Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

  • Autor
  • Zpráva
dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#1 Vleze svetlo s čirou optikou i do V40 r.97?

Příspěvek od dod »

nema s tym niekto skusenost, vleze predne svetlo s cirou optikou aj do starsich rocnikov ako 98? t.j. je rozmer,uchytenie svetla rovnake? meral som to s kamosovym V40 r.2001 a zhruba to sedi...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2

Příspěvek od marra »

sedi všechno... vyměn si i nárazníky a maš hotovej facelift :wink:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#3

Příspěvek od dod »

ok,dikk
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#4

Příspěvek od black hawk »

kromně elektriky.ta se musí předělat.a když se to udělá blbě tak ti pak bude hořet vypínač na světla

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#5

Příspěvek od dod »

black hawk píše:kromně elektriky.ta se musí předělat.a když se to udělá blbě tak ti pak bude hořet vypínač na světla
ok,a co konkretne tam treba upravit,dorobit nejake rele???viem ze konektor sediet nebude nakolko som elektrikar:), prikon H1 ci H7(neviem ktore tam idu) je vyssia nez 60W?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#6

Příspěvek od black hawk »

problém je v tom že u H4 ti přepínají dálková a tlumená.kdežto u čiré optiky ti stále svítí tlumená a připínaj se dálková.a v tom je problém.místo 10A tam najednou teče 20A.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#7

Příspěvek od dod »

ahaa,jasne,na to som nepomyslel,ale ak sa do toho pustim tak to nejak vymyslim cez rele alebo este uvidim, diik.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#8

Příspěvek od Honza »

dod píše:ahaa,jasne,na to som nepomyslel,ale ak sa do toho pustim tak to nejak vymyslim cez rele alebo este uvidim, diik.
Vřadit rele a je po starostech.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#9

Příspěvek od dod »

ano rele,len rozmyslam ako by to bolo najjednoduchsie? dat rele ovladacim vodicom na dilakove a ked prepnem na dialkove tak rele zopne +12V na tlmene???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#10

Příspěvek od Honza »

dod píše:ano rele,len rozmyslam ako by to bolo najjednoduchsie? dat rele ovladacim vodicom na dilakove a ked prepnem na dialkove tak rele zopne +12V na tlmene???
Proud od baterky a původní dálkovej proud bude spínat nově přivedený. Takže na cívku kostru a původní proud a na kontakty novej proud a dálkovou žárovku. Nebo to chceš namalovat?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#11

Příspěvek od Jarda S40 »

No já bych navrhoval vést původní tuším 56a i 56b na novou žárovku potkávacího světla. Tím by bylo zajištěno, že bude svítit jak při potkávacích tak i při dálkových. Dálkové by bylo potom zapojeno přes relé (princip jednoduchý, netřeba popisovat) ovládané z původního vodiče dál. světla. Ale aby nesvítilo i při potkávacích, je potřeba do původního vodiče dálkového světla vložit diodu, která zabrání vracení kladného potenciálu od žárovky do relé při zapnutejch klopenejch. Pozor na dostatečné chlazení diody, bude na ní ztrátový výkon cca 6W. Druhý způsob by bylo zapojit přes to relé obě nové žárovky a spínat to dálkovým proudem z původního vodiče. Takže při potkávačkách půjde vše jako postaru a při dálkových budeš napájet obě žárovky přes to relé. Pozor, proměř, zda vodič potkávacích světel není při zapojených dálkových někam propojrn (třeba na kostru).Pozor na jištění! Variant je ještě několik.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#12

Příspěvek od dod »

Honza píše:
dod píše:ano rele,len rozmyslam ako by to bolo najjednoduchsie? dat rele ovladacim vodicom na dilakove a ked prepnem na dialkove tak rele zopne +12V na tlmene???
Proud od baterky a původní dálkovej proud bude spínat nově přivedený. Takže na cívku kostru a původní proud a na kontakty novej proud a dálkovou žárovku. Nebo to chceš namalovat?
neviem ci dobre rozumiem tvoju schemu Honza, nebudu mi pri tomto zapojeni vypinat tlmene pri dialkovych? asi by to chcelo fakt nakreslit ale pravdepodobne myslime to iste...
Naposledy upravil(a) dod dne 04 čer 2006 02:35, celkem upraveno 3 x.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#13

Příspěvek od dod »

Jarda S40 píše:No já bych navrhoval vést původní tuším 56a i 56b na novou žárovku potkávacího světla. Tím by bylo zajištěno, že bude svítit jak při potkávacích tak i při dálkových. Dálkové by bylo potom zapojeno přes relé (princip jednoduchý, netřeba popisovat) ovládané z původního vodiče dál. světla. Ale aby nesvítilo i při potkávacích, je potřeba do původního vodiče dálkového světla vložit diodu, která zabrání vracení kladného potenciálu od žárovky do relé při zapnutejch klopenejch. Pozor na dostatečné chlazení diody, bude na ní ztrátový výkon cca 6W. Druhý způsob by bylo zapojit přes to relé obě nové žárovky a spínat to dálkovým proudem z původního vodiče. Takže při potkávačkách půjde vše jako postaru a při dálkových budeš napájet obě žárovky přes to relé. Pozor, proměř, zda vodič potkávacích světel není při zapojených dálkových někam propojrn (třeba na kostru).Pozor na jištění! Variant je ještě několik.
ten druhy variant znie lepsie, nechcel by som aby sa mi tych 6W stracalo na diode a tym padom i na svietivosti :idea: :wink:
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14

Příspěvek od Jarda S40 »

dod píše:
Honza píše:Proud od baterky a původní dálkovej proud bude spínat nově přivedený. Takže na cívku kostru a původní proud a na kontakty novej proud a dálkovou žárovku. Nebo to chceš namalovat?
neviem ci dobre rozumiem tvoju schemu Honza, nebudu mi pri tomto zapojeni vypinat tlmene pri dialkovych? asi by to chcelo fakt nakreslit ale pravdepodobne myslime to iste...
Bude.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#15

Příspěvek od Honza »

dod píše:
Honza píše:Proud od baterky a původní dálkovej proud bude spínat nově přivedený. Takže na cívku kostru a původní proud a na kontakty novej proud a dálkovou žárovku. Nebo to chceš namalovat?
neviem ci dobre rozumiem tvoju schemu Honza, nebudu mi pri tomto zapojeni vypinat tlmene pri dialkovych? asi by to chcelo fakt nakreslit ale pravdepodobne myslime to iste...
Máš pravdu zapoměl jsem že je to zapojený postaru. Vydržněco sesmolím něco.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#16

Příspěvek od dod »

ok,v pohode,este to nemontujem:)diik
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#17

Příspěvek od Honza »

dod píše:ok,v pohode,este to nemontujem:)diik
Mělo by to fungovat takhle,
Přílohy
sch
sch (39.65 KiB) Zobrazeno 10567 x
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#18

Příspěvek od Honza »

Honza píše:Mělo by to fungovat takhle,
Tak budu opravovat chyby. V pravo nahoře by mělo být odshora L P L P. a do okruhu před relé (mezi přepínač a relé) by se mohla dát pojistka. K tomu jestli je nutná ať se vyjádří nějaký elektr?kář. Nezbytně nutná asi nebude.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#19

Příspěvek od dod »

super, malo by to fungovat,to co som myslel ja bolo blbo :oops: prikladam tu Jardovu variantu s diodou alebo podobne s rele
Přílohy
schma_148.jpg
schma_148.jpg (40.12 KiB) Zobrazeno 10568 x
schma_148.jpg
schma_148.jpg (40.22 KiB) Zobrazeno 10552 x
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#20

Příspěvek od dod »

ten druhy prepinac ktory prepina medzi tlmenymi a dialkovymi by som mal hladat kde? pri packe na dialkove alebo to je riesene tiez cez rele takze pri poistkach?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#21

Příspěvek od Honza »

dod píše:ten druhy prepinac ktory prepina medzi tlmenymi a dialkovymi by som mal hladat kde? pri packe na dialkove alebo to je riesene tiez cez rele takze pri poistkach?
Ten přepínač je myšlen ten nalevo od volantu (blinkry) poton už záleží jakýn způsobem je to provedeno dál. Buť je tento přepínč překlapovací a propjuje přímo a nebo je inpulsní a ovládá krokové relé. Schéma originál nemám takže bohužel. V těch variantách co jsi dodal je to taky funkční , ale v obou případech dojde k probliknutí potkávacích světel ikdyž asi nepostřehnutelného, ale kontakty a žárovky tim trpí. U varianty s didou si musíš dále rozmyslet co je méně poruchové (dioda-drát) a cenově výhodnější (dioda - 10 cm drátu a dvě spony). U první varianty navíc jedno relé které nahradí jenom drát. :wink:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#22

Příspěvek od Jarda S40 »

Ján bych to řešil až těsně u světel v motorovém prostoru, asi tu variantu se všemi světly přes relé a pojistkami u relé. Do rozvodu pod palubkou bych se nehrabal, je to příliš složité. Jinak totéž bude řešit nebo již řeší Lachtan, tak se spojte a domluvte. Pošlu ti emajlem schéma instalace S/V 40, abys viděl o čem je řeč. Ty nákresy by fungovaly tak ještě u starý Oktávie (z 50-tých let). Jinak ten tvůj druhej nákres odpovídá tomu, co jsem myslel, akorát by možná stačilo jedno relé spínající prod do obou žárovek (pot. + dálk.) současně. Takže párově pro obě strany. Prostě jen sundat púvodní konektor na H4 a potkávací drát zapojit na potkávací žár. H7 a dálkový použít na ovládání relé. Do relé novej přívod přes pojistku rovnou z baterky a ten za relé rozbočit na pot. H7 a dálk. H7. Takže pokud bude sepnuto potkávací, bude vše po starém a pokud přepneš dálkové, tak se potkávací sepne přes relé spolu s tím dálkovým. Nebo to dálkové vést také rovnou na H7 a tam z něj odebrat ovládání na relé, které by sepnulo jen tu potkávací H7 a současně by rozpojilo originální přívod na pot. H7(asi by bylo nejvhodnější), tak by nehrozilo že ECU vyhodnotí proudové změny jako poruchu. Jak říkám variant je mnoho. Ale asi bych se klonil k té poslední! To auto je nabyté elektronikou a pak by mohlo začít blbnout. pokud budeš chtít, tak můžeme konzultovat i s Lachtanem přes emajl.

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#23

Příspěvek od dod »

no jasne variant je viac,tiez by som velmi nechcel hrabat do el.rozvodu pod palubkou,popripade len pri poistkach takze asi tiez vsetko poriesim v motorom priiestore nejakou krabickou alebo tak nejako nech to vyzera k svetu:) to prebliknutie s rele tam bude ale asi ako hovoris nepostrehnutelne a urcite to bude trochu trpiet ziarovka ale je to asi nieco podobne ked blikas upozornenie protiiducim autam na policajtov,vsak?:)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#24

Příspěvek od OndraH »

To probliknutí je nepostřehnutelný, už jsem to dělal na dvou V-40 a probliknutí jsem si nevšiml. Ono přeci jenom vlákno klasický žárovky má světelnou setrvačnost (nebo jak bych to lépe nazval) a nezhasne hned, tidíž to přepnutí není vidět. Jinak já jsem to ovládání řesil tak, že relé bylo ovládáno přes přívod dálkových vůči kostře, takže při rozsvícení dálkových seplo přívod přímo z baterky(přes pojistku) do potkávacích.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#25

Příspěvek od Jarda S40 »

Ondra Hrubý píše:To probliknutí je nepostřehnutelný, už jsem to dělal na dvou V-40 a probliknutí jsem si nevšiml. Ono přeci jenom vlákno klasický žárovky má světelnou setrvačnost (nebo jak bych to lépe nazval) a nezhasne hned, tidíž to přepnutí není vidět. Jinak já jsem to ovládání řesil tak, že relé bylo ovládáno přes přívod dálkových vůči kostře, takže při rozsvícení dálkových seplo přívod přímo z baterky(přes pojistku) do potkávacích.
Jooo, to je ta poslední možnost kterou jsem uvedl. Taky se mi zdá nejlepší!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“