DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od raolsa »

Shockey píše:Taky jsem si dneska AWD vyzkoušel (s DSTC i bez něho), ale tak nějak doufám, že všichni blbnem na volným placu nebo uzavřené silnici.
Když už to zkouším tak na místě vhodném, neboli tam kde vidím dopředu kam mě to může poslat. Tzn. když to zkouším poslat do driftu, tak v zatáčce kde vidím až za ní. :wink:
Apropo, potřeboval bych nedaleko nějaký zkušební plac, ale nic takového tu není. :unknown: :cry:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

martinopel píše: Tyto fičury jsou v autě jen proto aby mohl auto řídit kdejaký dement,který neumí používat mozek.Kdysi tyto nesmysly v autech nebyly a nehod bylo podstatně méně.Dnes jsou speciální gumy,milion elektronických nesmyslů a stejně lidi umírají,protože přestávají používat mozek.Předevčírem mne pobavila "kalamita" ve Francii.Po ukázce na cestě bylo 10cm sněhu.Degenerace lidstva je naprosto zřejmá.
Tak potom je ideální auto Škoda 100 a jemu podobné ? :) Tam nikoho žádné fičury neomezují ... Dement snad nejsem, ale už tak 2x mi v posledním okamžiku pěkně pomohl systém City Safety abych nenarazil do člověka, který přede mnou ve městě náhle zabrzdil (jinak bych měl už rozbitý předek - a jsem rád), díky adaptivnímu tempomatu jezdím v pohodě a s nadhledem, automatické přepínání světel je super a DSTC nebo ABS občas pomůže autu aby se na zledovatělé vozovce nestalo neovladatelným. Já jsem za tyto fičury vděčný, mají pro mě velký smysl, užívám s jich a těším se na další (např. update adaptivního tempomatu promítnutý i do volantu, kdy se automaticky drží auto v pruhu apod. :)

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

Me treba napadlo kdyz uz delaj tyhle systemy co umi cist znacky,proc neudelaji system ktery by podle tech znacek upravil jizdu toho auta. Zas tak nerealny to dneska uz nebude ne?
Mluvite tu o rizeni hlavou ale mluvite jen o sobe. A coo takovy zensky? Ty by pak nemohli jezdit vubec pac by prvni zatacku skoncily v prikope.
Priklad treba manzelka v dobe kdy sme meli Scorpio z 87 roku. Nasnezino kruhac a zacal ji predjizet zadek a verte ze jela opravdu krokem. Zacala kricet co ma delat..

Takze tyto systemy pro nekoho z nas jsou super a pro nekoho zas na zavadu.
A mimochodem nikdo zvas nemuze rict ze umite ridit. Mozna umite tema autama jezdit,mozna trochu lip nez ostatni ale ridit neumi nikdo. Pac tohle je disciplina kterou se clovek uci cely zivot.
Tod muj nazor. ;)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

beatle
Offline
Příspěvky: 169
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od beatle »

Zdar,
u mne na V70 II 2004 FWD je to tak, ze vypnout jde pouze kontrola trakce. ESP funguje vzdycky.
Jako dlouholety ridic vozu bez elektroniky mi trvalo tak 2 roky nez jsem si na to zvyknul, protoze to cloveka nuti delat opak toho, nez byl zvykly.

Cely problem je v tom, ze i ESP i TC jsou strasne pomale...

Kontrola trakce - bydlim na kopci, a pod nim pravidelne TC vypinam ... proc? Protoze je pomale.
Vjedu do nafoukane zaveje - kola hrabou - TC trva tak 300-400ms nez pochopi, ze se neco deje a snizi vykon. Jenomze to uz je auto zase na hole ceste a ja misto abych zrychloval tak cekam dalsich 300ms nez se rozhodne zabrat. Proto je vyhodnejsi prohrabat se zaveji a vlitnout na holou cestu pod plynem.

ESP - zase - pomale, nicmene jde o zvyk. Dlouho jsem si mentalne zvykal na to, ze klouzu zatackou a cekam tak 200-300ms (fakt odhad!) nez se neco zacne dit. Normalne jsem v te dobe bud brzdil a rovnal kola, nebo tahal za rucku - ale temito manevry to ESP uplne doblbnes.

Naopak, kdyz nic nedelas, zataha najednou ESP za zadni brzdu a snizi trakci a auto se stoci kam ukazuje volant. Takhle dobre auto neukociruju ani ruckou - v tom ESP nema konkurenci. Takze jsem se naucil paradoxne pri zacinajicim smyku v zatacce jeste vice vychylit volant a vyprovokovat ESP k rychlejsi reakci - a to je parada jak rychle se ty zatacky daji projet. Samozrejme zadne jizdy dverma napred se nekonaji :)

Zaver je to co uz tu psali jini .. na blbnuti to neni vhodne auto. Pokud vsak jedu 600km v zatahu po dalnici tak jsem stastny ze to tam je a ja se nemusim tak soustredit.

B.

beatle
Offline
Příspěvky: 169
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od beatle »

martinopel píše:
Ivo108 píše: Dement snad nejsem, ale už tak 2x mi v posledním okamžiku pěkně pomohl systém City Safety abych nenarazil do člověka, který přede mnou ve městě náhle zabrzdil
Být tebou položil bych si otázku,proč se systém City Safety musel aktivovat!Kdyby jsi sledoval provoz a dostatečně se věnoval řízení a předvídal,pak by se systém nemusel aktivovat.Stejně tak je to s 99% dalších nesmyslů.Kdyby lidé jezdili hlavou a nečuměli po ptákách a přemýšleli nad nesmyslema,pak by nepotřebovali tyto systémy.Osobně mám vyzkoušeno,že tyto systémy jen snižují pozornost řidiče,protože jej ukolébavají v pocitu falešného bezpečí.Proto je potřeba vymýšlet více a více a zase více nesmyslů,až to jednoho dne dojde do fáze,kdy člověka auto do řízení nenechá kecat vůbec,neboť počítač na rozdíl od člověka udělá jen přesně to,na co je naprogramován.Ale je to dobře???
No je to PDM presne jak pises. Protoze jenom v idealnim svete se 100% ridicu soustredi na 100% doby rizeni a misto toho telefonuji, smskuji, kouri a osahavaji v aute milenky, jsem rad ze tito asistenti jsou :)

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

martinopel píše: Být tebou položil bych si otázku,proč se systém City Safety musel aktivovat!Kdyby jsi sledoval provoz a dostatečně se věnoval řízení a předvídal,pak by se systém nemusel aktivovat.Stejně tak je to s 99% dalších nesmyslů.Kdyby lidé jezdili hlavou a nečuměli po ptákách a přemýšleli nad nesmyslema,pak by nepotřebovali tyto systémy.Osobně mám vyzkoušeno,že tyto systémy jen snižují pozornost řidiče,protože jej ukolébavají v pocitu falešného bezpečí.Proto je potřeba vymýšlet více a více a zase více nesmyslů,až to jednoho dne dojde do fáze,kdy člověka auto do řízení nenechá kecat vůbec,neboť počítač na rozdíl od člověka udělá jen přesně to,na co je naprogramován.Ale je to dobře???
To je nesmysl ... Jsou situace, na které není schopna lidská mysl včas zareagovat (ať je pozornost sebevětší - 100% ji navíc udržet dlouhodobě nelze), na rozdíl od systému, který monitoruje situaci 100x za vteřinu. Náraz do auta je ještě drobnost proti možnému nárazu do chodce, cyklisty apod. Co si vybereš - (při)zabít někoho kdo ti vběhne do cesty (a je fuk jestli jsi měl 100% pozornost nebo 80%) anebo "nesmysl" zablokující auto kousek před ním ? Odpověd asi snadná (když uvážíš důsledky). Jsou to všechno věci, které jednoznačně pomáhají bezpečnosti i komfortu jízdy a nejsou to nesmysly, ale velice užitečné a dobře promyšlené záležitosti, které jsou velkým přínosem při řízení. Že by kvůli těmto věcem bylo více nehod, je hovadina, nemluvě o tom že většina běžných aut tyto pokročilé systémy nemá. Nebo je ideál žebřiňák na parní pohon ? (proti němu je nesmysl cokoliv - od spojky, převodovky, tachometru až po světla, airbagy, palubní desku, posilovač řízení atd :)

Zpět k DSTC - co je lepší , mít tam ten "nesmysl" a ve zledovatělé zatáčce nenapálit do domu u cesty nebo neskončit v příkopě anebo ano ? :)

A auto do jisté míry bezpečně řízené a kontrolované počítačovými systémy ? To je naprostý ideál. Člověk se nebude muset otravovat řízením a jinak útrpný přesun z místa A na místo B stráví v poklidu ...

Trochu OT: City safety - můj malý test nanečisto :)


Chase
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 2475
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Petrovice (okr. Třebíč)
Vůz: S80 V8, XC70 3.2, XC70 D5, C70 T5
Organizer x 3

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Chase »

[quote="Ivo108"]

A auto do jisté míry bezpečně řízené a kontrolované počítačovými systémy ? To je naprostý ideál. Člověk se nebude muset otravovat řízením a jinak útrpný přesun z místa A na místo B stráví v poklidu ...
[/quote="Ivo108"]

Přesně to je ten problém, který svým chápáním nedokážeš pobrat. Oni totiž ještě (díky bohu) existuji i lidé, pro které řízení auta není otrava, utrpení a čas ztracený přesunem...
Chtějí totiž auto opravdu řídit, a ne trávit čas v poklidu jako loutka elektronických udělátek. Hlavně své auto chtějí umět řídit.
Zivě si umím představit tenhle model pohodlného a přesuny trpícího řidiče v situaci, kdy se některý z jeho elektronických andělů strážných odporoučí do věčných lovišť a on zůstane za volantem sám. Teprve v ten moment pochopí, ze pro samou pohodlnost nějak ztratil to nejdůležitější... Schopnost a umění řízení ... Možná až v ten moment bude bušit hlavou do volantu a proklínat dobu, která ho těchto schopností definitivně zbavila...
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Maples »

Z toho, co píšeš - "útrpné" přemístění z bodu A do bodu B je vidět, že jsi řidič, který všechny tyto fíčury jednoznačně přivítá a život mu usnadní, pokud bereš auto čistě jako dopravní prostředek a neočekáváš od něj nic jiného, než to přemísťování. Potom Tvůj názor chápu a takových lidí je víc, koupí si auto, aby je chránilo a řešilo za ně nebezpečný situace a jsou v pohodě.

Otec má stejnou novou XC70 jako Ty se všema těma blbinkama, je to krásný auto, ale já mu prostě nemůžu přijít na chuť a řídit to auto mě nebaví, protože je to takovej přetechnizovanej vyumělkovanej šmejd. Jede to, ale zátah je umělej a nechová se organicky. Zatáčí to, ale stačí prstem točit "kolečkem" bez pořádné zpětné vazby (tohle dělá moje taky/), neustále se v tom autě lekám, protože upozornění na opuštění jízdního pruhu se na našich silnicích, kde jsou různý skvrny a zbytky dočasnejch pruhů plaší a já se děsím, co se to zase děje, i na minimální vzdálenost systému proti přednímu nárazu mi začne svítit čelní sklo a já se zase leknu, že auto přede mnou brzdí nebo se něco děje, přitom se k němu jen pomalu přibližuju. Jediná věc, kterou dostatečně oceňuju je BLIS a ten bych měl v autě rád taky, nic dalšího ne.

Jde právě o to, že ty věci smysl maj, ale mnohem větší smysl má pro řidiče očekávající i nějaký prožitky za volantem a radost z jízdy /kor u AWD/, aby se dalo DSTC jednoduše dočasně vypnout. Já tlačítko na "omezení" ještě mám, v novym XC už se to dělá tak složitě přes ten digitální tachometr, že si to prohrabování manuálu člověk radši rozmyslí, a to je špatně. Teď, jak to mám v chybě jsem dlouho radost z řízení volva neměl. Tenhle systém učí lidi jakmile se cokoliv děje dupnout na brzdu a to auto se s tim popere samo, naproti tomu když to ustřeluje tak šlápnout na plyn a zatáčkou se elegantně prosmýknout, to je velká paráda. Ano, jsem za bezpečná auta, ale ne za nudná.

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

Neboj, chápu leccos ... Záleží na vkusu a zkušenostech ... Já jsem za svůj život nařídil statisíce kilometrů, v různých autech, u nás, po Evropě, v USA, v Indii (tam 5 let v adrenalinu o kterém většina lidí tady nemá představu :) atd. Takže jsem si to "užil" ve všech možných směrech ...
Dnes když mám někam jet - opravdu nevím čeho a kde bych si měl užívat ?? Ucpané cesty, všude vlekoucí se kamióny (člověk jeden nakonec pracně předjede a dalších pět je před ním), nedá se skoro nikde předjet, člověk se vleče, fronty na křižovatkách, uzavřené úseky, zácpy ve městech, občas naprostí debilové v okolí, vlekoucí se šneci ... Sunout se beznadějně poskokem skok po Praze nebo jiných městech ? Často jezdím třeba z Jablonce do Jeseníků .. hrozná cesta, vesnice, zácpy, velký provoz, nákladáky, strašná otrava (trasa Jičín - Hradec, co dodat, předtím zase x nalepených vesnic)... vždycky jsem z té cesty maximálně unavený ... od té doby ale co mám adaptivní tempomat, tak je to o mnohem větší pohoda - nevysiluju se neustálým zpomalováním , přidáváním, bržděním, znervozňováním z toho atd. auto si to pěkně dělá samo a já relaxuju, něco si poslouchám atd ... a po dojetí jsem mnohem čerstvější a méně unavený ... a to tom to je ... Užívat si ? čeho ? Já se jen modlím ať už tam co nejdřív sem. "Umění řízení" ? V tom žádné umění není - a není ani kde ho provozovat ... Na nějakém uzavřeném autodromu ?

"Prožitky za volantem" ? Ale jo, teď už jsem si asi zvykl, ale čerstvě po tom, co jsem koupil nové auto, jsem si ho užíval ... a občas jel jen tak bez cíle se projet - jak to pěkně pluje atd. Ale už jsem si zvykl ... ale určitě si ho užívám 1000x víc než předtím Opela Omegy (to bylo hrozné auto), Octavie, nebo i předchozí V70 ... to zase jo ... Ale i tak se nemůžu dočkat ať už jsem co nejdřív v cíli ... Holt nemám celkově najeto 5 000 km ...

Jo, kdybych jak za starých časů plul korábem po téměř liduprázdných cestách, to bych si asi užíval, ale v dnešní situaci katastrofálně a celoplošně přeplněných cest kdy se člověk vleče jak šnek mezi ostatními auty - to je veliká otrava ...

Je to asi věc vkusu, ale já pro sebe za "prožitek" nepovažuju smýkat se pořád na sedadle z jedné strany na druhou, nervózně zrychlovat , brzdit, dělat samoúčelné manévry atd. Kdyby to někdo dělal v autě ve kterém jedu, tak asi po nějaké době vystoupím :) Já si užívám plující relaxační tíché bezpečné jízdy (ne ale nutně pomalé ...jezdím občas dost rychle )
Naposledy upravil(a) Ivo108 dne 31 pro 2014 10:17, celkem upraveno 1 x.

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Maples »

Při normálním ježdění řídím také velmi plynule a klidně. I sám, natož když někoho vezu. Smýkání je záležitostí cíleného zaježdění si na sněhu, na otevřených velkých plochách, loukách, kopcích - v tu chvíli očekávám od auta tu legraci, kterou mi bohužel to moje během roku na suchých cestách odpírá.

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

Nevím, možná mám nějaký "blok" ale smyk tak nějak podvědomě považuju za selhání auta i řidiče :) (je pravda že většinou to končí dost blbě - ztráta ovladatelnosti auta atd.) Je pro mě lépe jezdit s autem ovladatelným a ve směru kol .. a nehazardovat ... A když už je na to náběh a DSTC to zachrání - co víc si můžu přát .... Jen můj názor a pocit ...

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od yoby »

Ivo108: na to City safety bacha :-D na pár srazech jsme ho testovali taky a nějak to nebralo předměty v předním rohu (před světlem) :D až ti zas bude zachraňovat prdel :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Maples »

Ivo108 píše:Nevím, možná mám nějaký "blok" ale smyk tak nějak podvědomě považuju za selhání auta i řidiče :) (je pravda že většinou to končí dost blbě - ztráta ovladatelnosti auta atd.) Je pro mě lépe jezdit s autem ovladatelným a ve směru kol .. a nehazardovat ... A když už je na to náběh a DSTC to zachrání - co víc si můžu přát .... Jen můj názor a pocit ...


Tebe by nelákalo svézt se např. v tomhle autě? 8)

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

yoby píše:Ivo108: na to City safety bacha :-D na pár srazech jsme ho testovali taky a nějak to nebralo předměty v předním rohu (před světlem) :D až ti zas bude zachraňovat prdel :D
Já kvůli tomu nejezdím o nic méně bezpečně ... a nehřeším na to nijak ...to ani náhodou ... ale je to fajn pojistka , která někdy může pomoct když všechno ostatní selže ... Mě už to zachránilo od ťuknutí dvakrát, když v koloně ve městě se borec konečně rozjel a pak hned na to nečekaně dupnul (a navíc měl před sebou prázdno, takže jsem to nečekal) ... Sám jsem už nic nezmohl a ono to těsně před ním v poseldním zlomku vteřiny pěkně zablokovalo a objevilo se hlášení že byly aktivovány bezpečnostní systémy. Tak jsem jen s úlevou pěkně poděkoval :)

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

Ja tomu systemu mohl dekovat dneska kdyz zabranil tomu abych skoncil v rybnice...

Ale zkusil jsem ho na place tady pred domem vypnout a bez nej furt svvitila kontrolka smyku a pod nohama mi to furt cvakalo..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

Včera mě potěšil moment kdy na ne moc ošetřované cestě do kopečka (docela zledovatělý sníh v zatáčce) borec přede mnou uvázl a i když chtěl jet dopředu, jel spíš dozadu (a čekalo ho tedy hodně couvání v zákrutách výjezdu z lesa). Tak jsem zastavil, pak ho v pohodě z boku objel a v klidu pokračoval dál (a párkrát u toho blikla ESC kontrolka) - docela koukal ... Tyhle vymoženosti mám prostě moc rád :good:

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od yoby »

Jenže to bylo díky AWD a lepším gumám, ne žádnou vymožeností :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

ale to zase třidíš ,taky znám žensky co jezdí opravdu líp než chlapy ale berme to všeobecně... ne jenom nás. Taky si rád občas zablbnu ale nějak už jsem s toho vyrostl... spiš mi jde už opravdu o to pohodlí. ale pišu to celkvě.
Hodně jsem se vyblbnul stim zminovaným scorpiem. ted radši sednu,dam si D a jedu... to že to občas na čerstvím sněhu ujede tak to je jen zpestření a je jasný že to na hubě ten usměv vykouzlí...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:
Ekky píše:Ja tomu systemu mohl dekovat dneska kdyz zabranil tomu abych skoncil v rybnice...

Ale zkusil jsem ho na place tady pred domem vypnout a bez nej furt svvitila kontrolka smyku a pod nohama mi to furt cvakalo..
System za tebe pouze eliminoval tvou vlastní blbost.O ničem jiném systémy nejsou.Dnes jsem záměrně zkoušel s XC90 T6 jízdu v jednotlivých fázích:
1) jízda se zaplým DSTC ,auto si dělalo v podstatě co chtělo,když jsem šlápl na plyn,začalo ssebou házet ze strany na stranu,podle toho které kola byly zrovna přibržďovány.
2)jízdy s vyplým DSTC,ale fungující ESC a ABS.Rozjezdy mnohem rychlejší,sem tam si auto malinko klouzlo,ale jen proto,že jsem jej na plynu podržel úmyslně déle,jinak se naprosto perfektně dalo dávkovat,pokud jsem ho podržej v rejdu pod plným a držel směr,auto se dlouho nechávalo táhnout ve smyku,okamžitá(naprosto nesmyslná)reakce,však přišla ve chvíli,kdy jsem dal kontra abych smyk srovnal.V tuto chvíli začalo ESC dělat co si myslelo,že je asi dobré,nicméně naprosto tím znemožnilo jakoukoliv práci řidiče,takže smyk byl sice srovnán,ale pokud by se stal v esíčku,byl by to vážný problém,neboť by auto jelo rovně,místo toho aby ochotně zatočilo do opačné zatáčky.ABS vrčelo téměř neustále a auto sice bylo říditelné ale téměř nezpomalovalo.
3)Následovalo vytažení pojistky ABS pumpy a tím pádem vyřazení elektronických systémů DSTC,ESC a ABS z provozu.4x4 normálně fungovala.Najednou mne tohle autíčko začalo neskutečně bavit.Přesně reagovalo na pokyny volantu a krásně pod plynem zatáčelo přesně kam jsem chtěl,dokonce i střídání směru se nádherně dalo korigovat dávkováním plynu.Se zařazenou 1 na geartroniku se auto chovalo jako s manuálem.Při brždění se kola dala zablokovat,ale auto brzdilo asi 5x rychleji,než s funkční ABS.
Systém 3 je tedy pro jízdu v horských podmínkách naprosto nejvýhodnější.
Timto si odpovedel na uvodni otazku v nadpisu. :D lze to vypnout uplne ale vytazenim pojistky. Takze kdo by si stim chtel dat praci,tak tlacitko DSTC predelat tak ze natahnout kabely k pojiskam a vypinat pojistku celeho systemu. A nebo udelat vypinac zvlast. :)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

martinopel píše: Opět tě vyvedu z omylu.Systém pouze vidí tak daleko,jak je naprogramován,zatím co lidským okem jsi schopen sledovat mnoho metrů dopředu,sledovat například odrazy osob ve výkladních skříních,nebo stíny osob,případně nohy pod autobusem aprod.Takže zatím co systém bude reagovat až mu osoba vyběhne do zorného pole,pojede zkušený řidič dávno čtvrtinovou rychlostí s nohou na brzdě,protože když zpoza auta vyletí balon,je předpoklad,že vzápětí se vynoří malé dítě.Ale ani statisíce kilometrů z někoho řidiče neudělají.Je třebas soustředit se na činnost ke které se člověk odhodlá.
To je takové abstraktní teoretické moralizování mimo realitu ... Jako by bezpečnostní systémy nějak paralyzovaly činnost řidiče nebo ho v něčem omezovaly ... Každému je zřejmé že ji naopak ještě navíc podporují a doplňují a navzájem je to ideální ... jsou vedle řidiče další prvkem k bezpečnější jízdě ... čili jsou tu už dva, kteří bdí a to je lepší než jeden ...

Airbagy jsou zbytečné: zkušený řidič soustředěný na činnost, ke které se odhodlá, před nárazem s přehledem vyskočí z auta a měkce dopadne do trávy ... atd.

Už mi to trošku začíná připomínat bajku o lišce a hroznech :wink:
martinopel píše: 1) jízda se zaplým DSTC ,auto si dělalo v podstatě co chtělo,když jsem šlápl na plyn,začalo ssebou házet ze strany na stranu,podle toho které kola byly zrovna přibržďovány.
2)jízdy s vyplým DSTC,ale fungující ESC a ABS.
DSTC a ESC by měly být dva různé názvy pro totéž ? (u starších Volv je to označeno DSTC, u novějších ESC).

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control
Naposledy upravil(a) Ivo108 dne 31 pro 2014 16:04, celkem upraveno 1 x.

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:
Ekky píše: Timto si odpovedel na uvodni otazku v nadpisu. :D lze to vypnout uplne ale vytazenim pojistky. Takze kdo by si stim chtel dat praci,tak tlacitko DSTC predelat tak ze natahnout kabely k pojiskam a vypinat pojistku celeho systemu. A nebo udelat vypinac zvlast. :)
Možná to půjde i inteligentněji plus možná i funkce navíc.
Co to znamena inteligentneji nez knoflikem na panelu vedle ostatnich knofliku nebo primo knoflikem s napisem dstc?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1795
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Roger »

Ma zkusenost s DSTC na snehu:

Na S60 2.4T se zaplym DSTC neslo nikdy vyjet 150m kopec 12% stoupani, co mame v Brne Obranech, je tam ta velka stara dlazba a v zime 5cm ujeteho snehu a brecka udela svoje, auto postupne ztracelo otacky a chcipalo, hnus, takhle to trapit - trpi tim spojka, dvouhmota a dalsi...des. Po vypnuti jsem se na kopec s tou predokolkou postupne pri prohrabavani kol vydrapal, a trpely snad jen trosku ty gumy...proto jsem ho vypinal.
Pri nabehu ke smyku, muzu kontrovat volantem a udavat smer predni napravou pod plynem...se zaplym DSTC se toto neda.

Na V70R I AWD s viskospojkou je DSTC do kopce taky k nicemu. Pri vypnutem se rozjedu i v kopci pri zastaveni, pri zaplem mnohem hure...Bez DSTC pod plynem prohrabnou vsechna kola, uzavre se zadni diferak a proste to zacne hrabat danym smerem. ESP to nema, takze nabeh ke smyku neovlivnuje a taky muzu kontrovat a ovlivnovat smerove pod plynem.

Proto za me ne, DSTC na techto autech jsem nepotreboval...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5589
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše: Opět tě vyvedu z omylu.Systém pouze vidí tak daleko,jak je naprogramován,zatím co lidským okem jsi schopen sledovat mnoho metrů dopředu,sledovat například odrazy osob ve výkladních skříních,nebo stíny osob,případně nohy pod autobusem aprod.Takže zatím co systém bude reagovat až mu osoba vyběhne do zorného pole,pojede zkušený řidič dávno čtvrtinovou rychlostí s nohou na brzdě,protože když zpoza auta vyletí balon,je předpoklad,že vzápětí se vynoří malé dítě.Ale ani statisíce kilometrů z někoho řidiče neudělají.Je třebas soustředit se na činnost ke které se člověk odhodlá.
Mimochodem víš jaký je rozdíl mezi cirkuůlárkou a hajzlpapírem???
Žádný, stačí chvilka nepozornosti a prst je v prdeli!
:wink:
V tohle punktu s Martinem souhlasím. Je ale potřeba, aby si ta "řídící jednotka", která je mezi volantem a sedadlem, vyzkoušela jak se ten hačaperk chová v kritických situacích. Aby se naučila poznat, kde je ta hranice, za kterou se už nesmí. A je jedno, jestli je to s kupou asistentů, nebo bez nich.
Já jsem také pro svobodné rozhodování a spoleh jen na sebe.

Ivo108
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 530
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ivo108 »

Mám pocit že je to pořád o koze a o voze ... Nikdo přece netvrdí že kvůli tomu, že jsou v autě velmi sofistikovaná zařízení podporující bezpečnost, bude člověk jezdit s menším soustředěním a méně opatrně. To ani v náznaku. Tato zařízení jsou v záloze jako bonus ... Když přes všechnu snahu nastane okamžik, kdy člověk situaci nebo zlomek vteřiny nezvládne, mohou vítaně pomoci (a když nejsou, tak už nepomůže nic). A když se nic neděje, nijak se neprojevují a řidiče nijak neomezují ... Ruku na srdce hoši, ani vy nejste tak geniální abyste v každé vteřině a situaci byli naprosto dokonalí řidiči že by vás nepřekvapil žádná moment během mnohahodinové jízdy ... někdy to jsou zlomky vteřiny. To prostě nikdo na světě nemůže vyloučit ... A co je lepší - když i přes vaše obdivuhodné, maximálně dokonalé, zkušené, vyzrálé, moudré, neutuchající soustředění a umění do někoho napálíte, sjedete do rybníka nebo srazíte chodce anebo když vám v poslední chvíli pomůže technika tomu zabránit ? Raději napálit , protože taková technika je pod vaši úroveň, že ? :) Snad ne ...

Zajímavé že tyto věci kritizují pouze ti kteří je sami nemají :)))

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

DSTC aj. - lze totálně vypnout?

Příspěvek od Ekky »

Budte radi ze to tam mate... v trojkovy fobii ESC dostanes za priplatek nebo v nejaky edici. :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]