá. Zajel jsem do Volva v ČB, dle mechanika "normální" zvuk, někdy to bývá..
Zpět do servisu kde proběhla výměna....nejspíše to bude vnitřní kloub, ten se však samostatně neprodává, takže jsem objednali levou poloosu.
...jen pro připomenutí problému: cvakání při řazení mezi D a R, také při dojíždění ke křižovatce,při ubrání plynu při záběru do kopce , a zdá se i při zatočení doprava,.. zvuk u studenýho auta prakticky není.
63miro píše:Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.
Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)
Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko
máš nějaký konkrétní důvod k utajování identity "vyhlášených volvo - mechaniků", případně i autorizáků?
S ohledem na to, že tady pár volvo mechaniků pravidelně přispívá a zpětná vazba je pro případnou korekci jejich jednostrannýho promo dost namístě a vyskytují se zde prakticky jen pozitivní feedbacky (z pochopitelných důvodů), bylo by velmi cenné je právě tady jmenovat, minimálně toho, kdo Ti navrhl vyměnit vše za víc než v autorizáku... Díky
Vsechno to jsou sevisy na Slovensku a jeden v HU, tu se moc neprezentuji...
Ale jak problem postupuje u mne:
Zistili jsme, ze vule je u tisichranu (kdyz ho chytim rukou tak ma drobnou vuli) a taky je vule u obou poloos. Kazdopadne to zavezu nekam kde snad to snad uz udelaji. Jak se to resi? Nejakou repasi uhlovky, nebo jen vymenou tisihranu a obou poloos? Jestli to nekdo uz resil, jak to vyslo cenove?
63miro píše:
Ale jak problem postupuje u mne:
Zistili jsme, ze vule je u tisichranu (kdyz ho chytim rukou tak ma drobnou vuli) a taky je vule u obou poloos. Kazdopadne to zavezu nekam kde snad to snad uz udelaji. Jak se to resi? Nejakou repasi uhlovky, nebo jen vymenou tisihranu a obou poloos? Jestli to nekdo uz resil, jak to vyslo cenove?
Ahoj pokud by jsi měl zájem můžeš mne kontaktovat.
Byl jsem prezut pneu v servisak byl velmi zovialni tak sme se dostali az k tomuto problemu - "pukani" v podvozku. Postavil se pod auto, chytil poloosi, taky ticishran a zahlasil, ze vuli maji, ale je uplne minimalni - v norme, a takovy zvuk to delat nemuze. Problem odhadnul na brzdy.
A sem se divil, mnel pravdu. Zvuk delali brzdove desticky a vule v jejich ulozeni - "v kolejnici". Nemeli sme nic po ruce, tak mi ulozeni platnicek omotal teflonovou paskou, aby vymezil vuli a problem byl fuc...Taky prestal obcasny kovovy zvuk pri zarazeni R nebo D.
Takze mozna otazka - cim vymezit vuli aby se nezabranilo "klouzani" desticek v trmenu? myslim ze teflonova paska tam dlouho kvuli teplu nevydrzi....
p.s. desticky mam origo volvo.
Kazdopadne diky martinopelovi za jeho cas po telefonu a urcite dobehnu na vymenu naplni v awd.
Nechybí ti tam nějaký plíšky? Většinou maji brzdy plíšky, který se tam dávaji kvůli tomu, že třecí plocha brzdič/destičky by se brzo ojela. Bývají součástí destiček, nebo je lze koupit extra. Já je u destiček na Jarunu neměl a jedna recyklovaná se mi rozpadla na prach a zvuky to umělo dělat nepříjemný. Samozřejmě z hlavy nevim, jak je to na XC, ale logicky bych tam něco takovýho taky očekával.
63miro píše:Neda mi sem nedat update meho problemu.
Byl jsem prezut pneu v servisak byl velmi zovialni tak sme se dostali az k tomuto problemu - "pukani" v podvozku. Postavil se pod auto, chytil poloosi, taky ticishran a zahlasil, ze vuli maji, ale je uplne minimalni - v norme, a takovy zvuk to delat nemuze.
Gratuluji k vyřešení problému, ale jak se mohl servisák postavit pod auto a chytit tisícihran bez toho, aby demontoval úhlovku, to teda nechápu
.........ale aspon jsem ziskal dobrou zkusenost ohledne tech kteri videli a snazili odstranit problem osobne pri servisu a chceli jen natlacit opravu ticishranu a uhlovky.....
Ahoj, čtu zde, že několik uživatelů má podobný problém jako já , proto se podělím o výsledek opravy - problém byl s vnitřním homokinetickým kloubem levé přední poloosy- vyměněna nová poloosa za 12 tis.
Ne woe, fakt to nejde.....kolega to tak dlouho lisoval, až zničil lože lisu.
Musel jsem koupit nové kolejnice a opravit to. Nakonec jsem s ložiskem vyrazil vedle k náklaďákům,
a nakonec to pod 100 tunovým lisem povolilo. Zachránili jsme těhlici, ložisko tam šlo nové a krajní
kloub poloosy zemřel, takže u Volva celá poloosa.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.