u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
smolda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1165
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od smolda »

No i kdyby to šlo opravit, tak by to asi nebylo nějak na dlouho si myslím...jestli to teče někde na okrajích, kde to je zalisovaný z výroby, tak to nespraví nikdo. Díra nevím jestli jde, ale stejně bych radši sehnal jetej dobrej nebo novej...pro klid na duši.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Pasuje IC z 2,3 T5 na itala 2,0 T5?

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Měl by pasovat ,ale raději si to projeď nějakýma dílama pro jistotu.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

gusto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 531
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od gusto »

IC může být zespoda trochu od oleje, je tam totiž origo malá dírka práve kvůli odtoku oleje. Taky si zkontroluj hadice kolem volnoběžnýho ventilu, já měl jednu prasklou po délce. Sahara je nasazena ne vodním chladiči, jestli se nemýlím.


dali: díky za veselý začátek dne! :lol:
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Tak to je super, jde ta dírka vidět když je IC na autě nebo se to musí rozdělat a sundat??

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od peter cz »

Je to vidět i na autě, jen musíš sundat ten dekl pod chladičema...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Dejw22
Offline
Příspěvky: 170
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Vůz: .

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Dejw22 »

Dirka je z pohledu zepredu na leve strane, intercooler pasuje nezavisle na motorizaci a olej v sani muzes mit nejspis z odvetrani kliky, zkontroluj na hadici pred turbem PTC ventil jestli neni ucpanej a pak pripadne komplet odvetrani PCV, a to ze ti to od spoda moc nejede je normalni, mam take itala a zacina tahat tak v 2,6K rpm.
Takze tak :)
_________________
Bylo:
BMW E61 535dA,M57TUD30, 200kw, 580nm twinturbo, Mpaket, oxford grün
V70XC '00, 2.4 LPT 142kw B524T, AW42AWD, Regent Red Pearl
C70 '99, 2.0 HPT 166Kw B5204T3, M56, TCV AEM, iPD CBV kit, iPD zadní stabilizátor,ecu remap, Cassis Pearl
V70 '98, 2.5 TDI 103kw D5252T, M56, Silver Metalic, v plný polní

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Ted jsem byl projet 2,3 T5 a ta už pěkně táhne ve 2500 ot. Jinak takovej malej dotázek. Když odpojím tu hadičku na akutátoru tak by to mělo být pořád zavřený a táhnout už odspoda. Nedalo by se tím eliminovat špatné nastavení hřídelky než seženu tem manometr??

smolda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1165
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od smolda »

No počkej to bude naopak pořád otevřený...takže to nepotáhne vůbec. To se kvůli tahu zavírá ve správném okamžiku...a ne otevírá...takže když to odpojíš, tak to přestane zavírat.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Už jsem to odpojil a kromě toho že mi šla ručička až za bílé pole nebyla v nízkých otáčkách žádná změna. Ve vyšších to jelo pořád stejně. No zítra prohlídnem ten IC a pak zkusím poštelovat to táhlo. To odvětrání kliky bude schovaný pod sáním jak je volnoběžný motorek??

mekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 378
Registrován: 13 roků
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od mekky »

smolda píše:No počkej to bude naopak pořád otevřený...takže to nepotáhne vůbec. To se kvůli tahu zavírá ve správném okamžiku...a ne otevírá...takže když to odpojíš, tak to přestane zavírat.
Pleteš se, ventil se otvírá tlakem a pretlaci pruzinu ;)
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

smolda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1165
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od smolda »

Aha aha...hmhm tak to mám v hlavě blbě zakódovaný...

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Ještě jedna otázečka, nemůže být v háji ukazatel tlaku na přístrojovce? U druhé T5 nastartuju a ručička se nakloní doleva a při přidání jde na střed a v zátěži doprava, ale tady je pořád uprostřed i po nastartování a jenom v plné zátěži jde doprava. Kdyby to nebylo tak složitý to přehodit na zkoušku tak to udělám.

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Nevím,ale spíše bych tipoval problém někde s tím podtlakem .Zkontroluj schválně hadičku co ti vede pod palubkou do motor.prostoru jestli není někde ohnutá nebo skříplá ,když turbo tlačí třeba to roztáhne a potom se zase nějak skřípne.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Jo musím pátrat pěkně postupně..

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Urvanej »

Hlavně neodpojuj hadičku na ten aktuátor!
Pokud se odpojí táhlo aktuátoru z klapkywastegate, tak zůstane otevřená, nic ji nevrazí zpět.
Pokud se odpojí hadička z aktuátoru, tak zůstane stále zavřený wastegate a ojnice je kouknou na světlo bóží.
Takže pružinka je v aktuátoru, tu přetlačuje tlak v sání a tyčka se vzrůstajícím tlakem z aktuátoru vyjíždí a otevírá wastegate.
Takže ste měli oba pravdu, jen každej mluvil o něčem jinym :-) Jen Marten si chtěl zavraždit motor. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Motor to naštěstí přežil a IC je v pořádku, byl jenom od kapaliny do serva, protože vedle rozí hadice. Takže jdu zhánět manometr na seřízení klapky wastegaťe. :%)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od raolsa »

Nezapomeň, že potřebuješ přesný manometr a hlavně na malý tlak. Třeba v gumách máš mezi 30 - 40 psi a tady potřebuješ 1,8 psi. Já si objednal v práci přesný regulátor s manometrem od Festa. Pak sem napíšu přesný typ.

Edit: Tak je to: MS6-LRP-1/4-D4-A8M
Co jsem koukal na ceny tak to není nic levného. :shock:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Super, tak tady je manometr kterým se to dá změřit za 50 Kč. http://stroje.bazos.cz/inzerat/37270105/Tlakomery-manometry.php

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od raolsa »

Jj, ale já to mám i s regulátorem, kterým si nastavím ten správný tlak, popřípadě zjistím tlak při kterém to začne otvírat.
Čím to chceš nastavovat ty? On samotný manometr ti je celkem k ničemu. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

jak píše Petr.chrpa: Koupil jsem pistoli na tlakování kol obrátil hadice a vyměnil manometr a už to jede

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od raolsa »

Není nad domácího kutila. :good: Hlavně že to funguje. Až mi to dorazí tak sem hodím fotky toho mýho výmyslu. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

už aby to bylo :good:

gusto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 531
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od gusto »

Urvanej píše:Pokud se odpojí hadička z aktuátoru, tak zůstane stále zavřený wastegate a ojnice je kouknou na světlo bóží.

Se sériovým ECU možná ne, spíš to udělá "cut off". Vlastní zkušenost s praskou hadičkou ovládání wg. :%)
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

gusto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 531
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od gusto »

Jestli ti neběhá ručička jako u druhýho auta, tak je nejspíš prasklá/děravá hadička k budíku. K přesnýmu nastavení otevíracího tlaku wastegate perfektně poslouží rtuťový krevní tlakoměr.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Nitty