josef.paur píše:na volvu na motoru D5252t je to taky, jsou tam dvě žhavičky na koleni vody do topení, spínají se podle teploty a volné kapacity alternátoru.
tak to jsem slepy jak patrona. nasel jsem to vlevo nahore schovane pod rourou od sani..
mam teda pocit, ze mi to ale nefunguje. ted jak je venku kolem nuly, tak se mi rucicka teplomeru tak po 4km pohne..
malwin píše:
tak to jsem slepy jak patrona. nasel jsem to vlevo nahore schovane pod rourou od sani..
mam teda pocit, ze mi to ale nefunguje. ted jak je venku kolem nuly, tak se mi rucicka teplomeru tak po 4km pohne..
ono to asi moc neohřeje, nevím, já ty žhavičky proměřoval, když jsem měnil ty na motoru a byly ok, nevím jak to má druhá generace, ale u mýho auta se tenhle příhřev spíná relátkama v takový krabičce přichycený na schránce řídící jednotky
ještě jsem našel obrázek https://forum.volvoklub.cz/download/file.php?id=53371&mode=view
_________________ V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
možná taky záleží na roku výroby auta, mám v70 1997 tdi a topí hůř a pomaleji než manželky v70 z roku 1999,,tý to topí během chvilky a je tam vedro jak prase, což u mě nehrozí
_________________ bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
Já si myslím, že na TDI (D5252T) to už bez výměny žhavek nefunguje nikomu. Ale při těchto teplotách mě (na obou) stačí dva - tři kilometry rovinky s lehkou nohou, a už si topím. Z kopce se to nezahřeje ani za týden. Zlatej bufík. Když funguje, je to radost. A myslím, že při správným zacházení vydrží docela hodně - já ho mám pořád ve stavu novém, a mám najeto kolem 107tkm.
A jak dlouho vám trvá v současném počasí, než se zahřeje motor na provozní teplotu? Mě cca 10min ráno, ale mám pocit, že bufík nefunguje ... žádný hluk ani kouř od něj nejde.
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
No, já bohužel jezdím ráno tak 7-8 km dolů bez plynu. Ale teplota v podstatě jen z bufíku vyleze na čtvrtinu po cca 3minutách. Na ideální teplotu to chce tak těch deset minut určitě. Ale nevím, jestli bych jel dál bez plynu, jestli to dá jenom bufík. Protože když si nechávám vyhřát auto před továrnou, Tak 15 minut předem, vlezu do auta, a je tam krásně teplo, ale teplota vody!!! v okruhu je tak na slabé 1/3. Jestli vůbec. A to se bavím o počasí kolem -5. Až budou ty -15°, tak si pamatuju, že to chtělo klidně 25 minut. Ale pak už bylo teplo jak v kabině, tak skoro!!! v motoru.
no podle ručičky mám motor zahřátý tak po 5km klidné jízdy,ale topit naplno to začne tak po 14km a ještě to není ono, manželky kára topí po ujetí asi 3km, takže chyba je nevím kde...termostat? přicpaný radiátor? Miluju opravy auta v zimě, má to takový nádech romantiky , všude je sníh, ticho, všichni jsou doma u kamen...a jenom já se mrdám s topením
_________________ bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
skreči píše:no podle ručičky mám motor zahřátý tak po 5km klidné jízdy,ale topit naplno to začne tak po 14km a ještě to není ono, manželky kára topí po ujetí asi 3km, takže chyba je nevím kde...termostat? přicpaný radiátor? Miluju opravy auta v zimě, má to takový nádech romantiky , všude je sníh, ticho, všichni jsou doma u kamen...a jenom já se mrdám s topením
Když to máš tak rád skreči, tak já se zastavím až pojedu z práce někdy, jezdím do Libčic, takže Velvary jsou kósek po řece. Aspoň mi řekneš, jestli mám bufík funkční nebo ne
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm
mr1 píše:Ten bufík musíš slyšet. Myslím venku. Zevnitř ne. Pokud teda funguje. Hučí to solidně.
Pravě jsem ho neslyšel ani z venku, když jsem měl ucho u levého předního kola. I když jsem na bufík sáhl tak žádné vibrace nic. Ale zase kámoš co má mercedes, tak mi říkal, že ho taky vůbec neslyší a funguje mu. Mě osobně auto topí teď asi po 5-8 minutách, ale motor se ohřeje až za těch 10-15min. Nevím no
_________________ (2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA (2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm