Zdravím
chci se zeptat jaká je rezerva u xc 70 jestli pouze dojezdovka nebo plnohodnotné pneu. A v případě defektu a výměny pneu trošku jiného rozměru třeba 215 55 R16 a 215 60 R16 jaká je možná vzdálenost kvůli 4X4 ? Příklad pokud píchnu v Chorvatsku a podobně.
Dále se chci zeptat zda nemáte někdo šrouby na plecháče na volvo xc 70 rv. 2002 nebo nějaký odkaz na prodejnu dík.
rezerva a její dojezd na XC 70
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14273
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
rezerva a její dojezd na XC 70
Vzhledem k tomu, že základní kastle je stejná jako V70II tak si myslím, že tam může být oboje, buď dojezdovka, nebo plnohodnotné kolo. Co se týče jízdy na dojezdovku s 4x4 tak ideální je cca do rychlosti 80 km/h (ale radši méně) dojet do nejbližšího pneuservisu. Někdo vozí sebou stejné kolo jako má obuté (i s aluráfkem) a pak je to bez problémů. Ale je potřeba ty kola pak střídat, aby se ojela rezerva stejně jako zbytek pneu na autě. Já vozím opravný sprey, páč místo rezervy mám bombu na plyn. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
rezerva a její dojezd na XC 70
právě mám taky LPG a asi na delší cesty bych volil buď zimáky nebo letňáky podle toho co by zrovna bylo obutý a pokud bych nepotřeboval celý kufr. Nevím totiž do jaké míry jsou ty spreje účinný. Hlavně mi jde o 4x4, vím že rozdílné kolo by mělo jít vždycky na předek.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14273
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
rezerva a její dojezd na XC 70
Pokud by jsi chtěl vzít na dovču rezervu tak bych asi volil tu dojezdovku. Pneuservisy jsou na každým rohu a to vždycky nějak dojedeš.
Apropo taky bych si tu rezervu sebou do Chorvatska vzal.
Další otázka je jak ji v kufru upevnit, aby někoho při, nedejbože, nehodě nezabila. V Citroenu mi na to plynař udělal takový držák, kterým se šroubovala rezerva ke dnu kufru, ale tam je normální rezerva zvenku. Možná by stačila nějaká kurta, kterou by to člověk přitáhl k těm upeňovacím očkům.
Apropo taky bych si tu rezervu sebou do Chorvatska vzal.

Další otázka je jak ji v kufru upevnit, aby někoho při, nedejbože, nehodě nezabila. V Citroenu mi na to plynař udělal takový držák, kterým se šroubovala rezerva ke dnu kufru, ale tam je normální rezerva zvenku. Možná by stačila nějaká kurta, kterou by to člověk přitáhl k těm upeňovacím očkům.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
rezerva a její dojezd na XC 70
Do Chorvatska by bylo nejlepší nechat doma kardan !?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: xc70
rezerva a její dojezd na XC 70
kardan......taky jsem nad tím přemýšlel, ale musel bych se hambou propadnout sundávat u auta označeným AWD neustále kardan, kvůli úhlovce, spotřebě, nebo rezervě. Měl jsem dřív Subaru a ten pohon 4x4 měl opodstatnění i na suchu. Prostě nikdy nepochopím že kvůli litru paliva na 100km vymysleli takovou blbost.
Kluci a ty šrouby na plecháče? Aspoň rozměry
dík
Kluci a ty šrouby na plecháče? Aspoň rozměry
dík
-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
rezerva a její dojezd na XC 70
Moje auto je vybaveno šlupkou dojezdovkou a v návodu je napsáno vrátit co nejdříve normál a max. 80 km/h.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
rezerva a její dojezd na XC 70
Šrouby používám stejný jak na plechy tak na hliníky (a to mám na autě deset šroubů nerezových s kuželovou podložkou a deset obyčejných rezavých holt někde před lety udělali soudruzi v SRN chybu)kozejk píše:kardan......taky jsem nad tím přemýšlel, ale musel bych se hambou propadnout sundávat u auta označeným AWD neustále kardan, kvůli úhlovce, spotřebě, nebo rezervě. Měl jsem dřív Subaru a ten pohon 4x4 měl opodstatnění i na suchu. Prostě nikdy nepochopím že kvůli litru paliva na 100km vymysleli takovou blbost.
Kluci a ty šrouby na plecháče? Aspoň rozměry
dík
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
rezerva a její dojezd na XC 70
Na mojí XC mám origo alu kola Tellus s pneu 215/65 R16 a v kufru z výroby dojezdovku T135/90 R17 na plechovém ráfku. Stále se jen (naštěstí) vozí a nikdy nebyla použita. Pro zajímavost je to Continetal české výroby. Manuál radí foukat na 420 kPA, což je skoro dvojnásobek toho na co se foukají normální pneu. Použít se dá na libovolnou pozici na voze, ale vždy pouze jedna, ne víc a ne žádný jiný rozměr. Maximální rychlost je v tomto případě omezena na 80 km/h. Dojezd omezen není, ale je zdůrazněno, že toto kolo je jen dojezdové a doporučuje se co nejdřív vrátit normální kolo.
P.S. Koukni na vnitřní stranu víčka na nádrž. Tam je samolepka se základními informacemi.
P.S. Koukni na vnitřní stranu víčka na nádrž. Tam je samolepka se základními informacemi.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
rezerva a její dojezd na XC 70
Padly tu 2 věci, který mě zarazily a chtěly vyjasnit.
1) 80km/h neni kuli 4x4 ale tý rezervě, která má nízkou konstrukční rychlost (guma)
2) rezervu na předek bych nedával, radši na zadek, protože zadek se připojuje při prokluzu (rozdílná rychlost otáčení) předních kol, což při rezervě vpředu se může elektronice tak jevit a mohla by chtít zapojovat zadek.
1) 80km/h neni kuli 4x4 ale tý rezervě, která má nízkou konstrukční rychlost (guma)
2) rezervu na předek bych nedával, radši na zadek, protože zadek se připojuje při prokluzu (rozdílná rychlost otáčení) předních kol, což při rezervě vpředu se může elektronice tak jevit a mohla by chtít zapojovat zadek.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
rezerva a její dojezd na XC 70
1) 100% souhlasUrvanej píše:Padly tu 2 věci, který mě zarazily a chtěly vyjasnit.
1) 80km/h neni kuli 4x4 ale tý rezervě, která má nízkou konstrukční rychlost (guma)
2) rezervu na předek bych nedával, radši na zadek, protože zadek se připojuje při prokluzu (rozdílná rychlost otáčení) předních kol, což při rezervě vpředu se může elektronice tak jevit a mohla by chtít zapojovat zadek.
2) Vzadu je to asi lepší varianta, ale já osobně pokud píchnu přední pneu, tak tam tu dojezdovku klidně na pár kilometrů dám. Pojedu samozřejmě klobouka a opravu/výměnu poškozené pneumatiky nebudu oddalovat.
Ještě doplním, že moje AWD je prosto jakékoliv elektroniky - je to Visco.
Jinak v obou autech máme rezervu (byť jen dojezdovou) plus lepící spray a kompresor. Možná i díky tomu si nevzpomínám, kdy naposledy jsem píchnul. Tuším, že to bylo v době předřidičákové kdy jsme trápili Fichtla na smetišti za vsí.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé