 .
.Stále jsme řešili zda nové jako minule a mít klid na 5 let (u Hyundai či Renault) nebo zda něco lepšího ojetého. Z nových aut padla volba na Hyundai ix35, Škodu Octavii III, Renault Fluence, z ojetých pak na Audi A6, BMW 5, Volvo S80. Prvně jsme zkusili nová auta a zapůjčili si zdarma na otestování na víkend iX35 a O3 u Renaulda nám nevyšli vstříc a nabídli zapůjčení max na testovací jízdu s prodejcem. Následně jsme prošli ojetiny. Podmínku byla serviska, čitelná historie, původ ČR. U nových aut- ix35 trošku zklamání z jízdních vlastností (motor 1,6 GDI slabší na tak velké auto a spotřeba vyšší ) s jinými Hyundai naprostá spokojenost (Santa Fe, i30, Accent). O3 super, ale s nějakou výbavou a motorem nám přišla už drahá. Renault se zamítl z důvodu nezapůjčení na víkend a 10 km kolečko nám moc neřeklo.
Z ojetin pěkná A6 3.0 TDI 2007 4x4, BMW 535d 2006, Volvo S80 Executive 2009, AWD. Nakonec jsme tedy řešili ojetiny, protože přítelkyně chtěla taky někdy jet případně druhým autem a na Prahu chce automat. Z toho tria, které se nám líbilo - BMW nejlepší motor 200 kW u Audi vzhled a netknutý interiér i exteriér (panička hýčkala), bohužel základní výbava, u S80 nás zaujala výbava, vzhled a že je po velkém servisu, rozvody atd. Nebudu protahovat už jsme 14 dní majitelé S80, tak snad bude dobře sloužit.
Zkušenosti za prvních 14 dní a ujetých cca 4000 km
po koupi jsme vyrazili na služebku do Salzburku - S80. Nadšení z jízdy bylo velké. Tiché, pohodlné, adaptibilní tempomat, masážní odvětrávaná sedadla, hlídání jízdních pruhů, aut v mrtvém úhlu, prostě bomba. Felicie ani Š105 nic takového neměli
 . Zajímala mě spotřeba, abych věděl s čím mám počítat a tak jsem u baráku narval plnou po hrdlo a vyrazil. Celkem jsme ujeli 925km i se zajížďkou do německa na výlet a dle PC bylo 6,9 průměr. Dotankoval jsem zase plnou a vešlo se tam 63,36l z čehož vyplívá, že PC ukazuje dost přesně podle tankování byl průměr 6,85l/100km. Cesta Praha - Písek - ČB - Linz - Salzburg zpět není však žádná závodní takže jsem byl se spotřebou spokojen. V týdnu jsem pak musel Praha - Karlovy Vary přes Chomutov se zbožím, tak jsem zase zkusil změřit spotřebu a průměr dle PC byl 6,3l/100km, to mi v automatu s AWD udělalo celkem radost. Nakonec jsme vyrazili na týden do Paříže autem. Po dálnici jsem v německu měl tempomat na 155 km/h jinak celkem dle předpisů. Párkrát jsem zkusil i přidat dle GPS 220 km/h, víc jsem si už nebyl jistý a dle TP maximálka 215 km/h. Bylo to i lehce znát na spotřebě. Průměr Praha - Paříž - Praha 7,4 l/100km dle PC cestou jsem 3x tankoval a dle účtenek 7,37l/100km. Celkově jsem z auta zatím pořád nadšený, co se týká jak řízení tak výbavy má to fakt vše co člověk od pořádného auta očekává. Tak věřím, že mi nadšení vydrží
 . Zajímala mě spotřeba, abych věděl s čím mám počítat a tak jsem u baráku narval plnou po hrdlo a vyrazil. Celkem jsme ujeli 925km i se zajížďkou do německa na výlet a dle PC bylo 6,9 průměr. Dotankoval jsem zase plnou a vešlo se tam 63,36l z čehož vyplívá, že PC ukazuje dost přesně podle tankování byl průměr 6,85l/100km. Cesta Praha - Písek - ČB - Linz - Salzburg zpět není však žádná závodní takže jsem byl se spotřebou spokojen. V týdnu jsem pak musel Praha - Karlovy Vary přes Chomutov se zbožím, tak jsem zase zkusil změřit spotřebu a průměr dle PC byl 6,3l/100km, to mi v automatu s AWD udělalo celkem radost. Nakonec jsme vyrazili na týden do Paříže autem. Po dálnici jsem v německu měl tempomat na 155 km/h jinak celkem dle předpisů. Párkrát jsem zkusil i přidat dle GPS 220 km/h, víc jsem si už nebyl jistý a dle TP maximálka 215 km/h. Bylo to i lehce znát na spotřebě. Průměr Praha - Paříž - Praha 7,4 l/100km dle PC cestou jsem 3x tankoval a dle účtenek 7,37l/100km. Celkově jsem z auta zatím pořád nadšený, co se týká jak řízení tak výbavy má to fakt vše co člověk od pořádného auta očekává. Tak věřím, že mi nadšení vydrží 
Závady:
- Zadní tlumič dosloužívá, zjištěno před prodejem na diagnostice - smluvně dohodnutá oprava výměnou v autorizáku, bohužel je tam FOUR-C takže tlumič jen originál za 17500/ks bez práce, což je docela hukot do budoucna
- Prasklá žárovka v obrisovce W5W, chystám se na výměnu stalo se mi po týdnu
- Dosloužil akumulátor, psalo to vybitý akumulátor, jezdilo to, pak jsem si pustil rádio bez nastartovaného motoru
 a už to nenatočil. Uvnitř byl původní akku z 2009 80 Ah Volvo. Na netu jsem našel doporučení dát 85 Ah/100 Ah Varta Silver Dynamic. Tak jsem zakoupil 100Ah, ale nešel pořádně zacvaknout kryt akku, byla vysoká 19cm, původní 17,5cm. V prodejně mi ji vyměnili za levnější 85 Ah a vrátili rozdíl, ta tam sedla krásně.
 a už to nenatočil. Uvnitř byl původní akku z 2009 80 Ah Volvo. Na netu jsem našel doporučení dát 85 Ah/100 Ah Varta Silver Dynamic. Tak jsem zakoupil 100Ah, ale nešel pořádně zacvaknout kryt akku, byla vysoká 19cm, původní 17,5cm. V prodejně mi ji vyměnili za levnější 85 Ah a vrátili rozdíl, ta tam sedla krásně.Zbytek ukáže budoucnost, tak snad bude vše ok. Mám z Volva radost a cítím posun proti dřívějším vozům












 
 