Motorizace 850 (1992-1996), S/V70 (1997-2000)
Základem nabídky je pětiválec B5202S o objemu 1 984 ccm, 10V, ze kterého poskytoval výkon 93 kW (126 k) při 6 250 ot./min. Největší točivý moment činil 170 Nm při 4 800 ot./min. Volvo se s ním sice rozjelo až na 195 km/h, ale celkově byl dvoulitr na vůz slabý a spotřeba také neklesla pod deset litrů na sto kilometrů.
Dvacetiventilová verze B5204S o objemu 1984 ccm, 20V, disponuje výkonem 105 kW (143k), Tento motor se vyskytoval pouze u volvo 850, nikoliv ve V70
Dalším v nabídce jel klasický volvácký pětiválec s dvouventilovou technikou B5252S (10V) o objemu 2 435 ccm, s výkonem 106 kW (144 k) při 5 400 ot./min, největší točivý moment činil 206 Nm při 3 600 ot./min. Ten patří k nesmrtelné klasice a vyráběl se desítky let. Nečekejte od něho menší než desetilitrový odběr, zato vám bez problému najede půlmilion kilometrů a ve Švédsku je oblíbeným základem pro přestavbu na pohon alternativními palivy.
Ten samý pětiválec o objemu 2 435 ccm byl dodáván také se čtyřventilovou technikou B5254S (20V). Ta navyšuje výkon na 125 kW (170 k) při 6 100 ot./min. Největší točivý moment činí 220 Nm při 4 700 ot./min. Maximální rychlost činí 210 km/h a spotřebu lze stlačit pod 10 l/100 km. Tento motor je v nabídce švédské automobilky dosud a pokračuje v dlouholeté tradici.
Marek Vild:
Dvoulitr s 93 kw (B5202S - 10v) anebo 105 Kw (B5204S - 20v) je do města dostačující, ale auto je relativné těžké, takže je potřeba s tím v určitých situacích počítat. Klasicky při předjíždění, dále pak zrychlení od zhruba 120 Km/h výš na pětku je takové, že skoro není. Takže to při rychlejším tempu chce častěji řadit a jít více do otáček.
Dvouapůllitr má dvě verze: 106 Kw (B5252S - 10v). Rozdíl v dynamice oproti dvoulitru není nijak závratný. Velmi podařená motorizace je 125 Kw (B5254S - 20v), asi ideální motorizace z hlediska dynamiky a spotřeby.
jarek.krizan:
Pokud neplánuješ opravdu velké nájezdy km, benzin je dle mého správná volba a pak už je záleží k čemu se bude auto používat. jasně T5 je zážitek z jízdy, jaký se málo zažije. Pokud jde hlavně o spolehlivost a max výdrž km, tak atmosféru 2,4 (2,5) . Tento motor je zase držák, sice není na závodění, ale zato na běžný provoz je úplně v pohodě.
Přidá-li se k výše uvedené technice nízkotlaké turbo (LPT), vnikne motorizace 2,5 T s objemem 2 435 ccm B5254T, poskytující výkon 142 kW (193 k) při 5 100 ot./min. Největší točivý moment 270 Nm je posazen k 1 800 ot./min, což slibuje zajímavé zážitky při akceleraci. Jen spotřebu těžko stlačíte pod dvanáct litrů.
Zřejmě méně častá verze italského dvoulitru 1984 ccm B5204T2 s nízkotlakým turbem se označuje 2,0T. Dosahuje výkonu 132kW (180 k) při 5700 ot/min., a točivý moment 220nm/2100 -5400 rpm. Maximální rychlost je 220km/hod a zrychlení 0-100km/hod za 9,3 sek. s manuální převodovkou, resp. 210km/hod a 10 sek. s automatickou. Kombinovaná spotřeba se udává kolem 11,4 L/100.
Výkonnější motorizaci představuje T5 o objemu 2 319 ccm (oproti klasickému bloku změněno vrtání kvůli silnější stěně), B5234T. Navýšený plnící tlak turba navyšuje také výkon na 166 kW (225 k) při 5 100 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 330 Nm při 2 700 ot./min. maximální rychlost 245 km/h přímo konkuruje německým prémiovým kombíkům.
Italská verze T5 vychází z menšího bloku motoru 1998 ccm B5204T a disponuje výkonem 155kW (210k) při 5400ot./min. Zrychlení 0–100 km/h je za 7.3s, Maximální rychlost 229 km/h. Nejvyšší točivý moment 300 Nm při 1900 ot./min.
U modelů 850 v roce 1995 vznikla limitovaná série T-5R v nákladu 5500 ks kvůli potřebě cestní verze speciálu pro závody BTCC. Motor B5234T5 vychází z T5, změnou řídící jednotky motoru disponuje výkonem 176 kW (240 k), s funkcí overboost po dobu 30 sek. výkon 240 k. Zrychlení 0–100 km/h za 6.9s, maximální rychlost činí 245 km/h.
Ve variantě V70 T5 se motor označoval B5234T3. Parametry jsou: 2319ccm 176kW při 5400 rpm
bobika:
Dle mého názoru je motor 2.5 20V velmi dobrá volba. Ale pokud se jako já svezeš v T5, tak si ztracený. Co se týče spotřeby T5 tak těch 18 litrů je přehnaných (pokud není v automatu). Já mám T5R v manuálu a jezdím město do 14-ti litrů. A můj městský provoz spočívá v pojížďkách do 3 km, kdy je motor studený a hodně žere. Ale je fakt, že 2.5 20V bude jezdit tak o 2 litry méně. Jinak co jsem zde četl, tak po Praze se dá s T5 jezdit do 11 litrů.
V roce 1996 pak přímo navazuje výroba modelu R se změnou některých částí motoru – odlišné vstřikovače, pevnější ojnice, 16T turbo (motory s automat,. převodovkou měli 15G turbo). Výkon u automatu stejně jako T-5R, manual s označením B5234T4 disponuje výkonem 184kW (250k), Zrychlení 0–100 km/h za 6.7s ( 7.6s u automatu), maximální rychlost je 250 km/h.
V70R AWD o objemu 2,4 litru se postupně dělali ve třech verzích (Phase I-III)
Phase I: 1997-2/1999, B5234T-4 (2319ccm) manual, 18T turbo 184 kW,250 k/350 Nm anebo B5234T-6 automat,16T turbo 176kW/240 k/310 Nm.
Phase II:3/1999-2000, B5234T-8 (2319ccm), 18T turbo 184kW/250 k/310 Nm)
Phase III: 9/1999-3/2000, B5244RT (2435ccm), 19T turbo 198kW/265 k/350 Nm
V70 R se dělalo i bez AWD. Motory byly stejné, Phase I - II 2.3 L, phase III pak motor 2.4. L
Naftový motror v nabídce zastupuje jediná verze a to 2,5 turbodiesel jak u 850 tak i S/V70 s osvědčeným německým (Volkswagen/Audi) pětiválcem o objemu 2 461 ccm - D5252T. Motor poskytuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min a největší točivý moment 290 Nm při 1 900 ot:/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h dle tabulek 10,2 s, maximální rychlost je 200 km/h. Takřka moderní hodnoty svědčí dynamice a nízké spotřebě, která je u tohoto nadčasového a emisemi nezkaženého motoru bravurní.
Tyto motory jsou v zásadě skutečně po celou dobu výroby a montáže do 850, S/V70 a i první roky V70 II stejné, ale v roce 1999 přišla nová elektronika řízení motoru MSA 15.8 nahrazující MSA 15.7. Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že auta s novější elektronikou už tak výrazně nekouří.
Přidávám i dieselové motory u V70 II
2,4 D5 D5244T2 - 93 kW / 126 k / 300 Nm, Vmax: 200 km/h, zrychlení 0-100: 11.3 s
2,4 D5 D5244T - 120 kW / 163 k / 340 Nm, Vmax: 210 km/h, zrychlení 0-100: 9.5 s
Jedná se o moderní common-raily od volva. Tyto dva motory jsou konstrukčně identické, liší se řidící jednotkou, která je zaměnitelná. Vyznačují se velice tichým a kultivovaným chodem, který z interiéru auta může až mylně navozovat dojem, že se jedná o benzínový agregát. Motory jsou typicky náchylné na kvalitu nafty, jinak trpí vstřikovače.
2,5 D5 D5244T4 136 kW / 185 k / 400 Nm Vmax: 230 km/h, zrychlení 0-100: 8.2 s
Jedná se o další modifikaci D5 uvedenou v roce 2005. Tento motor má již filtr pevných částic, splnuje EURO 4. Od původní D5 se liší také elektronickým vodou chlazeným turbem
tnemec:
D5 + automat je nejlepší volba pohonu, kterou lze do volva pořídit. Tolik k vlastnostem nového modelu, na co si dát pozor ti neporadím.
marra:
D5kovy motory nejsou špatny (pokud se nepotkaj) vykonově jsou daleko daleko lepší než stary TDička hlavně v zaběru,
Postupně budu doplňovat i převodovky, AWD, názory dalších ostřílených borců

Pište mi prosím vaše názory, připomínky, námitky nejlépe do SZ, chtěl bych zachovat co největší přehlednost tohoto topicu. Text budu průběžně upravovat.
doktor