Dneska ježděno částečně předpisově a spotřeba začala klesat na 17lKr.P píše:Právě že mi to přijde málo, proto se ptám...
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
- Autor
- Zpráva
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
-
Offline
- Příspěvky: 914
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Tak jak se to vyvijí
Uvažuju o Etanolu už dlouho ale pořád mě odrazovali ty špatný starty co se o nich všude píše.. Dá se kombinovat soft na E85 s čipem?? Mám čip a o ten výkon bych nerad přišel a většššího našupu koníku bych se taky nebál
nějak sem si na ten výkon zvyknul 



_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Chip a E85?
No, již jsem to zde někde psal, ale nemyslím si že to vstřiky uvstřikují. Přeci jen ,musíš dostat do válce více paliva ...
Například Maptun (Saab tuner) uvádí, že při určitém zvýšení výkonu a zároveň přestupu na E85 je třeba vyměnit vstřiky.
Příklad: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kategori=668&model=2351&listorder=82
No, již jsem to zde někde psal, ale nemyslím si že to vstřiky uvstřikují. Přeci jen ,musíš dostat do válce více paliva ...
Například Maptun (Saab tuner) uvádí, že při určitém zvýšení výkonu a zároveň přestupu na E85 je třeba vyměnit vstřiky.
Příklad: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kategori=668&model=2351&listorder=82
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Souhlas a nesouhlas.
Větší vstřiky jsou jistě výhodou, dosavadní testování ale ukazuje, že i nejsilnější T5 s čistým ethanolem a sériovými vstřiky zatím stíhá. Fičel jsem tím i 200, prodloužená délka vstřiku stále stíhala dotahovat lambdu na 1. Jak moc vadí, že vstřik je slabší a delší, to nevím, tak hluboko mé znalosti petrochemie zatím nesahají. Auto ale jede fajn. Je čipnuté a jezdí na čistý E85. Brzy se chystáme na třetí pokusný vůz.
Stejně si myslím, že v drtivé většině případů se výhody chiptuningu projevují jinde, než zrovna v okamžiku max. výkonu při max. rychlosti s max. průtokem paliva. Tedy pokud zrovna nejezdíme závody.
Pavel
P.S. Disclaimer: když píšu čistý ethanol, myslím tím samozřejmě komerčně dostupnou směs E85 (max. 85% líh, zbytek do 100% benzín), nikoli čístý líh E100 :]
Větší vstřiky jsou jistě výhodou, dosavadní testování ale ukazuje, že i nejsilnější T5 s čistým ethanolem a sériovými vstřiky zatím stíhá. Fičel jsem tím i 200, prodloužená délka vstřiku stále stíhala dotahovat lambdu na 1. Jak moc vadí, že vstřik je slabší a delší, to nevím, tak hluboko mé znalosti petrochemie zatím nesahají. Auto ale jede fajn. Je čipnuté a jezdí na čistý E85. Brzy se chystáme na třetí pokusný vůz.
Stejně si myslím, že v drtivé většině případů se výhody chiptuningu projevují jinde, než zrovna v okamžiku max. výkonu při max. rychlosti s max. průtokem paliva. Tedy pokud zrovna nejezdíme závody.
Pavel
P.S. Disclaimer: když píšu čistý ethanol, myslím tím samozřejmě komerčně dostupnou směs E85 (max. 85% líh, zbytek do 100% benzín), nikoli čístý líh E100 :]
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
u Saabů se větší vstřiky doporučují až pro Aera, případně slabší verze načipované na výkony Aera, takže u 2.3 objemu 250k plus. A i tady je to spíš otázka když tomu šlapeš hodně na krk.
Slabší varianty se na limity výkonu vstřiků nepodívají ani vzdáleně.
Slabší varianty se na limity výkonu vstřiků nepodívají ani vzdáleně.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Já se odkázal na Maptun...
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Po dálkových cestách průměrnou rychlostí 178 km/h palubák ukazoval 17,3l reál pak 16,2l
Nyní s tím začala jezdit manželka trajdačky a palubák 14,3 reál 12,2
Vše s S80 T6 nachipovanou od ARD.
Pro případné tunery opravdu nemám výpisy z grafu ale podle mé prdele to jede sakra lépe!!
Nyní s tím začala jezdit manželka trajdačky a palubák 14,3 reál 12,2
Vše s S80 T6 nachipovanou od ARD.
Pro případné tunery opravdu nemám výpisy z grafu ale podle mé prdele to jede sakra lépe!!
-
Offline
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
já samozřejmě nerozporuji Maptun, jen píšu, co jsem pochytil u Saabistů přímo ze života.
samozřejmě většími vstřiky, detto u načipovaných aut člověk určitě nic nezkazí, ale u běžných výkonů i ty standardní zvládají potřebu většího přísunu etanolu
já třeba u své staré 9-3LPT po přechodu na etanol posílíl zhruba ze 150k na 180k a i když jsem občas zkusil plný kotel, tak žádné cukání, dýchavičnost, cokoliv divného jsem nikdy nepocítil
samozřejmě většími vstřiky, detto u načipovaných aut člověk určitě nic nezkazí, ale u běžných výkonů i ty standardní zvládají potřebu většího přísunu etanolu
já třeba u své staré 9-3LPT po přechodu na etanol posílíl zhruba ze 150k na 180k a i když jsem občas zkusil plný kotel, tak žádné cukání, dýchavičnost, cokoliv divného jsem nikdy nepocítil
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Tak u mě je to to samé.
Také jsem pocítil rapidní nárůst výkonu, zhruba tak jak píšeš ty a vstřiky vše zvládají bez problémů.
Ale bavili jsme se o chipu. Tak k tomu jsem se vyjádřil.
Jestli to ale vše funguje, je to dobrá zpráva.
Také jsem pocítil rapidní nárůst výkonu, zhruba tak jak píšeš ty a vstřiky vše zvládají bez problémů.
Ale bavili jsme se o chipu. Tak k tomu jsem se vyjádřil.
Jestli to ale vše funguje, je to dobrá zpráva.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
jasně, závisí nejspíš z čeho se vychází a kam se to až čipem dostane. když se podíváme, kam se s nějakám Stg2/3 dá až dostat, tak ty rezervy motorů v základní konfiguraci jsou značné
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
Zdar:
už dlouho se v tomto vláknu nic nepohnulo, ale jak jsem přidával do spritmonitoru u S60 T5 dnešní data, kliknul jsem na statistiky:
... podotýkám s tím, že většina tras na E85 je momentálně ježděna "meziměsto" = s průměrnou spotřebou lehce pod 13l/100km. Je to čipnuté, takže auto se zase neloudá.
Zatímco těch 12l benzínu je odcourané na trasách převážně do 10km. Odhaduji, že to stejné by se s N95 jezdilo někde mezi 11 a 12l/100km. Což i odpovídá udávanému navýšení litrové spotřeby 10-15%.
Takže se opět zabořím do účtů a zdejších cen paliv (t.č. je poměr cen E85:N95 někde mezi 66% až 70%). Pak v přepočtu jezdím za 9l/100km ekvivalentních v N95 nebo MN. S lepším výkonem, čistějším spalováním a většina zisků nejde ropným šejkům. Při těchto cenách a nájezdech (50km denně) mi E85 šetří cca. 1000Kč měsíčně (3000Kč místo 4000Kč).
Ovšem, pokud se někde prodává E85 za ceny k 30Kč/l, tak to je úplný nesmysl. Tímto dávám palec firmám vena-trade.eu a tankono.cz, kde pochopili, že cena E85 musí být v rozumné relaci k benzínu.
Z nějakých mentálních důvodů jsem začal do každé nárže lít štamprlu "VIF benzínu", snad pro lepší pocit, snad pro zlepšení mazivosti tohoto jinak prý suchého paliva.
Po technické stránce jsme vychytali i poslední neduhy, auto startuje obvykle napoprvé. Z výfuku se line taková zajímavá ale velmi slabá vůně, v podstatě ale jen teplo. Na emisích zcela no problemo.
martinopel to samé provozuje na S80 T6.
Další testeři se zatím nehlásí, ale nabídka je otevřena.
Pavel
už dlouho se v tomto vláknu nic nepohnulo, ale jak jsem přidával do spritmonitoru u S60 T5 dnešní data, kliknul jsem na statistiky:
Kód: Vybrat vše
Fuelsort:
Premium Gasoline 95 11.98 l/100km 17.205 km and 2.062 l
Bio-alcohol 12.89 l/100km 4.900 km and 632 l
Zatímco těch 12l benzínu je odcourané na trasách převážně do 10km. Odhaduji, že to stejné by se s N95 jezdilo někde mezi 11 a 12l/100km. Což i odpovídá udávanému navýšení litrové spotřeby 10-15%.
Takže se opět zabořím do účtů a zdejších cen paliv (t.č. je poměr cen E85:N95 někde mezi 66% až 70%). Pak v přepočtu jezdím za 9l/100km ekvivalentních v N95 nebo MN. S lepším výkonem, čistějším spalováním a většina zisků nejde ropným šejkům. Při těchto cenách a nájezdech (50km denně) mi E85 šetří cca. 1000Kč měsíčně (3000Kč místo 4000Kč).
Ovšem, pokud se někde prodává E85 za ceny k 30Kč/l, tak to je úplný nesmysl. Tímto dávám palec firmám vena-trade.eu a tankono.cz, kde pochopili, že cena E85 musí být v rozumné relaci k benzínu.
Z nějakých mentálních důvodů jsem začal do každé nárže lít štamprlu "VIF benzínu", snad pro lepší pocit, snad pro zlepšení mazivosti tohoto jinak prý suchého paliva.
Po technické stránce jsme vychytali i poslední neduhy, auto startuje obvykle napoprvé. Z výfuku se line taková zajímavá ale velmi slabá vůně, v podstatě ale jen teplo. Na emisích zcela no problemo.
martinopel to samé provozuje na S80 T6.
Další testeři se zatím nehlásí, ale nabídka je otevřena.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com
S T6 a chipem od @d5t5.com auto na e85 jede mnohem lépe odhaduji o cca 20-30kW vyšší výkon
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: honzach