Vzhledem k tomu, že jsem se kdysi v rámci mé profese zajímal o veterány, dodám pár získaných informací, spíše obecnějšího rázu.
Základním momentem je asi to, že je třeba udělat rozhodnutí,, že auto kupuji jako budoucího veterána - tedy už při nákupu hledat auto v co nejpůvodnějším stavu, byť třeba vzhledově ne až tak atraktivní. Tady je nutné oddělit "české" a zahraniční podmínky. Čeští vetránisté často řeší problém, který v zahraničí tolik neřeší - otázku původnosti a zachovalosti zejména interiéru. Dodatečné díry pro rádio v palubce nebo pro repráky v zadním platu drasticky snižují hodnotu. To v zahraničí takový problém není a nebyl, protože se vždy dalo sehnat to, co tam taky původně patřilo. Paradoxně tak hodnotu veteránů získávají i auta z české sériové produkce, protože najít skutečně původní Š100 je téměř nemožné. A to nemluvím o takové 1000MBX (dnešní cena cca 300 - 350 tis., ale v podstatě nekoupitelné - nikdo neprodává).
U zahraničních aut je daleko snazší sehnat relativně původní auto i exotičtější provenience - koukněte, co se sem natahalo různých Jaguarů E z Anglie, ale jejich skutečná historická hodnota není až tak vysoká.
Dalším faktorem, který jde proti zahraničním vozům je paradoxně otázka kvality (a osobně si dovolím tvrdit, že právě u našich miláčků je to markantní). I když Škodovka vyprodukovala tísícovek a stovek mraky, díky "kvalitě" výroby a nedostupnosti servisu a náhradních dílů jich už existuje minimum (historicky využitelných pochopitelně), zatímco výrobci dlouhověkých vozidel zajišťují existenci a životnost svých aut podstatně déle (a snižují tak jejich "raritnost"). Pokud vím, tak 850R se vyrobilo okolo 9000 ks (
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850R), což je relativně málo. Nicméně na trhu jich je stále dost, takže asi hned tak "ceněným veteránem" nebude. A taky taková blbost - 850T-5R se vyráběla jen v pár barvách - červená, šedá, černá, banánová a olivově zelená - a tahle zelená je považována už dnes za extra raritu...
Dále je třeba se asi zajímat vždycky o nějaké zvláštní provedení - například stejný zdroj uvádí, že 850 T-5R se vyrobilo okolo 5500, ale do USA jich šlo jen 185 - tady by se dalo zalovit, nebo sehnat 850R s dvoulitrem (speciální verze pro Itálii). Přesto platí, že tyto "fičury" cení ale jen skuteční odborníci (čehož se dá ale také využít při nákupu

)
Že se ale dá ledaccos:
http://www.fastautosales.com/52837500/car - pěkná 850 T-5R, 130000 mil, 3300USD. Jenom jak to sem dostat...