Tak konečně je opraveno.
Pokud vam bude diagnostika hlasit chybu nataceni vackoveho hridele (P1671) a chybu Evaporativ ventilu (P0443), zkontrolujte nejdrive pojistku v motorovem prostoru č.5 - 15A (označení dle Vida wiring - fuse B11/5). Pokud pojistka praskne diagnostika bude hlasit poruchu výše uvedenych clenu spolecne. Diagnostika po vymazani zavad zjisti tyto chyby ihned pri zapnutí zapalování, nemusíte startovat motor a VIDa dále uvádí "too low signal".
Pricina poruchy byla v poskozeném kabelu (zeleno šedý) v prostoru cívek pod plastovým krytem. Kabely k civkam a nataceni vačk. hridele jsou vedeny v chranickach, ktera se po letech rozpadne a uvolni kabely. Takto uvolnene kabely se pri demontovanem plastovem krytu dostanou pod dosedy sroubku plastoveho krytu a po opetovné montázi tohoto pl. krytu dojde ke skřípnutí drátku a vodivém spojení s víkem vačk. hrídelu a vyhození pojistky. Po opetovné demontázi pl. krytu a ohledání kabelů nemusí být viditelné poskození kabelu ani uz nemusi byt vodive spojen s kostrou, timto je dobré také zkontrolovat pojistku.
Snad to nekomu pomuze kdyby mel podobny problem

.
Pro odstraneni teto zavady jsem zakoupil VIDA-DICE (coz bylo zbytecné, protoze mi moc nepomohla a chyby uz jsem vedel z diagnostiky ELM), takze pokud by nekdo potreboval vypsat zavady, nebo by chtel zapujcit kabel domu pro zjisteni zavady klidně se ozvěte. Jen osobní jednání. Domu pujcuji kabel jen oproti vratné kauci tj. cena za kterou jsem kabel koupil.