jak nejlepe zmerit hazivost (radialni i axianlni) disku popripade i disku s pneu a jake hodnoty jsou jeste v norme? Volvo je na tohle docela citlivka a clovek pak resi ruzne vibrace...
co jsem se tak vyptaval a pohledal po netu:
radialne disk: 0,6mm(alu) 0,8mm(plech)
dostrany: 0,8mm (alu) 1 plech )plech
disk i s gumou oboji 1,5mm
taky se pry necha na vyvazovacce zmerit samotnej disk bez pneu... plechac by nemel mit vic nez 20-30g a hlinikac kolem nuly... jinak je prej bouchlej
tak to jsou rozumy a jak to je v praxi? Doma mam 3 sady kol ktere na aute vibruji a chci najit ktery disk je narazeny
promereni disku - odstraneni vibraci
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
promereni disku - odstraneni vibraci
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12922
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
promereni disku - odstraneni vibraci
Přesný hodnoty ti neřeknu, ale když je koplej, tak je to na vyvažovačce fakt dobře vidět. Už sem takhle několikrát musel zouvat a každý kola než je poprvé obuju, tak nechávám kontrolovat. Při kontrole vyvážení (dycky v půlce sezony neaktuální kola) je nechám převážit a přitom se koukám, zda nějakej nehází.
Je potřeba koukat na rantlík těsně u gumy a může lítat všema směrama.
Závažíčka né vždy poví pravdu. Už sem měl uplně rovnej disk s asi 30g na jedný straně a koplou svini s asi 5g na celym disku.
Je potřeba koukat na rantlík těsně u gumy a může lítat všema směrama.
Závažíčka né vždy poví pravdu. Už sem měl uplně rovnej disk s asi 30g na jedný straně a koplou svini s asi 5g na celym disku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
promereni disku - odstraneni vibraci
jo na vyvazovace verim ze vidis jak disk hazi do boku ale jak hazi vejskove to asi clovek nema sanci videt 0,8mm... teda aspon muj gumar, ktery tvrdi ze kola jsou v poradku
na aute dokazu urcit jen jestli to jde ze predu nebo ze zadu... ale chci to nejak promerit protoze z kazde sade je min jedno kolo spatne... zkusim nejak zmerit hodinkama rantl disku z venku a zevnitr a treba budu chytrejsi...
Kazdopadne ted je na aute celkove uz 4sada (vzal jsem to z druheho volva) a clovek nevi o tom ze se kola tocej...
na aute dokazu urcit jen jestli to jde ze predu nebo ze zadu... ale chci to nejak promerit protoze z kazde sade je min jedno kolo spatne... zkusim nejak zmerit hodinkama rantl disku z venku a zevnitr a treba budu chytrejsi...
Kazdopadne ted je na aute celkove uz 4sada (vzal jsem to z druheho volva) a clovek nevi o tom ze se kola tocej...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
promereni disku - odstraneni vibraci
Myslím,že s hodnotama,které píšeš by sni nikdo nemohl jezdit.Nemohu říci kolik je ještě ucházející tolerance,nikdy jsme to hodinkama neměřili,ale odhadem okolo 5mm by mělo jít dovážit.
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
promereni disku - odstraneni vibraci
vyvažovačka - tam poznáš skoro všechno, a co ne, neni důležitý
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
promereni disku - odstraneni vibraci
Jenže otázkou je,co ještě je v normě a co je už příliš.old.fashioned píše:vyvažovačka - tam poznáš skoro všechno, a co ne, neni důležitý
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
promereni disku - odstraneni vibraci
no a neni lepší vyrovnat cokoliv, co na tom disku je křivýho? Stojí to pár stovek max.martinopel píše:Jenže otázkou je,co ještě je v normě a co je už příliš.old.fashioned píše:vyvažovačka - tam poznáš skoro všechno, a co ne, neni důležitý
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
promereni disku - odstraneni vibraci
kdyz je kolo bouchle tak nepomuze ani sebelepsi vyvazeni na 0 gramu a stejne clovek citi vibrace...
Kola jsme odzkouseli na druhem aute tam taky vibrovaly... Nechalo se to prehodit na alu-sadu (rial) co jsem mel doma a je po vibracich....
to uz je druhej gumar co na disku nic nepoznal... a to se tocilo s kolem s i bez pneumatiky... podle me jedine uchylkomer...
nebo to kolo ma nejak zdeformovanou stredovou stredici diru, protoze po prehozeni na druhe auto to vibrovalo jeste vic, zkusim premerit posuvkou
ty vovla jsou fakt citlivky, jak BMW, ktere je na to taky vyhlasene...
Kola jsme odzkouseli na druhem aute tam taky vibrovaly... Nechalo se to prehodit na alu-sadu (rial) co jsem mel doma a je po vibracich....
to uz je druhej gumar co na disku nic nepoznal... a to se tocilo s kolem s i bez pneumatiky... podle me jedine uchylkomer...
nebo to kolo ma nejak zdeformovanou stredovou stredici diru, protoze po prehozeni na druhe auto to vibrovalo jeste vic, zkusim premerit posuvkou
ty vovla jsou fakt citlivky, jak BMW, ktere je na to taky vyhlasene...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé