co s podvozkem u T5 ??

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Tak jsem byl dnes po dvou měsících od koupi konečně trochu projet svou T5. Jede parádně, akorát ten podvozek nestíhá, před každou zatáčkou jsem musel brzdit protože auto se strašně naklání a prostě nesedí jak seriová E39 nebo W210.. což u tak silného auta je problém, protože by nebyl problém v první mírné zatáčce opustit silnici.. Podvozek jsme prohlíželi a vůle v něm nejsou. Na nerovnostech nic neklepe.
Na co se zaměřit aby to trochu lépe sedělo. Na autě mám obuté standartní sekery 205 55 16.
Nemám možnost srovnání s jinou T5 se standartním podvozkem takže nevím jak se má chovat.
Jestli třeba stačí vyměnit tlumiče, péra atd.. Poraďte.
Chtěl bych koupit alu 17 ale v TP mám rozměr gum 205 45 17 tak nevím jestli si tím moc pomůžu..

Díky za rady. :good:

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Petr.Chrpa »

S tím ti poradí Dali ,já to mám taky tak u T5R - na rovině se mi uhýbají a v zatáčkách ujedou ,ale měnit podvozek nechci .Sportovní podvozek určitě pomůže.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Přemýšlím, jestli nebudou v háji přední tlumiče, protože to bylo fakt děsný. Toto přece nemohli švédi vypustit do světa. :(

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

Marten píše:Přemýšlím, jestli nebudou v háji přední tlumiče, protože to bylo fakt děsný. Toto přece nemohli švédi vypustit do světa. :(
Vždyť to neni žádnej sporťák !! Vem si že sedmy a devítky měly ve svý době taky ukrutnej výkon.
Dneska už prostě neznamená auto s 250 koňma nutně sporťáka, tohle má každej druhej gaykchár, je to fakt...
Jestli chceš raketu do zatáček, takhle těžký auto asi nebude to pravý ořechový, jak se říká, z hovna bič neupleteš. (bez jakýkoliv spojistoti s autem prosimtě!)

Samozřejmě jak je uvedeno výše, dali ti poradí jak z něj udělat aspoň důtku :)

Mimochodem u spousty aut platí, že se dřív posereš, než se utrhne podvozek, podle mě Včko bude tak trošku ten případ

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Kr.P píše:
Marten píše:Přemýšlím, jestli nebudou v háji přední tlumiče, protože to bylo fakt děsný. Toto přece nemohli švédi vypustit do světa. :(
Vždyť to neni žádnej sporťák !! Vem si že sedmy a devítky měly ve svý době taky ukrutnej výkon.
Dneska už prostě neznamená auto s 250 koňma nutně sporťáka, tohle má každej druhej gaykchár, je to fakt...
Jestli chceš raketu do zatáček, takhle těžký auto asi nebude to pravý ořechový, jak se říká, z hovna bič neupleteš. (bez jakýkoliv spojistoti s autem prosimtě!)

Samozřejmě jak je uvedeno výše, dali ti poradí jak z něj udělat aspoň důtku :)

Mimochodem u spousty aut platí, že se dřív posereš, než se utrhne podvozek, podle mě Včko bude tak trošku ten případ
To já samozřejmě vím, že to je těžký auto a ne sporťák, ale když jsem mě E420 tak ta měla vepředu ještě těžkej osmiválec a cítil jsem se tak nějak jistěji v těch zatáčkách.
Každopádně mu napíšu co poradí.

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

To budeš mít drahý :D

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

A ty to máš nějak upravený? Jak ti to sedí??

GDPR_user

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od GDPR_user »

Zásadní problém vidím v tom,že porovnáváš klasický pohon s předokolkou.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Je mi jasný že zadokolka je na tom jinak, ovšem toto mi přišlo divný. Asi by bylo nejlepší kdybych se mohl svézt v jiné T5 nebo kdyby mi to nějakej volvista projel a řekl jestli je to v pohodě.
Když jsem jel se Saabem 9-5 kombi 2,3t tak to sedělo mnohem lépe, řekl bych že u mě bude něco špatně..

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

Upravený to nemám, mám tam tlumiče monroe reflex, asi to žádná kvalitka nebude, líp o nich ví elzyx.
Jestli chceš, mrkni sem https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=44453
Na autě už byly a já teď chci zkusit dozadu origo Volvo a dopředu Bilstein B4.
Časem samozřejmě i něco lepšího, ale to výhledově, až by třeba odešly ty co jsou teď v plánu. Konkrétně asi KV V2, ale kdoví, nemám rád moc tvrdej podvozek.
Cčkem se úplně neřiď, je nižší než V, což mu samo o sobě zlepšuje stabilitu + je to nižší kasle, má vzadu širší náprávu a je údajně laděný od Toma Walkinshawa. Co z těch vlastností jak to on naladil tenkrát si zachovalo dodnes, to netuším(hlavně on to určitě neladil na podvozku, se kterym to šlo do sériový výroby, i když by tomu kupní cena odpovídala). I pneu mám 225, což taky něco udělá.
Já jsem s autem spokojenej, ale nejsem žádnej závodník, do zatáček to pouštim vostře málokdy a jen tam, kde to znám. Ale moje dojmy jsou takový, že tě to auto podrží a pokud neodskočí na nějaký nerovnosti, dřív sundáš nohu z plynu, než ho urveš.
Nicméně opět elzyx najel s C asi 150k km a byl spokojenej, ten by ti poreferoval líp. Já to beru tak, že to neni auto na projíždění serpentýn bokem.

PS: Něco špatně tam určitě bude, pokud má to auto něco za sebou. Jestli chceš investovat, uděláš z toho určitě lepší svezení, pokud investovat nechceš, výměna za origo není špatná volba ale s tím, že to určitě nebude to samý, jako sportovní stavitelnej podvozek. Rozměr pneu co tam máš taky něco udělá, neni to na žádný sportování, ale zkus to aspoň pořádně nafoukat a mrknout, jestli je to slušná guma s dobrym vzorkem. Podvozek můžeš laicky diagnostikovat tim, že auto trochu zhoupneš, pokud se to začně třást jako sulc, jde to moc zlehka tak je to určitě špatně.
Naposledy upravil(a) Krystof P. dne 18 dub 2014 20:00, celkem upraveno 1 x.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od dali »

Už na to koukám... zkusím vyplodit něco co bude dávat trochu smysl a zároveň to nebude v první větě navrhovat závitovej podvozek v hodnotě 2/3 ceny auta :) Ještě se zeptám, ta V70 T5 je jedničková nebo dvojková?
Naposledy upravil(a) dali dne 18 dub 2014 19:59, celkem upraveno 1 x.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Já mám taky raději komfortní jízdu než drncání, ale ono to není komfortní ani teď a ještě to nesedí ani trochu.

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

Hlavně teda za tu profilovku s mercedesem na volvofóru bych ti nejradši doporučil koupit odemně ty reflexy :D:D:D

Dali, mrkni do galerie s mým Cčkem a zkus mi tam odporučit něco k mýmu poslednímu příspěvku - byl bys tak hodný ??
Děkuji :angel:

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Mě se ten Mercedes líbí tak proto ho tam mám. :D
Dneska jsem se jenom tak orientačně ptal a nabízeli mi přední tlumiče TRW plynokapalinové. Prý jsou tužší než kapalinové KYB nebo Sachs. Ještě jsem si vzpoměl že máme v rodině jednu V70 ale to je jenom 2,0T 136kw a mohl bych to porovnat.
Každopádně počkám co napíše dali. :good:

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

Marten píše:Mě se ten Mercedes líbí tak proto ho tam mám. :D
Dneska jsem se jenom tak orientačně ptal a nabízeli mi přední tlumiče TRW plynokapalinové. Prý jsou tužší než kapalinové KYB nebo Sachs. Ještě jsem si vzpoměl že máme v rodině jednu V70 ale to je jenom 2,0T 136kw a mohl bych to porovnat.
Každopádně počkám co napíše dali. :good:
TRW je shit značka, nebrat.

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Horší jak Monroe to snad nebude.. Uvidíme co řekne guru.

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Krystof P. »

Marten píše:Horší jak Monroe to snad nebude.. Uvidíme co řekne guru.
Ono jde o to, že to bude třeba to samý jako monroe, ale bude se to tvářit jako luxus sport značka za cenu převyšující originální díl a přitom to bude shit jako všechny výrobky týhle značky. Tady se tomu říká naleštěnej prd. :)

GDPR_user

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od GDPR_user »

Marten píše:Je mi jasný že zadokolka je na tom jinak, ovšem toto mi přišlo divný. Asi by bylo nejlepší kdybych se mohl svézt v jiné T5 nebo kdyby mi to nějakej volvista projel a řekl jestli je to v pohodě.
Když jsem jel se Saabem 9-5 kombi 2,3t tak to sedělo mnohem lépe, řekl bych že u mě bude něco špatně..
Ke mě to nemáš tak daleko,tak se zastav projedeme to a budeš vědět na čem jsi.Mimochodem jaké pneu máš na autě?

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

No nevím jak se tady tomu říká, ale právě ty TRW byly nejlevnější..

martinopel: asi to bude nejlepší když přijedu, jsou tam letní 205 55 16, ale chci tam 17.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2542
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Podle toho co pises v prvnim prispevku to typuju na V70 1.generace,je to tak? Pokud ano,zacni u pneumatik,protoze 205/55 r16 by jsi tam ani spravne mit nemel,nybrz 205/50. A to uz je sakra o necem jinem... Samozrejme zalezi na znacce pneu,kdyz tam loupnes nejakou cinu,bude to to samy v blede modrym. Proste bych sehnal kus kvalitni pryze a pak bych laboroval dal...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od dali »

Takže asi začnu tím, s tím, co jsem na autě kdy měl:
1) Koni FSD a -3cm pružiny Fintec na naftový V70, cenově zhruba 15000, za což +-3000,- se něco podobnýho pořídí i dneska...
super, úplně jiný auto, se kterým šly vymetat zatáčky a přitom nevytřáslo zubní plomby na kostkách....jenže jenom když to bylo nový a dlouho to nevydrželo, ale zhoršení je plíživý takže si toho nevšimnete, když s tím jezdíte denodenně, navíc za pět zim a 100tkm tlumiče zrezlý na papriku - takže nedoporučuju
2) Když jsem koupil 850R tak měla nový Bilsteiny B4, zadní heavy duty pružiny a podložky 1,5cm pod každým kolem..... bylo to hnusný, vypadalo to jak IFA, ale kupodivu to fungovalo...moc dlouho jsem ten vzhled neunes, takže najeto pár tisíc km, ale kruháče to vymetalo jak po kolejích s obrovskou jistotou a zpětnou vazbou... nevím kolik z toho udělaly ty podložky
3) Na 850 jsem koupil závitovej podvozek BC coilovers (Taiwan) koupenej ve skupinový slevě za cca 17000,- Po nastavení úplně jiný auto s kterým začala bejt sranda, když jsem k tomu dokoupil lepivý gumy najednou s tím autem začalo bejt možný prohánět motorky... ale v tomhle nastavení člověk cítil každej kamínek na silnici...
4) KW V3 Inox, v hodnotě cca 50tisíc, jak jsem si myslel, že neni možný chování auta na těch BC dál zlepšovat, tak s KW lze jezdit zatáčky ještě rychlejc.... nejzásadnější rozdíl je ale v komfortu... když se to pořádně nastaví, je to komfortnější než sériovej 850R podvozek a přitom to co to umí v zatáčkách nikdo se sériovým Volvem nepochopí, dokud ho nesvezu. Prostě pan podvozek.

při tý příležitosti jsem řešil co koupit do diesela místo mrtvých Koni FSD.. plán byl Eibach + Bilstein B6, jenže měl jsem ty BC z 850... tak jsem dal všechny tlumiče na dvojnásobek kliknutí od nejtvrdšího....a že to teda zkusím...komfort únosnej (to znamená všechno vpoho kromě D1) a do zatáček to sedí tak že diesel nemá na silnici šanci dosáhnout limitu podvozku

Pokud bych začínal od nuly, vsadil bych na kombinaci Bilstein (já teda B6, ale B4 nejsou vůbec špatný) + Eibach pružiny. Z levnějších jediný co bych zvážil, je ta sportovnější řada od Sachsu. To snížení eibachama taky autu přidá na jistotě.

Další cesta jsou silnější stabilizátory buď IPD, nebo Ultra Racing... pokud se daj oba, auto se přestane naklánět, ale díky tomu přednímu přijde o velkou část trakce, protože má tendenci jezdit po dvou kolech, takže kdo chce jezdit ostře dává tužší stabilzátor většinou jen zadní, což znamená potlačení nedotáčivosti a taky to, že auto zůstane minimálně třema kolama na zemi.

Abych nezapomněl hrozně moc zpětný vazby a jistoty dokáže dodat změna rozměru kol nebo i pneumatik, jak mezitím napsal Zdeněk. Já používám na léto 17". Rozdíl mezi 215/45 17 a 205/55 16 je celkem dramatickej. Celkově nejpříjemnější a nejvyváženější rozměr na těhle autech je ten 215/45 17. 205/45 ale taky nejsou vůbec špatný, jenom víc trpí komfort, ale schopnosti do zatáček srovnatelný. Lepivý Federal RS-R na 850 používám 215/40 17 aby se to vešlo do podběhů, protože RS-R 215/45 17 maj díky vybouleným stěnám šířku gumy 220 :fool: a kromě toho že to jsou nevzhledný balóny, tak mi sežraly plastový podběhy :evil: ....

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2542
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od z-d-e-n-a »

:Bravo:
Tak tomuhle rikam informacni hodnota,super...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Tak dneska bych měl mít disky BBS 7,5x17 ET43, takže tam dám 215/45/17 a uvidíme. Ještě mě zaujaly ty zadní tužší stabilizátory. Kde se to dá pořídit. Předpokládám, že v běžném obchodě s dílama to neseženu.. Máte nějaký odkaz??

Jinak daliho odpověď byla vyčerpávájící. :good:

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1006
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Sibr »

Dali :Rose: S jeho názorem se mohu stotožnit!

Sám jsem vyzkoušel FSD i B4 tak i origo Volvo/Sachs, stavitelnejm podvozkům jsem se vyhnul.

A co se týká gum tak opět za jedno, je to dramatický rozdíl. Mám na Včku aktuálně 205/55 R16 a je to rosol, vlítnu do zatáčky a mám pocit že to auto ulítlo, ale najednou se zastaví o 3cm vedle osy a jede.
Stačí když auto myju, přitlačím na bok a auto se rozvlní :D Michelin Alpin A4 DOT12 nebo 13

Jinak předepsáno budeš mít 205/45 R17, teď je otázkou jestli to řešíš a nebo ne.
205 je super guma ale přeci jenom menší plocha pro přilnavost, na druhou stranu je tužší díky nižší bočnici.
Hlavní problém vidím v ceně, stejnej model gumy bude stát v 215 o 1000-1300kč/ks méně. (beru značkové gumy)

Levněji jsem obouval 18" než 850R s 205/45 R17

A jak jsem již někde psal, víc jsem si na okrskách troufnul s C70T5 než s M5 E39
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Marten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 376
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

co s podvozkem u T5 ??

Příspěvek od Marten »

Tak kola jsou doma, teď tedy vybrat vhodnější gumy. Když už se tam budou dávat tak ať to k něčemu je. Samozřejmě bych raději 215/45/17 ale v TP nejsou. Můžou být do budoucna s něčím problémy když tam dám 215?? Nebudou chytat o podběh a co na STK??

Kde seženu ten tužší stabilizátor dozadu??

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: labanos