V70II D5 vs. 2.5D

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
martan11
Offline
Příspěvky: 62
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Hranice
Vůz: V70 D5 ´02
Bydliště: Střed Moravy

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od martan11 »

jestli D5 nebo TDi ti asi nikdo nerozlouskne.
Než jsem koupil S60 tak jsem byl rozhodnut pro V70IITDi, po nekolika vyletech a projiždkách v TDi jsem zkusil D5 a bylo jasno. Ten motor je proste co do vykonu, pruznosti, linearnosti prubehu jinde. Myslim, že nezbyde jinak než osobní zkušenost.
Bohužel, moderní motory přináší moderní technologie a s tím spojene větší investice i při "jednodušších" problémech. Hold takova je doba a pokud nechceme jit zpatky na stromy musíme se s tím smířit.
Pokud však nepotřebuješ k životu výkon kup si 2,4i a za ušetřené peníze za koupi auta udělej dobrej servis a myslím, že budou uspokojeny tvé potřeby na nenáročné prostorné, spolehlivé auto.
Toť můj skromný názor
_________________
V70 D5 ´02 naj. 337 500km, Stage 2-147Kw
S60 D5 ´02 naj. 131 500km, bylo

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Zdravím všechny a děkuji jim za jejich odpovědi, rady a zkušenosti! Přineslo mi to trochu víc světla do mého dilematu 2,5TDI vs D5 byť ho to nevyřešilo a naopak ještě zkomplikovalo o možnost pořízení benzínu. :))

Shrnul bych to asi následovně. V70/I je krásná klasika, která se nechá pořídit za cca 2000EUR a s nesmrtelným 2,5TDI je to láska na celý život. :) Na diesel dobrá spolehlivost, trochu levnější opravy oproti D5. Horší jízdní vlastnosti (až tak od 1700 otáček tu někdo zmiňoval), na volnoběh bublání traktoru, menší výkon (103kW). Za to ale nanáročnost na kvalitu nafty.
Do V70/I jsem se ale opakovaně pokoušel zamilovat - pouze přes obrázky a zvenku na ulici, ještě jsem v ní neseděl - a nějak mi to nejde. V70/II je prostě vzhledem a interiérem modernější auto. Někdo tu oponoval, že bych pak rovnou mohl jít do nejnovějšího Volva, ale to je trochu extrémní. Já hledám rozumný kompromis a to mi přijde stará ale moderně vypadající kastle V70/II. Takže V70/I - mrzí mě - ale ne.
V70/II s 2,5TDI je stejná písnička jako V70/I 2,5TDI.

V70/II D5 120kW je novější Common Rail, který má mnohem náchylnější trysky s životností cca 200-250tkm a pak každých 100tkm. Cena výměny cca 5000,- Kč za trysku, krát pět plus práce. Náchylnějsí jsou i další (drahé) díly. Musí se hold tankovat dobrá nafta a počítat s nějakou tou opravou tu a tam. Jinak ale motor "přede kultivovaně" :), má zátah už od 1400 otáček a podle některých se s ním lépe jezdí, propůjčuje autu svižnější jízdní vlastnosti.

A pak je tu benzín, který je podle některých vhodnější pro nájezd pouhých 10tkm/rok. To upřímně trochu nechápu. Benzíny žerou tak o 3l/100km víc než diesly, takže při 10tkm to je za rok 10tkm*3/100*36Kč/l ~ 10.000 Kč za palivo navíc. To pak můžu u dieslu klidně měnit každé tři roky trysky a budu na svém, ne? :) Diesel se podle mě vždycky vyplatí už jen kvůli úspoře na palivu. Druhá věc je benzín předělaný na LPG. Pak se člověk dostane s přepočítanou spotřebou na úroveň dieslu. Akorát musí investovat 30-40.000Kč do zabudování LPG. Plus pravidelné kontroly a zákaz vjezdu do podzemních garáží.
Záleží asi taky na charakteru nájezu oněch 10tkm/rok. U mě se jedná v 70% o jednorázové cesty 100km-200km (pravidelné ježdění na chalupu a občasné návštěvy vzdálených příbuzných) a zbytek je popojíždění po městě a okolí.
Benzín je jinak spolehlivý a při dobré udržbě a provozu - kvalitní olej, pravidelná výmena rozvodů, nepřetáčení, nepodtáčení - vydrží hodně dlouho. PRo V70 je prý benzín 103kW málo. Ideální je 125kW, ale ani 147kW (turbo navíc) není nějak nespolehlivé.

Emise jsou jistě také dobré téma. D5 dosáhne s DPF na Euro 4, 2,5TDI jen na Euro 3. Benzín má Euro 4. Myslím, že při plánování koupě vozu na dalších 10 let je oprávněné se obávat, že nějaký zelený mozek zavede daň na starší Euro nebo až jednou bude hotový obchvat Prahy, tak se zakáží Euro 3 a horší v centru, jako je to teď v Německu. A kdyby ne, tak i tak omezuje člověka horší Euro v jízdě do řady Německých měst. Přijde mi proto, že v tomto ohledu má benzín a případně i D5 výhodu.

Zajímavá diskuse k motorizaci Volv je zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v70/9724913?tab=discussion&id=9724913&mark=0&page=1#tabs . Píše se tam i názor, že V70/II je díky své hmotnosti stvořené pro diesel, který táhne od nižších otáček. To mi přijde taky jako zajímavé tvrzení.

Takže si díky Vám odnáším poznatek, že je třeba si do V70 II s různou motorizací sednou a udělat si vlastní názor. Jinak je to skoro jedno. Vše má své pro i proti, jde spíš o konkrétní nabídku.

Tvrzení v tomto mailu jsou vyčtená z diskusí a nezakládají se na osobních zkušenostech, proto může být tu a tam něco nepřesné. Přesto doufám, že podstatu jsem pochopil. Pokud ne, opravte/doplňte mě, prosím. Díky!

Richard
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Urvanej »

V podstatě mimo kýbl, ale já třeba osobně propadl kouzlu atmosférickýho etalonu, což je traktor nad traktory a jízda v ochcáfce s černym TDI mi připadá jako sterilní tichounkatej motor bez náznaku zajímavýho projevu.
Takže skoro každej argument lze chytit z obou stran.
Osobně bych ti doporučil si opravdu v těch dvojkovejch V70 pojezdit jak s benzínem, tak s dehtem, aby ti vyhovoval jak projev auta, tak motoru.
Pokud hledáš ale nejlevnější dopravu mezi místy A a B, tak to musíš bohužel jinam. Pokud chceš mít vozidlo s kouzlem netuctovky a pohodlim, tak si tu asi správně.
Přeji šťastnou ruku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Teleke
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 13
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: Volvo XC70II D5 2007
Bydliště: Olomouc

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Teleke »

Taky jsem nedavno resil podobny rebus. Nejdrive jsem chtel V70I 2,5 tdi, ma to kamarad (97 rocnik, delal jen rozvody a klasicke provozni zalezitosti) a po svezeni jsem byl pro toto rozhodnut, jenze jsem nemohl nikde sehnat auto dle predstav a kdyz se auto objevilo tak bylo rychle pryc nebo "manzelka se rozhodla si auto nechat" :-), mel jsem pripraveno na koupi 70 tisic, i do DE jsem mel vyrazit. Pak jsem presel na V70II tdi 2,5 tdi, sehnat toto byl snad jeste vetsi problem, mel jsem tu i inzerat v sekci "koupe", ozval se mi nekdo, ale to uz jsem mel V70II doma, podivam se kdo to byl a dam Ti vedet jestli to jeste ma. Pak jsem nasel jeden inzerat, V70II D5, bylo to kousek, tak jsem se jel podivat, pan vyrabel nahradni dily pro motorky - veterany a autu daval to co potrebovalo. Pri prijezdu k jeho domu a po telefonatu ze jsem pred domem pan rekl ze dojde za pul hodky ze je v praci, za par sekund se objevila jeho dcera "tata vam vzkazuje za mate jit do garaze, garaz i auto je otevreny a mete si delat co chcete", uff, tak jsme ten pristup s kolegou ocenili a hura do garaze. Jeden znamy z Volva mi auto proveril (TIE), vse bylo OK tak jsem to vzal a nelituji toho. Jen si musim poradne spocitat prumernou spotrebu, protoze mi to stale ukazuje 4,7l, je pravda ze se snazim jezdit pouze delsi trasy a zavodnik nejsem, ale oktavku si nekdy rad podam, na kratsi pouzimam sluzebni. Snazim se tankovat "lepsi naftu" nebo pridam aditiva VIF. Ma nalitano 205 tisic a se vstrikama proste v budoucnu pocitam. Jinak jizda ve V70I 2,5 tdi a V70IID5 je teda jina...me trval vyber auta asi 2,5 mesice, a po par prohlidkach v ceskych autobazarech jsem sel do auta pouze od soukromnika (netvrdim ze tam taky nemuze byt nejaky darebak). Takze moje cesta nakonec vedlo od V70I 2,5 TDI az k V70II D5, proste se to nejak seslo a jsem spokojen..... preju Ti at mas pri vyberu stesti...
_________________
Volvo XC70II D5 2007
Bylo Volvo V70II D5 2002

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 959
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od vityjan »

richmondd píše: Emise jsou jistě také dobré téma. D5 dosáhne s DPF na Euro 4, 2,5TDI jen na Euro 3. Benzín má Euro 4. Myslím, že při plánování koupě vozu na dalších 10 let je oprávněné se obávat, že nějaký zelený mozek zavede daň na starší Euro nebo až jednou bude hotový obchvat Prahy, tak se zakáží Euro 3 a horší v centru, jako je to teď v Německu. A kdyby ne, tak i tak omezuje člověka horší Euro v jízdě do řady Německých měst. Přijde mi proto, že v tomto ohledu má benzín a případně i D5 výhodu.
Osobně bych se vyvaroval D5ky s DPF, dle mého názoru problém navíc. V emisních normách se nevyznám, ale pokud D5 bez filtru plní Euro3 tak se neobávám, že během deseti let bude Euro3 v čr tvrdě postihováno. Teď se na něj nestahuje EKOvýpalné takže bych to za velký limit nepovažoval.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1256
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Kuko28 »

možná bys měl tu základní 103kw benzinovou atmosféru nejdřív zkusit, není to sice žádná raketa, ale že by to "nestačilo" bych určitě netvrdil. 125kW verze má ten extra výkon až nad hranicí 4tis otáček, takže to možná poznáš občas při předjíždění, ale v běžném provozu těžko

a tvoje porovnání nafta vs benzin má jednu základní chybu - za stejnou cenu, řekněme 100tis Kč nedostaneš nafťáka a benziňáka stejný ročník, stejný nájezd, stejná výbava, stejná spolehlivost. Riziko vysokého nájezdu u nafťáka s následným stočením + riziko dražších oprav je prostě výrazně vyšší.

Takže ano, za rok sice ušetříš něco na palivu, ale musíš mít štígro a nic se nesmí vysypat. A za 10 let co plánuješ, tam už začne hrát roli i obyčejná únava materiálu. A zase jsme na začátku - kde je těch choulostivých srandiček víc? V benziňáku?

Koupit D5 po repase vstřiků, s novým turbem, dvouhmotou, spojkou a pod. za 100tis - když na něco takového narazíš, neváhej a běž do ní. Ale už jen těchto pár položek atakuje právě tu hodnotu, takže nejspíš nikdo takové auto za 100tis prodávat nebude...

Rozdíl 3l ve spotřebě bude možná proti turbobenzinu, který budeš honit. Reálně bych to viděl spíš na 2l. Já mám dlouhodobý průměr 9l s automatem, takže v manuálu by to mohlo být -1l.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Kuko28 píše:možná bys měl tu základní 103kw benzinovou atmosféru nejdřív zkusit,...
Chápu tvojí myšlenku. Díky za komentář. Máš pravdu, že benzíny lze sehnat za lepší ceny s menším rizikem.

LPG si nezkoušel? Nevyplatí se ti? Kolik najezdíš ročně? Nebo si myslíš, že je to zbytečný zásah do motoru, který zhorší jeho spolehlivost? Nebo jak?
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Teleke píše:... Jinak jizda ve V70I 2,5 tdi a V70IID5 je teda jina...me trval vyber auta asi 2,5 mesice,....
Díky za zkušenost. Uvidíme, jestli já tvojí cestu ještě neprotáhnu přes benzín až k LPG. :))
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Urvanej píše:Pokud hledáš ale nejlevnější dopravu mezi místy A a B, tak to musíš bohužel jinam. Pokud chceš mít vozidlo s kouzlem netuctovky a pohodlim, tak si tu asi správně.
Jj, chápu, že nejlevnější přemísťovadlo je Felicie a že jí nevyrábí Volvo. :) Od Volva si slibuji bezpečnost, dobrou spotřebu (když jsem teda ještě koukal po 2,5 TDI), objemný kuft, nehnijící kastli, spolehlivost a v neposlední řadě pohodlí. Asi i v tomto pořadí. Vím, že se za tohle všechno musí trochu připlatit. Hledám jen optimální kompromis pro mojí osobu.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Haben »

doma máme přes 3 roky V70 I 2,5 D 103 kw - r.v. 2000 - takže jeden z posledních kusů. Na autu se nic extra nekazí, o motoru nevím. Co nejvíce trpí, tak asi podvozkové díly. Měněny tyčky stabilizátrů, jedno rameno a čep, a ložisko. Jestli je to těžším motorem, nevím, ale vím, že za to mohou české silnice.

2,5D: ano, má na volnoběh traktorový zvuk, když pomalu zrychluješ, tak zvuk taky není extra lahodný, ale pokud tomu šlápneš a vytočíš jej, tak ten zvuk není špatný, ale jde slyšet. Na 2,5D mi asi nejvíce vadí, že do 1750 ot je mrtvý, na 1, 2, 3 to ještě jde, na 4 to už do kopce pod 1500 ot nerozjedeš, na 5 je to pod 1800 ot úplně mrtvé i na rovince (což je rychlost cca 90 km/h). Spotřeba 80% couračky po městě, 15% okreska, zbytek dálnice, tak mám průmět 7,5 l. Nejméně jelo auto za 6,0l do Chorvatska po dálnici, na okresce se to dá pod 6,0 stlačit. Ročně najedu tak 15 000 km. Takže za mě, 2,5D zvládne bez problémů i couračky po městě.

D5 120 kw - několikrát jsem ve V70 II s tímto motorem jel. Motor je kultivovanější, má daleko příjemnější zátah už někde od těch 1500 ot, takže pro běžné cestování je výrazně příjemnější, u 2,5 103 kw pořád kvedláš. Řekl bych, že zmiňované motory jsou neporovnatelné a já kdybych šel do dieslu, tak i přes možné vyšší investice zvolím D5 120 kw. Kór když plánuješ auto na 10 let, si opravíš třeba i za více peněz a budeš jezdit v klidu dalších 9 let.

Jízdní vlastnosti V70 I oproti V70 II - V70 I je hodně syrová, každá příčná nerovnost, díra (i menší) se projeví ranou od kol, zatřepe se auto - na českých silnicích trpím za auto, jaké jdou občas rány. U V70 I mi přijdou slabší brzdy. V70 II - tady, když je auto podvozkově v top stavu, tak žádné velké rázy na silnici neslyšíš. SUMA: Jízdní komfort je ve V70 II výrazně vyšší než ve V70 I (platí na rozbitých silnicích = v celé ČR, na kvalitní silnici je to snad i stejné), kdyby nebylo těch rázů od nerovností u V70 I, tak by bylo pohodlí srovnatelné.

CELKOVÝ SUMÁŘ: V70 I není špatné auto, ale šel bych V70 II buď s D5 120 kw nebo 2,4T v LPG. Důvody: V70 II je hlavně v komfortu odhlučnění a zdolávání rozbitých cest snad o 2 generace dále, motor (je jedno jestli D5 či turbobenzín) má příjemný zátah již od 1500 ot a to je pro pohodovou jízdu dobře, V70 I ti nesmí spadnout pod 1700 otáček. U V70 I je ještě otrava s elektrickými okny (nevyjedou automaticky dolů ani nahoru, u V70 II ano) JÁ KDYBYCH TEĎ VYBÍRAL AUTO, ŠEL BYCH DO V70 II 2,4T NEBO D5 120KW.

Ještě doplním, že ten turbobenzín bych dal do LPG, protože dvojciferná čísla na PP bych neustál a auto si vždy chci nechat více let a km, takže by se to jakž takž vyplatilo.
Naposledy upravil(a) Haben dne 13 čer 2013 15:56, celkem upraveno 1 x.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1256
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Kuko28 »

já najedu průměrně ročně kolem 15tis. KM, takže naftu ani LPG jsem neuvažoval. Nafta zbytečné riziko, LPG dlouhá návratnost. Spousta lidí zde jezdí 2.4 + LPG, prý bez větších problémů.

mám aktuálně lehce přes 100tis Km a na motoru kromě spotřebáku měnil předchozí majitel jednu cívku. Jinak klasika podvozek - nějaká ložiska, kulové čepy, teď je už ale cca 2 roky klid, při poslední kontrole na jaře bylo vše OK.

Hele, jako do zánovní nafty, nebo od někoho známého bych to klidně zvážil, ale při tom rozpočtu vs. nájezdu to budou všechno už pořádně "zajetý" káry a hold ne každý má štěstí na držáky jako MR1 :roll:

Asi to nebude náhoda, když téměř 100% servisáků co se tady občas vyskytují, ti při tom nájezdu automaticky a bez váhání doporučí benziňáka. Jasně, taky bych rád jezdil za 5-6l, ale palivo je často ta nejmenší část nákladů při provozu auta....
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Kuko28 píše:palivo je často ta nejmenší část nákladů při provozu auta
To platí i pro tvoje benzínové auto? Myslím když najedeš 15000km/rok*9l/100km*36Kč/l ~ 50,000Kč za benzín, tak máš součet ostatních výdajů za auto vyšší?? Myslíš jako i s uvážením amortizace, nebo jak? U mě v současné době tvoří benzín cca 60% provozních nákladů při 10tkm/rok a 7,5l/100km. Ale mám Ford Focus 1,8l 85kW, benzín, hatchback, r.v. 99.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Urvanej »

Tak to mas kliku.
Vim že ses neptal me, ale ja mam u aut momentalne naklady na kazdej kilák kromě paliva:
Kája 2,
Tomasssovka 2,
Jaruna 9,
XC 10.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od mr1 »

V rámci mého současného pobytu v plážovém baru si netroufám číst mnou nepřečtené... nicméně moja gejka s D5 DPF má evriFájf. Tož nevím chlapi, jak se rozdělujě? Ale TDI mi voní o kapinu víc :ROFL: :ROFL: :ROFL: a dá se s ní udělat chánov během sekundy. :ROFL: tvl já už fakt neska nebudu chlastat :ROFL: :ROFL: :ROFL:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od hajnej »

Jízdní vlastnosti V70 I oproti V70 II - V70 I je hodně syrová, každá příčná nerovnost, díra (i menší) se projeví ranou od kol, zatřepe se auto - na českých silnicích trpím za auto, jaké jdou občas rány. U V70 I mi přijdou slabší brzdy. V70 II - tady, když je auto podvozkově v top stavu, tak žádné velké rázy na silnici neslyšíš. SUMA: Jízdní komfort je ve V70 II výrazně vyšší než ve V70 I (platí na rozbitých silnicích = v celé ČR, na kvalitní silnici je to snad i stejné), kdyby nebylo těch rázů od nerovností u V70 I, tak by bylo pohodlí srovnatelné.
V70II je také mnohem bezpečnější.
doporučuju proklikat se tematem https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=62&t=22440&hilit=crash+testy
a D5 jezdí fakt suprově
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od sordo »

Píše se rok 2013 a človek i když jede v 10 let staré V70-ce s D5-tkou tak má pořád pocit, že má pod pravým kopytem moderní motor. A když na to dupne, vypráší kožich i mnohým moderním kárám. Takže podle do V70II jedině D5. Petiválec od VW jedině do V70I.

Mám najeto 250 tis. km a motor nevypadá, že by to chtěl za chvilku zabalit.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9947
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od hajnej »

sordo píše: Mám najeto 250 tis. km a motor nevypadá, že by to chtěl za chvilku zabalit.
můj taky přede, ale nějakou tu údržbu si vyžádal.
nějaký těsněníčko, jeden vstřik jsem musel nahrazovat, časem rády odcházejí silentbloky pod motorem, ale jakože nic zásadního
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1256
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Kuko28 »

richmondd píše:
Kuko28 píše:palivo je často ta nejmenší část nákladů při provozu auta
To platí i pro tvoje benzínové auto? Myslím když najedeš 15000km/rok*9l/100km*36Kč/l ~ 50,000Kč za benzín, tak máš součet ostatních výdajů za auto vyšší?? Myslíš jako i s uvážením amortizace, nebo jak? U mě v současné době tvoří benzín cca 60% provozních nákladů při 10tkm/rok a 7,5l/100km. Ale mám Ford Focus 1,8l 85kW, benzín, hatchback, r.v. 99.
ježišmarjá, já tolik ročně projezdím??? :%) :D

ne, v poho, já jsem taky trochu trhlej, takže si vedu hezký excel kde mám všechny náklady na provoz (kromě kapaliny do ostřikovačů a kozmetiky na čištění :green: ). No a jestli bych podle nějakého amortizačního standardu rozpočítal i nákupní cenu, pojistky, a všechny náklady komplet, tak to palivo bude cca polovina

každopádně mám pocit relativního sucha a bezpečí, že mě prakticky nemůžou potkat nějaké hodně drahé opravy.

A samozřejmě je to i trochu ten luxus co si dopřeji s tichým, nevybrujícím benziňákem. 8)
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

richmondd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 25
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od richmondd »

Zdar a sílu!
Tak ještě jednou všem děkuji za jejich připomínky! Z vašich komentářů jsem si udělal názor, že jedině D5 nebo 2,4 benzín+LPG a to nejlépe v turbu. A co jsem nakonec koupil? Starej, "slabej" a neekologickej 2,5TDi 103kW. :)))
Jako po projetí se autem jsme já i manželka dospěli k názoru, že nám ta syrovost/traktorovost 2,5TDi nevadí, že už jsme zažili horší. A jak tu někdo psal, když to pak fičí po okresce nebo dálnici, tak je kultivovanost - alespoň pro mě - úplně v pohodě. Síla motoru je pro mě dobrá. Jak jsem psal, přecházím z Ford Focus 1.8l 85kW (benzín) a tohle je - i s 450kg železa navíc - silnější, takže jsem spokojenej.
Za výhody považuji spolehlivost a kvalitu motoru, levnější náhradní díly. Za nevýhody jeho neekologičnost. Dej pánbůh, ať zelení mozkové u nás ještě pár let spí!

Stroj jsem koupil od uživatele fóra s nickem RobertH - V70 II D5252T 2,5D TDI 103kW r.v. 06/2000, stav tachometru 230tkm.

Tímto můžeme vlákno uzavřít. ;)

Richard
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2397
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od mr1 »

Gratuluji :good:
podle mě si vybral nejlépe, jak si mohl. Přeji mnoho šťastných uchrochtaných kilometrů :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

V70II D5 vs. 2.5D

Příspěvek od Haben »

taky gratuluji, komu nevadí ta vyšší hlučnost motoru, tak dle mě zajímavý výběr. Člověk si jen zvykne, že to jede ot 1800 ot a žádný louda to dle mne není. Předjedu téměř cokoli, co potřebuji. Když bude potřeba, tak to čipneš na 120 kw a bude to ještě zajímavější. O problémech s motorem nebudeš dle mě vědět (jedině váha vzduchu, toť vše)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé