semtunovej píše:Tak mám volvo D5 AUT. 120kw asi 3 000 km a na těch se držím kolem 6,9 na 100km.
každý den ráno do práce a večer z práce 10km tam 10 zpět. Občas něco delšího po dálníci, ale to zas nejezdím uplně předpisově.
a palubák vždy nuluju když tankuju plnou a ukazuje 5,2 - 5,3. ( přes diagnostiku byl skontrolován aby odpovídal na daný rozměr pneu)
Takže vy, co se podle něj řídíte a jste spokojený, tak to zkuste dopočítat
To by měly určitě dopočítat. Mě třeba proměřuje palubák o litr přesně.
Taktéž. Proměřuje o litřík. Než jsem to změřil natankování až po hrdlo a nájezd cca 1200 km a opět a na hrdlo, tak jsem vykulil oči . Neměl jsem to měřit, ta představa 5 l byla lepší
_________________ S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
Natankováno do plna kousek od baráku, cesta z Mělníka do Radonic pro kolegu a zpět pro zapomenutý notebook a zpět na Hradeckou a vrchem na Ostravu (klasika Mohelničák, dálnice D1 do Ostravy, couračka kolem druhýho baráku, nákupy a odtah kolegy .Zhruba 600 km a palubák píše 5,8/100 km.Mimo obec kolem 120ti, v obci 50-60, dálnice 150 na tempomat.
Volvo V 70 II, D5, 298560km manual.
_________________ Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Taky se podelim i kdyz XC70 2,4 D5 AWD 2006 s automatem geartronic 6 rychlosti vlastnim cca 14dni. Auto ma nalitano 362kkm a prevodovka je servis.. Nedrzi mi 5 a 6 stupen nekdy i 4 padne do nouzaku,takze jezdim 90% mesto zbytek ostatni... Jezdim prepnuto na manual a vyuzivam maximalne 3 rychlost obcas kdyz to jde tak i 4. Kdyz jsem auto prevzal tak na palubaku bylo 12l prumer. Ja najezdil nejakych 600km od ty doby a palubak mi ukazal nejmin 7.7l ted momentalne tam sviti 8l.
Verim ze az prevodovka bude v poradku,tak se dostanu na vase hodnoty jak jsou 6,5 - 7,5. Jinak v planu jsou vymena vstriku,vsech filtru,olej,brzdova kapalina,voda a predevsim rozvody. Pak se muzu vrhnout na napravu. (cepy,loziska,brzdy atd.)
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Také přidám svoji zkušenost. Sice jsem neměřil skutečnost, beru to jen dle palubáku, teď nejvíc jezdím město, takže tam mám 10,2l. Když jsem jel třeba dálku, dostal jsem se na nějakých 6,3l.
aktuálně projeté dvě nádrže na zimní VIF, krátké trasy do 30km a pojíždění po Praze, průmer kles o plu deci na 7,5. Až se ochladí počítám 8, což semi na automat zdá dobré.
O víkendu cesta cca 200km s velkým podvalníkem, na kouli bylo určitě 1,5 tuny celkem, spotřeba 10,5L.
_________________ V70 D5 2002 AP, rodinný a pracovní vůz S60 T5 103kW vozítko manželky, školkové přibližovadlo Skoda 100, JAWA, CZ, Praga, ED250, enduro life Honda XRV 750 RD07 hard enduro.
Nedavno jsem zjistil ze mi podfukune druhy vstrik... Nechal jsem ho vybdat vybrousit sedlo vycistit vstrik ,premerit ho vse za 1000,- na pockani. Cekaci doba nejaky 4 hodiny.
Kdyz jsem tam prijel pocitac mi ukazoval dlouhodobe 8,3 l prumer a to jak ve meste tak i mimo mesto. Kdyz jsem od tamtud odjizdel pocitac okamzite spadl na 6,2 litru.. Postupem casu asi 14 dni jezdenim po meste se spotreba vysplhala na 7,1. A tam to pro zatim taky zustalo... Postupne to necham udelat se vsemy vstriky a myslim ze spotreba bude na konec uspokojiva..
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
za poslední 2 měsíce projetých 5 nádrží (5000km), průměrná spotřeba 7,2L = spokojenost.
I ted po oteplení dolévám VIF lahvičku, naftu tankuji už třetím rokem jen u ONO.
V rámci možností jezdím předpisově, dálnice do 3000/ot tj. do 160km/h. Jen mě při předjíždění na okresce štve automat že zbytečně podřazuje o dva kvalty. prý toto řeší čipnutí od D5T5, uvažuji že to tedy nechám čipnout, až najdu čas...
_________________ V70 D5 2002 AP, rodinný a pracovní vůz S60 T5 103kW vozítko manželky, školkové přibližovadlo Skoda 100, JAWA, CZ, Praga, ED250, enduro life Honda XRV 750 RD07 hard enduro.
dejv píše:za poslední 2 měsíce projetých 5 nádrží (5000km), průměrná spotřeba 7,2L = spokojenost.
I ted po oteplení dolévám VIF lahvičku, naftu tankuji už třetím rokem jen u ONO.
V rámci možností jezdím předpisově, dálnice do 3000/ot tj. do 160km/h. Jen mě při předjíždění na okresce štve automat že zbytečně podřazuje o dva kvalty. prý toto řeší čipnutí od D5T5, uvažuji že to tedy nechám čipnout, až najdu čas...
Párkrát jsem jel s kámošovou S80-kou s automatem apřesně toto mně na automatu štve jedu si třeba 90-100 a chci přidat třeba předjed a podřádí a zbytečně to točí v tom je můj manuál daleko si myslím úspornější. Jinak VIF dávám už dlouho celoročně letní a na nádrž najíždím minimálně 1200km potom dotankuji 65-68 litrů
dejv píše:za poslední 2 měsíce projetých 5 nádrží (5000km), průměrná spotřeba 7,2L = spokojenost.
I ted po oteplení dolévám VIF lahvičku, naftu tankuji už třetím rokem jen u ONO.
V rámci možností jezdím předpisově, dálnice do 3000/ot tj. do 160km/h. Jen mě při předjíždění na okresce štve automat že zbytečně podřazuje o dva kvalty. prý toto řeší čipnutí od D5T5, uvažuji že to tedy nechám čipnout, až najdu čas...
Párkrát jsem jel s kámošovou S80-kou s automatem apřesně toto mně na automatu štve jedu si třeba 90-100 a chci přidat třeba předjed a podřádí a zbytečně to točí v tom je můj manuál daleko si myslím úspornější. Jinak VIF dávám už dlouho celoročně letní a na nádrž najíždím minimálně 1200km potom dotankuji 65-68 litrů
Nemyslím si že by automat točil zbytečně. Točí a podkopává podle toho co po něm chceš, stačí zrychlovat plynule
kdo má zkušenosti se spotřebou D5 120 kw AWD v 6. rychlostním manuálu? Zajímá mě město + dálkové trasy.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Tak po oprave automatu kdy uz rady vsechny rychlosti mi prumerna spotreba klesla ze 7,3 (s rozbitou prevodovkou) , na 7,0 udaje jsou z palubniho pocitace a auto je na zimnich gumach 205/55R16
EDIT:
V sobotu cesta do Turnova po dalnici ve třech lidech + cvrček. Rychlost 130-140km/h a počítač klesnul na 6,8l pruměr.. pak asi 20km po okresce pruměrna rychlost 70km/h a to zas vylezlo na 6,9l
Naposledy upravil(a) Ekky dne 04 kvě 2014 08:49, celkem upraveno 1 x.
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Diky za info alespon o nejake predstave, nicmene to asi nebude moc porvnatelne. Ja uvazuji o nakupui V70 z roku 2005 jeste bez DPF, ty mas MY 2012 s DPF a asi i generacne jiny motor. Rozdil S60 V70 nebude nijak dramaticky. Nicmene asi pro oboje motory bude platit spotrab kolem 9 litru ve meste, dalky kolem 6 bezne
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
spotřeba dle palubáku 4,9l/100, dle tankování 6,3l. Cesty většinou 30km okresek s vesnicema a serpentýnama, tankuju jen Verva Diesel. Věřim, že kdybych neměl tak těžkou nohu při rozjezdech, na 6l bych se v klidu dostal.
jen mě teda zarazil ten rozdíl palubák/reálná spotřeba, ten se mi zdá hodně velkej. Nemluvě o tom, že mi hned v prvním týdnu díky kecajícímu palubáku došla nafta ... S 80km dojezdem jsem zůstal stát 2km od pumpy
THOmasoj píše:spotřeba dle palubáku 4,9l/100, dle tankování 6,3l. Cesty většinou 30km okresek s vesnicema a serpentýnama, tankuju jen Verva Diesel. Věřim, že kdybych neměl tak těžkou nohu při rozjezdech, na 6l bych se v klidu dostal.
jen mě teda zarazil ten rozdíl palubák/reálná spotřeba, ten se mi zdá hodně velkej. Nemluvě o tom, že mi hned v prvním týdnu díky kecajícímu palubáku došla nafta ... S 80km dojezdem jsem zůstal stát 2km od pumpy
THOmasoj píše:spotřeba dle palubáku 4,9l/100, dle tankování 6,3l. Cesty většinou 30km okresek s vesnicema a serpentýnama, tankuju jen Verva Diesel. Věřim, že kdybych neměl tak těžkou nohu při rozjezdech, na 6l bych se v klidu dostal.
jen mě teda zarazil ten rozdíl palubák/reálná spotřeba, ten se mi zdá hodně velkej. Nemluvě o tom, že mi hned v prvním týdnu díky kecajícímu palubáku došla nafta ... S 80km dojezdem jsem zůstal stát 2km od pumpy
mě palubák nakukává 5.3, ať jezdím za pět nebo za sedm. ale dojezd - klepu na dřevo - mi nikdy nekecal. nedváno se mi to povedlo dotlačit na dojezd --- a stejně jsem dojel, kam bylo potřeba
_________________ Volvo S80 D5 (D5244T, 120kw, MY 2006) - GALERIE Ford Mondeo II Ghia (2.0, 96kw, 1999) - Gone, baby, gone
Tak přidám taky své zkušenosti s V70 D5 AWD, manuál, MY2005 bez DPF, chip na 149 kw po ujetých 5 000 km.
Nejméně jela žena za 6,1 l (dálnice z NL do CZ), nejvíce já za 8,72 l (dálnice + okresky Zlín - Jindřichův Hradec - Zlín, 3 kola na střeše, naložený kufr). Průměr zatím 7,8 l. Jinak taková běžná jízda 50% město, 50% okresky je někde kolem 8,2 l. Údaje jsou dle dotankování do plné. Jo a palubák standardně kecá o 0,7 l
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
minulý pátek dálnice Praha - Břeclav v 23:00 za 4,4litru/100 podle palubáku. Reál vidím na 5,2l/100. Ale jel jsem 110-120km/h na tempomat. Jinak průměr okolo Prahy podle palubáku je 5,7l/100
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
Minulý týden výlet Praha - Salzburg - Praha + něco okolo celkem 1020 km a bez jediného tankování během cesty. Start s plnou nádrží. Dle palubáku průměr 6,6 tam pak svižnější jízda a po návratu vylezlo na 6,8/100 km v nádrži ještě něco zbylo, ale už se rozsvítila kontrolka, že je málo paliva. Na D5 136 kW v automatu a AWD slušné.
spotreba na mojej xc60 je priemer 8.5l ,ked som full zatazeny aj 10,ale na dialnici pri vyssej ruchlosti,ako 130.
Ale zazil som aj pekne cisla v kolonach na rovom useku cca 70/hod a spotreba 6.5 a ukazalo priemer aj menej,
Tusim 5.9.
Ale akonahle idem na 90-100 je tam 7.5-8.
ale tak tazke auto,s tou spotrebou to ma pekne cisla..
Hold,bezpecnost a pohodlie ma svoju cenu.
Co sa tyka nafty,tankujem iba najdrahsiu naftu na slovnafte ale aj tak ,ked tankujem na zapade,hned to pocut ,aj citit..,ze ina kvalita.
_________________ Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
JirkaP79 píše:Minulý týden výlet Praha - Salzburg - Praha + něco okolo celkem 1020 km a bez jediného tankování během cesty. Start s plnou nádrží. Dle palubáku průměr 6,6 tam pak svižnější jízda a po návratu vylezlo na 6,8/100 km v nádrži ještě něco zbylo, ale už se rozsvítila kontrolka, že je málo paliva. Na D5 136 kW v automatu a AWD slušné.
Veľmi slušné, nemáš GPS log? Kde by bola vidieť trasa a rýchlosti na jednotlivých úsekoch? Ja sa na takú spotrebu dostať neviem a to nemám ani AWD.
To nemám, ale bylo to Praha - Písek - České Budějovice - Linz - Salzburg - Werfen (cíl) - Braunau - Pasov - Železná ruda (výlet) - Klatovy - Plzeň - Praha, takže dost okresky + kousky dálnice.