Motory 850, S/V70
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Motory 850, S/V70
Vzhledem k opakovaným dotazům na motory 850 a S/V70 a názory na jejich vlastnosti jsem se pokusil o výtah: zdroj internet, wikipedia, zdejší fórum. Názory některých uživatelů fóra jsou v použity v textu (psané kuzrivou)
Motorizace 850 (1992-1996), S/V70 (1997-2000)
Základem nabídky je pětiválec B5202S o objemu 1 984 ccm, 10V, ze kterého poskytoval výkon 93 kW (126 k) při 6 250 ot./min. Největší točivý moment činil 170 Nm při 4 800 ot./min. Volvo se s ním sice rozjelo až na 195 km/h, ale celkově byl dvoulitr na vůz slabý a spotřeba také neklesla pod deset litrů na sto kilometrů.
Dvacetiventilová verze B5204S o objemu 1984 ccm, 20V, disponuje výkonem 105 kW (143k), Tento motor se vyskytoval pouze u volvo 850, nikoliv ve V70
Dalším v nabídce jel klasický volvácký pětiválec s dvouventilovou technikou B5252S (10V) o objemu 2 435 ccm, s výkonem 106 kW (144 k) při 5 400 ot./min, největší točivý moment činil 206 Nm při 3 600 ot./min. Ten patří k nesmrtelné klasice a vyráběl se desítky let. Nečekejte od něho menší než desetilitrový odběr, zato vám bez problému najede půlmilion kilometrů a ve Švédsku je oblíbeným základem pro přestavbu na pohon alternativními palivy.
Ten samý pětiválec o objemu 2 435 ccm byl dodáván také se čtyřventilovou technikou B5254S (20V). Ta navyšuje výkon na 125 kW (170 k) při 6 100 ot./min. Největší točivý moment činí 220 Nm při 4 700 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a spotřebu lze stlačit pod 10 l/100 km. Tento motor je v nabídce švédské automobilky dosud a pokračuje v dlouholeté tradici.
Marek Vild:
Dvoulitr s 93 kw (B5202S - 10v) anebo 105 Kw (B5204S - 20v) je do města dostačující, ale auto je relativné těžké, takže je potřeba s tím v určitých situacích počítat. Klasicky při předjíždění, dále pak zrychlení od zhruba 120 Km/h výš na pětku je takové, že skoro není. Takže to při rychlejším tempu chce častěji řadit a jít více do otáček.
Dvouapůllitr má dvě verze: 106 Kw (B5252S - 10v). Rozdíl v dynamice oproti dvoulitru není nijak závratný. Velmi podařená motorizace je 125 Kw (B5254S - 20v), asi ideální motorizace z hlediska dynamiky a spotřeby.
jarek.krizan:
Pokud neplánuješ opravdu velké nájezdy km, benzin je dle mého správná volba a pak už je záleží k čemu se bude auto používat. jasně T5 je zážitek z jízdy, jaký se málo zažije. Pokud jde hlavně o spolehlivost a max výdrž km, tak atmosféru 2,4 (2,5) . Tento motor je zase držák, sice není na závodění, ale zato na běžný provoz je úplně v pohodě.
Přidá-li se k výše uvedené technice nízkotlaké turbo (LPT), vnikne motorizace 2,5 T s objemem 2 435 ccm B5254T, poskytující výkon 142 kW (193 k) při 5 100 ot./min. Největší točivý moment 270 Nm je posazen k 1 800 ot./min, což slibuje zajímavé zážitky při akceleraci. Jen spotřebu těžko stlačíte pod dvanáct litrů.
Zřejmě méně častá verze italského dvoulitru 1984 ccm B5204T2 s nízkotlakým turbem se označuje 2,0T. Dosahuje výkonu 132kW (180 k) při 5700 ot/min., a točivý moment 220nm/2100 -5400 rpm. Maximální rychlost je 220km/hod a zrychlení 0-100km/hod za 9,3 sek. s manuální převodovkou, resp. 210km/hod a 10 sek. s automatickou. Kombinovaná spotřeba se udává kolem 11,4 L/100.
Výkonnější motorizaci představuje T5 o objemu 2 319 ccm (oproti klasickému bloku změněno vrtání kvůli silnější stěně), B5234T. Navýšený plnící tlak turba navyšuje také výkon na 166 kW (225 k) při 5 100 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 330 Nm při 2 700 ot./min. maximální rychlost 245 km/h přímo konkuruje německým prémiovým kombíkům.
Italská verze T5 vychází z menšího bloku motoru 1998 ccm B5204T a disponuje výkonem 155kW (210k) při 5400ot./min. Zrychlení 0–100 km/h je za 7.3s, Maximální rychlost 229 km/h. Nejvyšší točivý moment 300 Nm při 1900 ot./min.
U modelů 850 v roce 1995 vznikla limitovaná série T-5R v nákladu 5500 ks kvůli potřebě cestní verze speciálu pro závody BTCC. Motor B5234T5 vychází z T5, změnou řídící jednotky motoru disponuje výkonem 176 kW (240 k), s funkcí overboost po dobu 30 sek. výkon 240 k. Zrychlení 0–100 km/h za 6.9s, maximální rychlost činí 245 km/h.
Ve variantě V70 T5 se motor označoval B5234T3. Parametry jsou: 2319ccm 176kW při 5400 rpm
bobika:
Dle mého názoru je motor 2.5 20V velmi dobrá volba. Ale pokud se jako já svezeš v T5, tak si ztracený. Co se týče spotřeby T5 tak těch 18 litrů je přehnaných (pokud není v automatu). Já mám T5R v manuálu a jezdím město do 14-ti litrů. A můj městský provoz spočívá v pojížďkách do 3 km, kdy je motor studený a hodně žere. Ale je fakt, že 2.5 20V bude jezdit tak o 2 litry méně. Jinak co jsem zde četl, tak po Praze se dá s T5 jezdit do 11 litrů.
V roce 1996 pak přímo navazuje výroba modelu R se změnou některých částí motoru – odlišné vstřikovače, pevnější ojnice, 16T turbo (motory s automat,. převodovkou měli 15G turbo). Výkon u automatu stejně jako T-5R, manual s označením B5234T4 disponuje výkonem 184kW (250k), Zrychlení 0–100 km/h za 6.7s ( 7.6s u automatu), maximální rychlost je 250 km/h.
V70R AWD o objemu 2,4 litru se postupně dělali ve třech verzích (Phase I-III)
Phase I: 1997-2/1999, B5234T-4 (2319ccm) manual, 18T turbo 184 kW,250 k/350 Nm anebo B5234T-6 automat,16T turbo 176kW/240 k/310 Nm.
Phase II:3/1999-2000, B5234T-8 (2319ccm), 18T turbo 184kW/250 k/310 Nm)
Phase III: 9/1999-3/2000, B5244RT (2435ccm), 19T turbo 198kW/265 k/350 Nm
V70 R se dělalo i bez AWD. Motory byly stejné, Phase I - II 2.3 L, phase III pak motor 2.4. L
Naftový motror v nabídce zastupuje jediná verze a to 2,5 turbodiesel jak u 850 tak i S/V70 s osvědčeným německým (Volkswagen/Audi) pětiválcem o objemu 2 461 ccm - D5252T. Motor poskytuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min a největší točivý moment 290 Nm při 1 900 ot:/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h dle tabulek 10,2 s, maximální rychlost je 200 km/h. Takřka moderní hodnoty svědčí dynamice a nízké spotřebě, která je u tohoto nadčasového a emisemi nezkaženého motoru bravurní.
Tyto motory jsou v zásadě skutečně po celou dobu výroby a montáže do 850, S/V70 a i první roky V70 II stejné, ale v roce 1999 přišla nová elektronika řízení motoru MSA 15.8 nahrazující MSA 15.7. Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že auta s novější elektronikou už tak výrazně nekouří.
Přidávám i dieselové motory u V70 II
2,4 D5 D5244T2 - 93 kW / 126 k / 300 Nm, Vmax: 200 km/h, zrychlení 0-100: 11.3 s
2,4 D5 D5244T - 120 kW / 163 k / 340 Nm, Vmax: 210 km/h, zrychlení 0-100: 9.5 s
Jedná se o moderní common-raily od volva. Tyto dva motory jsou konstrukčně identické, liší se řidící jednotkou, která je zaměnitelná. Vyznačují se velice tichým a kultivovaným chodem, který z interiéru auta může až mylně navozovat dojem, že se jedná o benzínový agregát. Motory jsou typicky náchylné na kvalitu nafty, jinak trpí vstřikovače.
2,5 D5 D5244T4 136 kW / 185 k / 400 Nm Vmax: 230 km/h, zrychlení 0-100: 8.2 s
Jedná se o další modifikaci D5 uvedenou v roce 2005. Tento motor má již filtr pevných částic, splnuje EURO 4. Od původní D5 se liší také elektronickým vodou chlazeným turbem
tnemec:
D5 + automat je nejlepší volba pohonu, kterou lze do volva pořídit. Tolik k vlastnostem nového modelu, na co si dát pozor ti neporadím.
marra:
D5kovy motory nejsou špatny (pokud se nepotkaj) vykonově jsou daleko daleko lepší než stary TDička hlavně v zaběru,
Postupně budu doplňovat i převodovky, AWD, názory dalších ostřílených borců
Pište mi prosím vaše názory, připomínky, námitky nejlépe do SZ, chtěl bych zachovat co největší přehlednost tohoto topicu. Text budu průběžně upravovat.
doktor
Motorizace 850 (1992-1996), S/V70 (1997-2000)
Základem nabídky je pětiválec B5202S o objemu 1 984 ccm, 10V, ze kterého poskytoval výkon 93 kW (126 k) při 6 250 ot./min. Největší točivý moment činil 170 Nm při 4 800 ot./min. Volvo se s ním sice rozjelo až na 195 km/h, ale celkově byl dvoulitr na vůz slabý a spotřeba také neklesla pod deset litrů na sto kilometrů.
Dvacetiventilová verze B5204S o objemu 1984 ccm, 20V, disponuje výkonem 105 kW (143k), Tento motor se vyskytoval pouze u volvo 850, nikoliv ve V70
Dalším v nabídce jel klasický volvácký pětiválec s dvouventilovou technikou B5252S (10V) o objemu 2 435 ccm, s výkonem 106 kW (144 k) při 5 400 ot./min, největší točivý moment činil 206 Nm při 3 600 ot./min. Ten patří k nesmrtelné klasice a vyráběl se desítky let. Nečekejte od něho menší než desetilitrový odběr, zato vám bez problému najede půlmilion kilometrů a ve Švédsku je oblíbeným základem pro přestavbu na pohon alternativními palivy.
Ten samý pětiválec o objemu 2 435 ccm byl dodáván také se čtyřventilovou technikou B5254S (20V). Ta navyšuje výkon na 125 kW (170 k) při 6 100 ot./min. Největší točivý moment činí 220 Nm při 4 700 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a spotřebu lze stlačit pod 10 l/100 km. Tento motor je v nabídce švédské automobilky dosud a pokračuje v dlouholeté tradici.
Marek Vild:
Dvoulitr s 93 kw (B5202S - 10v) anebo 105 Kw (B5204S - 20v) je do města dostačující, ale auto je relativné těžké, takže je potřeba s tím v určitých situacích počítat. Klasicky při předjíždění, dále pak zrychlení od zhruba 120 Km/h výš na pětku je takové, že skoro není. Takže to při rychlejším tempu chce častěji řadit a jít více do otáček.
Dvouapůllitr má dvě verze: 106 Kw (B5252S - 10v). Rozdíl v dynamice oproti dvoulitru není nijak závratný. Velmi podařená motorizace je 125 Kw (B5254S - 20v), asi ideální motorizace z hlediska dynamiky a spotřeby.
jarek.krizan:
Pokud neplánuješ opravdu velké nájezdy km, benzin je dle mého správná volba a pak už je záleží k čemu se bude auto používat. jasně T5 je zážitek z jízdy, jaký se málo zažije. Pokud jde hlavně o spolehlivost a max výdrž km, tak atmosféru 2,4 (2,5) . Tento motor je zase držák, sice není na závodění, ale zato na běžný provoz je úplně v pohodě.
Přidá-li se k výše uvedené technice nízkotlaké turbo (LPT), vnikne motorizace 2,5 T s objemem 2 435 ccm B5254T, poskytující výkon 142 kW (193 k) při 5 100 ot./min. Největší točivý moment 270 Nm je posazen k 1 800 ot./min, což slibuje zajímavé zážitky při akceleraci. Jen spotřebu těžko stlačíte pod dvanáct litrů.
Zřejmě méně častá verze italského dvoulitru 1984 ccm B5204T2 s nízkotlakým turbem se označuje 2,0T. Dosahuje výkonu 132kW (180 k) při 5700 ot/min., a točivý moment 220nm/2100 -5400 rpm. Maximální rychlost je 220km/hod a zrychlení 0-100km/hod za 9,3 sek. s manuální převodovkou, resp. 210km/hod a 10 sek. s automatickou. Kombinovaná spotřeba se udává kolem 11,4 L/100.
Výkonnější motorizaci představuje T5 o objemu 2 319 ccm (oproti klasickému bloku změněno vrtání kvůli silnější stěně), B5234T. Navýšený plnící tlak turba navyšuje také výkon na 166 kW (225 k) při 5 100 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 330 Nm při 2 700 ot./min. maximální rychlost 245 km/h přímo konkuruje německým prémiovým kombíkům.
Italská verze T5 vychází z menšího bloku motoru 1998 ccm B5204T a disponuje výkonem 155kW (210k) při 5400ot./min. Zrychlení 0–100 km/h je za 7.3s, Maximální rychlost 229 km/h. Nejvyšší točivý moment 300 Nm při 1900 ot./min.
U modelů 850 v roce 1995 vznikla limitovaná série T-5R v nákladu 5500 ks kvůli potřebě cestní verze speciálu pro závody BTCC. Motor B5234T5 vychází z T5, změnou řídící jednotky motoru disponuje výkonem 176 kW (240 k), s funkcí overboost po dobu 30 sek. výkon 240 k. Zrychlení 0–100 km/h za 6.9s, maximální rychlost činí 245 km/h.
Ve variantě V70 T5 se motor označoval B5234T3. Parametry jsou: 2319ccm 176kW při 5400 rpm
bobika:
Dle mého názoru je motor 2.5 20V velmi dobrá volba. Ale pokud se jako já svezeš v T5, tak si ztracený. Co se týče spotřeby T5 tak těch 18 litrů je přehnaných (pokud není v automatu). Já mám T5R v manuálu a jezdím město do 14-ti litrů. A můj městský provoz spočívá v pojížďkách do 3 km, kdy je motor studený a hodně žere. Ale je fakt, že 2.5 20V bude jezdit tak o 2 litry méně. Jinak co jsem zde četl, tak po Praze se dá s T5 jezdit do 11 litrů.
V roce 1996 pak přímo navazuje výroba modelu R se změnou některých částí motoru – odlišné vstřikovače, pevnější ojnice, 16T turbo (motory s automat,. převodovkou měli 15G turbo). Výkon u automatu stejně jako T-5R, manual s označením B5234T4 disponuje výkonem 184kW (250k), Zrychlení 0–100 km/h za 6.7s ( 7.6s u automatu), maximální rychlost je 250 km/h.
V70R AWD o objemu 2,4 litru se postupně dělali ve třech verzích (Phase I-III)
Phase I: 1997-2/1999, B5234T-4 (2319ccm) manual, 18T turbo 184 kW,250 k/350 Nm anebo B5234T-6 automat,16T turbo 176kW/240 k/310 Nm.
Phase II:3/1999-2000, B5234T-8 (2319ccm), 18T turbo 184kW/250 k/310 Nm)
Phase III: 9/1999-3/2000, B5244RT (2435ccm), 19T turbo 198kW/265 k/350 Nm
V70 R se dělalo i bez AWD. Motory byly stejné, Phase I - II 2.3 L, phase III pak motor 2.4. L
Naftový motror v nabídce zastupuje jediná verze a to 2,5 turbodiesel jak u 850 tak i S/V70 s osvědčeným německým (Volkswagen/Audi) pětiválcem o objemu 2 461 ccm - D5252T. Motor poskytuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min a největší točivý moment 290 Nm při 1 900 ot:/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h dle tabulek 10,2 s, maximální rychlost je 200 km/h. Takřka moderní hodnoty svědčí dynamice a nízké spotřebě, která je u tohoto nadčasového a emisemi nezkaženého motoru bravurní.
Tyto motory jsou v zásadě skutečně po celou dobu výroby a montáže do 850, S/V70 a i první roky V70 II stejné, ale v roce 1999 přišla nová elektronika řízení motoru MSA 15.8 nahrazující MSA 15.7. Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že auta s novější elektronikou už tak výrazně nekouří.
Přidávám i dieselové motory u V70 II
2,4 D5 D5244T2 - 93 kW / 126 k / 300 Nm, Vmax: 200 km/h, zrychlení 0-100: 11.3 s
2,4 D5 D5244T - 120 kW / 163 k / 340 Nm, Vmax: 210 km/h, zrychlení 0-100: 9.5 s
Jedná se o moderní common-raily od volva. Tyto dva motory jsou konstrukčně identické, liší se řidící jednotkou, která je zaměnitelná. Vyznačují se velice tichým a kultivovaným chodem, který z interiéru auta může až mylně navozovat dojem, že se jedná o benzínový agregát. Motory jsou typicky náchylné na kvalitu nafty, jinak trpí vstřikovače.
2,5 D5 D5244T4 136 kW / 185 k / 400 Nm Vmax: 230 km/h, zrychlení 0-100: 8.2 s
Jedná se o další modifikaci D5 uvedenou v roce 2005. Tento motor má již filtr pevných částic, splnuje EURO 4. Od původní D5 se liší také elektronickým vodou chlazeným turbem
tnemec:
D5 + automat je nejlepší volba pohonu, kterou lze do volva pořídit. Tolik k vlastnostem nového modelu, na co si dát pozor ti neporadím.
marra:
D5kovy motory nejsou špatny (pokud se nepotkaj) vykonově jsou daleko daleko lepší než stary TDička hlavně v zaběru,
Postupně budu doplňovat i převodovky, AWD, názory dalších ostřílených borců
Pište mi prosím vaše názory, připomínky, námitky nejlépe do SZ, chtěl bych zachovat co největší přehlednost tohoto topicu. Text budu průběžně upravovat.
doktor
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Motory 850, S/V70
Mohu-li tak doplním a opravím D5244:
D5244T je správně, jinak se jedná o D5 Euro3
D5244T2 96kW, 280Nm (V-max 200km/h 0-100: 11,9s podle mě zavádějící údaje - záleží, jestli je to S60, S80 nebo V70 případně XC manuál nebo automat) ...2,4D Euro3 liší se od D5244T pouze softwarem
D5244T4 136kW je OK jinak je to D5 DPF Euro4
D5244T5 120kW 340Nm se liší od d5244T4 pouze softwarem... 2,4D DPF Euro 4
D5244T7 93kW 300Nm D DPF Euro4
D5244T10 151kW 420Nm Biturbo D5 Euro5
D5244T14 129kW 420Nm 2,4D Euro5
D5244T je správně, jinak se jedná o D5 Euro3
D5244T2 96kW, 280Nm (V-max 200km/h 0-100: 11,9s podle mě zavádějící údaje - záleží, jestli je to S60, S80 nebo V70 případně XC manuál nebo automat) ...2,4D Euro3 liší se od D5244T pouze softwarem
D5244T4 136kW je OK jinak je to D5 DPF Euro4
D5244T5 120kW 340Nm se liší od d5244T4 pouze softwarem... 2,4D DPF Euro 4
D5244T7 93kW 300Nm D DPF Euro4
D5244T10 151kW 420Nm Biturbo D5 Euro5
D5244T14 129kW 420Nm 2,4D Euro5
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Prachatice
- Vůz: Volvo zatím vybírám
Motory 850, S/V70
Ahoj, doplním svůj postřeh a počítám, že můj příspěvek v zájmu přehlednosti později smažeš a ev. použiješ pro doplnění textu. I když - nevím zda po jednom a půl měsíci ve Volvu to budeš brát jako hlas "ostříleného borce".doktor píše:Přidá-li se k výše uvedené technice nízkotlaké turbo (LPT), vnikne motorizace 2,5 T s objemem 2 435 ccm B5254T, poskytující výkon 142 kW (193 k) při 5 100 ot./min. Největší točivý moment 270 Nm je posazen k 1 800 ot./min, což slibuje zajímavé zážitky při akceleraci. Jen spotřebu těžko stlačíte pod dvanáct litrů.
Budu diskutovat o poslední větě té citace nahoře. Mám za sebou ve V70 3 tis km a spotřeby 12 jsem nedosáhl ani když jsem to chtěl trochu pohonit. Jsem už dost "vyřáděnej", ale stejně si občas zatáhnu, ta akcelerace je fakt pěkná. Spotřeba ve smíšeném provozu město/okresky mezi 10 a 11. Nepozorovatelný rozdíl na benzin 100 a seq. LPG. Včera jsem se vrátil z dovolené (3/4 cesty po dálnicích), ve skupině více aut jsme jeli stálých 130 / 100 mimo dálnice. Ve V70 4 osoby, klima naplno a opravdu plný kufr, spotřeba mezi 8,5 a 9.
Tak si myslím, že motoru B5254T nahoře trochu křivdíš. Možná, kdybych se snažil držet 850R, tak bych se přes těch 12 dostal. A pokud si budu za rok myslet něco jiného, veřejně se zde omluvím.
Zatím, ahoj
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
-
Offline
- Příspěvky: 460
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
Motory 850, S/V70
Jen se zeptám, a pár řádku k motoru B5244S2, jestli někdo něco ví, myslím že tady chybí, nebo jsem ho přehlídl
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Zdravím!Pánové,jaký panuje obecný názor na motor 2.0 20v 105 kw v osumpade?Mám možnost teď jeden pěkný kousek koupit a nevím,jestli si oproti 10v verzi,kterou teď vlastním,nějak pomůžu.Jak si na tom stojí 2.0 20v třeba v porovnání s 2.5 10v...spotřeba,pružnost atd...Díky za Vaše názory,Viktor
-
Offline
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Motory 850, S/V70
nepomozes si. je to proste malo. 2.4 (125 kw) je take optimum. aj spotrebu ma nizsiu.V13 píše:Zdravím!Pánové,jaký panuje obecný názor na motor 2.0 20v 105 kw v osumpade?Mám možnost teď jeden pěkný kousek koupit a nevím,jestli si oproti 10v verzi,kterou teď vlastním,nějak pomůžu.Jak si na tom stojí 2.0 20v třeba v porovnání s 2.5 10v...spotřeba,pružnost atd...Díky za Vaše názory,Viktor
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 3706
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Motory 850, S/V70
pomuzes, o dva kW
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Tak to sme si nerozuměli.Já vlastním lenochožrouta 2.0 10v 93KW.To porovnání s 2.5 10v mě jenom tak zajímá...ani nevím proč.
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železná Ruda
- Vůz: Subaru Outback 3.0 H6
Motory 850, S/V70
Uvažuju o koupi 850,a zajímali by mě nějaký detaily k 2.5 20V,2.5 10V
1 maj ty motory hydroštely nebo se vůle ventilů nějak vymezuje(podložky kontramatka)?
2 předpokládam maj klasicky rozvod řemen žádnej řetěz?
3 někde jsem tady zahlíd o skřínce na čištění k vačkový hřídeli nebo tak nějak?jak důležitý ?
4 intervaly na rozvody 120t?90t km?
5 jak citlivý jsou na oleje ,množství,žravost?
1 maj ty motory hydroštely nebo se vůle ventilů nějak vymezuje(podložky kontramatka)?
2 předpokládam maj klasicky rozvod řemen žádnej řetěz?
3 někde jsem tady zahlíd o skřínce na čištění k vačkový hřídeli nebo tak nějak?jak důležitý ?
4 intervaly na rozvody 120t?90t km?
5 jak citlivý jsou na oleje ,množství,žravost?
-
Offline
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Motory 850, S/V70
2. remenvenaval píše:Uvažuju o koupi 850,a zajímali by mě nějaký detaily k 2.5 20V,2.5 10V
1 maj ty motory hydroštely nebo se vůle ventilů nějak vymezuje(podložky kontramatka)?
2 předpokládam maj klasicky rozvod řemen žádnej řetěz?
3 někde jsem tady zahlíd o skřínce na čištění k vačkový hřídeli nebo tak nějak?jak důležitý ?
4 intervaly na rozvody 120t?90t km?
5 jak citlivý jsou na oleje ,množství,žravost?
4. 120
5. optimalne olej mobil 10w40, vzhladom na vek a najazd tak si pytaju cca 1-1.5 litra na 10000 km uplne v pohode.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Pánové,můžete mě prosím někdo uvést v obraz a napsat něco víc o tomto motoru.Ještě sem se s tím nesetkal a to auto se mě celkem líbí.Dík předem,Viktor https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/850/10172362?goFrom=list
-
Offline
- Příspěvky: 3217
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Motory 850, S/V70
dvoulitr s turbem je motor B5204T 155 kW, v inzerátu je chybně uveden výkon.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Takže jestli to chápu správně,je to stejnej motor jako italská T5?Proč je to teda značený GLT?Nebo je to pro jistotu ještě trochu složitější?
-
Offline
- Příspěvky: 422
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Prahák
- Vůz: Volvo
Motory 850, S/V70
Ještě to může být italský nízkotlaký turbo, tuším že 132kw?
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
-
Offline
- Příspěvky: 460
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
Motory 850, S/V70
Ať Ti pošle VIN a rozVADISujem to tu
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Já sem si právě taky myslel,že by to mohlo být nějaký LPT,ale u osumpade sem se s tím ještě nesetkal.Nedávaly se 2.0T 132Kw až do S/V 70?
-
Offline
- Příspěvky: 317
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
Motory 850, S/V70
Mohou se objevit i v posledních 850. Když pošleš VIN, tak se to dá zjistit.
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Motory 850, S/V70
Vin kód nemám,ale trochu sem zagugloval a turbo benzin 129kw se do osumpade fakt cpal.Moc jich asi nebude,ale jsou.To už je ale asi lepší stará jistota 2.5 20V,nebo ne?
-
Offline
- Příspěvky: 317
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
Motory 850, S/V70
U takto starého auta je to prašť jako uhoď. Záleží na stavu.
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 B5254T 2.5T 97'
- Bydliště: Ostrava
Motory 850, S/V70
Zdravím, mám dotaz.. Půjde do modelu V70 1999 napasovat motor z V70 1998?? Jedná se o 2.5 Tdi. Řešil jsem problém s poloosama které jsou jiné, tak mám strach aby i při výměně celého motoru i s převodovkou, a tudíž i poloosama a těhlicema, všechno pasovalo. Předem díky za reakce.
_________________
V70 2.5T '97
bylo C70 2.0T '01
V70 2.5T '97
bylo C70 2.0T '01
-
Offline
- Příspěvky: 460
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
Motory 850, S/V70
Já myslím že jo, jiný je hlavně soft, ale nikdy jsem to neměnil
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Motory 850, S/V70
Z čiptjůnerový stodoly možná jo, ale moc dlouho to nejezdilo, protože se začly sypat veškerý věci mezi motorem a kolama
-
Offline
- Příspěvky: 13
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: Volvo XC70II D5 2007
- Bydliště: Olomouc
Motory 850, S/V70
mam tento motor 2,4 D5 120 kw, zajimalo by me jak se nejlepe k motoru chovat, jako napr. brzdeni motorem, jak dlouho po zahrati nechat motor bezet a ochladit turbo, podrazovat s meziplynem apod....
_________________
Volvo XC70II D5 2007
Bylo Volvo V70II D5 2002
Volvo XC70II D5 2007
Bylo Volvo V70II D5 2002
-
Online
- Radní
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
Motory 850, S/V70
Ráno ho budit písničkou, večer uspávat ukolébavkouTeleke píše:mam tento motor 2,4 D5 120 kw, zajimalo by me jak se nejlepe k motoru chovat, jako napr. brzdeni motorem, jak dlouho po zahrati nechat motor bezet a ochladit turbo, podrazovat s meziplynem apod....
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvky: 13
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: Volvo XC70II D5 2007
- Bydliště: Olomouc
Motory 850, S/V70
yoby píše:Ráno ho budit písničkou, večer uspávat ukolébavkouTeleke píše:mam tento motor 2,4 D5 120 kw, zajimalo by me jak se nejlepe k motoru chovat, jako napr. brzdeni motorem, jak dlouho po zahrati nechat motor bezet a ochladit turbo, podrazovat s meziplynem apod....
_________________
Volvo XC70II D5 2007
Bylo Volvo V70II D5 2002
Volvo XC70II D5 2007
Bylo Volvo V70II D5 2002
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé