Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od dali »

Za mě volvotune.nl asi dobře, i podle výsledků měření, ale ARD špatně, pokud se nic zásadního nezměnilo, vedou mě k tomu tyhle topiky:
http://forums.t5d5.org/topic/24621-an-unhappy-ard-customer-another-t5d5-world-exclusive/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/164734-sooowhats-going-on-with-lucky/page-1
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?203169-Tune-maps-from-my-dyno-tune
Že by tohle byla náhoda?
Po shlédnutí grafu Davidova auta bych věřil tomu že ten stav spíš trvá, jsou to poměrně čerstvý topiky, takže moc času na to aby se něco zásadního změnilo od té doby neuplynulo.

Nic mi do toho neni, ale v případě D5T5 mi připadá velká škoda dávat svojí doposud dobrou pověst takhle lacino.
Těžko byste si kdy takhle naběhli změnama jazyků palubek, zaprvý je to váš vývoj, takže přesně víte co děláte a zadruhý je to díra na trhu, ve který neoperuje zdaleka tolik různě velkých ryb a zájmových skupin jako ve zvyšování výkonu.
Jste bezesporu šikovný, ale máte jistý rezervy, hlavně ve vlastní prezentaci. Stačí kouknout na vaše stránky. Jak můžete něco prodávat bez toho abyste někde měli vystavenej ceník? Nebo co by vám například udělalo zaplatit si status profi prodejce zde na fóru a mít v příslušný sekci prezentaci vaší práce, včetně cen? Podle mě by se vám vložený peníze rychle vrátily. Když si to můžou dovolit hned dva prodejci nabízející vůně do auta po 100Kč :%)
Jediná možnost je, že máte kšeftů a zákazníků tolik, že prezentaci nepotřebujete, pak samozřejmě držím hubu. A jak už jsem řek, nic mi do toho neni.

K tomu flashování přes OBD...taky bych si tolik nefandil. Já jsem si ME7 mapy taky nahrál přes DiCE softloader kterej vymyslel dodavatel softwaru.
Dále MTE má už delší dobu OBD softloader.
Potom taky existoval na internetu projekt na jehož konci byl freeware pro flashování M4.3, M4.4 přes OBD (zde ale s modifikovaným kabelem a přivedením (+) na bootovací pin), a nakonec i VAG EDC15, započatý bylo i ME7. Z toho projektu pak všichni sosali a komerčně to využívali, tak dlouho až byl projekt a celý stránky zrušený.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1795
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od Roger »

tymon píše:
Roger píše:Nechci snizovat vasi praci, jen jsem chtel rict, ze zpusob cteni/zapisu dat pres OBD do ECU (ME7,EDC15,16,17) existuje a uz i v CR jsou k tomu k sehnani nastroje s komunikacnim SW + je treba sehnani vyladene mapy, pripadne u novejsich jednotek BOSCH RSA kody jednotek...pokud nejsou v SW. Sice to neni uplne levne, ale preflashnout ECU pres OBD jde doma na kolene...
Priklady flasheru>
http://www.mtaplus.cz/immo-pin-odometer-calibration/24-volvo-tool-60-70-80-smok.html
http://www.mtaplus.cz/chiptuning-zarizeni-obd-bdm/129-eobd2-galleto-flasher-original-chiptuning-obd-bdm.html
http://www.mtaplus.cz/chiptuning-zarizeni-obd-bdm/134-supervag-chiptuning-flash-tuning-flasher-chip.html

Cili neni treba uvest ECU jednotku do BOOT modu pro UNLOCK, nedojde k rozdelani ani mechanicke uprave EPROM cipu.
Ohledne tech konkretnich cisel jednotek, co pises, to tam pravda tak upresnene, co pisete nemaji, ale vypis modelu volva ano, to by melo ujasnit.
nojooooo, galleto.... mas pravdu, ono to umi, ale safra, je tam jeden malej zadrhel... zrovna Volvacke jednotky to neumi ani jednu

ber to logicky... nemame zrovna IQ houpaciho kone a kdyby to bylo tak easy a existoval na to nastroj, proc myslis, ze bysme se lopotili 2 roky s vyvojem?? :roll:

ty nastroje, co jsi poslal, tak
ten 1. umi palit kilometry a veeelmi omezene a s velkejma obstrukcema i menit jazyk, ale neni moc stable, takze sance zrakvit si pristrojovku je celkem asi 50%... par pristrojovek po nem uz jsme lecili ;-)
2. volvacke jednotky umi pouze pres BDM
3. uz nazev SuperVAG napovida, ze to bude tool pro Volkswagen-Audi-Group ...ano, bohuzel, volvo tam taky neni a kdyz, tak pouze BDM

jinak dalsi veci je, ze i kdyz je treba jednotka psana jako podporovana, pak kazdy vyrobce (automobilka) si vetsinou dodava vlastni SW, coz v praxi znamena, ze treba SID803 se pouziva u Fordu, Peugeotu, Volva, Citroenu (a mozna jeste nekde), ale kazda jednotka ma uvnitr jiny SW... tudiz ac mame prokopnutou komunikaci pres CAN s touto jednotkou u Volva, tak na Fordu bysme asi moc nepochodili... a pristom je zelezo stejne... kapis? :wink:
Jasne, kapis, :) kazda ECU HW ma urcity SW dle vyrobce aut...
to byly priklady flasheru, Galleto 1260 je hodne univerzal, ale zrovna uvedene neumi, to je pravda. Na druhou stranu na kazdou beznejsi jednotku nejaky specificky nastroj vetsinou uz existuje, treba Mpps flasher, ten umi i EDC16C31 a dalsi...
http://www.mtaplus.cz/stahuj/10106-mpps.pdf
http://www.mtaplus.cz/autodiagnostika-chiptuning-zarizeni-kabely-obd-bdm-profesionalni/429-chiptuning-mpps-k-can-uds-edc15-edc16-edc17-siemens.html
Vyvoj je pracny, kdovi jestli se vam ten cas zaplati...a urcite to neni tak easy vyvinout, je mi to jasne - jak rikas. Pokud ale uz existuje osvedceny nastroj za takove penize...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od tymon »

dali píše:Za mě volvotune.nl asi dobře, i podle výsledků měření, ale ARD špatně, pokud se nic zásadního nezměnilo, vedou mě k tomu tyhle topiky:
http://forums.t5d5.org/topic/24621-an-unhappy-ard-customer-another-t5d5-world-exclusive/
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/164734-sooowhats-going-on-with-lucky/page-1
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?203169-Tune-maps-from-my-dyno-tune
Že by tohle byla náhoda?
Po shlédnutí grafu Davidova auta bych věřil tomu že ten stav spíš trvá, jsou to poměrně čerstvý topiky, takže moc času na to aby se něco zásadního změnilo od té doby neuplynulo.

Nic mi do toho neni, ale v případě D5T5 mi připadá velká škoda dávat svojí doposud dobrou pověst takhle lacino.
Těžko byste si kdy takhle naběhli změnama jazyků palubek, zaprvý je to váš vývoj, takže přesně víte co děláte a zadruhý je to díra na trhu, ve který neoperuje zdaleka tolik různě velkých ryb a zájmových skupin jako ve zvyšování výkonu.
Jste bezesporu šikovný, ale máte jistý rezervy, hlavně ve vlastní prezentaci. Stačí kouknout na vaše stránky. Jak můžete něco prodávat bez toho abyste někde měli vystavenej ceník? Nebo co by vám například udělalo zaplatit si status profi prodejce zde na fóru a mít v příslušný sekci prezentaci vaší práce, včetně cen? Podle mě by se vám vložený peníze rychle vrátily. Když si to můžou dovolit hned dva prodejci nabízející vůně do auta po 100Kč :%)
Jediná možnost je, že máte kšeftů a zákazníků tolik, že prezentaci nepotřebujete, pak samozřejmě držím hubu. A jak už jsem řek, nic mi do toho neni.

K tomu flashování přes OBD...taky bych si tolik nefandil. Já jsem si ME7 mapy taky nahrál přes DiCE softloader kterej vymyslel dodavatel softwaru.
Dále MTE má už delší dobu OBD softloader.
Potom taky existoval na internetu projekt na jehož konci byl freeware pro flashování M4.3, M4.4 přes OBD (zde ale s modifikovaným kabelem a přivedením (+) na bootovací pin), a nakonec i VAG EDC15, započatý bylo i ME7. Z toho projektu pak všichni sosali a komerčně to využívali, tak dlouho až byl projekt a celý stránky zrušený.
Nerikam, ze za ARD budu bojovat do vydechnuti... pokud se opravdu ukaze, ze to je SW na nic, pak se vratime zpet na zacatek a zacnem zase hledat dodavatele SW, jen mi to proste pripada cely nejaky divny... mel jsem moznost s par autama jet a opravdu je prubnout v plnym rozsahu otacek a takovyhle skoky to fakt nedelalo :%)

jinak k tomu profi prodejcovstvi... http://www.rb.cz/firemni-finance/transparentni-ucty/?tr_acc=vypis&account_number=2765270001 (15.04.2014 - 02:28)... to, ze nemame cervenej nick jeste nic neznamena :wink:

jo web je opravdu ta slabsi stranka, ale makame na tom a az to spustime, tak to bude pecka... tomu muzete verit :-) ...(ano, jsme asi tak 5-mesicu po terminu, co jsme to chteli rozjet)

mj. mohl bys mi prosim dat odkaz na ten DiCE softloader? rad bych se mrknul.
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

GDPR_user

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od GDPR_user »

Je hezké,jak se tady"chytrolíni navážejí do D5T5.Vzhledem k tomu,že jesem s Pavlem docela v úzkém kontaktu a konzultujeme spolu věci,o kterých se mnohým ještě ani nezdá a Pavel je následně vytváří, a také vzhledem k tomu,co vím,že je potřeba udělat( a to myslím,že vím tak možná jen 10%)pro to,aby bylo vůbec možno se s některou jednotkou jen domluvit,připadá mi tohle docela jako mlácení prázdné a jediné co mi z toho plyne,je snaha D5T5 pošpinit.Možná kdyby se kluci z D5T5 nasrali ,tak by udělali nejlépe.Mohli by jste si pak nechat dělat chipy ta 30000Kč nebo kupovat zázračné powerboxy od "specializovaných" firem.Pokud je mi známo,tak ani Pavel ani Laďa tohle nemají jako zdroj obživy,narozdíl od různých expertů.Inu v této zemi prostě platí "pro dobrotu na žebrotu".Chce se mi z vás blít :bad:

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od Krystof P. »

:Yahoo!: :lol: Bože joóó na to jsem celou diskusi čekal :D :ROFL:
Naposledy upravil(a) Krystof P. dne 28 kvě 2014 14:07, celkem upraveno 1 x.

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od Fíla »

Omlouvám se, že tuto zajisté velmi přínosnou diskuzi přerušuji svým dotazem, ale vracím se k původnímu tématu topicu.

motorpower: prosím tě, lze u tebe změřit auto Volvo V70 AWD? Auto nemá haldex, nýbrž viskospojku. Např. u dieselpoweru mi bylo řečeno, že u nich nikoli, přestože mají brzdu 4x4. Nebo je v tomto případě lepší vyndat kardan a změřit vůz jako FWD?
Díky.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od dali »

tymon píše:to, ze nemame cervenej nick jeste nic neznamena :wink:
V tom případě je nekonečná škoda, že tady nemáte nějakou prezentaci. Samozřejmě pravidelní uživatelé fóra vědí. Ale pak je tu spousta nárazových slídičů, co tu jsou kvůli problému, a když ho vyřeší, už se sem nevrací, právě ty byste pomocí nějaký stručný prezentace mohli slovit.
tymon píše:mj. mohl bys mi prosim dat odkaz na ten DiCE softloader? rad bych se mrknul.
Ke stažení nikde neni, nevím jestli pomůže třeba screen? Musím se ale nejdřív zeptat, jestli třetí strana nebude mít nic proti :oops: S ARD softloaderem nemá nic společnýho (jako že by to někdo třeba ukrad).

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od tymon »

dali píše:
tymon píše:to, ze nemame cervenej nick jeste nic neznamena :wink:
V tom případě je nekonečná škoda, že tady nemáte nějakou prezentaci. Samozřejmě pravidelní uživatelé fóra vědí. Ale pak je tu spousta nárazových slídičů, co tu jsou kvůli problému, a když ho vyřeší, už se sem nevrací, právě ty byste pomocí nějaký stručný prezentace mohli slovit.
tymon píše:mj. mohl bys mi prosim dat odkaz na ten DiCE softloader? rad bych se mrknul.
Ke stažení nikde neni, nevím jestli pomůže třeba screen? Musím se ale nejdřív zeptat, jestli třetí strana nebude mít nic proti :oops: S ARD softloaderem nemá nic společnýho (jako že by to někdo třeba ukrad).
klidne screen nebo SZ... :-)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

motorpower
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: XC90

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od motorpower »

jo web je opravdu ta slabsi stranka, ale makame na tom a az to spustime, tak to bude pecka... tomu muzete verit

Web vem čert, já mám taky stránky na nic/ nemám na to čas/, důležitá je kvalita.
Někdo zde psal, že napadám D5T5 a někdo zde i odpověděl, je to váš vývoj, evidentně fungující a ten určitě nenapadám, možná jedině pokud bych tam našel nějakou hrubku. Navíc je plno dalších značek kde by majitelé češtinu ocenili, někdy i lepší překlady. Asi jste i dobří IT, ale pro auta je třeba i nějakých zkušeností a vědomostí, které sice na webu i najdeš, ale pokud zde chybí vývoj a vlastní poznání, tak to nikdy není ono.
A nyní obráceně. Proč se nestanu vaším dealerem? Ne proto, že by to třeba nebylo zajímavé, ale proto, že v případě problému nevím nic. Za druhé asi také proto, že Volvům se věnuji pouze okrajově a znám je spíš podle řídících jednotek. Předpokládám také , že dealeři nesdílejí Vaše NH a dělat něco o čem vím jen , že to tam nasypu a nedoplním ani háček by mě asi neuspokojovalo. To vám zákazníka radši pošlu, a nebudu s tím mít sebevětší problém.

Jinak brzda nebyla levná, a zájem měřit auta mám, odněkud zkušenosti nabírat musím. To, že jsem Vám nechtěl brzdit možná bylo ukvapené, je pravda, že měřím ostatním až když mám svojí práci hotovou. mot

motorpower
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: XC90

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od motorpower »

Fíla píše:Omlouvám se, že tuto zajisté velmi přínosnou diskuzi přerušuji svým dotazem, ale vracím se k původnímu tématu topicu.

motorpower: prosím tě, lze u tebe změřit auto Volvo V70 AWD? Auto nemá haldex, nýbrž viskospojku. Např. u dieselpoweru mi bylo řečeno, že u nich nikoli, přestože mají brzdu 4x4. Nebo je v tomto případě lepší vyndat kardan a změřit vůz jako FWD?
Díky.
Ano, auto lze změřit bez odpojení čehokoliv.

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od tymon »

motorpower píše:pro auta je třeba i nějakých zkušeností a vědomostí, které sice na webu i najdeš, ale pokud zde chybí vývoj a vlastní poznání, tak to nikdy není ono.
A nyní obráceně. Proč se nestanu vaším dealerem? Ne proto, že by to třeba nebylo zajímavé, ale proto, že v případě problému nevím nic. Za druhé asi také proto, že Volvům se věnuji pouze okrajově a znám je spíš podle řídících jednotek. Předpokládám také , že dealeři nesdílejí Vaše NH a dělat něco o čem vím jen , že to tam nasypu a nedoplním ani háček by mě asi neuspokojovalo. To vám zákazníka radši pošlu, a nebudu s tím mít sebevětší problém.

Jinak brzda nebyla levná, a zájem měřit auta mám, odněkud zkušenosti nabírat musím. To, že jsem Vám nechtěl brzdit možná bylo ukvapené, je pravda, že měřím ostatním až když mám svojí práci hotovou. mot
to nikdo nikomu nebere, pokud budu mluvit za sebe, tak poprve jsem videl mapu nejake motorve jednotky ve winolsu cca pred rokem a cumel jsem na to jak pero z gauce... dnes po roce jen okrajove zhruba tusim, co jaka mapa dela, ale abych vedel, co kde a jak upravit, na to si netroufam a proto jsme hledali nekoho, kdo je kovany v teto problematice... samo nas kontaktovalo nekolik firem z celeho sveta s tim, ze by nam radi dodavali SW pro "standardni" tuning... nase volba pak padla na VolvoTune a ARD a to hlavne na zaklade referenci a jejich komunikace...

Co se tyce dealerstvi... pokud nastane chyba na strane vycteni/doruceni SW do auta, pak si celou problematiku resime sami a do toho nikoho nepoustime... k tomu maji pristup pouze 2 lidi a tim je ok2ucx a ja (nutno rict, ze za celou dobu VCS jeste nebyla ani jedna mrtvola, kterou bysme nevyresili)... pokud by se jednalo o problem na strane SW, pak samozrejme fajly poskytujeme tunerovi, ktery ma i moznost je pres nasi aplikaci cist/palit, jak je libo...
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1795
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od Roger »

mekky píše:A nakolik to vyjde nikde tam nevidím cenu ale tipuju kolem 100t kc
MTE Stage4 to bude dle vyberu HW kolem $3000. Stage 5 je za cca $4000.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od ok2ucx »

Věru zajímavá diskuse se zde line, a to rovnou hned v několika rovinách.

Zkusím to pootočit malinko jinam:

... při pročítání dalších a dalších vláken jsem na volvospeed.com narazil na pěkný checklist věcí, které by stálo před každým větším tuningem učinit:
volvospeed.com píše:We ran across the Stage "ZERO" idea on volvospeed.com and concur 100% that you should perform these steps before making upgrades to the engine in your Volvo if it is more than 5 years old or has more than 50,000 miles on it.

Stage ZERO Tuning List:
• Air, fuel and oil filter service
• Trans fluid flush
• Inspect & replace vacuum lines and IC piping rubber
• Upgrade to silicone hoses where possible
• Test / replace 02 sensors
• Verify proper fuel flow using a fuel pressure tester and replace fuel pumps if needed
• Clean / replace injectors
• Clean intercooler / intercooler plumbing
• Compression and cylinder leak down test
Ještě mi tu chybí m.j. svíce, turbo, wastegate + všechny jeho řídící vehementy (a jejich nastavení).

Při nesprávné funkci kterékoli z těchto částí se po použití poladěného firmwaru může celá regulační smyčka za jistých okolností dostat mimo limity a pak se mohou vskutku dít věci.
Proto raději "konzervativní sériový" tuning, než nějaké agresivní šílenosti.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1795
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od Roger »

ok2ucx píše:
WTF? Jak se tohle vztahuje k tématu?

PL
Trochu to souvisi, ...dali ma nejaky DICE softloader pro ME7, na netu jsou videt jen ty diagnosticke DICE nastroje, zadny softloader, na remapping to nebude, takze jen na ukazku...nic vic
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

motorpower
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: XC90

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od motorpower »

ok2ucx píše:Věru zajímavá diskuse se zde line, a to rovnou hned v několika rovinách.

Zkusím to pootočit malinko jinam:

... při pročítání dalších a dalších vláken jsem na volvospeed.com narazil na pěkný checklist věcí, které by stálo před každým větším tuningem učinit:
volvospeed.com píše:We ran across the Stage "ZERO" idea on volvospeed.com and concur 100% that you should perform these steps before making upgrades to the engine in your Volvo if it is more than 5 years old or has more than 50,000 miles on it.

Stage ZERO Tuning List:
• Air, fuel and oil filter service
• Trans fluid flush
• Inspect & replace vacuum lines and IC piping rubber
• Upgrade to silicone hoses where possible
• Test / replace 02 sensors
• Verify proper fuel flow using a fuel pressure tester and replace fuel pumps if needed
• Clean / replace injectors
• Clean intercooler / intercooler plumbing
• Compression and cylinder leak down test
Ještě mi tu chybí m.j. svíce, turbo, wastegate + všechny jeho řídící vehementy (a jejich nastavení).

Při nesprávné funkci kterékoli z těchto částí se po použití poladěného firmwaru může celá regulační smyčka za jistých okolností dostat mimo limity a pak se mohou vskutku dít věci.
Proto raději "konzervativní sériový" tuning, než nějaké agresivní šílenosti.

Pavel

Ani konzervativní tuning nic neopraví, máte v tom stale ten IT přístup. Nejdřív musí být auto v pohodě v sérii a potom se dá teprve něco upravovat. Ten seznam který tu uvádíte může být i delší. Každý slušný úpravce by měl nejprve auto dostat do pohody. Jednou jsem z toho u nějakého auta slevil, a dodnes se za to stydím. Potom to nemusí vypadat jako tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=44090.
To je taky hrůza a vy se u toho ještě prsíte jak jste dobří. Určitě vám v DP úpravu nabídli, věřím , že za draho i s opravou, ale věřte tomu, že by to makalo jak má.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od ok2ucx »

Roger píše:Trochu to souvisi, ...dali ma nejaky DICE softloader pro ME7, na netu jsou videt jen ty diagnosticke DICE nastroje, zadny softloader, na remapping to nebude, takze jen na ukazku...nic vic
Ajo, takhle. DiCE je standardní J2534-2 kompatibilní OBD rozhraní, někdo to nazývá diagnostický kabel. Laicky - převodník mezi USB (Bluetooth) a 2x CAN.
Standardně je používá Volvo, ty uvedené odkazy jsou na čínské klony. Běžně se zde diskutují, protože i tyto klony mají ještě čínské fejky (zde nazývané "modré" DiCE), které jsou s J2534 prakticky nekompatibilní (nebo jen silně limitovaně). To označení "modré" je silně zavádějící (zde myšleno, že mají standardní šedou plastovou krabičku, ale kontrolky jsou modré LED). Tohle nefunguje.
Dále totiž číňani zaplavili trh jinou verzí - jedná se o menší modrou hliníkovou krabičku. Tato verze je ovšem plně funkční (kromě Bluetooth) a plně J2534 kompatibilní.

Co se "softloaderů" týká - D5T5.com provozuje vlastními silami vyvinutý systém VDASH - tento si lze představit jako alternativní on-line softloader pro jednotky ve Volvech, počínaje platformou P2 - od nejstarších S80 (někdy od roku 1999) až do dneška. Základním, nejspolehlivějším a jediným námi podporovaným je právě interface DiCE. Když jsem se tu ptal, kdo jiný z konkurence tohle má, tak to bylo míněno skutečně jako otázka. Protože těch řešení je skutečně velmi omezený počet. Někteří čiptuneři podporují jen některé typy ECM přes OBD, mnozí pak jen komunikaci přes K-line (FG Tech & spol.) a drtivá většina jednotky "kuchá" (BDM/JTAG). Od jisté doby výrobci lepí jednotky ve výrobě takovým super tmelem. Rozebrat jednotku bez toho "že by to nešlo poznat a že ty nemělo dopad na spolehlivost", je fikce.

A mimochodem - zatím žádné řešení nepodporuje tolik jednotek z auta (ECM, DIM, ICM, PHM, REM, UEM, PDM, DDM, DEM, CEM, atd.). Ale to už se na hony vzdalujeme od prapůvodního topicu.

Pavel

P.S.
motorpower píše:Nejdřív musí být auto v pohodě v sérii a potom se dá teprve něco upravovat.
A pod tohle se stoprocentně podepisujeme... P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

GDPR_user

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od GDPR_user »

motorpower píše: Ani konzervativní tuning nic neopraví, máte v tom stale ten IT přístup. Nejdřív musí být auto v pohodě v sérii a potom se dá teprve něco upravovat. Ten seznam který tu uvádíte může být i delší. Každý slušný úpravce by měl nejprve auto dostat do pohody. Jednou jsem z toho u nějakého auta slevil, a dodnes se za to stydím. Potom to nemusí vypadat jako tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=44090.
To je taky hrůza a vy se u toho ještě prsíte jak jste dobří. Určitě vám v DP úpravu nabídli, věřím , že za draho i s opravou, ale věřte tomu, že by to makalo jak má.
Kolik tuningů děláte ročně?10ks?Neboť v opačném případě se vsadím,že kážete vodu a pijete víno.Pokud by jste dělali chiptuning jen na auta ve 100% stavu,tak by jste buď zdechli hladem nebo za chip brali min 50000Kč

motorpower
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: XC90

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od motorpower »

No nevím, kluci jsou s auty lehce mimo mísu, ale ty si se....na paty. Prostě softem se auta neopravují ani nezachraňují a ani nedohánějí oslíci. Proč upravovat auto, z kterého stříká olej? Nyní odjíždím z dílny, měnilo se turbo za nové, protože to bylo potřeba. Hotovo a tečka. Je těžké pochopit? I starší auto může přece být v pohodě. Ale možná je to tím, že se jedná o koncern.
A to je i důvod proč nechci dělat Volva a Fordy. Jsou to auta s nejvíce zanedbanou údržbou. Čím to je to nevím, ale je to prostě tak.

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od tymon »

motorpower píše:Ani konzervativní tuning nic neopraví, máte v tom stale ten IT přístup. Nejdřív musí být auto v pohodě v sérii a potom se dá teprve něco upravovat. Ten seznam který tu uvádíte může být i delší. Každý slušný úpravce by měl nejprve auto dostat do pohody. Jednou jsem z toho u nějakého auta slevil, a dodnes se za to stydím. Potom to nemusí vypadat jako tohle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=44090.
To je taky hrůza a vy se u toho ještě prsíte jak jste dobří. Určitě vám v DP úpravu nabídli, věřím , že za draho i s opravou, ale věřte tomu, že by to makalo jak má.
SW je v pohode... byl spatny EGR, ktery se v tu chvili pootevrel... zaslepka a SW EGR OFF vyresilo trabl :wink:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

cuhan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 827
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od cuhan »

A to je i důvod proč nechci dělat Volva a Fordy. Jsou to auta s nejvíce zanedbanou údržbou. Čím to je to nevím, ale je to prostě tak.
Myslím že sis ty paty posral sám.. 8)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1706
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od koch »

+1 :D

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od tymon »

motorpower píše:...
A to je i důvod proč nechci dělat Volva a Fordy. Jsou to auta s nejvíce zanedbanou údržbou. Čím to je to nevím, ale je to prostě tak.
...prave jsme byli svedky sebevrazdy v primem prenosu :ROFL:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

motorpower
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 65
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: XC90

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od motorpower »

cuhan + koch
opravdu přínosná diskuse, máte v sobě velký potenciál


Tymon
vypadal jsi, že máš na víc
SW je v pohode... byl spatny EGR, ktery se v tu chvili pootevrel... zaslepka a SW EGR OFF vyresilo trabl

Bavíš se asi ale o sw který nebyl od ARD. Navíc potvrzuješ to o čem mluvím, ten EGR se má vyřešit už rovnou v rámci úpravy. Naflashovat sw a hotovo jde právě jen u té češtiny a buď jde nebo nejde. U motoru je právě potřeba i dovyřešit HW.
A k tomu, že jako jedinní umíte aplikovat sw do nových jednotek. Předpokládám, že úpravy co nabízí Volvo v Liberci jsou od vás.
A je zajímavé, že mi nyní jedou dvě auta s tím, že to nejde, že prý mají zamknutý sw.
Třeba to také nedám, ale tvrdit, že umíte vše a nikdo jiný ne, je přeci jenom trošku o přehnaném sebevědomí.
Za sebe už to zde uzavřu, doufám, že aspoň tohle téma pojede a zvýší obecnou tuningovou gramotnost tohoto fora. Na měření pište SZ, a grafy pokud bych dělal nějaké Volvo sem pověsím.

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1706
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od koch »

víš co Sašo?...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Měření výkonu na brzdě MAHA LPS 3000 4x4

Příspěvek od dali »

Tady ten slíbenej screen, časem ten příspěvek zedituju, protože určitým zájmovým skupinám by se nemuselo líbit použitý logo a zařízení použitý jako rozhraní...
softloader.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé