Příčiny můžou bejt 3.
Baterka nahouno (i nová může bejt kaput)
Špatně ti to dobíjí (snadno lze změřit napětí na baterii při běhu motoru)
Velkej mrtvej odběr (snadno změříš, většinou to bývá způsobený nějakym nabastlenym nesmyslem, třeba špatně zapojený radio, zesík...)
Jo a vlastně ještě ti auto po zamknutí nemusí usnout, ale to už je na mě moc nicméně to odhalí změření mrtvýho odběru.
Jak velkou máš baterku? Myslím proudově? Jestli máš nějakou malou tak bych řekl, že je to normální stav. Taky mám menší kapacitu a alarm mi to za cca 14 - 20 dní vycucne. Pokud plánuju delší odstávku tak zamykám pouze klíčem - alarm se neaktivuje a baterie vydrží déle.
Taky jsem kdysi kupoval Vartu v domnění jak skvělá značka to je, ale vydržela vždy cca 2-3 roky a šla do kytek (taky jsem řešil problém se startováním, s tím, že baterka je přece "nová"). Poprvé jsem to omlouval prostě vadným kusem, ale když odešla již třetí tak jsem koupil Bannerku a ta drží již 5 let a od Varty kupuji jen tužkový baterky.
To jsem rád,že nemám problém s baterkou sám.Před rokem jsem ji měnil,originál Volvo,stejná jako předchozí.Jenže se začala v zimě vybíjet,tak jsem po necelých 3 dnech nenastartoval.Kamarád mi to změřil,odběry minimální(0,1A).baterii jsem úspěšně reklamoval,ale problém s vybíjením se znovu objevil.Zatím jsem to dál neřešil,ale zamykání klíčkem! -Vyzkouším
_________________ Volvo S60, 2,4 T5,191kW, r.v 2005 benzín/LPG prins ,najeto195tis,při 75tis nový motor
Spíš by mělo stačit se jednou za týden trošku více projet aby se baterka dobila a je klid (samo pokud není dovolená). Taky mi klekla aku, ale po 4 letech. Auto plný elektroniky, která si pořád něco bere a pak to takto dopadá. Kamarád má Exide Premium, tak jsem jí taky zkusil a zatím spokojenost. Váhal jsem ještě mezi Varta Silver Dynamic a nakonec vzal Exide Premium. Originálka byla Volvo 80 Ah. Doporučil bych 85 Ah nebo rovnou 100 Ah, pokud tam má člověk vyšší výbavu a více spotřebičů. Startovaní proud má 900 A a stojí okolo 2600 Kč ve 100 Ah.
Nevím jak novější modely, ale moje auto má v motorovém prostoru takovvé víčko s plusem a když se zvedne tak pod ním je kontakt na který připojíš "+", "-" kamkoliv na motor.
Ondra. píše:a přemýšlel jsi co udělá s načatou baterkou 7A?
Neurobí nič, maximálne to isté, ako alternátor pri naštartovanom aute
7A je maximálna hodnota, nie trvalý prúd.
Okrem toho nabíjačka používa dve napätia.
Ares píše:
No, minimálne parameter 7A je prijatelnejší pre nabíjačku, ako 0,055A u toho adaptéru do zapalovača.
Tak si jeste jednou poradne precti na co to je. Nabijecka to rozhodne neni
No, nech čítam ako chcem, je to nabíjačka. (Battery Charger)
A dokonca sa tam nikde neuvádza, že je určená výhradne pre použitie v spojitosti s nezávislým kúrením.
Zato je tam uvedené, že je to vhodný doplnok, keď sa nezávislé kúrenie používa.
Jej úlohou je skrátka udržiavať batériu v nabitom stave (či počas použitia nezávislého kúrenia, alebo po).
Takže asi tak nejak, ale je na každom, akú nabíjačku použije. Ja by som sa nebál ani tej z LIDLu, vraj je celkom dobrá a dokáže oživiť aj staršie baterky.
Mne toto prišlo ako zaujímavé riešenie. Auto si nechám zohriať nezávislým kúrením, do práce 10km cesty mi baterku nenabije, zato zásuvku v garáži mám hneď za autom. Ja osobne nemám čo riešiť, pre mňa je toto riešením ideálnym a najjednoduchším. O cene polemizovať nejdem, každý je ochotný zaplatiť niečo iné.
mě vydrží baterka cirka měsíc a půl stání - pak už nenastartuju. Jde o nějaký noname 100Ah - cirka 5let stará. Jenže mě to dost vybíjí GPS/GPRS sledovací jednotka - byť je uspaná, tak samozřejmě něco papá.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Ahoj lidi,mam problém s elektrikou. Volvík třeba 10 dní stojí a úplně se vybije baterka,ani kontrolky se nerozsvítí. Udělalo mi to jednou a měl sem tam novou baterku a tak si říkám,že třeba je nějaká špatná a tak sem tam dal jinou cca rok starou a to samé. Dokuď třeba 2 x za týden jedu,tak pohoda,ale jakmile to pak pár dní stojí tak je to kaput
Co by to mohlo vybíjet,co začít odpojovat? Napadlo mě začít třeba CD měničem,pak rádiem a dál nevím...
Alerm je vyndaný,takže tím to být nemůže a nějaký studeňák co by to mohlo dělat se bude asi hledat špatně:-(
Dík za radu a za nápad.
jhamos píše:Jak ho prosím měřit? Dát měřák mezi odpojený plus pol a baterku nebo se to dělá jinak?
Tak jak píšeš, nebo také existují klešťové ampérmetry pro malé proudy, pokud by se někde v tvém okolí vyskytoval. Netřeba pak nic odpojovat. S klasickým klešťákem o rozsahu stovky ampér to ale dost dobře nepůjde, protože rozlišovací schopnost měření bude srovnatelná s odběrem, takže nevíš jestli je to chyba měření, nebo tam opravdu teče nějaký proud.
Super,dík,zkusím.
Kolik by měl být tak nějak klidový odběr,který je v pořádku? Mam strach,že když vybití trvá tolik dní,že bude ten odběr malý a že poznám prd...