XC 90 automat

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Zbyněk
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC90 D5 136 KW

XC 90 automat

Příspěvek od Zbyněk »

Ahoj, mám nově XC 90 r.2008 , automat, D5 , AWD, 136 KW, jsem s ním velmi spokojený, komfort atd... :)
Jediné co mi dělá vrásky, je cvaknutí či klapnutí při změně rychlosti resp. jízdního režimu z "D" na "R" a opačně. Toto cvaknutí se zvýrazní po zahřátí motou, asi tedy i při ohřevu oleje ve spojce. Lehké cvanutí lze slyšet i při dojíždění ke křižovatce , kdy si automat sám podřazuje.
Nemáte s tím zkušenosti ? Je to normální ?

díky za radu, Zbyněk

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8188
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

XC 90 automat

Příspěvek od Petr Marek »

Zbyněk píše:Ahoj, mám nově XC 90 r.2008 , automat, D5 , AWD, 136 KW, jsem s ním velmi spokojený, komfort atd... :)
Jediné co mi dělá vrásky, je cvaknutí či klapnutí při změně rychlosti resp. jízdního režimu z "D" na "R" a opačně. Toto cvaknutí se zvýrazní po zahřátí motou, asi tedy i při ohřevu oleje ve spojce. Lehké cvanutí lze slyšet i při dojíždění ke křižovatce , kdy si automat sám podřazuje.
Nemáte s tím zkušenosti ? Je to normální ?

díky za radu, Zbyněk
Změna režimu je samozřejmě znát - to je normální. Těžko se však takhle na dálku diagnostikuje co je normální chování a co už ohlašuje přicházející problém. Automat Aisin vydrží hodně, ale je důležité jak se k němu choval (chovali) předchozí majitele (majitelé). Mám na mysli hlavně pravidelné a správně provedené výměny oleje. Jednou z možností je pohledat tady na fóru, napsáno toho bylo více než dost (vpravo nahoře lupa Hledat) Také je možnost nahrát video, jak se auto chová, je to asi lepší než to popisovat, ale úplně nejlepší je aby to prohlédl někdo, kdo Volvům dobře rozumí. Při cestě do Prahy by to byl určitě David Patočka.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

Zbyněk
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC90 D5 136 KW

XC 90 automat

Příspěvek od Zbyněk »

Díky, snažil jsem se tu prohledat co šlo .. už jsem se ptal i ve Volvu v ČB, ale přijel jsem tam skoro se "studeným" autem, takže cvaknutí bylo minimální, prý je no normální,. Pak jsem ale auto ve městě trochu potrápil a zvuk se zvýraznil. Plánuju tam zajet znova, tentokrát s ohřátou spojkou.
Jinak auto má 98 000 km, olej v převodovce měněný v 70 tis km, dle servisky pravidelně servisováno ve Volvu Zlín a Pardubice.

GDPR_user

XC 90 automat

Příspěvek od GDPR_user »

cvakání velmi často způsobuje vůle na úhlovce

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 90 automat

Příspěvek od hefaistos »

Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.

Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)

Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko :lol: :lol:

papin.pazdera
Offline
Příspěvky: 67
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo V60 T6 AWD Heico
Bydliště: Mladá Boleslav

XC 90 automat

Příspěvek od papin.pazdera »

taky mi to děla při zařazeni R,prisuzuji to uhlovce,neboť mi nefunguje 4x4 a v t6r nezkoumali,který prvek je nefunkční..
_________________
Volvo V60 T6 AWD Heico

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

XC 90 automat

Příspěvek od old.fashioned »

63miro píše:Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.

Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)

Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko :lol: :lol:
máš nějaký konkrétní důvod k utajování identity "vyhlášených volvo - mechaniků", případně i autorizáků?

S ohledem na to, že tady pár volvo mechaniků pravidelně přispívá a zpětná vazba je pro případnou korekci jejich jednostrannýho promo dost namístě a vyskytují se zde prakticky jen pozitivní feedbacky (z pochopitelných důvodů), bylo by velmi cenné je právě tady jmenovat, minimálně toho, kdo Ti navrhl vyměnit vše za víc než v autorizáku... Díky :)
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Zbyněk
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC90 D5 136 KW

XC 90 automat

Příspěvek od Zbyněk »

..jak se věc posunula u mne ...proběhla výměna zevního kloubu na levé poloose ..problém se lehce zmírnil, ale stále trvá. Zajel jsem do Volva v ČB, dle mechanika "normální" zvuk, někdy to bývá..
Zpět do servisu kde proběhla výměna....nejspíše to bude vnitřní kloub, ten se však samostatně neprodává, takže jsem objednali levou poloosu.
...jen pro připomenutí problému: cvakání při řazení mezi D a R, také při dojíždění ke křižovatce,při ubrání plynu při záběru do kopce , a zdá se i při zatočení doprava,.. zvuk u studenýho auta prakticky není.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12931
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC 90 automat

Příspěvek od Urvanej »

No je to vůle někde mezi motorem a kolama. Kde přesnějš by mělo jít vyposlouchat ve dvou lidech.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 90 automat

Příspěvek od hefaistos »

old.fashioned píše:
63miro píše:Mam uplne stejny problem, ale nikdo to neumi vyresit.

Autorizak 1 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
Autorizak 2 - neskoumaji, meni a nedoplatim se
vyhlaseny volvo mechanik c.1 - neumi (pracuje v autorizaku)
vyhlaseny volvo mechanik c.2 - s autem nic neni, tohle je normalni
vyhlaseny volvo mechanik c.3 - vsechny dily pomenit (cenovka vyssi nez v autorizaku)

Ja si pripadam jako v kazachstanu, abych jedzil za servisem 250km daleko :lol: :lol:
máš nějaký konkrétní důvod k utajování identity "vyhlášených volvo - mechaniků", případně i autorizáků?

S ohledem na to, že tady pár volvo mechaniků pravidelně přispívá a zpětná vazba je pro případnou korekci jejich jednostrannýho promo dost namístě a vyskytují se zde prakticky jen pozitivní feedbacky (z pochopitelných důvodů), bylo by velmi cenné je právě tady jmenovat, minimálně toho, kdo Ti navrhl vyměnit vše za víc než v autorizáku... Díky :)
Vsechno to jsou sevisy na Slovensku a jeden v HU, tu se moc neprezentuji...

Ale jak problem postupuje u mne:
Zistili jsme, ze vule je u tisichranu (kdyz ho chytim rukou tak ma drobnou vuli) a taky je vule u obou poloos. Kazdopadne to zavezu nekam kde snad to snad uz udelaji. Jak se to resi? Nejakou repasi uhlovky, nebo jen vymenou tisihranu a obou poloos? Jestli to nekdo uz resil, jak to vyslo cenove?

GDPR_user

XC 90 automat

Příspěvek od GDPR_user »

63miro píše: Ale jak problem postupuje u mne:
Zistili jsme, ze vule je u tisichranu (kdyz ho chytim rukou tak ma drobnou vuli) a taky je vule u obou poloos. Kazdopadne to zavezu nekam kde snad to snad uz udelaji. Jak se to resi? Nejakou repasi uhlovky, nebo jen vymenou tisihranu a obou poloos? Jestli to nekdo uz resil, jak to vyslo cenove?
Ahoj pokud by jsi měl zájem můžeš mne kontaktovat.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 90 automat

Příspěvek od hefaistos »

Neda mi sem nedat update meho problemu.

Byl jsem prezut pneu v servisak byl velmi zovialni tak sme se dostali az k tomuto problemu - "pukani" v podvozku. Postavil se pod auto, chytil poloosi, taky ticishran a zahlasil, ze vuli maji, ale je uplne minimalni - v norme, a takovy zvuk to delat nemuze. Problem odhadnul na brzdy.

A sem se divil, mnel pravdu. Zvuk delali brzdove desticky a vule v jejich ulozeni - "v kolejnici". Nemeli sme nic po ruce, tak mi ulozeni platnicek omotal teflonovou paskou, aby vymezil vuli a problem byl fuc...Taky prestal obcasny kovovy zvuk pri zarazeni R nebo D.

Takze mozna otazka - cim vymezit vuli aby se nezabranilo "klouzani" desticek v trmenu? myslim ze teflonova paska tam dlouho kvuli teplu nevydrzi....

p.s. desticky mam origo volvo.

Kazdopadne diky martinopelovi za jeho cas po telefonu a urcite dobehnu na vymenu naplni v awd.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12931
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC 90 automat

Příspěvek od Urvanej »

Nechybí ti tam nějaký plíšky? Většinou maji brzdy plíšky, který se tam dávaji kvůli tomu, že třecí plocha brzdič/destičky by se brzo ojela. Bývají součástí destiček, nebo je lze koupit extra. Já je u destiček na Jarunu neměl a jedna recyklovaná se mi rozpadla na prach a zvuky to umělo dělat nepříjemný. Samozřejmě z hlavy nevim, jak je to na XC, ale logicky bych tam něco takovýho taky očekával.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 90 automat

Příspěvek od hefaistos »

Ne, myslim ze myslis neco jine.......u mne byla vule na vyznacenych mistech...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

XC 90 automat

Příspěvek od Fíla »

63miro píše:Neda mi sem nedat update meho problemu.

Byl jsem prezut pneu v servisak byl velmi zovialni tak sme se dostali az k tomuto problemu - "pukani" v podvozku. Postavil se pod auto, chytil poloosi, taky ticishran a zahlasil, ze vuli maji, ale je uplne minimalni - v norme, a takovy zvuk to delat nemuze.


Gratuluji k vyřešení problému, ale jak se mohl servisák postavit pod auto a chytit tisícihran bez toho, aby demontoval úhlovku, to teda nechápu :twisted:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

XC 90 automat

Příspěvek od hefaistos »

Chytil kardan, blbe sem se vyjadril

.........ale aspon jsem ziskal dobrou zkusenost ohledne tech kteri videli a snazili odstranit problem osobne pri servisu a chceli jen natlacit opravu ticishranu a uhlovky.....

Zbyněk
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC90 D5 136 KW

XC 90 automat

Příspěvek od Zbyněk »

Ahoj, čtu zde, že několik uživatelů má podobný problém jako já , proto se podělím o výsledek opravy - problém byl s vnitřním homokinetickým kloubem levé přední poloosy- vyměněna nová poloosa za 12 tis.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12931
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC 90 automat

Příspěvek od Urvanej »

To musí být pak lahůdka měnit třeba ložisko. Neřikám, že to nejde, ale...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

XC 90 automat

Příspěvek od David Patočka »

Ne woe, fakt to nejde.....kolega to tak dlouho lisoval, až zničil lože lisu.
Musel jsem koupit nové kolejnice a opravit to. Nakonec jsem s ložiskem vyrazil vedle k náklaďákům,
a nakonec to pod 100 tunovým lisem povolilo. Zachránili jsme těhlici, ložisko tam šlo nové a krajní
kloub poloosy zemřel, takže u Volva celá poloosa.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12931
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC 90 automat

Příspěvek od Urvanej »

Takže to šlo :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé