D24

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
tnemec Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1079
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

D24

Příspěvek od tnemec »

Na wikipedii jsem našel zajímavej odstavec:

Diesel VW

In 1979 Volvo introduced a diesel engine that was purchased from Volkswagen, and is similar in design to that used in diesel Volkswagen and Audi vehicles at the time. These engines were all liquid cooled pre-combustion chamber diesel engines with non-sleeved iron blocks and aluminum heads. A Bosch mechanical injection system was utilized, but requires constant electrical input so that the fuel can be cut off when the ignition key is removed. A 2.4 liter inline 6 (the D24) and a 2.0 liter inline 5 (the D20) were available producing 82 hp and 68 hp (61 and 51 kW) respectively. A turbocharged diesel was never sold in the 200 series volvo. These engines have earned a bad reputation for longevity, but have been shown to last a very long time if run on 5W30 synthetic oil (Volvo recommended 15W40 non-synthetic) with regular timing belt changes.

Pro neangličany stručně:
- prý existoval i 2l diesel, pětiválec D20 (a prý se dával do dvojek). Podle jiného zdroje se měly dvojky s tímto motorem vyrábět mezi roky 1979 až 1981.
- pokud D24 běhá na syntetický olej 5W30 místo doporučeného minerálního 15W40, tak vykazuje dlouhodobou spolehlivost, pokud se pravidelně mění rozvody.

viz http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_200_series
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3676
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

to s tim dvojlitrem me prekvapilo jiz pred nejakym casem... nikdy jsem nic podobne nevidel.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Ondra. Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4863
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Příspěvek od Ondra. »

Mě tam spíš zaráží, že dvojka byla v roce 1981 zkrácena o 11 cm. Jediné racionální vysvětlení mě napadá, aby uvolnila místo nové řadě 7.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

marra Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 887
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

Ondra. píše:Mě tam spíš zaráží, že dvojka byla v roce 1981 zkrácena o 11 cm. Jediné racionální vysvětlení mě napadá, aby uvolnila místo nové řadě 7.
Vysvětleni je jednoduche: když si postaviš starej model s hlinikovym naraznikem vedle noveho s plastovym zaručeně ti to dojde...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2401
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

jj nárazníky dělají hodně . Co se týká toho D 20 tak jsem ho sice osobně neviděl ale na srazu amerik tam jeden frantík ukazoval fotky a chlubil se že to má jako raritu a já jsem si až do dnes myslel že si z nás střílí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé